Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 50"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1025 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #66744 - "Kleine vragen Topic Deel 50"
Pagina 117 van 204
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 116, 117, 118 ... 202, 203, 204Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 162389 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

JB1 10-4-2013 15:21 Print reply

Posts: 14881
Passende lagers kopen
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
kenny77 10-4-2013 16:19 Print reply

Posts: 29286
Als een accu te leeg is, laad de motor hem dan niet meer van zelf op?

Met mijn xj, ik merkte in de winter al dat de accu iets zwakker werd.
Maar hij bleef altijd goed starten dus had ik zoiets van is wel best.

Daarna 2 weken ofzo stil gezet van de week startte hij niet meer, accu was helemaal dood.
Dus even overgestart met de auto, liep hij weer meteen.
Daarna +- 100 km gereden, maar na afloop startte hij nog steeds niet.

Toen ik bijna thuis was, begon hij ook te stotteren en viel hij uit.
Daarna de accu zo'n +- 2 uur aan de lader gehangen, weer erin gezet en hij startte weer direct.

Heb ik de volt gemeten , de accu los geeft 13.4V aan, als de motor loopt geeft hij 14.3V aan.
Zou dus een teken zijn dat hij de accu bij laad.

Maar waarom is hij dan niet voller geworden na dat stuk rijden?
Heeft de ontsteking stroom van de accu nodig om te werken?
Dus dat de laadspanning direct naar de ontsteking gaat, waardoor hij niet is opgeladen??
 
maerijn 10-4-2013 16:26 Print reply

Posts: 2455
Wat voor accu is het? Vloeistofpeil te laag?
 
kenny77 10-4-2013 16:37 Print reply

Posts: 29286
Is een die je niet kan vullen, nog geen jaar oud.
 
bennietbeun 10-4-2013 17:12 Print reply
Posts: 817
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Passende lagers kopen

ja maar ik kan geen standaart prolink lagers van kawasaki er in hebben :-/

maa hard plestik gebruiken we ook viir de lagers voor de hef van
de trekker en dat gaat een heel jaar mee
dus ik denk dat ik binne kort een stapel bussen ga draaien

Dit bericht is gewijzigd door bennietbeun op 10-4-2013 om 17:13 uur.
 
kenny77 10-4-2013 17:25 Print reply

Posts: 29286
Heb je wel van het goede bouwjaar besteld?

 
bennietbeun 10-4-2013 17:54 Print reply
Posts: 817
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Heb je wel van het goede bouwjaar besteld?



ja 2001 we hebben een paar verschillende link lagers geprobeert ook van ander merken maar niks past
 
kenny77 10-4-2013 17:58 Print reply

Posts: 29286
Maten opmeten en dan nog eens proberen?
Er heeft een in gezeten, dus moet er wel een te vinden zijn die past.
 
bennietbeun 10-4-2013 18:01 Print reply
Posts: 817
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Maten opmeten en dan nog eens proberen?
Er heeft een in gezeten, dus moet er wel een te vinden zijn die past.


het heeft er in gezeten ja maar als je hem op zij hield viel het er al uit .
waar de lagers in moetten is ook een beetje ovaal
 
BenjaminDG 10-4-2013 18:16 Print reply

Posts: 4605
Die pvc slijt toch op 1,2,3 uit?

Of ga je benwelbeun heten?

Gat is ovaal zeg je, kijken wat de volgende lager maat is en kijken of je dat gat kunt uitkotteren/frezen.

Of uitkotteren voor een bus waar je weer een lager kunt monteren.



Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 10-4-2013 om 18:24 uur.
 
Vlaanderen vrij!
ReneKunst 10-4-2013 18:44 Print reply
Posts: 77
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Als een accu te leeg is, laad de motor hem dan niet meer van zelf op?

Met mijn xj, ik merkte in de winter al dat de accu iets zwakker werd.
Maar hij bleef altijd goed starten dus had ik zoiets van is wel best.

Daarna 2 weken ofzo stil gezet van de week startte hij niet meer, accu was helemaal dood.
Dus even overgestart met de auto, liep hij weer meteen.
Daarna +- 100 km gereden, maar na afloop startte hij nog steeds niet.

Toen ik bijna thuis was, begon hij ook te stotteren en viel hij uit.
Daarna de accu zo'n +- 2 uur aan de lader gehangen, weer erin gezet en hij startte weer direct.

Heb ik de volt gemeten , de accu los geeft 13.4V aan, als de motor loopt geeft hij 14.3V aan.
Zou dus een teken zijn dat hij de accu bij laad.

Maar waarom is hij dan niet voller geworden na dat stuk rijden?
Heeft de ontsteking stroom van de accu nodig om te werken?
Dus dat de laadspanning direct naar de ontsteking gaat, waardoor hij niet is opgeladen??



Als je een accu niet gebruikt kun je er beter een druppellader aan hangen. Zodra een accu verder dan 80% ontladen word/raakt zal deze zeer waarschijnlijk blijvende schade hebben en sowiezo nooit meer 100 % betrouwbaar zijn.

ik zou zeggen andere accu proberen en druppellader aanschaffen,
is in aanschaf en gebruik goedkoper dan ieder jaar een nieuwe accu
 
koop nooit wat met een handvat, je komt er mee aant werk.
bennietbeun 10-4-2013 19:11 Print reply
Posts: 817
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Die pvc slijt toch op 1,2,3 uit?

Of ga je benwelbeun heten?

Gat is ovaal zeg je, kijken wat de volgende lager maat is en kijken of je dat gat kunt uitkotteren/frezen.

Of uitkotteren voor een bus waar je weer een lager kunt monteren.



Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 10-4-2013 om 18:24 uur.


hard kunstof he
maar ja ik kan er ook niet te veel bij weg halen anders breekt mijn link in 2e en dat moeten we ook niet hebben .
ik zat te denken aan kogellares er in drukken
 
kenny77 10-4-2013 19:15 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ReneKunst
[...]
Als je een accu niet gebruikt kun je er beter een druppellader aan hangen. Zodra een accu verder dan 80% ontladen word/raakt zal deze zeer waarschijnlijk blijvende schade hebben en sowiezo nooit meer 100 % betrouwbaar zijn.

ik zou zeggen andere accu proberen en druppellader aanschaffen,
is in aanschaf en gebruik goedkoper dan ieder jaar een nieuwe accu

Als ik de motor niet gebruik in de winter haal ik de accu eruit en gaat hij de warme zolder op.
Met de andere motoren dit al een aantal jaar gedaan, gaat tot nu toe altijd prima.
Maar ik heb hem in de winter wel nog regelmatig lange stukken mee gereden. Af en toe een pauze van 2 weken ivm het zout, maar dan ging de accu de zolder op.

Weet alleen niet waardoor hij nu zo snel helemaal leeg was. Ik ga eens kijken of er ergens een "lek" is.

Misschien is perongeluk het contact een tijdje erop gegaan, maar dat lijkt me sterk. (al ligt er wel vaak veel troep bovenop)


Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 10-4-2013 om 19:16 uur.
 
maerijn 11-4-2013 1:11 Print reply

Posts: 2455
Kun je het verschil in lucht/benzine verhouding met en zonder choke aangeven/schatten in sproeiermaten?
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 11-4-2013 12:11 Print reply

Posts: 17931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bennietbeun
hallo jonges
ik zit met een vraag / idee

mijn prolink lager's van mijn kawasaki zijn op .
dus ik heb een nieuw setje gekocht , maar die passen niet in de link ze zijn te klein .
voor de rest passen ze wel .
prolink lagers weer terug gebracht ,

maar nu is de vraag

is het mogelijk dat ik van hard pvc een bus draai .
die in de link worden gedrukt en waar een bout door heen kan .
dan moet het wel vaker 4/6 keer per jaar vervangen worden .

of heet iemand nog een ander idee ??


nylon

 

Dit topic is 162389 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 117 van 204
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 116, 117, 118 ... 202, 203, 204Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved