Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 50"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 913 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #66744 - "Kleine vragen Topic Deel 50"
Pagina 112 van 204
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 111, 112, 113 ... 202, 203, 204Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 162361 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

old timer 24-3-2013 16:55 Print reply

Posts: 469
is het legaal om mijn kenteken bv op mijn rugzak te hebben?
 
bijna goed, is goed genoeg
JantjeMB5 24-3-2013 17:00 Print reply

Posts: 374
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: old timer
is het legaal om mijn kenteken bv op mijn rugzak te hebben?

moet achteraan vast op het frame bevestigd zijn...

 
Livin in the fast Lane - klein draai, frees of TIG-las werk, PM + bier
koetjeboe91 24-3-2013 17:01 Print reply

Posts: 2096
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: old timer
is het legaal om mijn kenteken bv op mijn rugzak te hebben?


Montage en bevestiging M, N, O

Verordening 1003/2010 bevat voorschriften met betrekking tot de stand van de nummerplaat, de hoogte van de plaat, de geometrische zichtbaarheid, de afstand van de grond, enz.

Heel wat bepalingen zijn dezelfde als vroeger. Zo mag het middelpunt van de plaat bijvoorbeeld niet rechts van het middenlangsvlak van het voertuig liggen en moet de plaat loodrecht op het langsvlak van het voertuig staan. Verder moet de onderrand van de plaat zich minstens 30cm boven de grond bevinden. De bovenrand mag dan weer maximum 1,20 m boven de grond geplaatst zijn, tenzij de constructie van het voertuig dat praktisch niet toelaat.

Er zijn ook een aantal nieuwe regels. De ruimte tussen de randen van de gemonteerde en bevestigde nummerplaat en het eigenlijke oppervlak van de ruimte voor de nummerplaat mag vanaf nu niet meer dan 5mm bedragen voor elk punt op de omtrek van de kentekenplaat. Wanneer de montageruimte van de achternummerplaat binnen de geometrische zichtbaarheidsvlakken niet meer zichtbaar is door de eventuele installatie van een mechanische koppelinrichting moet dit in het testrapport en op het EG-typegoedkeuringscertificaat worden vermeld.
Elke nummerplaat goed zichtbaar

Elke nummerplaat (vooraan, achteraan, officieel of reproductie) moet altijd goed zichtbaar zijn. Overdag bij helder weer betekent dit dat het opschrift leesbaar moet zijn op een afstand van minstens 40 meter. Voor nummerplaten of reproducties van klein formaat (210mm breed en 140 mm hoog) is dat 30 meter. Voor motorfietsen 20 meter.
In werking…

Het KB van 7 maart 2012 treedt in werking op 20 maart 2012, de dag van publicatie in het Belgisch Staatsblad.

Bron: Koninklijk besluit van 7 maart 2012 tot wijziging van het koninklijk besluit van 20 juli 2001 betreffende de inschrijving van voertuigen, BS 20 maart 2012.
Zie ook: Koninklijk besluit van 20 juli 2001 betreffende de inschrijving van voertuigen, BS 8 augustus 2001.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
Derbi-Olaf 24-3-2013 17:05 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
[...]


Volgens mij 18

17 past zo, bij 18 moet je met een freesje je carter en vliegwielkapje wat groter maken.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
kenny77 24-3-2013 18:22 Print reply

Posts: 29286
Weet iemand of je een veer ook op de "kop" kunt monteren?

Gaat om zo een



Alu gedeelte zit normaal aan de achterbrug vast.

Ik wil hem in mijn DT zetten, maar de veer past niet in het frame. (veer gaat door het frame heen onder de tank door)

Maar als je hem omdraait gaat het wel.
nu had ik op een franse site ook iemand gezien die zo'n zelfde veer in een DT heeft gezet, maar ook zo op de kop.
Nu stond er verder niet bij hoe het reed.

Zou dit slecht zijn voor de veer of werkt het dan niet goed?

(hij is namelijk nog niet zo erin te zetten, anders had ik het gewoon geprobeerd)

Als ik het bij nieuwere yz's kijk die hebben ook die alu kant aan de bovenkant zitten.



Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 24-3-2013 om 18:23 uur.
 
NS1-Whisperer 24-3-2013 18:57 Print reply

Posts: 2160
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Weet iemand of je een veer ook op de "kop" kunt monteren?

Blabla



Je kunt een veer gewoon op de kopt monteren, moet geen kwaad kunnen. Alleen als die gaat lekken stroomt de olie er wel makkelijker uit denk ik.

Of zijn dat gas dempers

Dit bericht is gewijzigd door NS1-Whisperer op 24-3-2013 om 18:58 uur.
 
"Risico is extra leven"
kreidlergek 24-3-2013 19:05 Print reply

Posts: 335
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Weet iemand of je een veer ook op de "kop" kunt monteren?

Gaat om zo een

afbeelding

Alu gedeelte zit normaal aan de achterbrug vast.

Ik wil hem in mijn DT zetten, maar de veer past niet in het frame. (veer gaat door het frame heen onder de tank door)

Maar als je hem omdraait gaat het wel.
nu had ik op een franse site ook iemand gezien die zo'n zelfde veer in een DT heeft gezet, maar ook zo op de kop.
Nu stond er verder niet bij hoe het reed.

Zou dit slecht zijn voor de veer of werkt het dan niet goed?

(hij is namelijk nog niet zo erin te zetten, anders had ik het gewoon geprobeerd)

Als ik het bij nieuwere yz's kijk die hebben ook die alu kant aan de bovenkant zitten.

afbeelding

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 24-3-2013 om 18:23 uur.



Dat kan niet, bij een olie gedempte komen er luchtbellen in waarschijnlijk.
 
nothing sounds like a V8
NS1-Whisperer 24-3-2013 19:07 Print reply

Posts: 2160
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kreidlergek
[...]



Dat kan niet, bij een olie gedempte komen er luchtbellen in waarschijnlijk.


Dus met een gas demper moet het wel kunnen?
 
"Risico is extra leven"
kenny77 24-3-2013 19:12 Print reply

Posts: 29286
Het is inderdaad een gas veer.

Edit: of zit er olie en gas in?

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 24-3-2013 om 19:20 uur.
 
kreidlergek 24-3-2013 19:36 Print reply

Posts: 335
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
[...]


Dus met een gas demper moet het wel kunnen?


Met gas denk ik wel maar weet ik niet zeker.

@ kenny als het een gas veer is zit er alleen gas in denk ik anders had er waarschijnlijk nog zo'n potje aan de buitenkant gezeten.
 
nothing sounds like a V8
kenny77 24-3-2013 19:51 Print reply

Posts: 29286
Aha.

Zo'n los potje was een optie des tijds, de aansluiting zit er wel op, maar standaard niet in gebruik.

Denk dat ik het anders gewoon maar eens ga proberen.
 
kreidlergek 24-3-2013 21:24 Print reply

Posts: 335
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Aha.

Zo'n los potje was een optie des tijds, de aansluiting zit er wel op, maar standaard niet in gebruik.

Denk dat ik het anders gewoon maar eens ga proberen.


proberen kan geen kwaad de veer word er niet minder van.
 
nothing sounds like a V8
maerijn 24-3-2013 21:50 Print reply

Posts: 2455
Heeft er iemand ervaring met rempompjes als deze:



Probleem is dat het systeem niet op druk blijft, en ik heb er niet veel verstand van.

Dit bericht is gewijzigd door maerijn op 24-3-2013 om 21:53 uur.
 
bennietbeun 25-3-2013 18:14 Print reply
Posts: 817
weet iemand wat er mis is ??

ik zou gister te rijden op de cross baan
ik ben daar na 20 min rijden valt de motor uit ( te weinig gas en in zijn 4)
daar na wou die niet meer starten aleen maar ploffen uit de uitlaat .
nieuwe bougie en bougie dop er op maar nog niks .

hij heeft een hele kleine blauwe vonk en af en toe eens orange
ik kom er niet meer uit alles getjekt of alles goed zat enzo


 
mvv mtx 25-3-2013 18:17 Print reply

Posts: 243
hallo,
zeta cilinders worden toch niet meer gemaakt maar is dat over genomen door parmakit of zijn dit hele anderen cilinders
 
bx startnummer #277 lasogen leer je pas al je ze hebt gehad

Dit topic is 162361 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 112 van 204
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 111, 112, 113 ... 202, 203, 204Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved