Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 50"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1129 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #66744 - "Kleine vragen Topic Deel 50"
Pagina 144 van 204
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 143, 144, 145 ... 202, 203, 204Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 162702 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Leen 29-6-2013 14:24 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hyronimus
moh, niet veel, ietwat meer vermogen. kan hier toch niet gaan racen ofzo.
maar wat er nu op zit is 40 jaar oud, die wil niet meer zo goed met tegenwind van 20 a 30 knopen.



knopen? gvd, captain iglo hier.

oh wacht, ik zie dat je machnist beweert te zijn, waar ga je varen?
 
Hyronimus 29-6-2013 18:20 Print reply

Posts: 87
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



knopen? gvd, captain iglo hier.

oh wacht, ik zie dat je machnist beweert te zijn, waar ga je varen?


Ja, knopen wat anders? BFT? km/h? kan ook hoor, dat is resp. kracht 5 tot 7 en 36 a 50 km/h.
Is dat beter?
En waar ik ga varen maakt me niet zo veel uit, zolang het maar niet zo'n lijndienst van de Maersk oid is.

 
Do you know who I think I am?
maerijn 30-6-2013 22:37 Print reply

Posts: 2455
Merk je het veel als een bandje verkeerd om een velg zit? MB velg met nieuwe kenda band, heb het al ingebouwd maar zie net dat de brommerzaak hem er verkeerd om heeft in gezet.

edit: eigenlijk best slecht van ze

Dit bericht is gewijzigd door maerijn op 30-6-2013 om 22:38 uur.
 
Hyronimus 30-6-2013 23:01 Print reply

Posts: 87
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maerijn
Merk je het veel als een bandje verkeerd om een velg zit? MB velg met nieuwe kenda band, heb het al ingebouwd maar zie net dat de brommerzaak hem er verkeerd om heeft in gezet.

edit: eigenlijk best slecht van ze

Dit bericht is gewijzigd door maerijn op 30-6-2013 om 22:38 uur.


Hoe verkeerd om? dat het profiel de andere kant op staat?
Volgens mij is dat niet ideaal voor de waterafvoer.
Het zal sowieso wel een reden hebben dat een band op een bepaalde manier geplaatst wordt dus als het kan zou ik het ze even om laten draaien.
 
Do you know who I think I am?
maerijn 30-6-2013 23:05 Print reply

Posts: 2455
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hyronimus
[...]


Hoe verkeerd om? dat het profiel de andere kant op staat?
Volgens mij is dat niet ideaal voor de waterafvoer.
Het zal sowieso wel een reden hebben dat een band op een bepaalde manier geplaatst wordt dus als het kan zou ik het ze even om laten draaien.

Precies, dacht ik ook al. Hij draait nu tegen de ontwerp richting in (pijltje op band). Ga ik vrijdag maar terug en kunnen die knuppels hem er even goed om doen.
 
kenny77 1-7-2013 0:08 Print reply

Posts: 29286
Zou ik het blok van mijn xj kunnen spoelen met action olie?

Toen ik hem kocht was de olie pikzwart en volgens mij in een lange tijd niet ververst. Toen nieuwe olie erin gegooid die werd vrijwel direct ook weer zwart, door de resten van de oude olie.

Nu heb ik weer nieuwe olie gekocht, maar ik dacht als ik nu even olie van de action erin gooi, even stationair laten lopen en dan weer eruit halen. en dan de goede olie erin gooien, lijkt me dat die dan wat schooner blijft?

Of krijg je dan problemen?

nieuwe olie is valvoline durablend 10w40.
 
Viertakt 1-7-2013 7:43 Print reply

Posts: 3586
Zolang je geen synthetische en minerale olie door elkaar heen gooit zal dit prima gaan.

Maar olie van een 4takt wordt toch vrij snel zwart.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 1-7-2013 om 7:48 uur.
 
Viertakt uber alles.
NSR-brakka 1-7-2013 7:47 Print reply

Posts: 138
iemand die hier mijn 70cc malossi voor nsr wil/kan tunen? gloednieuwe zuiger(-100km)
 
WARNING!! the smell of 2-stroke makes me horny
ChielTZR 1-7-2013 9:55 Print reply

Posts: 6016
Kan iemand mij vertellen/helpen hoe ik die as eruit krijg van de prolink? Moertje aan ene kant is los, echter wil nu het asje niet eruit. Kan ik deze eruit tikken?

gaat om het asje die aan het motorframe vast zit zegmaar. Reageren en foto's mag ook in project.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
NS1-Whisperer 1-7-2013 11:29 Print reply

Posts: 2160
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
Kan iemand mij vertellen/helpen hoe ik die as eruit krijg van de prolink? Moertje aan ene kant is los, echter wil nu het asje niet eruit. Kan ik deze eruit tikken?

gaat om het asje die aan het motorframe vast zit zegmaar. Reageren en foto's mag ook in project.



Is het niet een lange bout? Die dan door de schroefdraad van je frame zit gedraaid en op het stukje wat uitsteekt een moer zit als borging....

Veel kruipolie en dan zou je hem ed wel uit moeten kunnen draaien/ tikken.
 
"Risico is extra leven"
MaXi-PuCh 1-7-2013 19:46 Print reply

Posts: 1531
waar is de signaaldraad van een cdi voor en waar gaat hij heen?

ik heb hier namelijk een minarelli horizontaal nichtenblokje staan zonder kabelboom, heb alleen de kabeltjes die uit de ontsteking komen, een bobine+bougiekabel+dop en een cdi.

hier staat ergens een plaatje van de cdi die ik heb: http://scooterhulp.c...n-moderne-scoot.html

ik kom er helaas zelf niet uit, dus als iemand mij kan helpen kan ik mijn zelfbouwproject even afmaken
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
Hyronimus 1-7-2013 22:03 Print reply

Posts: 87
Ok, PSR cilinder wordt m niet. teveel gepiel.
Nu verder aan t kijken en heb 2 interessante opties gevonden;
74cc gilardoni en 75cc metrakit.
Maar nu is de grote vraag, kan dit gewoon op het blok van een M50 Racing gezet worden zonder dat het carter gekotterd moet worden of andere ellende.
Heeft iemand hier ervaring mee? hoor t graag
 
Do you know who I think I am?
ChielTZR 1-7-2013 22:05 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
[...]



Is het niet een lange bout? Die dan door de schroefdraad van je frame zit gedraaid en op het stukje wat uitsteekt een moer zit als borging....

Veel kruipolie en dan zou je hem ed wel uit moeten kunnen draaien/ tikken.




deze is het. zit daar nog draad in dat stukje frame?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Derbi-Olaf 1-7-2013 22:59 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


afbeelding

deze is het. zit daar nog draad in dat stukje frame?

nee, die zit vastgerot in je pro-link bus, gebeurt vaker

de 2uiteindes erafslijpen, en dan aan 1 kant 1cm uitboren en je kan hem eruit halen.

dan even onder de pers eruit persen en huppa
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
NS1-Whisperer 1-7-2013 23:05 Print reply

Posts: 2160
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


afbeelding

deze is het. zit daar nog draad in dat stukje frame?


De rechterkant is de kant van de moer als ik het goed zie?

Het zou goed kunnen dat in dat stukje draad zit, weet het alleen niet zeker. Heb nooit zo'n ding los gehaald. Maar zo te zien is die prolink beugel van alu? die bout zal dat ongetwijfeld niet zijn. Als daar geen kopervet oid tussen zit dan vreet zich dat vast.

Kun je die prolink beugel bewegen zonder dat die bout mee draait? dan zou je die bout er gewoon linksom uit moeten kunnen draaien.

Draait de bout met de beugel mee dan zal je ongetwijfeld wat meer moeite moeten doen om hem los te krijgen.

Kruipolie en een hele grote dopsleutel van 1meter is daar altijd mijn vriend bij, zit die nog vast, buis op de sleutel zetten.
Wel beetje beun dat laatste, maargoed:P

Edit: Die snelle belg was me al voor

Dit bericht is gewijzigd door NS1-Whisperer op 1-7-2013 om 23:06 uur.
 
"Risico is extra leven"

Dit topic is 162702 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 144 van 204
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 143, 144, 145 ... 202, 203, 204Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved