Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 50"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 843 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #66744 - "Kleine vragen Topic Deel 50"
Pagina 134 van 204
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 133, 134, 135 ... 202, 203, 204Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 162723 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

koetjeboe91 5-6-2013 21:09 Print reply

Posts: 2096
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brommers en meer
[...]


goed, jij weer geholpen. Nu maar snel een filmpje maken van je RM wil wel eens wat actie zien


wie weet meschien wel een paar leuke crash filmpjes en faals van mij
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
Viertakt 6-6-2013 14:11 Print reply

Posts: 3586
Hoi

Ik heb een vraag over voorontsteking van een Poeg Maksie

Overal op de interwebz (puchforum, puchmaxi.nl, 1000 FAQs) lees ik dat je voor een snelle 50 met hd kop ongeveer 0.8-1mm voorontsteking moet hebben.

Natuurlijk neem ik zulke waarden wat een willekeurig persoon op het wereld wijde web zet met een korrel zout en ga ik eigenwijs aan het experimenteren, en zit nu op 2.6mm voorontsteking zonder gare problemen als detonatie of gesmolten zuigers whatever, en volgensmij moet hij gewoon zo vroeg staan dat hij nog net stationair wil lopen.

Dus na het constateren dat ik veilig met veul meer voorontsteking rond kan jagen, vraag ik mij dus af, waar zijn die voorgeschreven waarden eigenlijk op gebaseerd.


Tldr: waarom wordt voor een poeg maar 0.8 tot 1mm voorontsteking geadviseerd?

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 6-6-2013 om 14:33 uur.
 
Viertakt uber alles.
carlosmt5 6-6-2013 20:17 Print reply
Posts: 294
ik was aan het rondkijken voor en helm en nou zit ik te twijfelen tussen een crosshelm model en een endurohelm model. het enige verschil wat ik zag was dat een endurohelm een 'normaal' vizier had en een crosshelm een crossbril. nou vond ik de endurohelm wel wat saaier maar wat zijn nou de verschillen tussen de helmen en wat raden jullie aan?
 
Hollands Next BeunHaas
jordi50cc 6-6-2013 20:46 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
Hoi

Ik heb een vraag over voorontsteking van een Poeg Maksie

Overal op de interwebz (puchforum, puchmaxi.nl, 1000 FAQs) lees ik dat je voor een snelle 50 met hd kop ongeveer 0.8-1mm voorontsteking moet hebben.

Natuurlijk neem ik zulke waarden wat een willekeurig persoon op het wereld wijde web zet met een korrel zout en ga ik eigenwijs aan het experimenteren, en zit nu op 2.6mm voorontsteking zonder gare problemen als detonatie of gesmolten zuigers whatever, en volgensmij moet hij gewoon zo vroeg staan dat hij nog net stationair wil lopen.

Dus na het constateren dat ik veilig met veul meer voorontsteking rond kan jagen, vraag ik mij dus af, waar zijn die voorgeschreven waarden eigenlijk op gebaseerd.


Tldr: waarom wordt voor een poeg maar 0.8 tot 1mm voorontsteking geadviseerd?

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 6-6-2013 om 14:33 uur.


2,6mm voor onsteking is te veel, temperatuur word veel te
hoog blijft niet lang heel zo en top vermogen zal ook aanzienlijk
minder zijn detonatie komt ook zeker wel om de hoek kijken

Jordi


 
JST performance
joostvk 6-6-2013 21:25 Print reply
Posts: 242
2,6 mm,
dat is toch juist heel laat?

dat is veiliger dan veel te vroeg,
detonatie krijg je als hij te vroeg staat.
en hij blijft juist koeler.

ik kan het fout hebben
 
NS1-Whisperer 6-6-2013 21:31 Print reply

Posts: 2160
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: joostvk
2,6 mm,
dat is toch juist heel laat?

dat is veiliger dan veel te vroeg,
detonatie krijg je als hij te vroeg staat.
en hij blijft juist koeler.

ik kan het fout hebben


Het gaat hier over het afstellen op voor ontsteking. Dus hoe meer mm hoe eerder die vonkt.
 
"Risico is extra leven"
joostvk 6-6-2013 21:45 Print reply
Posts: 242
ik denk altijd andersom
hoe meer mm hoe later
 
NS1-Whisperer 6-6-2013 21:47 Print reply

Posts: 2160
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: joostvk
ik denk altijd andersom
hoe meer mm hoe later


ligt aan de manier van afstellen
 
"Risico is extra leven"
jordi50cc 6-6-2013 23:02 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: joostvk
ik denk altijd andersom
hoe meer mm hoe later


dat is niet de bedoeling denk ik

Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 6-6-2013 om 23:04 uur.
 
JST performance
Viertakt 7-6-2013 1:03 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
[...]


2,6mm voor onsteking is te veel, temperatuur word veel te
hoog blijft niet lang heel zo en top vermogen zal ook aanzienlijk
minder zijn detonatie komt ook zeker wel om de hoek kijken

Jordi




Hij wordt dus niet te heet hè, dat zei ik dus ook al in mijn vorige post. Ik heb hem momenteel al op 2.8 staan, als ik verder ga wil die niet meer stationair lopen. De temperatuur blijft ruim onder de 100 graden op het heetste stuk(gemeten met zo'n lasergeval op meerdere plekken tussen de koelribben). Moet ik er wel wel bij vermelden dat ik de carb afstel tegen viertakten aan en dus zeker niet schraal afstel.

Maar buiten dat, dit was dus mijn vraag niet, en ik hoef geen advies over afstellen want dat lukt mij prima.

Mijn vraag was waarom er zo 'weinig' voorontsteking aanbevolen wordt, gezien tot zekere hoogte een vroegere ontsteking gelijk staat aan een hoger rendement.

Ik heb zelf al een voorbarige conclusie getrokken; het is een veilige marge voor mensen die geen reet verstand hebben waar ze nu daadwerkelijk mee bezig zijn.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 7-6-2013 om 1:11 uur.
 
Viertakt uber alles.
joostvk 7-6-2013 8:06 Print reply
Posts: 242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
[...]


dat is niet de bedoeling denk ik

Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 6-6-2013 om 23:04 uur.


in mn werkplaatshandboek doen ze het ook zo,
ik vind voorontsteking afstellen een ramp,
ik doe het tegenwoordig gewoon op het vliegwiel met streepjes en zo
 
Hyronimus 7-6-2013 8:56 Print reply

Posts: 87
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: carlosmt5
ik was aan het rondkijken voor en helm en nou zit ik te twijfelen tussen een crosshelm model en een endurohelm model. het enige verschil wat ik zag was dat een endurohelm een 'normaal' vizier had en een crosshelm een crossbril. nou vond ik de endurohelm wel wat saaier maar wat zijn nou de verschillen tussen de helmen en wat raden jullie aan?


Voor t gemak ga ik er van uit dat ze beide een keurmerk hebben dus qua kwaliteit zal t waarschijnlijk niet veel uitmaken.
Ik zou gewoon een helm zoeken die goed op je hoofd zit. En als je dr een zonder visier neemt zet dan wel een bril op
 
Do you know who I think I am?
Viertakt 7-6-2013 11:16 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: joostvk
[...]


in mn werkplaatshandboek doen ze het ook zo,
ik vind voorontsteking afstellen een ramp,
ik doe het tegenwoordig gewoon op het vliegwiel met streepjes en zo


Ik tik altijd centerpuntjes in mijn vliegwiel als het er niet op staat bij de eerste keer afstellen. Verder meet ik met een multimeter op de stopdraad op welk punt de contactpunten open gaan. Als ze open zijn meet je de spoel, als ze dicht zijn meet je de kortsluiting van de contactpunten.
 
Viertakt uber alles.
joostvk 7-6-2013 11:21 Print reply
Posts: 242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
[...]


Ik tik altijd centerpuntjes in mijn vliegwiel als het er niet op staat bij de eerste keer afstellen. Verder meet ik met een multimeter op de stopdraad op welk punt de contactpunten open gaan. Als ze open zijn meet je de spoel, als ze dicht zijn meet je de kortsluiting van de contactpunten.


ik sla liever niet op mn vliegwiel,
die multimeter is een goed idee
 
carlosmt5 7-6-2013 15:14 Print reply
Posts: 294
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hyronimus
[...]


Voor t gemak ga ik er van uit dat ze beide een keurmerk hebben dus qua kwaliteit zal t waarschijnlijk niet veel uitmaken.
Ik zou gewoon een helm zoeken die goed op je hoofd zit. En als je dr een zonder visier neemt zet dan wel een bril op


maar wat is nou praktischer? crosshelm of endurohelm?
 
Hollands Next BeunHaas

Dit topic is 162723 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 134 van 204
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 133, 134, 135 ... 202, 203, 204Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved