Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Yamaha DT50X laden accu

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 704 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #66351 - Yamaha DT50X laden accu
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 5627 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joske13 8-5-2012 22:14 Print topicpost
Posts: 22
Het wil nog niet zo vlotten met het opknappen van de Yamaha DT50x voor mijn zoon die volgende maand 16 wordt.

Hij liep eindelijk goed (te hard, maargoed)
Ga ik een stukje rijden, zet het knipperlicht naar recht uit (of "aan"??) En het is gebeurd met de Yamaha.
Hij reed nog wel, maar echt op toeren komen was er niet meer bij.
Als ik remde, dan sloeg de motor zelfs af. Dit bleek hij ook te doen als ik wilde Claxoneren.
Het verwijderen van de zekering van de accu bleek een oplossing. (echter niet DE oplossing, maar hij reed wel weer beter)
De accu gaf op dat moment nog 5 Volt
Ik heb de spanning getest die de Yamaha aan de accu geeft en dit is 7.05 Volt (om de accu te laden)

Hierdoor komen er bij mij wat vragen omhoog...

Waarvoor dient de accu, en blijft hij goed rijden zonder accu, of heeft hij de accu echt nodig?

Hoeveel Volt moet de brommer geven om de accu te laden, dan wel vol te houden? (Dit is nu 7.05 Volt)

Waar komt de spanning vandaan die de accu moet voeden? Zit er een dynamo in de Yamaha?

Bij voorbaat heel erg veel dank voor jullie hulp.
Ps. Mijn Zundapp zat vroeger simpeler in elkaar

Jos

Dit bericht is gewijzigd door Joske13 op 8-5-2012 om 22:14 uur.
 

pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 8-5-2012 22:24 Print reply

Posts: 8457
De accu laat het neutraallampje branden en nog een paar lampen maar als ze stuk is, is dat van weinig belang voor het rijden van de brommer.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
RutgerDTmx 9-5-2012 0:05 Print reply

Posts: 211
ontsteking staat los van het electrische systeem!

Accu is voor de toeter, knipperlichten enz als de motor uit staat en omdat de motor niet genoeg stroom kan leveren te helpen om tijdens piek momenten (als je veel stroom gebruikt) ff te helpen.

dit merk je als je geen of een slechte accu hebt: als je het knipperlicht aanzet gaat je toeter mee ''knipperen''

Als alles goed is maakt je ontsteking nergens contact met het elektrische systeem. controleer je kabels enz ff. want het is niet normaal de motor uit te zetten met je toeter
 
old timer 9-5-2012 20:02 Print reply

Posts: 469
mijn dt starte ook niet met een kapotte accu,
hij reed ook perfect en opeens viel hij stil en ik kreeg hem niet meer aan.
andere accu en het was opgelost.
 
bijna goed, is goed genoeg
Cas DT 9-5-2012 20:03 Print reply

Posts: 3131
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: old timer
mijn dt starte ook niet met een kapotte accu,
hij reed ook perfect en opeens viel hij stil en ik kreeg hem niet meer aan.
andere accu en het was opgelost.


Hoort gewoon goed te gaan, ik rijd al tijden zonder accu. (dt50x 2008)
Nooit problemen mee gehad.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
old timer 9-5-2012 20:07 Print reply

Posts: 469
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
[...]


Hoort gewoon goed te gaan, ik rijd al tijden zonder accu. (dt50x 2008)
Nooit problemen mee gehad.

raar, de mijne is van 2007 maar ik denk dat de accu interne kortsleuting had
 
bijna goed, is goed genoeg

Dit topic is 5627 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved