Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Problemen met afstelling

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 621 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #66099 - Problemen met afstelling
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2234 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

roy1263 19-3-2012 20:47 Print reply

Posts: 597
de zuigerveren en cillinder moeten in mekaar inslijten zodat die beter loopt etc...
 
Ik heb niks tegen god, Maar tegen zijn fanclub
Wizard1894 19-3-2012 20:54 Print reply

Posts: 695
Ja idd bij een nieuwe cilinder komt een stootrand en die moet je inslijten tot hij boven is daarna kun je zonder zorgen goed gas geven. Dat is zon 500 km.
 
tsx-elite 19-3-2012 20:57 Print reply

Posts: 1798
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wizard1894
Ja idd bij een nieuwe cilinder komt een stootrand en die moet je inslijten tot hij boven is daarna kun je zonder zorgen goed gas geven. Dat is zon 500 km.


waarom klinkt mij dit als onzin in de oren?
 
shut up muttley
maerijn 19-3-2012 21:01 Print reply

Posts: 2455
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wizard1894
Ja idd bij een nieuwe cilinder komt een stootrand en die moet je inslijten tot hij boven is daarna kun je zonder zorgen goed gas geven. Dat is zon 500 km.

Er komt altijd een stootrand, hoe je ook rijdt. Een cilinder waar die niet in komt bestaat niet, en deze is er niet binnen 500km opeens en groeit dan niet verder



Dit bericht is gewijzigd door maerijn op 19-3-2012 om 21:04 uur.
 
tsx-elite 19-3-2012 21:04 Print reply

Posts: 1798
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maerijn
[...]

Er komt altijd een stootrand, hoe je ook rijdt. Een cilinder waar die niet in komt bestaat niet.

Dit bericht is gewijzigd door maerijn op 19-3-2012 om 21:03 uur.


misschien als je een cill maakt van diamand, maar da zie ik ook niet gebeuren
 
shut up muttley
maerijn 19-3-2012 21:05 Print reply

Posts: 2455
@ de TS: ik zou er een sproeier 90 in doen, dat had mijn ZR met 50cc ook.

Dit bericht is gewijzigd door maerijn op 19-3-2012 om 21:06 uur.
 
Jolem 19-3-2012 21:20 Print reply

Posts: 127
Op advies van de bromboer rijdt ik m op half vermogen 15/20min warm, daarna kan ik rustigaan het gas volledig open draaien en na 400-500km is hij volledig ingereden, is mij vertelt.

In ieder geval, er hangen nog wat vragen in de lucht:
- is sproeier 80 nou de goede en moet nu de gasnaald omhoog/omlaag?
(74 was te klein en 88 was duidelijk te groot)
- Waarom blijft hij op z'n top rond de 6500rpm hangen? Zou het bijv. kunnen dat er een te dikke/dunne voetpakking onder licht oid?
 
maerijn 19-3-2012 21:23 Print reply

Posts: 2455
Is je luchtfilter een beetje schoon?

Dit bericht is gewijzigd door maerijn op 19-3-2012 om 21:24 uur.
 
Jolem 19-3-2012 21:48 Print reply

Posts: 127
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maerijn
Is je luchtfilter een beetje schoon?

Dit bericht is gewijzigd door maerijn op 19-3-2012 om 21:24 uur.


Jazeker, ik heb alles schoongemaakt en alle pakkingen vervangen, hier kan het echt niet aan liggen....
 
maerijn 19-3-2012 22:12 Print reply

Posts: 2455
Redenen die ik zelf tegen ben gekomen, en niet ergens gelezen heb, die voorkomen dat je brommer in toeren kan komen:
zuigerveer eruit
luchtfilter verstopt/afgekneld
te kleine sproeier
ik zou toch een grotere sproeier proberen

Dit bericht is gewijzigd door maerijn op 19-3-2012 om 22:12 uur.
 
rubbert 19-3-2012 22:18 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx-elite
[...]


misschien als je een cill maakt van diamand, maar da zie ik ook niet gebeuren



zelfs dan krijg je na verloop van tijd nog een stootrand, het mag dan wel heel hard zijn, maar het zal altijd enigszins slijten

 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Jolem 19-3-2012 22:32 Print reply

Posts: 127
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maerijn
Redenen die ik zelf tegen ben gekomen, en niet ergens gelezen heb, die voorkomen dat je brommer in toeren kan komen:
zuigerveer eruit
luchtfilter verstopt/afgekneld
te kleine sproeier
ik zou toch een grotere sproeier proberen

Dit bericht is gewijzigd door maerijn op 19-3-2012 om 22:12 uur.


Ok, ik ga morgen een paar sproeiers halen die ik nog niet heb en nog een paar rondjes rijden.
Maar kan het nou kwaad om tijdens het inrijden rustig aan tot volgas door te trekken als de motor goed warm is?

Edit: jij zij eerder dat ik er een sproeier 90 ik moest zetten, maar voor het honen reedt hij met sproeier 74 altijd prima, en nu met 80 is in ieder geval de bougiekleur goed. Is 90 dan niet n beetje groot?

Dit bericht is gewijzigd door Jolem op 19-3-2012 om 22:35 uur.
 
maerijn 19-3-2012 22:39 Print reply

Posts: 2455
Of dat voor jouw brommer goed is, kan ik niet zeggen. Ik weet alleen dat mijn ZR50 met 16mm Mikuni en sproeier 90 het beste liep. Deze maat ben ik ook vaak tegengekomen bij Suzuki TSX'jes als de beste maat.
Volgas doortrekken kan geen kwaad.
Ik zou gewoon die sproeier proberen, wie weet.
 
Jolem 19-3-2012 22:48 Print reply

Posts: 127
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maerijn
Of dat voor jouw brommer goed is, kan ik niet zeggen. Ik weet alleen dat mijn ZR50 met 16mm Mikuni en sproeier 90 het beste liep. Deze maat ben ik ook vaak tegengekomen bij Suzuki TSX'jes als de beste maat.
Volgas doortrekken kan geen kwaad.
Ik zou gewoon die sproeier proberen, wie weet.


Bedankt, ik ga het morgen proberen. Hopen dat t iets oplevert
 

Dit topic is 2234 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved