Henk-88 |
6-5-2013 20:21 |
 Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: axety
En zuiger heb ik vervangen voor een originele Malossi die 2000 km heeft gedraaid.
Als je zuigerveren goed zijn dan zou ik het ook in het brandstoftraject gaan zoeken, begin bij het kraantje.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Ijzeren Rinus |
7-5-2013 12:02 |
 Posts: 399 |
laatst is mijn Suzuki tsx warmgelopen.
Ik heb de boel gister los getrokken en gekeken.
cilinder is nog goed alleen de zuiger is op een paar stukken weggesmolten, gebroken zuigerveer en een paar krassen.
heb nu de 70cc er weer op en ben aan het afstellen.
bougie is beetje wit lichtbruin uitgeslagen. bijna niet bruin hoor.
bovenin de 4 valt de brommer weg als ik volgas rijd.
staat hij nu te arm of te rijk?
|
|
|
|
Henk-88 |
7-5-2013 17:20 |
 Posts: 26703 |
Als ik 'n gokje zou wagen dan zou ik zeggen: te arm, gezien je bougiekleur en het feit dat 'ie daarvoor een warmloper had.
Pak 'n nieuwe bougie en ga gewoon afstellen?
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
louis1997 |
7-5-2013 17:30 |
Posts: 53 |
ik heb een vraag.
in mijn mbx 80 blok zit boven in een tandwieletje met een uit belans hangend gewichtje eraan er zat een lager achter het tandwiel dus die heb ik erag gehaald.
er staat een streepje op het tanwiel en de uit balans hangende as.
maar ik ben bang dat als ik hem weer monteer met het nieuwe lager.
dat het tandwiel dan te los op het asje zit en dat het tandwiel iets verdraaid.
dit onderdeel onderin de foto :http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en-brommers/brommeronderdelen-algemeen/m650670594-versnellingsbak-honda-mtx-sh-4-versnellingen.html
mvg louis
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
7-5-2013 18:19 |
 Posts: 17931 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: louis1997
ik heb een vraag.
in mijn mbx 80 blok zit boven in een tandwieletje met een uit belans hangend gewichtje eraan er zat een lager achter het tandwiel dus die heb ik erag gehaald.
er staat een streepje op het tanwiel en de uit balans hangende as.
maar ik ben bang dat als ik hem weer monteer met het nieuwe lager.
dat het tandwiel dan te los op het asje zit en dat het tandwiel iets verdraaid.
dit onderdeel onderin de foto :http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en-brommers/brommeronderdelen-algemeen/m650670594-versnellingsbak-honda-mtx-sh-4-versnellingen.html
mvg louis
dat is je balans-as
tandwiel fijn op die as laten zitten, en kijken dat de streepjes precies goed staan als je alles weer in elkaar zet
|
|
|
|
louis1997 |
13-5-2013 16:28 |
Posts: 53 |
eey wat is beter eerst je krukas lagers aan je krukas zetten of je krukas lagers in het blok zetten en dan krukas er doen tijdens het blok monteren?? snel reageren zou fijn zijn
|
|
|
|
maerijn |
13-5-2013 16:37 |
 Posts: 2455 |
Eerst lagers in de carters, dan krukas erin. Mikker die eerst een paar dagen van te voren in de vriezer
|
|
|
|
louis1997 |
13-5-2013 16:42 |
|
JB1 |
13-5-2013 16:49 |
 Posts: 14881 |
Lagers eerst in de vriezer, die monteren, dan je krukas in de vriezer en die monteren zodra je lagers en carter weer op kamertemperatuur is.
Wat ook kan is je carter ff in de oven leggen, rond 100 graden moet dat prima gaan.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
BenjaminDG |
13-5-2013 17:12 |
 Posts: 4605 |
Doe de moeite niet om de lagers in de vriezer te leggen want die -15°C is veel minder effectief dan het carter opwarmen tot 80-100 graden.
carter opwarmen en de lagers gaan er zo in.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
louis1997 |
13-5-2013 19:19 |
Posts: 53 |
gaat dat ook met de verf?
|
|
|
|
j0ren |
13-5-2013 19:34 |
 Posts: 1298 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: louis1997
gaat dat ook met de verf?
Jahoor, dat kan wel wat hebben. Gespoten cilinders knapt de verf toch ook niet zo af?
|
|
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel |
|
stefandevos |
13-5-2013 19:51 |
Posts: 33 |
iemand ervaring met een voorvork met luchtnippel bouwen op een honda mb? een tubeless ventiel erin maken? Ik ben er over aan het nadenken om zo iets te maken. Ik vraag het hier om een hoop gekloot te voorkomen, misschien kun je zo'n dop ergens kant en klaar kopen die past.
|
|
|
|
j0ren |
13-5-2013 20:10 |
 Posts: 1298 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: stefandevos
iemand ervaring met een voorvork met luchtnippel bouwen op een honda mb? een tubeless ventiel erin maken? Ik ben er over aan het nadenken om zo iets te maken. Ik vraag het hier om een hoop gekloot te voorkomen, misschien kun je zo'n dop ergens kant en klaar kopen die past.
Of je klaait er gewoon een degelijke voorvork in van een crossmotor oid? Derbi kan evt ook nog wel.
Hoef je enkel de balhoofpen aan te passen.
|
|
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel |
|
MaXi-PuCh |
13-5-2013 20:19 |
 Posts: 1531 |
ik zou geen crossmotor vork in een mb doen, pak dan een van een rieju rs ofzo
|
|
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk |
|