Dylan_B |
29-5-2013 19:11 |
 Posts: 248 |
Goedenavond.
We hebben afgelopen weekend een rieju rs2 totaal gestript.
Toen zaten we zo naar het frame te kijken en toen viel ons oog op wat vaag gekrabbel aan de binnenkant van het frame.
Er staat namelijk met benzine stift geschreven: 16mm #82.
de 16mm kunnen we linken aan de caberateur die er opzit.
Maar nou is mijn vraag waar staat die #82 voor?.
De brommer komt van april 2011 en is nog nooit eerder uitelkaar geweest.
Gr Dylan
|
|
Een expert is iemand die op één specifiek gebied alle mogelijke fouten heeft gemaakt... |
|
mx-jacob |
29-5-2013 19:18 |
 Posts: 2938 |
sproeier 82? is maar un gok
|
|
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam |
|
ikkejw |
29-5-2013 19:38 |
 Posts: 9886 |
hoorde het zo dat bij een MTX 6bak in MT blok de neutraalschakelaar totaal niet uitkomt (ergens tussen de 4 en 5)?
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
Diamond0313 |
29-5-2013 23:11 |
 Posts: 435 |
hallo, ik heb een vraagje over me mtx,
hij komt niet over de 52 km/u
in de 1 komt die tot de 20 km/u
in de 2 komt die tot de 35 km/u
in de 3 komt die tot de 45 km/u
en in de 4 komt die tot de 52 km/u
Hoe zou dit kunnen komen? de setup is:
Ori 50cc cilinder
19mm carbarateur
en een jarmacol pijp eronder
twv is 13-45
Dit bericht is gewijzigd door Diamond0313 op 29-5-2013 om 23:52 uur.
|
|
|
|
Cas DT |
29-5-2013 23:13 |
 Posts: 3131 |
Kan goed kloppen, originele mtx sh cilinder is niet bepaald de snelste..
|
|
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller! |
|
Henk-88 |
29-5-2013 23:43 |
 Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Diamond0313
hallo, ik heb een vraagje over me mtx,
hij komt niet over de 52 km/u
in de 1 komt die tot de 20 km/u
in de 2 komt die tot de 35 km/u
in de 3 komt die tot de 45 km/u
en in de 4 komt die tot de 52 km/u
Hoe zou dit kunnen komen? de setup is:
Ori 50cc cilinder
19mm carbarateur
en een snelle pijp eronder
twv is 13-45
wtf man, hoe kun je iets een 'snelle pijp' noemen als je 52 km/h gaat?
Leg dan iig uit wat voor merk pijp het is zodat iedereen het weet.
En dan kunnen we daar later rekening mee houden.
(Mss ligt 't niet aan je pijp maartoch.)
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Diamond0313 |
29-5-2013 23:52 |
 Posts: 435 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]
wtf man, hoe kun je iets een 'snelle pijp' noemen als je 52 km/h gaat?
Leg dan iig uit wat voor merk pijp het is zodat iedereen het weet.
En dan kunnen we daar later rekening mee houden.
(Mss ligt 't niet aan je pijp maartoch.)
het is een jarmacol pijp
|
|
|
|
Diamond0313 |
29-5-2013 23:53 |
 Posts: 435 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
Kan goed kloppen, originele mtx sh cilinder is niet bepaald de snelste..
het rare is dat die toen ik me 70cc erop had dat die toen ook die snelheid ongeveer had met de zelfde setup voor de rest (70cc parmakit)
|
|
|
|
Henk-88 |
29-5-2013 23:53 |
 Posts: 26703 |
Die lijkt me niet echt snel dus?
Of doe je iets fout?
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Diamond0313 |
30-5-2013 0:00 |
 Posts: 435 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Die lijkt me niet echt snel dus?
Of doe je iets fout?
Het is niet snel inderdaad.
Maar ik vind het raar dat die net zo hard liep met 70 als met 50cc, hij trok wel goed door. hij trekt met die 50cc ook goed. ik snap dus niet wat het zou kunnen zijn voor het afstellen van de carburateur heb ik de FAQ gebruikt
|
|
|
|
Viertakt |
30-5-2013 2:10 |
 Posts: 3586 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
Kan goed kloppen, originele mtx sh cilinder is niet bepaald de snelste..
Niet heel snel, maar met een jamarcol, 12mm carb en de ontsteking retevroeg, uitlaat poort iets ophalen en kop afvlakken kun je krap aan 70 halen zonder dat je verschrikkelijk traag optrekt, met zwaardere vertanding zal die nog wel wat harder lopen.
Ik denk zelf dat die 19.5mm carb veel te groot is en dat de ontsteking veel vroeger moet.
Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 30-5-2013 om 2:13 uur.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
Diamond0313 |
30-5-2013 11:50 |
 Posts: 435 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
[...]
Niet heel snel, maar met een jamarcol, 12mm carb en de ontsteking retevroeg, uitlaat poort iets ophalen en kop afvlakken kun je krap aan 70 halen zonder dat je verschrikkelijk traag optrekt, met zwaardere vertanding zal die nog wel wat harder lopen.
Ik denk zelf dat die 19.5mm carb veel te groot is en dat de ontsteking veel vroeger moet.
Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 30-5-2013 om 2:13 uur.
zal is kijken of ik hier of daar nog een origineel carburateurtje kan vinden, en zal de ontsteking is vervroegen. ff me pa lief aankijken of die de cilinder wil aanpassen.
thx voor de info
|
|
|
|
Brommers en meer |
30-5-2013 12:02 |
 Posts: 1966 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: maerijn
Verschilt het wat voor blokolie je in een grasmaaier gooit tussen een 2 en 4 takt? Kan het niet goed zien vanaf de buitenkant
ik heb daarnet even de documentatie van mijn grasmaaier door gekeken (John Deere F510) daar staat dat het het beste is om er 10 w 30 in te gooien, is ook een 4 takt
|
|
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha |
|
ikkejw |
30-5-2013 15:17 |
 Posts: 9886 |
waarom worden mijn vragen hier tegenwoordig totaal genegeerd?
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
30-5-2013 17:09 |
 Posts: 17931 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
waarom worden mijn vragen hier tegenwoordig totaal genegeerd?
omdat je n fries bent....
|
|
|
|