Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 50"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1025 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #66744 - "Kleine vragen Topic Deel 50"
Pagina 137 van 204
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 136, 137, 138 ... 202, 203, 204Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 162717 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Maup 14-6-2013 9:31 Print reply

Posts: 4353
Ik zou het ook zeker proberen.
Ik heb geen ervaring met die loctite maar wel met andere lijmen. Bij van die strakke cilindrische passingen is het heel lastig om voldoende lijm ertussen te krijgen. Je schuift het er zo weer af waardoor er geen lijm tussen de vlakken zit maar alleen aan de zijkanten.

Vaak is een grotere speling ertussen houden een van van de weinige oplossingen.

Maargoed, volgens loctite is die loctite ook geschikt voor het vastzetten van cilindrische delen met een fijne passing of perspassing. Dus het zal wel goed komen

Dit bericht is gewijzigd door Maup op 14-6-2013 om 9:31 uur.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Viertakt 14-6-2013 11:39 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maup
Ik zou het ook zeker proberen.
Ik heb geen ervaring met die loctite maar wel met andere lijmen. Bij van die strakke cilindrische passingen is het heel lastig om voldoende lijm ertussen te krijgen. Je schuift het er zo weer af waardoor er geen lijm tussen de vlakken zit maar alleen aan de zijkanten.

Vaak is een grotere speling ertussen houden een van van de weinige oplossingen.

Maargoed, volgens loctite is die loctite ook geschikt voor het vastzetten van cilindrische delen met een fijne passing of perspassing. Dus het zal wel goed komen

Dit bericht is gewijzigd door Maup op 14-6-2013 om 9:31 uur.


Ik vermoed dat het wel goed gaat bij een Puch, gezien je het blok horizontaal splitst itt normale blokken. Je kunt dus gewoon de krukas er in leggen ipv schuiven, dus je zit niet met het probleem dat je de loctite er af schraapt met het plaatsen van de lagers.

Ik lijm gewoon voor de grap lagers in het carter en kijk morgen wel hoe vast als ze dan zitten als het eenmaal is uitgehard.

 
Viertakt uber alles.
Maup 14-6-2013 11:43 Print reply

Posts: 4353
Ow, ja dan gaat het werelds.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
ikkejw 14-6-2013 14:53 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]


een muuranker

heb vaker kleine lagers ergens uitgetrokken door er een anker in de duwen

afbeelding

dit dus



ik heb een doosje van die dingen gevonden, maar die zijn te dik (M10).. moet ik eerst naar de bouwmarkt fietsen dus.

maar dat ding moet er minimaal tot aan het losse busje in passen zeker? ik weet nog niet of het gat daar diep genoeg voor is...
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Maup 14-6-2013 15:00 Print reply

Posts: 4353
Een binnenlagertrekker is ideaal. Maar om één keer te gebruiken wel weer redelijk prijzig.

Werkt overigens volgens hetzelfde principe als zo'n muuranker.

Dit bericht is gewijzigd door Maup op 14-6-2013 om 15:01 uur.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
ikkejw 14-6-2013 16:42 Print reply

Posts: 9886
ik heb het al anders opgelost, op een vergelijkbare manier:

heb een iets te dikke plug erin geslagen, en daar een zelftapper met afgeslepen punt doorheen gedraaid. en dat ging prima, zonder iets te beschadigen (op het lager na dan).




nog een andere vraag.. het vet dat in de overbrenging zit is helemaal zwart, zou dat vuil/slijtage zijn of is het een soort molykote spul?

en als het molykote is, moet dat er dan ook weer in of zou gewoon lagervet ook goed zijn?

Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 14-6-2013 om 16:44 uur.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
ikkejw 14-6-2013 16:52 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
[...]




loctite 603 is misschien beter, dat is oliebestendig en bij een staal op staal verbinding zit het binnen een paar tellen muurvast.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Viertakt 14-6-2013 17:14 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]


loctite 603 is misschien beter, dat is oliebestendig en bij een staal op staal verbinding zit het binnen een paar tellen muurvast.


Spul is olietolerant, als in je hoeft de boel niet eerst te ontvetten. Maar toch bedankt voor het advies, weer wat geleerd.

Loctite 601 gebruik ik al jaren op lagerpassingen die uitgelopen zijn, ook lagers uit versnellingsbakken en dergelijk, dat ging altijd goed.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 14-6-2013 om 17:17 uur.


Over dat vet, is het geen kopervet?

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 14-6-2013 om 17:21 uur.
 
Viertakt uber alles.
jordi50cc 16-6-2013 18:40 Print reply

Posts: 677

Nsr50 kenners

wie kan mij vertellen of de 3spaaks
Grimeca achterwielen alleen in 18inch zijn ?


Jordi
 
JST performance
NSR-brakka 16-6-2013 18:44 Print reply

Posts: 138
nsr nieuwe zuiger ingezet, daarna steeds verder afgesteld,nu reed ik vanmiddag weg om weer wat af te stellen, ik rij normaal weg, dan ineens begint ie in te houden,ernstig te roken en wegvallen,als ik met gas speel wilt ie nu heel soms klein beetje aanslaan en meteen weer wegvallen,slaat ook over,dus af en toe verbrand ie ff dan hoor je em ff en dan valt ie weer weg.....carb helemaal schoongemaakt,spruitstuk en membraam nieuwe pakkingen ingedaan, bougie vonkt mooi blauw, iemand een idee????
 
WARNING!! the smell of 2-stroke makes me horny
NS1-Whisperer 16-6-2013 18:46 Print reply

Posts: 2160
Als je meerdere voetpakkingen wilt monteren. Kan je die pakkingen dan gewoon met secondelijm oid aan elkaar lijmen om 1 dikkere pakking te creëren? Of kom je dan aan speciale hittebestendige lijm?
 
"Risico is extra leven"
Dylan_B 16-6-2013 19:36 Print reply

Posts: 248
Hallo mensen.

even een snele vraag.
Ben in bezit van een yamaha tzr uit 2004.
Maar moet nieuwe kappen.
Passen ook kappen van een ander bouwjaar hier op?
Of hebben ze in verloop van tijd wat veranderd?

Gr Dylan
 
Een expert is iemand die op één specifiek gebied alle mogelijke fouten heeft gemaakt...
ktm 4 ever 16-6-2013 19:37 Print reply
Posts: 379
waar kan ik een revisieset krijgen voor de achterveer van mijn honda cr 250 enduro uit 1992? Deze is momenteel lek.

Dit bericht is gewijzigd door ktm 4 ever op 16-6-2013 om 19:43 uur.
 
ikkejw 16-6-2013 20:03 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
[...]

Over dat vet, is het geen kopervet?


zwart kopervet?
 
Preserve nature - Always wear a helmet
kenny77 16-6-2013 20:42 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc

Nsr50 kenners

wie kan mij vertellen of de 3spaaks
Grimeca achterwielen alleen in 18inch zijn ?


Jordi


Er in een speciaal 17 inch achterwiel geweest, zelfde vorm en met trommel, alleen dan in 17 inch.
Zijn wel vrij zeldzaam.

Ik kom even niet mee op de naam, maar iemand hier op BF heeft zo'n wiel gehad.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
Als je meerdere voetpakkingen wilt monteren. Kan je die pakkingen dan gewoon met secondelijm oid aan elkaar lijmen om 1 dikkere pakking te creëren? Of kom je dan aan speciale hittebestendige lijm?

Gewoon op elkaar leggen, voor de rest niks tussen doen. Weet niet hoeveel pakking je op elkaar wilt leggen?

Als het voor die cilinder is, kan je het makkelijkste een stukje alu plaat bewerken na voetpakking en dan boven en onder 1 pakking doen.
 

Dit topic is 162717 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 137 van 204
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 136, 137, 138 ... 202, 203, 204Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved