Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Hulp suzuki tsx mysterieus probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 610 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #66262 - Hulp suzuki tsx mysterieus probleem
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 6258 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Skillzone TSX 17-4-2012 14:01 Print topicpost
Posts: 182
Hallo Bf daar ben ik weer

Brommer: Suzuki TSX
cilinder: 50cc Snel
Uitlaat: standaard
carb: Mikuni 16mm
Sproeier: 75

2 maanden geleden is mijn brommer gereviseerd. ging allemaal moeilijk maar was uiteindelijk allemaal verholpen, maar...

tadaaa nieuw probleem :(

het is dus als volgend. ik begin bij het begin
Starten: om te starten moet ik nu aanrennen (vriend heeft kickstarter gemolt) maar voor de revisie ging hij al binnen een meter aan soms nu nog geen eens in 500m. Als ie eenmaal aan gaat dan doet ie het heel even ,gaat klein beetje naar voren en dan valt ie weer uit. en dus moet ik net zo lang rennen totdat hij aan blijft en dat duurt soms wel echt 500m.

Als hij eenmaal aan is en ik rij komt hij niet boven de 8000 toeren want dan gaat hij stotteren. ik schakel dan naar boven en dan weer tot de 8000. maar als ik naar beneden schakel dan pakt hij de toeren niet meer en blijft hij stotteren op 5000 toeren. na ongv. 6 seconden is dat eindelijk weg en kan hij weer tot de 8000. dit is alleen als ik rij in zijn vrij kan je gewoon tot de 10000 toeren.

En nu is er nog een probleem extra hij blijft uitzichzelf gas geven. op 1000 toeren blijft hij netjes. op de 3000 toeren doet hij al moeilijk en gaat langzaam terug. maar eenmaal op de 9000 toeren dan blijft hij zelf gas geven en stopt ook niet meer.

ik heb ook een filmpje gemaakt waarin alles een beetje duidelijker is:



Hopelijk begrijpen jullie wat mijn probleem is en hoe ik het kan verhelpen dat hij het weer normaal doet.

Mvg. Michael

Dit bericht is gewijzigd door Skillzone TSX op 17-4-2012 om 14:04 uur.
 

Gerard1793 17-4-2012 14:24 Print reply

Posts: 4006
Wat heb je zelf allemaal al gedaan?

Check je ontstekingsspie eens, en maakt je carburateur eens schoon
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
4takker 17-4-2012 14:31 Print reply

Posts: 2395
ik zou zeggen ga eerst is je gaskabel smeren en je gas handvat.
dan je carburateur is uit elkaar halen en schoon maken. als je de beschikking hebt over een ultrasoon bak gooi het ding daar is in. dan weet je zeker dat de kanalen in de carburateur open zijn.

ga dan is alles controleren of het lucht dicht is waar te lucht dicht moet zijn.

stel je carburateur is af en controleer de timing van de ontsteking.
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
stijn tip 17-4-2012 16:00 Print reply

Posts: 155
het doet me eigenlijk een beetje denken aan kapotte zuigerveren. ik had ongeveer hetzelfde met m'n mt.

gr Stijn
 
maerijn 17-4-2012 16:30 Print reply

Posts: 2453
Kan, maar met kapotte zuigerveren komt die niet zo hoog in toeren. Ik denk eerder valse lucht
 
benpontiac 17-4-2012 19:52 Print reply

Posts: 260
mijn tsx met dezelfde setup had precies hetzelfde probleem. bij mij was het valse lucht. soms was het zo erg, dat als ik dus gas gaf. dat ie keihard in de toeren schoot, terwijl de gasschuif normaal functioneerde.
heel herkenbaar dit. controleer je koppakking en je carburateur/ luchtfilter eens
 
gerwin88 17-4-2012 20:32 Print reply

Posts: 5197
oude pakkingen gebruikt bij revisie?
 
VW rider for live
old timer 17-4-2012 20:46 Print reply

Posts: 469
dit lijkt heel sterk op valse lucht, mijn tsx kreeg altijd valse lucht aan de carb.
 
bijna goed, is goed genoeg
Skillzone TSX 17-4-2012 22:01 Print reply
Posts: 182
ben weer terug...

Ik heb zelf al de carb helemaal schoongemaakt. alle schroefjes zijn weer strak aangetrokken. dat heeft geholpen. bij de 8000 toeren komt nu alleen nog een knal en komt ie niet meer hoger. Maar ik denk dat dat aan de ontsteking licht.

tijdens de revisie zijn er gewoon gloednieuwe pakkingingen gebruikt, dus daar kan het niet aan liggen.

Morgen ga ik ff langs de brommerwinkel en vragen of die het weten en dan hopelijk kan ik het probleem oplossen

Alvast heel erg bedankt voor de reacties
 
Mark300 17-4-2012 22:09 Print reply
Posts: 440
Komt toch gewoon bij mij langs kerel, ik bijt niet
Heb alleen deze week ff geen tijd, maandagmiddag of dinsdagmiddag pas.
 
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless
old timer 17-4-2012 22:15 Print reply

Posts: 469
kan je de ontsteking niet doormeten?
staat je ontsteking juist?
hoe is je vonk?
 
bijna goed, is goed genoeg
Skillzone TSX 18-4-2012 21:32 Print reply
Posts: 182
nou ik ben naar de bromboer geweest ze zeiden tegen mij dat ik een kleinere sproeier erin moet doen dus ben van 75 naar 70. (tijdens de oude sproeier erafhalen is deze helaas gebroken ) maar het heeft een klein beetje geholpen. Werkt nog steeds niet zoals het hoort :(

Morgen ga ik proberen om een beetje met de lucht te spelen en hopen dat dat werkt en anders niet dan maar de ontsteking een beetje veranderen.

Maar hoe bedoel je met je ontsteking spoel doormeten ik weet alleen dat ie nu op zijn aller vroegst staat.
 
Skillzone TSX 19-4-2012 17:52 Print reply
Posts: 182
vandaag 4 keer de ontsteking verandert. ik ben van vroegst naar de standaard waarde gegaan kijken hoe hij reageerd. Hij startte meteen bij eht aanduwen maar kon niet hoger dan 6000 toeren. en daarna heb ik nog 3 keer de onsteking veranderd naar vroeger. Werkt allemaal niet, ik heb dit alleen nog maar met sproeier 70 geprobeerd. misschein als ik 80 doet dat dat wel effect heeft.

Wie weet of dit misschien effect heeft en wat ik anders eventueel nog kan doen???
 
dirktimmer 19-4-2012 23:10 Print reply

Posts: 1737
16 mikuni op origineel tsx filter sproeier 85-90
op goed powerfilter (dus niet zo'n ding met zo'n chromen dop) sproeier 120.

ontstekingsspoel moet minimaal 150 Ohm weerstand hebben
ontsteking gewoon op originele markering zetten, het middelste streepje van de 3, moet ie altijd goed mee lopen. zo'n groot probleem als jij hebt heeft echt niet te maken met de ontsteking 2 garden verdraaien

 
Skillzone TSX 20-4-2012 7:27 Print reply
Posts: 182
ik zou vragen aan me pa of hij weet hoe ie het kan doormeten. en wat zal het effect zijn als ik hem later zet? want als ik hem in het midden zet start ie meteen maar hij kan niet hoog in de toeren komen, vanmiddag ga ik weer verder er aan sleutelen en hopelijk doet ie het gewoon zoals het hoort.

dank u wel vooor uw reactie
 

Dit topic is 6258 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved