Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Begin Forum - Topic #66744 - "Kleine vragen Topic Deel 50"
|
Pagina 116 van 204
|
Dit topic is 162385 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Fds |
7-4-2013 18:11 |
Posts: 2 |
Ja maar al ga ik van 110 naar 130 zou ik theoretisch verschil moeten merken maar ik had niks gemerkt.
Of zie ik dit verkeerd?
|
|
'T leven is hard,, net als mijn brommer |
|
derbi ftw |
7-4-2013 18:17 |
 Posts: 452 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Fds
Ja maar al ga ik van 110 naar 130 zou ik theoretisch verschil moeten merken maar ik had niks gemerkt.
Of zie ik dit verkeerd?
Een 28mm carb lijkt mij zowiezo groot, beter neem je een 21/24mm.
Luchtschroef op 1,5 slag staan?
|
|
Sorry agent, onder de 80 slaat die af. |
|
ChielTZR |
7-4-2013 18:26 |
 Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Fds
Ja maar al ga ik van 110 naar 130 zou ik theoretisch verschil moeten merken maar ik had niks gemerkt.
Of zie ik dit verkeerd?
Het is lastig om te merken of hij veel te arm loopt of een beetje, nietwaar?
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
Blommetje |
7-4-2013 19:50 |
 Posts: 230 |
Ik wil op mijn MB (die ik aan het bouwen ben) graag alu koffers maken. Ooit heb ik Marktplaats originele hiervan voorbij zien komen. Weet iemand misschien hier de maten van? Of heeft iemand foto's?
Origineel kan ik ze niet vinden maar misschien kan ik ze van plaatstaal/alu zelf namaken.
Als je anderzins ervaring hebt met koffers op je MB hoor ik het ook graag...
|
|
A great deal of money is invested in this project and we can't allow it to fail |
|
carlosmt5 |
7-4-2013 20:53 |
Posts: 294 |
|
|
Hollands Next BeunHaas |
|
Brancomtxsh |
9-4-2013 15:40 |
 Posts: 205 |
heeft iemand maten van een 4I4 gasnaald van mikuni
|
|
Honda MTX-SH 70cc Malle Ossie |
|
HFH |
9-4-2013 16:28 |
 Posts: 157 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: carlosmt5
http://www.marktplaa...&previousPage=lr
wat vinden jullie van de staat van de brommer en zien jullie ook nadelen?
ik vind hem persoonlijk wel mooi. maar je moet er niet mee vallen met al die kappen. en qua onder delen;het is geen mt waar iedereen wel wat van heeft liggen. heb al wel een site voor je gevonden www.aprilia-parts.nl.
owja ik dacht dat jij wat "nieuwers'' wou.
deze is ook al 20jaar oud.
|
|
m-serie_ownd.. |
|
Brommers en meer |
9-4-2013 19:29 |
 Posts: 1966 |
weet iemand toevallig of deze revisie set ook op een PC13a past  onderdeeltjes lijken allemaal het zelfde mij maakt het niet zo heel veel uit zolang de vlotter naald en pakkingen passen is het voor mij best
|
|
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha |
|
WestlandMB |
9-4-2013 21:02 |
 Posts: 1338 |
Van de zomer ga ik met de honda mb op vakantie. In Belgie, Frankrijk en Duitsland zal ik best wat bergen moeten beklimmen en heb ik zo nog me twijfels over mijn cilinder.
Momenteel heb ik een 70cc airsal. Deze cilinder vind ik erg fijn, want hij presteert ook nog goed in wat lagere toeren en het jankt niet zo als een imitatie. Met de Airsal haal ik ook nog de 75/80km.u en trekt vlot op.
Nu heb ik vaak al veel goede verhalen gehoord over de HM167 originele Belgische Honda cilinder. Zo las ik dat het 90km/u ging met een 6 bak. Nu ben ik benieuwd, heeft een HM167 meer kracht onderin, en meer vermogen als een 70cc Airsal? (Zelf heb ik maar een 4bak)
Aangezien het toch 20cc minder is, lijkt mij dat de Airsal meer vermogen moet leveren.
Dit bericht is gewijzigd door WestlandMB op 9-4-2013 om 21:03 uur.
|
|
|
|
carlosmt5 |
9-4-2013 21:04 |
Posts: 294 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: HFH
[...]
ik vind hem persoonlijk wel mooi. maar je moet er niet mee vallen met al die kappen. en qua onder delen;het is geen mt waar iedereen wel wat van heeft liggen. heb al wel een site voor je gevonden www.aprilia-parts.nl.
owja ik dacht dat jij wat "nieuwers'' wou.
deze is ook al 20jaar oud.
jaa klopt maar dit was een uitzondering
|
|
Hollands Next BeunHaas |
|
Aprilia RX 50 2003 |
9-4-2013 21:12 |
 Posts: 6738 |
autocad geinstalleerd, maar weet iemand hoe je een hoek er in zet? om de 60 graden.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
HFH |
9-4-2013 21:30 |
 Posts: 157 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
Van de zomer ga ik met de honda mb op vakantie. In Belgie, Frankrijk en Duitsland zal ik best wat bergen moeten beklimmen en heb ik zo nog me twijfels over mijn cilinder.
Momenteel heb ik een 70cc airsal. Deze cilinder vind ik erg fijn, want hij presteert ook nog goed in wat lagere toeren en het jankt niet zo als een imitatie. Met de Airsal haal ik ook nog de 75/80km.u en trekt vlot op.
Nu heb ik vaak al veel goede verhalen gehoord over de HM167 originele Belgische Honda cilinder. Zo las ik dat het 90km/u ging met een 6 bak. Nu ben ik benieuwd, heeft een HM167 meer kracht onderin, en meer vermogen als een 70cc Airsal? (Zelf heb ik maar een 4bak)
Aangezien het toch 20cc minder is, lijkt mij dat de Airsal meer vermogen moet leveren.
Dit bericht is gewijzigd door WestlandMB op 9-4-2013 om 21:03 uur.
hm 167 moet het van het mide en hoge gebied hebben.
waarschijnlijk heeft jou airsal dus meer vermogen ondering ;is ook logisch idd om dat het 70cc is.
|
|
m-serie_ownd.. |
|
WestlandMB |
9-4-2013 21:43 |
 Posts: 1338 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: HFH
[...]
hm 167 moet het van het mide en hoge gebied hebben.
waarschijnlijk heeft jou airsal dus meer vermogen ondering ;is ook logisch idd om dat het 70cc is.
Zou het de moeite zijn om een hm167 uit te boren? Wat betreft tunen is hij misschien wel beter geschikt, gezien de kwaliteit van de cilinder?
edit,
ik zie dat jij ook met een hm167 op je mb rijd, kan je daar misschien wat meer over vertellen wat betreft toerentallen, snelheiden, tandwielverhouding? is jou ontsteking nog verder vervroegt? En rij je ook met een 4bak?
(sorry voor alle vragen, maar hoe meer info hoe beter  )
Dit bericht is gewijzigd door WestlandMB op 9-4-2013 om 21:45 uur.
|
|
|
|
HFH |
9-4-2013 22:13 |
 Posts: 157 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
[...]
Zou het de moeite zijn om een hm167 uit te boren? Wat betreft tunen is hij misschien wel beter geschikt, gezien de kwaliteit van de cilinder?
edit,
ik zie dat jij ook met een hm167 op je mb rijd, kan je daar misschien wat meer over vertellen wat betreft toerentallen, snelheiden, tandwielverhouding? is jou ontsteking nog verder vervroegt? En rij je ook met een 4bak?
(sorry voor alle vragen, maar hoe meer info hoe beter )
Dit bericht is gewijzigd door WestlandMB op 9-4-2013 om 21:45 uur.
over het tunen en uitboren: zijn er hele handige knaapen op bf die daar veel over kunnen vertellen ik (nog) niet.
de cilinder doet het het besten tussen 5000-10000
twv:13-50
onsteking staat gewoon lijntje op lijntje (niet vervroegt dus)
ik rij met een 6bak uit mbx80 dus zonder over drive.
gehele set up staat trouwens gewoon bij voertuig gegevens.
edit:tik fout
Dit bericht is gewijzigd door HFH op 9-4-2013 om 23:32 uur.
|
|
m-serie_ownd.. |
|
bennietbeun |
10-4-2013 15:20 |
Posts: 817 |
hallo jonges
ik zit met een vraag / idee
mijn prolink lager's van mijn kawasaki zijn op .
dus ik heb een nieuw setje gekocht , maar die passen niet in de link ze zijn te klein .
voor de rest passen ze wel .
prolink lagers weer terug gebracht ,
maar nu is de vraag
is het mogelijk dat ik van hard pvc een bus draai .
die in de link worden gedrukt en waar een bout door heen kan .
dan moet het wel vaker 4/6 keer per jaar vervangen worden .
of heet iemand nog een ander idee ??
|
|
|
|
Dit topic is 162385 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 116 van 204
|
|