gradus |
6-7-2012 19:43 |
Posts: 619 |
nee 50 blok en 80 blok zijn anders alles is anders
|
|
|
|
bartbrouwer |
6-7-2012 20:01 |
Posts: 529 |
ik dacht altijd dat je alles kon verwisselen, behalve cilinders en krukas? maar das dus niet zo?
|
|
]-[ ( ) ]\[ ] ) /-\ cr125 |
|
gradus |
6-7-2012 20:11 |
Posts: 619 |
nee
ik heb geen verstand van de die blokke
maar 50 cc heb een 4 bak en 80 cc een 6 bak dacht ik
en zo zijn er wel meer dingen
|
|
|
|
grasmaaier89 |
6-7-2012 20:14 |
 Posts: 14412 |
is de slag van een watergekoelde mtx50r krukas gelijk aan die van een mbx80 watergekoelde krukas?
-nee
past een 125cc AC cilinder op een mtx SH?
-nee, tenzij je al een 80cc blok hebt
staan de tapeinden van een LC 50r blok en een LC 80r blok hetzelfde?
-voor mijn zeggen niet nee.
|
|
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon |
|
kenny77 |
6-7-2012 20:15 |
 Posts: 29286 |
de cilinder , cilinderkop, krukas en carters zijn anders, voor de rest kan je het uitwisselen.
maar gewoon even een 80 blok scoren en eronder zetten
|
|
|
|
kenny77 |
6-7-2012 20:16 |
 Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
is de slag van een watergekoelde mtx50r krukas gelijk aan die van een mbx80 watergekoelde krukas?
-nee
staan de tapeinden van een LC 50r blok en een LC 80r blok hetzelfde?
-voor mijn zeggen niet nee.
zijn beide wel gelijk.
|
|
|
|
grasmaaier89 |
6-7-2012 20:35 |
 Posts: 14412 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
zijn beide wel gelijk.
ja joh?
Ik dacht altijd dat die veel korter was? Of was de SH50?
|
|
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon |
|
bartbrouwer |
6-7-2012 20:51 |
Posts: 529 |
dus een cilinder van een 80lc blok past op de tapeinden van een 50lc blok? Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
zijn beide wel gelijk.
|
|
]-[ ( ) ]\[ ] ) /-\ cr125 |
|
bartbrouwer |
6-7-2012 20:57 |
Posts: 529 |
ge3 cilinder past op een ge2 blok?
|
|
]-[ ( ) ]\[ ] ) /-\ cr125 |
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
6-7-2012 21:03 |
 Posts: 8766 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bartbrouwer
ge3 cilinder past op een ge2 blok?
Nee.
Je wil 80cc...dan heb je een compleet 80 blok nodig.
70cc cilinder past wel op een 50cc.
|
|
Sorteerstraat 1, PTSD 69 Bergen Met Zooi |
|
mbx-genieter |
6-7-2012 21:15 |
Posts: 758 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bartbrouwer
ge3 cilinder past op een ge2 blok?
Ja met enige aanpassingen gaat het wel maar dan ben je beter uit met een 80blok.
Denk aan carters oplassen, spoelers uitfrezen, boring van het cilinderhemd kotteren.
Er zijn wel enkele die het gedaan hebben ( Kenny bijvoorbeeld ) maar is veel werk en mmachinale bewerking komt er ook nog bij.
|
|
|
|
JB1 |
7-7-2012 11:46 |
 Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]
ja joh?
Ik dacht altijd dat die veel korter was? Of was de SH50?
Slag van de luchtgekoelde blokken (MT/MB/MTX-OT) zit verschil in.
50cc is dan 41.4mm, en de 80cc is 49.5mm.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
bartbrouwer |
8-7-2012 9:42 |
Posts: 529 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]
Slag van de luchtgekoelde blokken (MT/MB/MTX-OT) zit verschil in.
50cc is dan 41.4mm, en de 80cc is 49.5mm.
maar is de slag van de 50LC en de 80LC krukas gelijk of is die ook 41,1 en 49,5?
|
|
]-[ ( ) ]\[ ] ) /-\ cr125 |
|
kenny77 |
8-7-2012 9:44 |
 Posts: 29286 |
ja wel die is wel gelijk, maar het plan van een 80cc cilinder op een 50cc blok bouwen is alleen intressant voor de sprint.
Als je dit uit moet besteden om passend te maken ben je meer kwijt dan een 2de hands 80 blok.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 8-7-2012 om 9:44 uur.
|
|
|
|