Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 50"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1059 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #66744 - "Kleine vragen Topic Deel 50"
Pagina 104 van 204
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 103, 104, 105 ... 202, 203, 204Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 162310 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bennietbeun 3-3-2013 20:01 Print reply
Posts: 817
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
je verliest vermogen.


pfff ja dat weet ik nu wel , MAAR ga ik dat merken of niet .


ztel het is nu 40pk en dan met dubble pijp maar 38 ga ik die 2 pk missen dan
 
koetjeboe91 3-3-2013 20:02 Print reply

Posts: 2096
het is twee takt toch ga maar eens zonder uitlaat rijden heb je een beetje beeld van wat er gebeurt.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
tijnklein 3-3-2013 20:35 Print reply
Posts: 135
Ik zie net een gianelli uitlaat staan voor mtx 125cc, maar mijn vraag is eigenlijk of dit wel klopt. Ik dacht dat er alleen 80cc uitlaten voor waren?
Ik heb 110 athena cilinder met lc blok, weet misschien iemand of dit een goede uitlaat is?
Alvast bedankt
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 3-3-2013 20:38 Print reply

Posts: 8766
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tijnklein
Ik zie net een gianelli uitlaat staan voor mtx 125cc, maar mijn vraag is eigenlijk of dit wel klopt. Ik dacht dat er alleen 80cc uitlaten voor waren?
Ik heb 110 athena cilinder met lc blok, weet misschien iemand of dit een goede uitlaat is?
Alvast bedankt


Waarschijnlijk een uitlaat voor een MTX, origineel 125cc, heeft maar weinig te maken met de 50/80.
 
Sorteerstraat 1, PTSD 69 Bergen Met Zooi
BenjaminDG 3-3-2013 21:31 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
[...]


Nee, want vanaf het moment dat je ze opsplitst is de bus in oppervlakte 2x zo groot. En dat bied niet genoeg tegendruk voor een 2takt.

Bovendien, 2 dempers op een 2takt is gewoon gay. Op en 4takt, oke.
2 Dempers op een eencilinder 2takt gaat gewoon tegen alle princiepes in.


Minder tegen druk?

Dat zal volgens mij wel meevallen, ik zou er niet van verschieten als je door een splitsing zelfs meer tegendruk (wervelingen) krijgt.

Trouwens heeft de vorm van de expansie uitlaat niet véél meer invloed dan een demper?

Volgens mij wordt bij een 2takt het meeste van de tegendruk en de pulsen bepaald aan de hand van de vorm van het expansie gedeelte.

Maar het beste is 1 demper per uitlaat of zoals sommige 2 takts het hebben, geen dempers




Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 3-3-2013 om 21:32 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Derbi-Olaf 3-3-2013 21:42 Print reply

Posts: 14999
als je het goed doet kan het bijna zonder vermogensverlies

staat heel veel info over op het net, zoek maar eens op Niek de Wildt.


 
Heeft een SOHC in z'n broek!
j0ren 3-3-2013 21:42 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Minder tegen druk?

Dat zal volgens mij wel meevallen, ik zou er niet van verschieten als je door een splitsing zelfs meer tegendruk (wervelingen) krijgt.

Trouwens heeft de vorm van de expansie uitlaat niet véél meer invloed dan een demper?

Volgens mij wordt bij een 2takt het meeste van de tegendruk en de pulsen bepaald aan de hand van de vorm van het expansie gedeelte.

Maar het beste is 1 demper per uitlaat of zoals sommige 2 takts het hebben, geen dempers




Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 3-3-2013 om 21:32 uur.



Verleng of verkort de tailpipe van een 2takt uitlaat maar eens en kijk hoe veel effect dat heeft
Niet voor niets is geen enkele 2 takt 1cilinder ooit uitgevoerd met dubbele demper.
Of het merkbaar is? Ik denk het wel. Buiten dat om is het gewoon zwaar gay als je 2 dempers op een 2takt plakt. Koop dan een crf250.

Om nog te illustreren hoe belangrijk een demper is; Snelle puch zip van een maat van me liep vast enkele minuten nadat hij z'n demper verloren was.

Dit bericht is gewijzigd door j0ren op 3-3-2013 om 21:42 uur.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
Cas DT 3-3-2013 21:45 Print reply

Posts: 3131
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
[...]



Verleng of verkort de tailpipe van een 2takt uitlaat maar eens en kijk hoe veel effect dat heeft
Niet voor niets is geen enkele 2 takt 1cilinder ooit uitgevoerd met dubbele demper.
Of het merkbaar is? Ik denk het wel. Buiten dat om is het gewoon zwaar gay als je 2 dempers op een 2takt plakt. Koop dan een crf250.

Om nog te illustreren hoe belangrijk een demper is; Snelle puch zip van een maat van me liep vast enkele minuten nadat hij z'n demper verloren was.

Dit bericht is gewijzigd door j0ren op 3-3-2013 om 21:42 uur.


Bullshit, kan prima.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
Derbi-Olaf 3-3-2013 21:45 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
[...]



Verleng of verkort de tailpipe van een 2takt uitlaat maar eens en kijk hoe veel effect dat heeft
Niet voor niets is geen enkele 2 takt 1cilinder ooit uitgevoerd met dubbele demper.
Of het merkbaar is? Ik denk het wel. Buiten dat om is het gewoon zwaar gay als je 2 dempers op een 2takt plakt. Koop dan een crf250.

Om nog te illustreren hoe belangrijk een demper is; Snelle puch zip van een maat van me liep vast enkele minuten nadat hij z'n demper verloren was.

Dit bericht is gewijzigd door j0ren op 3-3-2013 om 21:42 uur.

misschien omdat die kameraad van je door het lawaai van het gas ging, rustig reed, en dat die zip bvb deellast te arm stond en vollast net rijk genoeg? Als er veel variabelen zijn is het geen representatief voorbeeld.

En oja, dan zal jij deze ook wel zwaar gay vinden?


Moet je nagaan, het zijn ook nog 4taktdempers!


 
Heeft een SOHC in z'n broek!
JB1 3-3-2013 21:46 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
[...]



Verleng of verkort de tailpipe van een 2takt uitlaat maar eens en kijk hoe veel effect dat heeft
Niet voor niets is geen enkele 2 takt 1cilinder ooit uitgevoerd met dubbele demper.
Of het merkbaar is? Ik denk het wel. Buiten dat om is het gewoon zwaar gay als je 2 dempers op een 2takt plakt. Koop dan een crf250.

Om nog te illustreren hoe belangrijk een demper is; Snelle puch zip van een maat van me liep vast enkele minuten nadat hij z'n demper verloren was.

Dit bericht is gewijzigd door j0ren op 3-3-2013 om 21:42 uur.


Als ie zn demper kwijtraakt zal de rest van dat hok net zo beun in elkaar hebben gezeten en was ie gewoon gedoemd om vast te lopen
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
BenjaminDG 3-3-2013 21:54 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
[...]



Verleng of verkort de tailpipe van een 2takt uitlaat maar eens en kijk hoe veel effect dat heeft
Niet voor niets is geen enkele 2 takt 1cilinder ooit uitgevoerd met dubbele demper.
Of het merkbaar is? Ik denk het wel. Buiten dat om is het gewoon zwaar gay als je 2 dempers op een 2takt plakt. Koop dan een crf250.

Om nog te illustreren hoe belangrijk een demper is; Snelle puch zip van een maat van me liep vast enkele minuten nadat hij z'n demper verloren was.

Dit bericht is gewijzigd door j0ren op 3-3-2013 om 21:42 uur.


Ik heb geen 2takt maar volgens mij is dat effect niet om te zeggen van 'wauw'.

Net als bij 4takt is de invloed van een andere demper of een kortere langer demper niet zo bepalend als de uitlaat zelf.

Idem volgens mij voor een 2takt of die 2de demper moet er zo slecht op gemaakt zijn dat de uitlaatgassen amper weg kunnen.

Indat geval geef ik je gelijk maar dat zal je snel merken lijkt me
 
Vlaanderen vrij!
JB1 3-3-2013 21:54 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Ik heb geen 2takt maar volgens mij is dat effect niet om te zeggen van 'wauw'.

Net als bij 4takt is de invloed van een andere demper of een kortere langer demper niet zo bepalend als de uitlaat zelf.

Idem volgens mij voor een 2takt of die 2de demper moet er zo slecht op gemaakt zijn dat de uitlaatgassen amper weg kunnen.

Indat geval geef ik je gelijk maar dat zal je snel merken lijkt me


Want een demper telt niet mee aan de uitlaatlengte?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
RikDT50MX - Nieuws Poster 3-3-2013 21:57 Print reply

Posts: 1558
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Want een demper telt niet mee aan de uitlaatlengte?

Ligt eraan wat de diameter van de demper is en wat de diameter van de tailpipe is, volgens mij zijn er wel gevallen dat de tailpipe dunner is dan de demper, dan moet het geen hol uitmaken. De demper is dan sws nagenoeg 0 aan weerstand.
 
I Can Play With Madness
JB1 3-3-2013 21:59 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
[...]

Ligt eraan wat de diameter van de demper is en wat de diameter van de tailpipe is, volgens mij zijn er wel gevallen dat de tailpipe dunner is dan de demper, dan moet het geen hol uitmaken. De demper is dan sws nagenoeg 0 aan weerstand.


Fout, die gaten binnenin zorgen weer voor wervelingen, en dat is ook weer weerstand.

Beste is een rechte pijp.
Ook het mooiste geluid trouwens
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
BenjaminDG 3-3-2013 21:59 Print reply

Posts: 4605
Niet zo bepalend als de onderlingen lengtes van de uitlaat buizen of de binnendiameters van de uitlaatbuizen.

Die zijn veel belangrijker dan een demper.

Maar een demper zal vast een invloed hebben.

Graham bell heeft goede boeken geschreven over 2takt en 4takt waaronder ook uitlaat lengtes berekenen.

Ik dacht dat de 2takt versie hier ook in pdf vorm te krijgen was?

Trouwens nog een voorbeeld.

De meeste van ons hebben geleerd om elke uitlaatbuis van elke cillinder even lang te maken.

Graham bell zegt dat het soms ook voordelig is om de lengtes een beetje verschillend te hebben voor een bredere maar minder vermogen/koppel in het bruikbaar toerengebied.

Dus ook al komen de lengtes niet uit door één of andere oorzaak hoeft dat niet persé nadelig te zijn.

Hoe sommige buizen lopen bij motogp motoren lijkt ook zo bizar op het eerste zicht.

Voor wie het zich intresseert kan ik de pagina's eens inscannen over 4takt uitlaten.

Trouwens jelmer jij hebt toch een powercommander3 zeg je.

Moet je eens testen met terug de originele dempers te steken en kijken of je verschil voelt tussen je oem en open dempers.

Op mijn circuit motor heb ik zowel 95 db demper (yamaha r1) en open demper gezet en ik merkte niet echt veel verschil.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 3-3-2013 om 22:05 uur.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 3-3-2013 om 22:20 uur.
 
Vlaanderen vrij!

Dit topic is 162310 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 104 van 204
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 103, 104, 105 ... 202, 203, 204Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved