kpotmake |
8-7-2013 23:08 |
 Posts: 3065 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Brommers en meer
[...]
let er op dat als je het zelf doet je band alsnog uitgebalanceerd moet worden, dus ik denk gewoon even vragen bij de brommerboer
een wiel 'moet' niet uitgebalanceerd worden, vaak rijdt het wel fijner
circuitbanden balanceer ik ook nooit uit (straatbanden wel), let vaak niet eens op de ventiel positie en daar daar rijdt ik tegen de 300 mee, dan kun je er ook wel 80 mee rijden op een brommer
grootste gekloot met de hand omleggen is om hem handmatig uit de hiel te drukken, dit kun je het beste met de bankschroef doen
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Brommers en meer
[...]
Is voornamelijk ook bij de nieuwere brommers/scooters met giet wielen
bij spaakwielen moet je alsnog een binneband aangezien de lucht anders door de spaken er weer uit gaat
correct me if I'm wrong
er zijn tubeless spaakwielen met o ringen om de spaken
ook zijn er kits waarmee je gewone spaakvelgen tubeless kunt maken door er een rubberen band in te leggen die dan de binnenkant afdicht, grootste probleem hier is dat je dan nog geen hiel hebt waar de band zich in kan zetten
en er hoeft overigens geen 'kit' tussen de band en velg om hem af te laten dichten  je kunt wel vet / afwasmiddel gebruiken om hem wat makkelijker over de rand te laten glijden en in de hiel te laten schieten
Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 8-7-2013 om 23:13 uur.
|
|
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl |
|
diedje1996 |
8-7-2013 23:13 |
Posts: 164 |
Oke, dus verder met een alu giet velg die orgineel voor tubeless is alleen een beetje zeep of iets wat goed glijd, zodat dat band er makkelijk omgaat,?
o, zie net dat je het hebt aangepast,
Heel erg bedankt ik weet genoeg,
Vond trouwens dit filmpje op internet die haalt de band uit de hiel met een schep,
https://www.youtube.com/watch?v=UPaCV_uCi78
Dit bericht is gewijzigd door diedje1996 op 8-7-2013 om 23:15 uur.
|
|
|
|
kpotmake |
8-7-2013 23:14 |
 Posts: 3065 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: diedje1996
Oke, dus verder met een alu giet velg die orgineel voor tubeless is alleen een beetje zeep of iets wat goed glijd, zodat dat band er makkelijk omgaat,?
jup
|
|
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl |
|
kennyibanez |
9-7-2013 13:11 |
 Posts: 529 |
hoeveel remolie heb je ongeveer nodig voor een achterrem volledig te vervangen/ontluchten?
|
|
why drive a car, if you can fly an airplane? |
|
Mark300 |
9-7-2013 14:18 |
Posts: 440 |
Ongeveer 200cc had ik nodig bij me voorrem.
|
|
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless |
|
Aprilia RX 50 2003 |
9-7-2013 17:35 |
 Posts: 6739 |
weet iemand hoe breed de ophangpunten van een am5 blok zijn?
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
ChielTZR |
9-7-2013 17:42 |
 Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
weet iemand hoe breed de ophangpunten van een am5 blok zijn?
Is dat niet even breed als een AM6 blok?
(alhoewel ik ervan uit ga dat jij dat beter weet dan ik)
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
Aprilia RX 50 2003 |
9-7-2013 17:56 |
 Posts: 6739 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]
Is dat niet even breed als een AM6 blok?
(alhoewel ik ervan uit ga dat jij dat beter weet dan ik)
nee smaller. maar weet niet precies hoe small
meeste is hetzelfde op de bak en carters na.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
ts50cc |
9-7-2013 18:12 |
 Posts: 353 |
ik hoor wel eens dat iemand met de cross een 65 cc ktm blok heeft omgebouwd tot 50 cc weet iemand hier meer van ben er wel benieuwd naar
|
|
Zonder smering loopt alles naar de tering! |
|
Aprilia RX 50 2003 |
9-7-2013 18:13 |
 Posts: 6739 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ts50cc
ik hoor wel eens dat iemand met de cross een 65 cc ktm blok heeft omgebouwd tot 50 cc weet iemand hier meer van ben er wel benieuwd naar
50 cc cilinder erop.
of gewoen een ktm 50 cc blokje pakken.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
ts50cc |
9-7-2013 18:15 |
 Posts: 353 |
jah kwil zegmaar dan een schakel hebben gwn een 50 cc van ktm pas maken of hoe dat ook zit
|
|
Zonder smering loopt alles naar de tering! |
|
Aprilia RX 50 2003 |
9-7-2013 18:17 |
 Posts: 6739 |
een blok van ktm pakken. je ophangpunten afslijpen van je brommer. nieuwe aanlassen voor het ktm blok. rekening houdend met het uitlijnen van je ketting enz.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
ts50cc |
9-7-2013 18:18 |
 Posts: 353 |
jaa dat snap ik allemaal dat heb ik nu ook met mn derbi blok maar een 50cc cilinder van ktm en die op ktm 65 zetten dat lijkt me niet dat dat kan vast pas te maken
Dit bericht is gewijzigd door ts50cc op 9-7-2013 om 18:18 uur.
|
|
Zonder smering loopt alles naar de tering! |
|
Brommers en meer |
10-7-2013 7:29 |
 Posts: 1966 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ts50cc
jaa dat snap ik allemaal dat heb ik nu ook met mn derbi blok maar een 50cc cilinder van ktm en die op ktm 65 zetten dat lijkt me niet dat dat kan vast pas te maken
Dit bericht is gewijzigd door ts50cc op 9-7-2013 om 18:18 uur.
Wat is er mis met je derbi blok dan? Anders is het best een gedoe om zoon blokje om te bouwen...
|
|
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha |
|
Aprilia RX 50 2003 |
10-7-2013 9:47 |
 Posts: 6739 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ts50cc
jaa dat snap ik allemaal dat heb ik nu ook met mn derbi blok maar een 50cc cilinder van ktm en die op ktm 65 zetten dat lijkt me niet dat dat kan vast pas te maken
Dit bericht is gewijzigd door ts50cc op 9-7-2013 om 18:18 uur.
HM heft sowieso am6 toch? wat ben je dan aan t martellen met derbi?
laat maar dach dat je een hmcre had
Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 10-7-2013 om 9:48 uur.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|