Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Problemen Zündapp

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 587 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #66337 - Problemen Zündapp
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 16381 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

rensss 5-5-2012 20:38 Print topicpost

Posts: 1110
Hallo iedereen,



Het zit zo. Sinds ik mijn Zündapp gekregen heb ben ik al een hele lange tijd bezig alles in orde te krijgen. Maar in zekere maten lukt het maar toch blijf ik problemen krijgen.

Ten eerste zat er een immitatie carb op, een dellorto 12mm. Die ik ingewisseld heb voor een Bing 12mm van een Puch maxi.
Toen heb ik mijn zuigerveer vervangen wegens slechte compressie. Ben ik naar Massink geweest, voor de goede maat. Bleek ook versleten te zijn. Nieuwe gekocht dus + nieuw piston pennetje, clipjes, naaldlagertje.

Toen heb ik een tijd lopen sukkelen met de sproeiermaten. 66, 68, 70, 72.

66 & 68 liepen te arm. Op 72 reed hij een tijd goed. Tot het leek alsof hij verzoop. En 70 gemonteerd. Ging een tijdje goed. Maar toch kreeg ik niet de gewenste snelheid net + - 50 km/p

Toen heb ik een hogedruk kop gemonteerd. Ging als iets beter.

Maar op maat 68 en laagtse stand van de gasnaald ( dus het rijkst) Heeft hij de beste gasreactie. Alleen hierop loopt hij veels te arm. Spring ik 2 maten hoger dus naar 70. Heb ik totaal geen gasreactie hij komt in stationair niet snel genoeg in toeren. Net alsof hij verzuipt en dat geeft de bougie ook al aan.

Dit zal ook wel de oorzaak zijn van de lage snelheid. Want ik moet zeker 60 halen met deze setup.


Ik kom nu dus echt niet verder

Oja gewoon een standaar cilinder, en de luchtfilter is een powerfilter. Ingebouwd in een doosje.
Bougie hittegraad 6.


Misschien kan iemand mij helpen?


Alvast bedankt!



Rens
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?

Lennart_Rieju 5-5-2012 20:40 Print reply
Posts: 75
Ten eerste staat hij niet te rijk maar veelste arm. Je zet hem niet rijker door je gasnaald omlaag te brengen daar zet je hem alleen maar armer van. Naald omhoog en 10 sproeiermaten omhoog en dan nog een keer proberen.
 
rensss 5-5-2012 20:42 Print reply

Posts: 1110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lennart_Rieju
Ten eerste staat hij niet te rijk maar veelste arm. Je zet hem niet rijker door je gasnaald omlaag te brengen daar zet je hem alleen maar armer van. Naald omhoog en 10 sproeiermaten omhoog en dan nog een keer proberen.



Dat bedoel ik eigenlijk ook de gasnaald staat nu op de stand waarbij, de naald het meeste mengsel doorlaat. Dus omlaag.
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
Lennart_Rieju 5-5-2012 20:48 Print reply
Posts: 75
Nee hij laat het meeste mengsel als hij omhoog staat. Dan word de naald dunner en kan er meer mengsel doorheen, en dus staat hij rijker. Het clipje daarentegen staat wel omlaag omdat zo de naald omhoog word gebracht. Maar ik kan je verzekeren je brommer staat veelste arm!
 
rensss 5-5-2012 20:50 Print reply

Posts: 1110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lennart_Rieju
Nee hij laat het meeste mengsel als hij omhoog staat. Dan word de naald dunner en kan er meer mengsel doorheen, en dus staat hij rijker. Het clipje daarentegen staat wel omlaag omdat zo de naald omhoog word gebracht. Maar ik kan je verzekeren je brommer staat veelste arm!



Mhhh, raar. Het clipje staat op het onderste gleufje van de naald. Wat er dus voor zorgt dat er meer mengsel doorgelaten wordt in de sproeierbuis?

Ik kan het verkeerd hebben

Dit bericht is gewijzigd door rensss op 5-5-2012 om 20:50 uur.
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
Lennart_Rieju 5-5-2012 20:52 Print reply
Posts: 75
Ja dus dan staat de naald op zijn hoogst. En het clipje op zijn laagst. Maar door je powerfilter krijg je al meer lucht toevoer dus dat moet je compenseren met een rijker mengsel dus met een grotere sproeier. Ik zou rond de 80-82 gaan zitten.
 
gradus 5-5-2012 20:53 Print reply
Posts: 619
als je clipie op de onderste stand hebt zitte geeft i de meeste benzine

op het bovenste clippie het minste
 
rensss 5-5-2012 20:55 Print reply

Posts: 1110
Dit is de kleur van maat 72 sproeier




Lijkt mij prima, maar ik vindt het toch nog redelijk zwart, daarom had ik 70 geprobeerd maar het blijft hetzelfde..
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
Brancomtxsh 5-5-2012 20:57 Print reply

Posts: 205
misschien valse lucht?
 
Honda MTX-SH 70cc Malle Ossie
rensss 5-5-2012 20:59 Print reply

Posts: 1110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brancomtxsh
misschien valse lucht?



De enigste mogelijkheden waar hij valse lucht kan trekken. Is op het spruitstuk, gasschuif. Dat moet ik nog gaan uitstellen.
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
Brancomtxsh 5-5-2012 21:02 Print reply

Posts: 205
hmm, okee nou iig succes,

met het afstellen probeer ik altijd wat ie doet als ik mn luchtfilter slang dicht druk, nou zal dat bij jou moeilijk gaan vanwege powerfilter, maar dek deze eens af en kijk wat ie doet, word het beter; grotere sproeier, word het slechter; kleinere sproeier.

succes!
 
Honda MTX-SH 70cc Malle Ossie
rensss 5-5-2012 21:04 Print reply

Posts: 1110
Wat ook raar is, als ik met een koude motor optrek heb ik meer koppel. Trekt veel beter weg.

Maar ik hoorde dat je dan een te grote sproeier hebt? Want je hoort juist beter te rijden bij een warme motor. Want met een koude motor heb ik een hogere topsnelheid.
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
Brancomtxsh 5-5-2012 21:15 Print reply

Posts: 205
hmm, dat zou ik zo niet weten, heb dit nooit zelf ervaren..

maar met een koude motor meer koppel zou iets te maken kunnen hebben van het uitzetten van je motorische delen.. of met die sproeier maat.. maar ik weet niet echt wat ie doet dus ik kan het niet helemaal goed beoordelen
 
Honda MTX-SH 70cc Malle Ossie
Brancomtxsh 5-5-2012 21:16 Print reply

Posts: 205
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rensss
[...]



De enigste mogelijkheden waar hij valse lucht kan trekken. Is op het spruitstuk, gasschuif. Dat moet ik nog gaan uitstellen.


spuit eens met een bus deo om de carburateur en zo heen en als ie dan anders gaat lopen heb je je probleem gevonden
 
Honda MTX-SH 70cc Malle Ossie
rensss 5-5-2012 21:19 Print reply

Posts: 1110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brancomtxsh
[...]


spuit eens met een bus deo om de carburateur en zo heen en als ie dan anders gaat lopen heb je je probleem gevonden



Okee bedankt, morgen ga ik eerst carburateur nog een keer zeer goed reinigen. En daarna. Dus die deo test doen.



 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
rensss 6-5-2012 15:43 Print reply

Posts: 1110
Pff ik heb de carb vandaag gereinigd. Deo test gedaan. Gebeurde niks als ik rond de carn spoot. En de brommer valt uit als je je hand voor het gat van de luchtfilter houdt. Dus ook nog een teken van geen valse lucht.

Maar toch kan ik niet normaal gas geven, steeds bwoap bwoap. Ik heb het clipje twee standjes omhoog gezet. Dus in het midden.

Geen verschil te merken.


Iemand een idee wat ik nu moet gaan doen
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?

Dit topic is 16381 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved