Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 49"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 885 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #65914 - "Kleine vragen Topic Deel 49"
Pagina 72 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 71, 72, 73 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 139636 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Aprilia RX 50 2003 12-4-2012 17:35 Print reply

Posts: 6738
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


na hoeveel km is het gebruikelijk om een ketting te vervangen?


bij mij schade aan t carter (am6) hoek bij de ontstekingskap weg zegmaar.
zie je heel vaak.

hoevaak je m moet vervangen hangt van heel veel af. dus gewoon als ie op is.
en dan ook meteen tandwielen wisselen
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
ChielTZR 12-4-2012 17:39 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


bij mij schade aan t carter (am6) hoek bij de ontstekingskap weg zegmaar.
zie je heel vaak.

hoevaak je m moet vervangen hangt van heel veel af. dus gewoon als ie op is.
en dan ook meteen tandwielen wisselen


Ja snap ik helemaal. maar wat zijn de indicaties van een versleten ketting? dat je hem van je tandwiel af kan tillen?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Aprilia RX 50 2003 12-4-2012 17:40 Print reply

Posts: 6738
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


Ja snap ik helemaal. maar wat zijn de indicaties van een versleten ketting? dat je hem van je tandwiel af kan tillen?


dat hij niet lekker meer over de tanden ligt.
dat ie net niet lekker pakt zegmaar. en wanneer je er onder door kan kijken moet ie sowieso weg (tussen ketting en tandwiel door)
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
ChielTZR 12-4-2012 17:46 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


dat hij niet lekker meer over de tanden ligt.
dat ie net niet lekker pakt zegmaar. en wanneer je er onder door kan kijken moet ie sowieso weg (tussen ketting en tandwiel door)


hmn.. oke dan wordt het eens tijd.in de nabije toekomst maar eens een keer flinke order plaatsen bij een webshop, nieuwe cilinder en kettingset plus wat ander klein grut.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Chiel1994 12-4-2012 18:01 Print reply

Posts: 628
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
heeft iemand al eens schade gehad door een geknapte ketting?

Jep 7 spaken middendoor
 
BX nr. 19 Superklasse!
Ijzeren Rinus 12-4-2012 18:02 Print reply

Posts: 399
hallo,

2 kleine vraagjes betreft mijn suzuki tsx.

1: ik wil em graag wat harder laten lopen, en wil een 70cc halen.
moet hier dan ook een 70cc kop op want die zie ik nergens. ik heb nu zon cilinderkop met 34b0 erop. en hebben de 70cc's voor tsx gewoon net als mijn 50 een membraam? en kan ik die van de 50 op een 70cc gebruiken?

2: ik wil mijn frame dus blauw hebben, nu is die nog zwart. moet ik hem helemaal in de afbijt zetten net als ik met mijn puch heb gedaan of kan ik hem beetje opschuren en primer > blauw erover?

alvast dank
 
Royal Club 12-4-2012 18:04 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


Ja snap ik helemaal. maar wat zijn de indicaties van een versleten ketting? dat je hem van je tandwiel af kan tillen?


op je achtertandwiel, helemaal achterop je tandwiel je ketting pakken en kijken of je m echt van je tandwiel af kan pakken. als je er dan echt tussendoor kan kijken issie op.. laatst toevallig nog bij de K1 van Nickgpr een set vervangen.. die was zo rot dat als je de ketting ging spannen het ene moment de speling juist is, en als je een meter rolt de boel snaar strak staat..
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
kenny77 12-4-2012 18:11 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ijzeren Rinus
hallo,

2 kleine vraagjes betreft mijn suzuki tsx.

1: ik wil em graag wat harder laten lopen, en wil een 70cc halen.
moet hier dan ook een 70cc kop op want die zie ik nergens. ik heb nu zon cilinderkop met 34b0 erop. en hebben de 70cc's voor tsx gewoon net als mijn 50 een membraam? en kan ik die van de 50 op een 70cc gebruiken?

2: ik wil mijn frame dus blauw hebben, nu is die nog zwart. moet ik hem helemaal in de afbijt zetten net als ik met mijn puch heb gedaan of kan ik hem beetje opschuren en primer > blauw erover?

alvast dank

Je membraan van je 50cc cilinder past inderdaad gewoon op je 70cc cilinder.

tenzij hij helemaal verroest is onder de lak, zou ik hem gewoon wat schuren en dan inderdaad primer / blauw erover doen.
 
Ijzeren Rinus 12-4-2012 18:23 Print reply

Posts: 399
ok tnx, en weet je toevallig ook het antwoord op de vraag over de cilinderkop?
 
kenny77 12-4-2012 18:26 Print reply

Posts: 29286
Worden volgens mij niet geproduceerd, dus zul je de huidige moeten laten uitdraaien.

Of het nodig is, tsja eigenlijk wel, bij een oude brommer gaat het vaak wel goed een 50cc kop op een 70cc cilinder, maar dat komt omdat alles niet zo krap staat als een modern cilinder setje.

Maar beter dus van wel.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 12-4-2012 om 18:26 uur.
 
Ijzeren Rinus 12-4-2012 18:28 Print reply

Posts: 399
oke tnx, maar ik weet niet wat anderen hier hadden met 70cc van de tsx.
 
old timer 12-4-2012 18:30 Print reply

Posts: 469
het scheelt je heel wat koppakingen als je je kop laat uitdraaien.
 
bijna goed, is goed genoeg
kenny77 12-4-2012 18:30 Print reply

Posts: 29286
Ik had een een 50cc kop erop, maar toen raakte de zuiger de kop.
 
belikewater 13-4-2012 12:45 Print reply
Posts: 40
Kan iemand toevallig zien om wat voor drijfstang het hier gaat? En hoe ik een ori honda krukas kan herkennen? Ik probeer mijn honda 80cc blok op te knappen, en kijk nu of de krukas vervangen moet worden. Ik voel geen speling, maar het beweegt allemaal niet soepel. Zal ook wel aan de roestige lagers liggen



Dit bericht is gewijzigd door belikewater op 13-4-2012 om 12:46 uur.
 
JB1 13-4-2012 12:50 Print reply

Posts: 14881
Volgens mij is dat gewoon de originele drijfstang
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!

Dit topic is 139636 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 72 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 71, 72, 73 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved