Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 50"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1105 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #66744 - "Kleine vragen Topic Deel 50"
Pagina 139 van 204
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 138, 139, 140 ... 202, 203, 204Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 162711 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jordi50cc 16-6-2013 23:11 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ts50cc
ik heb 16mm dellorto carb met kabel choke kabel zit er niet meer aan.
kan ik daar ook een handchoke indrukken? http://www.opvoeren....lorto-phbg-handchoke zoiets dus


nee volgens mij wil dat niet

 
JST performance
ts50cc 16-6-2013 23:20 Print reply

Posts: 353
oke dan maar wat vaker trappen
 
Zonder smering loopt alles naar de tering!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 16-6-2013 23:22 Print reply

Posts: 17931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
[...]


nee volgens mij wil dat niet




9 vd 10 keer kan dat gewoon

is het proberen waard iig
 
Cas DT 16-6-2013 23:22 Print reply

Posts: 3131
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
[...]


nee volgens mij wil dat niet



Volgens mij wel, volgens mij had iemand die ik ken dat andersom gedaan, van handchoke naar kabelchoke, zou het eens navragen..
(die zie ik zaterdag..)
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
diedje1996 16-6-2013 23:26 Print reply
Posts: 164
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
[...]


Is de rem gewoon fatsoenlijk op druk?



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
[...]



Zit je reservoir nog op peil?



Ja volgens mij wel er zit geen lucht in, of bedoel je dit anders?

En reservoir zit net onder het maximum

 
jordi50cc 16-6-2013 23:36 Print reply

Posts: 677
volgens mij is het plugje anders dikker of dunner
ik weet het niet meer precies
ik kan me ook vergissen
 
JST performance
Viertakt 17-6-2013 1:22 Print reply

Posts: 3586
Hoever staan de gaten van de flens van een 16mm mikuni carburateur uit elkaar? 42mm hart tot hart?
 
Viertakt uber alles.
WestlandMB 17-6-2013 13:30 Print reply

Posts: 1338
Weet iemand hoeveel mm voorontsteking een honda mb moet hebben? Ik las ergens 3 graden, maar hoeveel mm is dit?
via de zoekfunctie kon ik alleen op antwoorden zoals grond op merktekens of helemaal naar rechts.

heb een hm167 cilinder.
 
koetjeboe91 17-6-2013 13:44 Print reply

Posts: 2096
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
Weet iemand hoeveel mm voorontsteking een honda mb moet hebben? Ik las ergens 3 graden, maar hoeveel mm is dit?
via de zoekfunctie kon ik alleen op antwoorden zoals grond op merktekens of helemaal naar rechts.

heb een hm167 cilinder.


originele ontsteking Zoja alles gewoon zetten zoals die behoort te staan
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
Viertakt 17-6-2013 15:18 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
[...]


originele ontsteking Zoja alles gewoon zetten zoals die behoort te staan


Joh, hij vraagt toch hoe het moet staan?

En bij een CDI ontsteking is zonder stroboscoop lastig te zien hoeveel graden je hem nu daadwerkelijk opzet.

Over het algemeen als je een originele grondplaat hebt kun je hem wel op het vroegst zetten, dus zover mogelijk tegen de draairichting van het vliegwiel in.
 
Viertakt uber alles.
WestlandMB 17-6-2013 15:45 Print reply

Posts: 1338
Ja dat zijn antwoorden doe ik vaker hoor. Kreidler zit tussen 1,2 en 1,5mm dus honda misschien ook zoiets. Zijn de aantal graden niet om te rekenen naar mm?

edit
ik ga hem ook met stroboscoop afstellen, maar dan moet ik wel weten hoeveel voorontsteking ik moet hebben zodat ik me vliegwiel en carter kan aftekenen.,

Dit bericht is gewijzigd door WestlandMB op 17-6-2013 om 16:36 uur.
 
koetjeboe91 17-6-2013 17:36 Print reply

Posts: 2096
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
[...]


Joh, hij vraagt toch hoe het moet staan?

En bij een CDI ontsteking is zonder stroboscoop lastig te zien hoeveel graden je hem nu daadwerkelijk opzet.

Over het algemeen als je een originele grondplaat hebt kun je hem wel op het vroegst zetten, dus zover mogelijk tegen de draairichting van het vliegwiel in.




hmm er zal vast ook GEEN MANKERING ZIJN OP HET BLOK EN JE GRONDPLAAT. als je die tekens optijd zet is het al goed.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
Viertakt 17-6-2013 18:55 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
[...]




hmm er zal vast ook GEEN MANKERING ZIJN OP HET BLOK EN JE GRONDPLAAT. als je die tekens optijd zet is het al goed.


Kom genoeg zooi tegen waar helemaal niets op staat dus nee dat is per definitie niet zo, met je capslock.



@aantal millimeter omrekenen naar graden. Een ruwe benadering is (Pi*Diameter v/h vliegwiel)/360, dan weet je hoeveel mm ongeveer 1 graad is.

Mijn Puch wil met goed 28 graden voorontsteking lopen. MTX sh met originele getunede cilinder van een kameraad wil met standaard CDI met 30 graden voorontsteking lopen.

Mijn CB50 met vervroegend vliegwiel wil 38 voorontsteking.

Persoonlijk geloof ik niet zo in voorgeschreven tijdstippen, ik probeer het altijd zelf uit en probeer altijd de maximale vervroeging op te zoeken.

Standaard zal het een graadje of 15-20 zijn.

Maximale vervroeging is altijd met een kanttekening; hou de temperatuur van de cilinder in de gaten en zorg ter aller tijden dat hij niet begint te kloppen. Te vroege ontsteking kan ook betekenen dat hij niet stationair wil lopen.

Meer vervroeging is over het algemeen meer vermogen.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 17-6-2013 om 19:11 uur.






wat ik net zei over het omrekenen klopt niet, dit is hoeveel milimeter het is op het vliegwiel, niet hoeveel de zuiger zakt vanaf het BDP

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 17-6-2013 om 22:42 uur.
 
Viertakt uber alles.
jordi50cc 17-6-2013 20:40 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
Weet iemand hoeveel mm voorontsteking een honda mb moet hebben? Ik las ergens 3 graden, maar hoeveel mm is dit?
via de zoekfunctie kon ik alleen op antwoorden zoals grond op merktekens of helemaal naar rechts.

heb een hm167 cilinder.


met draaiende motor en schijn met de stroboscooplamp op de vliegwielmerktekens
Het tijdstip is goed wanneer bij 3000 toeren het F-tekentje +/- 3gr vóór BDP) tegenover het cartermerkteken staat


Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 17-6-2013 om 20:40 uur.

Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 17-6-2013 om 20:41 uur.
 
JST performance
WestlandMB 17-6-2013 20:53 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
[...]


Kom genoeg zooi tegen waar helemaal niets op staat dus nee dat is per definitie niet zo, met je capslock.



@aantal millimeter omrekenen naar graden. Een ruwe benadering is (Pi*Diameter v/h vliegwiel)/360, dan weet je hoeveel mm ongeveer 1 graad is.

Mijn Puch wil met goed 28 graden voorontsteking lopen. MTX sh met originele getunede cilinder van een kameraad wil met standaard CDI met 30 graden voorontsteking lopen.

Mijn CB50 met vervroegend vliegwiel wil 38 voorontsteking.

Persoonlijk geloof ik niet zo in voorgeschreven tijdstippen, ik probeer het altijd zelf uit en probeer altijd de maximale vervroeging op te zoeken.

Standaard zal het een graadje of 15-20 zijn.

Maximale vervroeging is altijd met een kanttekening; hou de temperatuur van de cilinder in de gaten en zorg ter aller tijden dat hij niet begint te kloppen. Te vroege ontsteking kan ook betekenen dat hij niet stationair wil lopen.

Meer vervroeging is over het algemeen meer vermogen.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 17-6-2013 om 19:11 uur.


Hoe doe je dat dan precies? Want normaal gesproken ga je toch met een micrometer het aantal mm voor het bovenste dode punt aannemen en daarop de ontsteking afstellen?

Jij hebt het over graden, hoe werkt dat dan ongeveer? Het klinkt voor mij allemaal wat omslachtig.

Volgens jou berekening kom ik op het volgende:
pi*87/360*3 = 2,28mm Dit lijkt me nog best veel?
 

Dit topic is 162711 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 139 van 204
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 138, 139, 140 ... 202, 203, 204Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved