Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Yamaha dt 50 problemen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 624 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #66551 - Yamaha dt 50 problemen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 10740 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jorzwa 7-7-2012 12:23 Print topicpost
Posts: 10
Hallo,

Ik heb vorige week een yamaha dt voor een prikkie gekocht maar er zit wat werk aan hij rijdt wel maar hij gaat moeilijk aan dus de ontsteking moet afgestelt worden hij loopt niet stationair dus eigenlijk moet alles afgestelt worden en de remmen werken niet kwam ik achter toen de weg op was onder het rijden nu is mijn vraag:

-Hoeveel mm moet de onsteking afgestelt worden
-Heeft iemand een plaatje hoe de achterrem in elkaar moet
-Hoe stel je de voorrem af is met olie druk
-En mijn kickstarter heeft geen goede compressie je moet hem --aanrennen is dit probleem ook te verhelpen?

alle tips helpen en mijn vraag is zit er ook een stationair schroef op zo ding of wat moet je afstellen om hem stationair te laten lopen?

Ik weet, jullie denken waar is die aan begonnen maar je moet toch alles beetje leren dus met een beetje hulp bouw ik ook ervaring op

Mvg, Jordy
 

YAMAHA-Power 7-7-2012 12:38 Print reply

Posts: 818
Is het oude of nieuwe type DT 50?
 
jorzwa 7-7-2012 12:41 Print reply
Posts: 10
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: YAMAHA-Power
Is het oude of nieuwe type DT 50?


Een oude ga ik van uit van hellemaal beneden is zijn vrij en de rest is omhoog, bij de nieuwere dts is toch 1naar beneden de rest omhoog kwa schakelen? Maar anders post ik zo wel even een foto

Blok:


Uiterlijk:



Dit bericht is gewijzigd door jorzwa op 7-7-2012 om 12:55 uur.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 7-7-2012 13:29 Print reply

Posts: 8460
Die schijfrem is niet origineel. Heb je al gekeken of de remblokjes nog goed zijn ? En ontluchten natuurlijk.

Compressie...hoe is je zuiger en cilinder ?
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
jorzwa 7-7-2012 13:33 Print reply
Posts: 10
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Die schijfrem is niet origineel. Heb je al gekeken of de remblokjes nog goed zijn ? En ontluchten natuurlijk.

Compressie...hoe is je zuiger en cilinder ?


Compressie is hartstikke goed als je hem aanrent in zijn versnelling, voor zit een schijfrem op, maar het gaat me meer om de achterrem die moet weer in elkaar maar moet even een plaatje hebben hoe die in elkaar moet, en wat bedoel je precies met ontluchten?
 
kenny77 7-7-2012 14:11 Print reply

Posts: 29286
Het is een dtr50 met een dt50mx tank, zo te zien.
Normaal heeft een dtr50 een elektronische ontsteking.
Maar die worden er nog wel eens vanaf gehaald, omdat deze gewild zijn.
Of er zit een dt50mx blok ofzo onder, kan natuurlijk ook nog.

Even de ontstekings deksel eraf draaien en dan kan je het zien welke je hebt.

alleen de 4bak heeft alles omhoog, de 5 bak yamaha's schakelen wel normaal.


Je achterrem is een trommel rem, die is mechanische en niet hydraulisch.
Waarschijnlijk zijn de remschoentjes gewoon op of je moet de stelbout op de remstang wat vaster aan draaien.

ontluchten voorrem staat hier beschreven: http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/21

Een yamaha heeft altijd een hele lichte overbrenging op de kickstarter, daarom lijkt het soms dat hij weinig compressie heeft, maar dat hoeft niet het geval te zijn.
Mijn dt 175cc kick bijvoorbeeld lichter als mijn 50cc honda.

Dat hij niet met de kickstarter start, kan de afstelling zijn van de carburateur (of ontsteking als je een met contactpunten hebt) of een versleten cilinder/ zuiger.

Ik zie trouwens ook allemaal vloeibare pakking om het spruitstuk heen gesmeerd, dat is een beetje beun en niet nodig.
Waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar zich bespaard op pakkingen.
Dus ik zou de cilinder even eraf trekken en overal nieuwe pakkingen tussen doen, weet je zeker dat dit al goed is.

Kan je meteen de cilinder / zuiger / zuigerveren controleren.
En als de carburateur eraf is kan het ook geen kwaad om deze even schoon te maken / te controleren.

Stationair schroef is de schroef die het dichtste bij de gasschuif zit.
Je kan hem op de bovenstaande blok foto net zien zitten, links naast de kabels .



Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 7-7-2012 om 14:17 uur.
 
jorzwa 7-7-2012 14:22 Print reply
Posts: 10
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Het is een dtr50 met een dt50mx tank, zo te zien.
Normaal heeft een dtr50 een elektronische ontsteking.
Maar die worden er nog wel eens vanaf gehaald, omdat deze gewild zijn.
Of er zit een dt50mx blok ofzo onder, kan natuurlijk ook nog.

Even de ontstekings deksel eraf draaien en dan kan je het zien welke je hebt.

alleen de 4bak heeft alles omhoog, de 5 bak yamaha's schakelen wel normaal.


Je achterrem is een trommel rem, die is mechanische en niet hydraulisch.
Waarschijnlijk zijn de remschoentjes gewoon op of je moet de stelbout op de remstang wat vaster aan draaien.

ontluchten voorrem staat hier beschreven: http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/21

Een yamaha heeft altijd een hele lichte overbrenging op de kickstarter, daarom lijkt het soms dat hij weinig compressie heeft, maar dat hoeft niet het geval te zijn.
Mijn dt 175cc kick bijvoorbeeld lichter als mijn 50cc honda.

Dat hij niet met de kickstarter start, kan de afstelling zijn van de carburateur (of ontsteking als je een met contactpunten hebt) of een versleten cilinder/ zuiger.

Ik zie trouwens ook allemaal vloeibare pakking om het spruitstuk heen gesmeerd, dat is een beetje beun en niet nodig.
Waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar zich bespaard op pakkingen.
Dus ik zou de cilinder even eraf trekken en overal nieuwe pakkingen tussen doen, weet je zeker dat dit al goed is.

Kan je meteen de cilinder / zuiger / zuigerveren controleren.
En als de carburateur eraf is kan het ook geen kwaad om deze even schoon te maken / te controleren.

Stationair schroef is de schroef die het dichtste bij de gasschuif zit.
Je kan hem op de bovenstaande blok foto net zien zitten, links naast de kabels .



Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 7-7-2012 om 14:17 uur.


Bedankt hier heb ik wat aan, blokje moet ik er toch even onderweg halen om schoon te maken en na te checken nou weet ik op welke punten ik moet letten
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 7-7-2012 15:06 Print reply

Posts: 8460
Nu zie ik het ook, je hebt een 1994 model.


 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
RikDT50MX - Nieuws Poster 7-7-2012 15:08 Print reply

Posts: 1558
de dtr onsteking is er volgens mij vanaf gesloopt, ik zie namelijk geen cdi meer zitten. of dat ding zit ergens anders weggewerkt. punten zou ik op 2 a 3 mm voor je bdp zetten.
 
I Can Play With Madness
jorzwa 7-7-2012 15:11 Print reply
Posts: 10
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
de dtr onsteking is er volgens mij vanaf gesloopt, ik zie namelijk geen cdi meer zitten. of dat ding zit ergens anders weggewerkt. punten zou ik op 2 a 3 mm voor je bdp zetten.


ik lees overal andere maten soms lees ik 0,20 dan 0,45 en u zegt 2 a 3mm ik heb wel zo voeler heet dat volgens mij dat je die dikte kan stellen
 
RikDT50MX - Nieuws Poster 7-7-2012 15:13 Print reply

Posts: 1558
die 2 a 3mm is het tijdstip dat hij vonkt, de punten moeten dan, meen ik, op 0.45mm staan.
 
I Can Play With Madness
kenny77 7-7-2012 15:26 Print reply

Posts: 29286
0.4mm als ze max open zijn, liep die van mij altijd het beste mee.
 
jorzwa 7-7-2012 15:36 Print reply
Posts: 10
Bedankt, maar zal iemand mischien met paint ofso even het schroefje rood maken waarmee ik hem stationair laat lopen? Want dat is het grootste probleem voor mij (beginnende schakelleerling)
 
kenny77 7-7-2012 15:40 Print reply

Posts: 29286

 
jorzwa 8-7-2012 14:49 Print reply
Posts: 10
Ik wil deze week pakkingen halen maar voor welk type moet ik pakkingen halen en weet iemand misschien waar het liefst in de buurt van emmen, want ik wil cilinder enzo er af halen en na kijken maar dan kan ik er beter direct nieuwe pakkingen tussen zetten.
 
RikDT50MX - Nieuws Poster 8-7-2012 14:52 Print reply

Posts: 1558
voor yamaha dt/rd/ty zijn alle pakkingen hetzelfde.

edit:
je kan tuik in klazinaveen proberen eventueel denk ik dat langenberg in coevorden er ook wel aan kan komen.

Dit bericht is gewijzigd door RikDT50MX op 8-7-2012 om 14:55 uur.
 
I Can Play With Madness

Dit topic is 10740 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved