Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 50"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 649 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #66744 - "Kleine vragen Topic Deel 50"
Pagina 124 van 204
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 123, 124, 125 ... 202, 203, 204Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 162399 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Henk-88 6-5-2013 20:21 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: axety
En zuiger heb ik vervangen voor een originele Malossi die 2000 km heeft gedraaid.


Als je zuigerveren goed zijn dan zou ik het ook in het brandstoftraject gaan zoeken, begin bij het kraantje.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Ijzeren Rinus 7-5-2013 12:02 Print reply

Posts: 399
laatst is mijn Suzuki tsx warmgelopen.

Ik heb de boel gister los getrokken en gekeken.

cilinder is nog goed alleen de zuiger is op een paar stukken weggesmolten, gebroken zuigerveer en een paar krassen.

heb nu de 70cc er weer op en ben aan het afstellen.

bougie is beetje wit lichtbruin uitgeslagen. bijna niet bruin hoor.

bovenin de 4 valt de brommer weg als ik volgas rijd.

staat hij nu te arm of te rijk?

 
Henk-88 7-5-2013 17:20 Print reply

Posts: 26703
Als ik 'n gokje zou wagen dan zou ik zeggen: te arm, gezien je bougiekleur en het feit dat 'ie daarvoor een warmloper had.
Pak 'n nieuwe bougie en ga gewoon afstellen?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
louis1997 7-5-2013 17:30 Print reply
Posts: 53
ik heb een vraag.
in mijn mbx 80 blok zit boven in een tandwieletje met een uit belans hangend gewichtje eraan er zat een lager achter het tandwiel dus die heb ik erag gehaald.
er staat een streepje op het tanwiel en de uit balans hangende as.
maar ik ben bang dat als ik hem weer monteer met het nieuwe lager.
dat het tandwiel dan te los op het asje zit en dat het tandwiel iets verdraaid.
dit onderdeel onderin de foto :http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en-brommers/brommeronderdelen-algemeen/m650670594-versnellingsbak-honda-mtx-sh-4-versnellingen.html

mvg louis
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 7-5-2013 18:19 Print reply

Posts: 17931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: louis1997
ik heb een vraag.
in mijn mbx 80 blok zit boven in een tandwieletje met een uit belans hangend gewichtje eraan er zat een lager achter het tandwiel dus die heb ik erag gehaald.
er staat een streepje op het tanwiel en de uit balans hangende as.
maar ik ben bang dat als ik hem weer monteer met het nieuwe lager.
dat het tandwiel dan te los op het asje zit en dat het tandwiel iets verdraaid.
dit onderdeel onderin de foto :http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en-brommers/brommeronderdelen-algemeen/m650670594-versnellingsbak-honda-mtx-sh-4-versnellingen.html

mvg louis



dat is je balans-as

tandwiel fijn op die as laten zitten, en kijken dat de streepjes precies goed staan als je alles weer in elkaar zet
 
louis1997 13-5-2013 16:28 Print reply
Posts: 53
eey wat is beter eerst je krukas lagers aan je krukas zetten of je krukas lagers in het blok zetten en dan krukas er doen tijdens het blok monteren?? snel reageren zou fijn zijn
 
maerijn 13-5-2013 16:37 Print reply

Posts: 2455
Eerst lagers in de carters, dan krukas erin. Mikker die eerst een paar dagen van te voren in de vriezer
 
louis1997 13-5-2013 16:42 Print reply
Posts: 53
jo bedankt
 
JB1 13-5-2013 16:49 Print reply

Posts: 14881
Lagers eerst in de vriezer, die monteren, dan je krukas in de vriezer en die monteren zodra je lagers en carter weer op kamertemperatuur is.

Wat ook kan is je carter ff in de oven leggen, rond 100 graden moet dat prima gaan.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
BenjaminDG 13-5-2013 17:12 Print reply

Posts: 4605
Doe de moeite niet om de lagers in de vriezer te leggen want die -15°C is veel minder effectief dan het carter opwarmen tot 80-100 graden.

carter opwarmen en de lagers gaan er zo in.
 
Vlaanderen vrij!
louis1997 13-5-2013 19:19 Print reply
Posts: 53
gaat dat ook met de verf?
 
j0ren 13-5-2013 19:34 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: louis1997
gaat dat ook met de verf?


Jahoor, dat kan wel wat hebben. Gespoten cilinders knapt de verf toch ook niet zo af?
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
stefandevos 13-5-2013 19:51 Print reply
Posts: 33
iemand ervaring met een voorvork met luchtnippel bouwen op een honda mb? een tubeless ventiel erin maken? Ik ben er over aan het nadenken om zo iets te maken. Ik vraag het hier om een hoop gekloot te voorkomen, misschien kun je zo'n dop ergens kant en klaar kopen die past.
 
j0ren 13-5-2013 20:10 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stefandevos
iemand ervaring met een voorvork met luchtnippel bouwen op een honda mb? een tubeless ventiel erin maken? Ik ben er over aan het nadenken om zo iets te maken. Ik vraag het hier om een hoop gekloot te voorkomen, misschien kun je zo'n dop ergens kant en klaar kopen die past.


Of je klaait er gewoon een degelijke voorvork in van een crossmotor oid? Derbi kan evt ook nog wel.
Hoef je enkel de balhoofpen aan te passen.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
MaXi-PuCh 13-5-2013 20:19 Print reply

Posts: 1531
ik zou geen crossmotor vork in een mb doen, pak dan een van een rieju rs ofzo
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk

Dit topic is 162399 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 124 van 204
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 123, 124, 125 ... 202, 203, 204Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved