Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 50"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 822 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #66744 - "Kleine vragen Topic Deel 50"
Pagina 132 van 204
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 131, 132, 133 ... 202, 203, 204Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 162730 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Maup 2-6-2013 23:06 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kris vdm
hallo
onlangs viel mijn derbi xtreme 2008 plots uit tijdens het rijden
dit bleek een ontstekingsprobleem te zijn na de spoel en cdi te verniewen kwam ik erop uit dat mijn vliegwielspie gebroken was dus hier een nieuwe voor gehaald deze heb ik in de breedte op maat gevijld zodat ze perfect paste en geen speling had maar na een paar keer aanlopen en een korte rit van ongv 100m brak ze weer? iemand enig idee wat de reden kan zijn? hij loopt niet vast en hij liep netjes voor ze brak...
setup:
50cc airsal
yasuni cross
malossi membraam
15*53
mvg



Je astap of de conische passing in je vliegwiel is gaar.
Kijk even of er geen bramen op beide pasvlakken zitten. Vooral bij de spiebaan wil het nog wel eens wat vervormd zijn na het breken van een spie.

Je vliegwiel zit met een conische passing geklemd op je krukas. De spie die ertussen zit is alleen voor het positioneren van je vliegwiel tov je krukas bij het monteren. Na het vastzetten van je vliegwielmoer hoort er geen kracht meer op de spie te komen staan. Je kan ook heel goed zonder spie rijden maar met het monteren van je vliegwiel moet je dan even goed kijken hoe hij moet.

Als je (zonder spie) je vliegwiel op je krukas duwt moet je het vliegwiel niet heen en weer kunnen wiebelen (van en naar het blok toe).
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
PHB 3-6-2013 15:35 Print reply

Posts: 536
hey mensen

schaaf brommers vroeg om mijn frame nummer kan ik dat zo geven of is dat beter van niet?

gr
 
honda power
koetjeboe91 3-6-2013 15:45 Print reply

Posts: 2096
waarvoor hebben ze het nodig
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
PHB 3-6-2013 15:47 Print reply

Posts: 536
om te zien welke kabelboom ik moet hebben maar ik heb het type van mijn brommer ook al doorgegeven
rieju rr sport edition uit 2006
 
honda power
MaXi-PuCh 3-6-2013 16:48 Print reply

Posts: 1531
is het mogelijk om een versnellingsbak tandwiel af te draaien?
een van de geleverde tandwielen is ongeveer 1.5millimeter te breed, waardoor alles net niet past. ik heb beschikking over een goeie draaibank.

alvast bedankt voor een reactie!
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
NS1-Whisperer 3-6-2013 17:05 Print reply

Posts: 2160
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
is het mogelijk om een versnellingsbak tandwiel af te draaien?
een van de geleverde tandwielen is ongeveer 1.5millimeter te breed, waardoor alles net niet past. ik heb beschikking over een goeie draaibank.

alvast bedankt voor een reactie!


Zijn die dingen niet een soort van gehard? zal je draaibankbeitel niet leuk vinden....
 
"Risico is extra leven"
MaXi-PuCh 3-6-2013 17:27 Print reply

Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
[...]


Zijn die dingen niet een soort van gehard? zal je draaibankbeitel niet leuk vinden....

jup zijn inderdaad gehard ofzo

maar het moet dus lukken? ookal gebruik ik 5 beitels?

bedankt voor je snelle reactie
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
lytseleen 3-6-2013 17:30 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
[...]

jup zijn inderdaad gehard ofzo

maar het moet dus lukken? ookal gebruik ik 5 beitels?

bedankt voor je snelle reactie


zul je speciale beitels voor moeten hebben om dat te draaien, of je moet het slijpen. ook gaat de laag die gehard is er af dus is die daar niet meer slijtvast.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
maerijn 3-6-2013 17:51 Print reply

Posts: 2455
Kan iemand aan de hand van deze foto's zien wat voor cilinder dit is? Komt van een Honda MB.






 
ikkejw 3-6-2013 17:53 Print reply

Posts: 9886
65cc imitatie.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
maerijn 3-6-2013 17:54 Print reply

Posts: 2455
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
65cc imitatie.

Jammer, had gehoopt dat die een beetje geld waard zou zijn Loopt die hard?

Dit bericht is gewijzigd door maerijn op 3-6-2013 om 17:54 uur.
 
ikkejw 3-6-2013 18:00 Print reply

Posts: 9886
dat is vrij random bij die dingen. 9 van de 10 keer niet, als je geluk hebt wel.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
maerijn 3-6-2013 18:01 Print reply

Posts: 2455
Hmm het is juist de bedoeling dat die niet te hard loopt, mooi.
 
ikkejw 3-6-2013 18:02 Print reply

Posts: 9886
haal wel ff een vijltje of schuurpapier door de poorten, meestal zijn ze vlijmscherp en kun je elke week om nieuwe zuigerveren.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
ikkejw 3-6-2013 18:04 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HFH
Quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
hoorde het zo dat bij een MTX 6bak in MT blok de neutraalschakelaar totaal niet uitkomt (ergens tussen de 4 en 5)?
----------------------------------------------------------------------
klopt, dat probleem had ik ook een keer.

er is namelijk een 6bak mtx wals(volgens mij watergekoeld/crm //wie weet meer?//) die verkeert uit komt qwa neutraal schakelaar,als je die in een mt/mb/mtx-ot blokje zet.

ik heb toen gekeken waar het neutraal lipje moest komen. en heb toen (als ik het goed onthouden heb) een gaatje tegen over het originele bevestiging gaatje geboord.
toen deed hij het wel.

bij de mtx-ot wals doet hij het wel meteen.

ik hoop dat je er wat aan hebt.


mooi, dus het klopt wel. ik heb het blok al in elkaar maar toen ik door het gat van de neutraalschakelaar keek viel dit me op. was ff bang dat ik een verkeerde wals had ofzo.
 
Preserve nature - Always wear a helmet

Dit topic is 162730 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 132 van 204
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 131, 132, 133 ... 202, 203, 204Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved