Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 49"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 854 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #65914 - "Kleine vragen Topic Deel 49"
Pagina 68 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 67, 68, 69 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 139608 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ChielTZR 10-4-2012 23:00 Print reply

Posts: 6016
2e..
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Wizard1894 10-4-2012 23:02 Print reply

Posts: 695
2de
 
Johann 10-4-2012 23:02 Print reply

Posts: 1273
2de
 
belikewater 10-4-2012 23:05 Print reply
Posts: 40
hey mensen,

ik kwam bij het ontleden van de koppeling op mijn honda mt8 blok het volgende tegen. Iemand heeft onder de drukveren ringen geplaatst. Wat voor effect zou dit hebben? Ik heb ze voorlopig laten zitten. De veren zien er normaal uit.



 
Johann 10-4-2012 23:07 Print reply

Posts: 1273
Ik denk dat hij dat gedaan heeft omdat de veren te slap waren geworden. De koppeling kan dan gaan slippen.
 
j0ren 10-4-2012 23:10 Print reply

Posts: 1298
Om het slippen tegen te gaan idd.
Met standaard setup zullen de platen of veren dan wel versleten zijn

Ik heb laatst nog even wat ringetjes ertussen gepropt omdat mijne slipt met 125cc

Dit bericht is gewijzigd door j0ren op 10-4-2012 om 23:11 uur.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
JB1 10-4-2012 23:10 Print reply

Posts: 14881
Even nieuwe originele Honda veren scoren
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
BartHonda 10-4-2012 23:11 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: belikewater
hey mensen,

ik kwam bij het ontleden van de koppeling op mijn honda mt8 blok het volgende tegen. Iemand heeft onder de drukveren ringen geplaatst. Wat voor effect zou dit hebben? Ik heb ze voorlopig laten zitten. De veren zien er normaal uit.

afbeelding


Je koppeling komt zo strakker te staan. Wat zou kunnen is dat de veren eigenlijk versleten zijn, en dat ze die er tussen hebben gedaan. Als het goed is moeten ze 28,5mm lang zijn. Meet ze eens op met een schuifmaat zou ik zeggen. Wat ook zou kunnen is dat ze dit hebben gedaan ivm de 80cc.
 
JB1 10-4-2012 23:13 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
[...]

Je koppeling komt zo strakker te staan. Wat zou kunnen is dat de veren eigenlijk versleten zijn, en dat ze die er tussen hebben gedaan. Als het goed is moeten ze 28,5mm lang zijn. Meet ze eens op met een schuifmaat zou ik zeggen. Wat ook zou kunnen is dat ze dit hebben gedaan ivm de 80cc.


Moet ie makkelijk kunnen hebben
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
BartHonda 10-4-2012 23:17 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Moet ie makkelijk kunnen hebben

Ja dat lijkt mij ook hoor. Maar het is een optie. Met een zwaardere set-up zou je natuurlijk eerder last van een slippende koppeling krijgen. Misschien dat de veren een beetje versleten zijn, maar als je ze in een 50cc gebruikt je nergens problemen me hebt.
 
JB1 10-4-2012 23:20 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
[...]

Ja dat lijkt mij ook hoor. Maar het is een optie. Met een zwaardere set-up zou je natuurlijk eerder last van een slippende koppeling krijgen. Misschien dat de veren een beetje versleten zijn, maar als je ze in een 50cc gebruikt je nergens problemen me hebt.


Ik reed met een flinke 70cc ver getuned etc. gewoon 3 plaats, alles origineel. Geen slip oid
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
BartHonda 10-4-2012 23:24 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Ik reed met een flinke 70cc ver getuned etc. gewoon 3 plaats, alles origineel. Geen slip oid

Ja, dat is Honda nou eenmaal. Ik bedoelde het gewoon als voorbeeld dat mensen soms ook ringen gebruiken om hun koppeling te versterken voor een zwaardere set-up.
 
JB1 10-4-2012 23:25 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
[...]

Ja, dat is Honda nou eenmaal. Ik bedoelde het gewoon als voorbeeld dat mensen soms ook ringen gebruiken om hun koppeling te versterken voor een zwaardere set-up.


Ja, gewoon niet doen. Alles origineel erin keilen, werkt beter
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
maerijn 10-4-2012 23:26 Print reply

Posts: 2455
Wat is eigenlijk het verschil tussen 3, 4 en 5 plaats koppelingen, wat verander je ermee?

Dit bericht is gewijzigd door maerijn op 10-4-2012 om 23:26 uur.
 
JB1 10-4-2012 23:27 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maerijn
Wat is eigenlijk het verschil tussen 3, 4 en 5 plaats koppelingen, wat verander je ermee?

Dit bericht is gewijzigd door maerijn op 10-4-2012 om 23:26 uur.


Contact oppervlak.
Hoe grotere het contactoppervlak hoe meer kracht je kan overbrengen
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!

Dit topic is 139608 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 68 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 67, 68, 69 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved