Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 49"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1188 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #65914 - "Kleine vragen Topic Deel 49"
Pagina 91 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 90, 91, 92 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 140165 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Brancomtxsh 4-5-2012 22:02 Print reply

Posts: 205
laat maar.. onzin

Dit bericht is gewijzigd door Brancomtxsh op 4-5-2012 om 22:05 uur.
 
Honda MTX-SH 70cc Malle Ossie
PHB 4-5-2012 22:37 Print reply

Posts: 536
ik heb een luhao boven langs is dit 50cc of 70cc uitlaat?
 
honda power
JB1 4-5-2012 22:38 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PHB
ik heb een luhao boven langs is dit 50cc of 70cc uitlaat?


http://www.brommerfo...showtopic/66333/last
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
PHB 4-5-2012 22:40 Print reply

Posts: 536
heb ik gelezen ja, maar volgens mij is dit die van mij echt een gewone 50 cc uitlaat
 
honda power
JB1 4-5-2012 22:40 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PHB
heb ik gelezen ja, maar volgens mij is dit die van mij echt een gewone 50 cc uitlaat


En waarom dan?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
PHB 4-5-2012 22:43 Print reply

Posts: 536
honda power
koetjeboe91 4-5-2012 22:44 Print reply

Posts: 2096
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


En waarom dan?


let maar niet meer op phb hij wilt toch niet luisteren hoort bij zijn leeftijd


 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
JB1 4-5-2012 22:45 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PHB
http://www.az-servic...;aid=145&lang=NL daarom


Het enige wat ik je kan vertellen is dat je beter moet gaan lezen.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
PHB 4-5-2012 22:45 Print reply

Posts: 536
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
[...]


let maar niet meer op phb hij wilt toch niet luisteren hoort bij zijn leeftijd

afbeelding


hoezo ik vraag het alleen maar en dat denk ik en ik vraag als dat klopt ja of nee
 
honda power
PHB 4-5-2012 22:47 Print reply

Posts: 536
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Het enige wat ik je kan vertellen is dat je beter moet gaan lezen.


oke is goed sorry dat ik het niet meteen aan wou nemen
 
honda power
JB1 4-5-2012 22:49 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PHB
[...]


oke is goed sorry dat ik het niet meteen aan wou nemen


Je moet ook niet alles direct aannemen, je moet zelf op onderzoek uitgaan.

Wie snapt het, wie snapt het niet. Beetje onderzoek doen naar de dingen die mensen posten.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Frysk 5-5-2012 18:06 Print reply

Posts: 34930
Ok het volgende,

Ik had eerst een Honda NS1 met 95cc (NS1 cyl opgeboord en getuned)
Originele 21mm carburateur en originele Honda NS1 pijp.

Ding liep ziek hard, ongeveer 130/135 en trok ongelovelijk hard op voor een 'brommer'
Ik had hiermee een tandwielverhouding van 17-38 en 17inch velgen

Nu heb ik onder m'n MBX een NS1 blok liggen, opgeboord en lichtjes getuned.
Originele 18mm carburateur en originele Honda NS1 pijp.

Ding loopt redelijk hard.... maar valt me wat tegen kwa topsnelheid
ik haal met moeite 105 en op het achterwiel trekken lukt me echt met heel veel moeite in de 2.

Uitlaat heb ik vanmiddag ontkoold (compressor methode) en er kwam aardig wat kool uit, nu het ding er weer onder gehangen en hij trekt nu een beetje sneller naar de 100 toe maar het houd niet over.

Zou die 3mm verschil in carburateurgroote zoveel uitmaken ?


Nu weet ik dat NS1 een flink mooi ontwikkelde luchtfilterbak heeft, en een mooi spruitstukje met vuller erin voor het membraan zodat alles strak aansluit.. zou hier dat gigantische verschil in zitten ?
 
giggitybyte
kenny77 5-5-2012 18:37 Print reply

Posts: 29286
Combinatie van factoren denk ik.

Is het die cilinder wat in je NS1 project staat?
Die was zo te zien wel aardig meer bewerkt als wat ik toen heb gedaan.
Zeker na het opboren, leek het me op de foto's te zien dat er niet veel meer van de uitlaatpoort over was?

Ook had je op het oude blok die opmaat cilinderkop?

Ik heb ook op mbx-forum gelezen dat er verschillende ns1 cilinders zijn. (of maar 1 type en de andere is een crm cilinder)

1 cilinder heeft in ieder geval een hogere spoelpoort timing dan de andere.

De cilinder wat bij mij is geweest had de lagere spoelpoort timing net als die wat ik voor mijn nsr destijds heb gebruikt. (ik heb die van mij toen opgehoogd)
Misschien kan het zijn dat de oude de hogere timing had?

Kan het ook zijn dat je toen nog geen motor had gereden? In het begin vond ik mijn nsr ook best snel, maar na een paar jaar vond ik dat hij niet vooruit kwam. (terwijl ik hem nog iets sneller had gemaakt)

Ook is het niet allebei op GPS gemeten denk ik?
Kan ook nog wat verschil in zitten.

In de carburateur samenstelling zal allicht wat verschil in zitten, maar niet de in de mate die je beschrijft.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 5-5-2012 om 18:38 uur.
 
Brancomtxsh 5-5-2012 18:40 Print reply

Posts: 205
krijg ik nog meer vermogen als ik van een 18mm carb naar een 20mm ga?

setup:

70cc athena (tuned)(en afgedraaid)
techno uitlaat
jamarcol demper van MT
18mm keihin imi
4 bak
50cc kop afgedraaid

loopt nu 103km/h op gps maar wil nog wat vermogen extra want hij houdt die snelheid niet zo gemakkelijk vast

bvd Branco
 
Honda MTX-SH 70cc Malle Ossie
kenny77 5-5-2012 18:43 Print reply

Posts: 29286
Het scheelt iets, maar persoonlijk zou ik naar een 24mm carburateur gaan.

6 bak is ook fijner, kan je ook beter de snelheid vast houden.
 

Dit topic is 140165 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 91 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 90, 91, 92 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved