bennietbeun |
3-3-2013 20:01 |
|
koetjeboe91 |
3-3-2013 20:02 |
 Posts: 2096 |
het is twee takt toch ga maar eens zonder uitlaat rijden heb je een beetje beeld van wat er gebeurt.
|
|
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard. |
|
tijnklein |
3-3-2013 20:35 |
Posts: 135 |
Ik zie net een gianelli uitlaat staan voor mtx 125cc, maar mijn vraag is eigenlijk of dit wel klopt. Ik dacht dat er alleen 80cc uitlaten voor waren?
Ik heb 110 athena cilinder met lc blok, weet misschien iemand of dit een goede uitlaat is?
Alvast bedankt
|
|
|
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
3-3-2013 20:38 |
 Posts: 8766 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tijnklein
Ik zie net een gianelli uitlaat staan voor mtx 125cc, maar mijn vraag is eigenlijk of dit wel klopt. Ik dacht dat er alleen 80cc uitlaten voor waren?
Ik heb 110 athena cilinder met lc blok, weet misschien iemand of dit een goede uitlaat is?
Alvast bedankt
Waarschijnlijk een uitlaat voor een MTX, origineel 125cc, heeft maar weinig te maken met de 50/80.
|
|
Sorteerstraat 1, PTSD 69 Bergen Met Zooi |
|
BenjaminDG |
3-3-2013 21:31 |
 Posts: 4605 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: j0ren
[...]
Nee, want vanaf het moment dat je ze opsplitst is de bus in oppervlakte 2x zo groot. En dat bied niet genoeg tegendruk voor een 2takt.
Bovendien, 2 dempers op een 2takt is gewoon gay. Op en 4takt, oke.
2 Dempers op een eencilinder 2takt gaat gewoon tegen alle princiepes in.
Minder tegen druk?
Dat zal volgens mij wel meevallen, ik zou er niet van verschieten als je door een splitsing zelfs meer tegendruk (wervelingen) krijgt.
Trouwens heeft de vorm van de expansie uitlaat niet véél meer invloed dan een demper?
Volgens mij wordt bij een 2takt het meeste van de tegendruk en de pulsen bepaald aan de hand van de vorm van het expansie gedeelte.
Maar het beste is 1 demper per uitlaat of zoals sommige 2 takts het hebben, geen dempers
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 3-3-2013 om 21:32 uur.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Derbi-Olaf |
3-3-2013 21:42 |
 Posts: 14999 |
als je het goed doet kan het bijna zonder vermogensverlies
staat heel veel info over op het net, zoek maar eens op Niek de Wildt.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
j0ren |
3-3-2013 21:42 |
 Posts: 1298 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]
Minder tegen druk?
Dat zal volgens mij wel meevallen, ik zou er niet van verschieten als je door een splitsing zelfs meer tegendruk (wervelingen) krijgt.
Trouwens heeft de vorm van de expansie uitlaat niet véél meer invloed dan een demper?
Volgens mij wordt bij een 2takt het meeste van de tegendruk en de pulsen bepaald aan de hand van de vorm van het expansie gedeelte.
Maar het beste is 1 demper per uitlaat of zoals sommige 2 takts het hebben, geen dempers
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 3-3-2013 om 21:32 uur.
Verleng of verkort de tailpipe van een 2takt uitlaat maar eens en kijk hoe veel effect dat heeft 
Niet voor niets is geen enkele 2 takt 1cilinder ooit uitgevoerd met dubbele demper.
Of het merkbaar is? Ik denk het wel. Buiten dat om is het gewoon zwaar gay als je 2 dempers op een 2takt plakt. Koop dan een crf250.
Om nog te illustreren hoe belangrijk een demper is; Snelle puch zip van een maat van me liep vast enkele minuten nadat hij z'n demper verloren was.
Dit bericht is gewijzigd door j0ren op 3-3-2013 om 21:42 uur.
|
|
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel |
|
Cas DT |
3-3-2013 21:45 |
 Posts: 3131 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: j0ren
[...]
Verleng of verkort de tailpipe van een 2takt uitlaat maar eens en kijk hoe veel effect dat heeft 
Niet voor niets is geen enkele 2 takt 1cilinder ooit uitgevoerd met dubbele demper.
Of het merkbaar is? Ik denk het wel. Buiten dat om is het gewoon zwaar gay als je 2 dempers op een 2takt plakt. Koop dan een crf250.
Om nog te illustreren hoe belangrijk een demper is; Snelle puch zip van een maat van me liep vast enkele minuten nadat hij z'n demper verloren was.
Dit bericht is gewijzigd door j0ren op 3-3-2013 om 21:42 uur.
Bullshit, kan prima.
|
|
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller! |
|
Derbi-Olaf |
3-3-2013 21:45 |
 Posts: 14999 |
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
JB1 |
3-3-2013 21:46 |
|
BenjaminDG |
3-3-2013 21:54 |
 Posts: 4605 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: j0ren
[...]
Verleng of verkort de tailpipe van een 2takt uitlaat maar eens en kijk hoe veel effect dat heeft 
Niet voor niets is geen enkele 2 takt 1cilinder ooit uitgevoerd met dubbele demper.
Of het merkbaar is? Ik denk het wel. Buiten dat om is het gewoon zwaar gay als je 2 dempers op een 2takt plakt. Koop dan een crf250.
Om nog te illustreren hoe belangrijk een demper is; Snelle puch zip van een maat van me liep vast enkele minuten nadat hij z'n demper verloren was.
Dit bericht is gewijzigd door j0ren op 3-3-2013 om 21:42 uur.
Ik heb geen 2takt maar volgens mij is dat effect niet om te zeggen van 'wauw'.
Net als bij 4takt is de invloed van een andere demper of een kortere langer demper niet zo bepalend als de uitlaat zelf.
Idem volgens mij voor een 2takt of die 2de demper moet er zo slecht op gemaakt zijn dat de uitlaatgassen amper weg kunnen.
Indat geval geef ik je gelijk maar dat zal je snel merken lijkt me
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
JB1 |
3-3-2013 21:54 |
 Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]
Ik heb geen 2takt maar volgens mij is dat effect niet om te zeggen van 'wauw'.
Net als bij 4takt is de invloed van een andere demper of een kortere langer demper niet zo bepalend als de uitlaat zelf.
Idem volgens mij voor een 2takt of die 2de demper moet er zo slecht op gemaakt zijn dat de uitlaatgassen amper weg kunnen.
Indat geval geef ik je gelijk maar dat zal je snel merken lijkt me
Want een demper telt niet mee aan de uitlaatlengte?
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
RikDT50MX - Nieuws Poster |
3-3-2013 21:57 |
 Posts: 1558 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]
Want een demper telt niet mee aan de uitlaatlengte?
Ligt eraan wat de diameter van de demper is en wat de diameter van de tailpipe is, volgens mij zijn er wel gevallen dat de tailpipe dunner is dan de demper, dan moet het geen hol uitmaken. De demper is dan sws nagenoeg 0 aan weerstand.
|
|
I Can Play With Madness |
|
JB1 |
3-3-2013 21:59 |
 Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
[...]
Ligt eraan wat de diameter van de demper is en wat de diameter van de tailpipe is, volgens mij zijn er wel gevallen dat de tailpipe dunner is dan de demper, dan moet het geen hol uitmaken. De demper is dan sws nagenoeg 0 aan weerstand.
Fout, die gaten binnenin zorgen weer voor wervelingen, en dat is ook weer weerstand.
Beste is een rechte pijp.
Ook het mooiste geluid trouwens
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
BenjaminDG |
3-3-2013 21:59 |
 Posts: 4605 |
Niet zo bepalend als de onderlingen lengtes van de uitlaat buizen of de binnendiameters van de uitlaatbuizen.
Die zijn veel belangrijker dan een demper.
Maar een demper zal vast een invloed hebben.
Graham bell heeft goede boeken geschreven over 2takt en 4takt waaronder ook uitlaat lengtes berekenen.
Ik dacht dat de 2takt versie hier ook in pdf vorm te krijgen was?
Trouwens nog een voorbeeld.
De meeste van ons hebben geleerd om elke uitlaatbuis van elke cillinder even lang te maken.
Graham bell zegt dat het soms ook voordelig is om de lengtes een beetje verschillend te hebben voor een bredere maar minder vermogen/koppel in het bruikbaar toerengebied.
Dus ook al komen de lengtes niet uit door één of andere oorzaak hoeft dat niet persé nadelig te zijn.
Hoe sommige buizen lopen bij motogp motoren lijkt ook zo bizar op het eerste zicht.
Voor wie het zich intresseert kan ik de pagina's eens inscannen over 4takt uitlaten.
Trouwens jelmer jij hebt toch een powercommander3 zeg je.
Moet je eens testen met terug de originele dempers te steken en kijken of je verschil voelt tussen je oem en open dempers.
Op mijn circuit motor heb ik zowel 95 db demper (yamaha r1) en open demper gezet en ik merkte niet echt veel verschil.
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 3-3-2013 om 22:05 uur.
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 3-3-2013 om 22:20 uur.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|