Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Begin Forum - Topic #66744 - "Kleine vragen Topic Deel 50"
|
Pagina 123 van 204
|
Dit topic is 162398 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
axety |
2-5-2013 22:52 |
 Posts: 207 |
Ik heb een warmloper gehad op koninginnedag. Er zitten namelijk allemaal putjes aan de bovenkant van de zuiger, cilinderkop en een beetje in de cilinder zelf.
Nu vraag ik mij af of het komt doordat ik met koninginnedag een uurtje met een doorgezaagde uitlaat heb gereden? Hij is toen warmgelopen.
|
|
|
|
kenny77 |
2-5-2013 23:00 |
 Posts: 29286 |
Heb je bovenlangs of onderlangse uitlaat?
Want hij gaat wel een beetje als een stofzuiger werken, misschien ook gewoon zooi in je cilinder gekomen.
Maar je krijgt ook geen vers mengsel meer terug in je cilinder, dus wel een kans dat hij daardoor te arm is gaan lopen.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 2-5-2013 om 23:00 uur.
|
|
|
|
axety |
2-5-2013 23:08 |
 Posts: 207 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Heb je bovenlangs of onderlangse uitlaat?
Want hij gaat wel een beetje als een stofzuiger werken, misschien ook gewoon zooi in je cilinder gekomen.
Maar je krijgt ook geen vers mengsel meer terug in je cilinder, dus wel een kans dat hij daardoor te arm is gaan lopen.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 2-5-2013 om 23:00 uur.
Het was een bovenlangs, gewoon doorgezaagd op het breedste stuk.
De bougie was nog mooi bruin, de rest was vrij zwart met wel wat zooi erin.
Nu heb ik dus een andere goeie maar gebruikte zuiger erin. Geeft hij zo'n beetje de zelfde kuren als een warmloper. Moeilijk starten, niet op toeren willen komen, geen power etc. Ik heb nog geen 200 meter ermee gereden.  Waar zou het aan kunnen liggen?
Dit bericht is gewijzigd door axety op 3-5-2013 om 13:20 uur.
|
|
|
|
mvv mtx |
4-5-2013 21:32 |
 Posts: 243 |
hallo,
mijn vraag is of het spruitstuk van een mikuni 20 mm die nu op een ac cilinder zit ook past op een lc cilinder.
M.V.G mvv mtx
|
|
bx startnummer #277 lasogen leer je pas al je ze hebt gehad |
|
diedje1996 |
5-5-2013 0:50 |
Posts: 164 |
welke mengsmerings olie heeft weinig last van roet en rook?
en smeert natuurlijk ook nog goed?
|
|
|
|
ChielTZR |
5-5-2013 9:14 |
 Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: diedje1996
welke mengsmerings olie heeft weinig last van roet en rook?
en smeert natuurlijk ook nog goed?
Castrol TTS wordt hier wel vaak gebruikt 
zullen vast meer merken goed zijn
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
j0ren |
5-5-2013 10:59 |
 Posts: 1298 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: diedje1996
welke mengsmerings olie heeft weinig last van roet en rook?
en smeert natuurlijk ook nog goed?
Ik heb goede ervaring met eurol formax. Rijd er ook mee op m'n crossmotor. Met een brommer kun je daar minder als 1 op 60 mee mixen, daardoor weinig rook en roet.
|
|
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel |
|
JB1 |
5-5-2013 11:33 |
 Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: j0ren
[...]
Ik heb goede ervaring met eurol formax. Rijd er ook mee op m'n crossmotor. Met een brommer kun je daar minder dan 1 op 60 mee mixen, daardoor weinig rook en roet.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
NS1-Whisperer |
5-5-2013 12:04 |
 Posts: 2160 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: diedje1996
welke mengsmerings olie heeft weinig last van roet en rook?
en smeert natuurlijk ook nog goed?
Stihl HP kettingzaagolie loopt ook uitstekend, ruikt ook nog eens lekker
|
|
"Risico is extra leven" |
|
j0ren |
5-5-2013 13:04 |
|
Hyronimus |
6-5-2013 15:41 |
 Posts: 87 |
Kort vraagje;
Carter olie mag wel weer eens vervangen worden, gaat om een Puch M50 Racing.
Heeft iemand een idee wat er t best in kan en hoeveel er ongeveer in moet?
alvast dank!
|
|
Do you know who I think I am? |
|
Viertakt |
6-5-2013 16:09 |
 Posts: 3586 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hyronimus
Kort vraagje;
Carter olie mag wel weer eens vervangen worden, gaat om een Puch M50 Racing.
Heeft iemand een idee wat er t best in kan en hoeveel er ongeveer in moet?
alvast dank!
Blokje warm rijden, olie aftap bout aan de onderkant losdraaien, olie opvangen en netjes deponeren. Boutje er weer indraaien, eventueel beetje teflon tape om het schroefdraad tegen lekken, niet te vast draaien, vast is vast. Daarna 350ml sae30 olie er op gooien.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: axety
[...]
Het was een bovenlangs, gewoon doorgezaagd op het breedste stuk.
De bougie was nog mooi bruin, de rest was vrij zwart met wel wat zooi erin.
Nu heb ik dus een andere goeie maar gebruikte zuiger erin. Geeft hij zo'n beetje de zelfde kuren als een warmloper. Moeilijk starten, niet op toeren willen komen, geen power etc. Ik heb nog geen 200 meter ermee gereden. Waar zou het aan kunnen liggen?
Dit bericht is gewijzigd door axety op 3-5-2013 om 13:20 uur.
Door het rijden met een opengezaagde uitlaat heeft je brommer niet voldoende tegendruk, waardoor het mengsel grotendeels onverbrand de uitlaat uit gegooid wordt. Hierdoor kan je mengsel schraler worden, wat kan resulteren in een warmloper.
Kijk of je cilinderwand nog goed is, of er geen dikke vegen/krassen op zitten. Kijk ook even je kop na of daar geen gaten in gebrand zijn.
En inderdaad, nieuw zuigertje er in, normale uitlaat er weer op en gaan met die banaan.
Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 6-5-2013 om 16:17 uur.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
maerijn |
6-5-2013 16:39 |
 Posts: 2455 |
Ik probeer de oliepomp van een Suzuki TS blok weer te gebruiken, maar er komt niks uit als ik met gas open kick. Zou er iets stuk zijn, of duurt het gewoon lang?
|
|
|
|
De Schout |
6-5-2013 17:05 |
Posts: 5327 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: maerijn
Ik probeer de oliepomp van een Suzuki TS blok weer te gebruiken, maar er komt niks uit als ik met gas open kick. Zou er iets stuk zijn, of duurt het gewoon lang?
Reken voor de grap eens uit hoeveel er uit zou moeten komen, en trek je conclusie.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
axety |
6-5-2013 20:14 |
 Posts: 207 |
Door het rijden met een opengezaagde uitlaat heeft je brommer niet voldoende tegendruk, waardoor het mengsel grotendeels onverbrand de uitlaat uit gegooid wordt. Hierdoor kan je mengsel schraler worden, wat kan resulteren in een warmloper.
Kijk of je cilinderwand nog goed is, of er geen dikke vegen/krassen op zitten. Kijk ook even je kop na of daar geen gaten in gebrand zijn.
En inderdaad, nieuw zuigertje er in, normale uitlaat er weer op en gaan met die banaan.
Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 6-5-2013 om 16:17 uur.
De cilinderwand zitten wat putjes, niet noemenswaardig eigenlijk. Cilinderkop heb ik vervangen voor een zonder putjes. En zuiger heb ik vervangen voor een originele Malossi die 2000 km heeft gedraaid. Hij heeft voldoende compressie, maar hij wil dus moeilijk starten, eenmaal gestart komt hij niet op toeren en weinig power. Ik ga morgen carburatie even doorlopen, maar ik heb daar niets aan veranderd...
|
|
|
|
Dit topic is 162398 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 123 van 204
|
|