Chiel1994 |
28-3-2012 16:34 |
 Posts: 628 |
Ik heb mn cilinder opgemeten, 40.25 is ie, en ik wil het liefst een zuiger met 1 veertje erop. Maar nu zit ik met die zuigerveer sluitpunten, dat die niet voor de poorten lopen. Heb josdijkman gemaild en die zegt dat daarom de doppler zuiger niet past.
|
|
BX nr. 19 Superklasse! |
|
kenny77 |
28-3-2012 16:42 |
 Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Chiel1994
Ik heb mn cilinder opgemeten, 40.25 is ie, en ik wil het liefst een zuiger met 1 veertje erop. Maar nu zit ik met die zuigerveer sluitpunten, dat die niet voor de poorten lopen. Heb josdijkman gemaild en die zegt dat daarom de doppler zuiger niet past.
Je moet er ook rekening mee houden met hoever de uitlaatpoort staat.
Als die tamelijk breed is heb je ook een goede kwaliteit zuigerveer nodig.
Als je dan een goedkopere zuiger erin doet, heb je kans dat de zuigerveer breekt en dan kan je de cilinder weggooien.
|
|
|
|
kenny77 |
28-3-2012 16:43 |
 Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: j0ren
Even vraagje over tandwielen.
Op dit moment deze setup:
125cc athena
28mm carb
YZ125 uitlaat etc.
Loopt flink hard.
Nu heb ik 14-45 als vertanding en vind dit veel te licht. Er moet dus wat zwaarders op. Nu topsnelheid van 100-110
Zou 15-38 een mooie vertanding zijn? Doel is top van rond de 130.
Dat moet hij wel trekken.
En met een 38 achter kan je met het voortandwiel ook nog veel kanten uit. (als hij naderhand te zwaar of nog te licht is)
|
|
|
|
JB1 |
28-3-2012 16:47 |
 Posts: 14881 |
16-38 is goed om mee te beginnen
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
j0ren |
28-3-2012 17:45 |
 Posts: 1298 |
Dan haal ik wel even 15 en 17 voor, en 38 achter. thanks.
|
|
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel |
|
JB1 |
28-3-2012 17:48 |
 Posts: 14881 |
En een nieuwe ketting
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
old timer |
28-3-2012 18:02 |
 Posts: 469 |
ik krijg op mijn tsx een kleine vonk, bijna niets.
bougie verandert en bobine verandert daar ligt het dus al niet aan.
maar wat moet de waarde zijn van de ontstekingsspoel?
ik meet nu 150 ohm en heb er nog een van 160 ohm.
ik lees overal vershillende dingen, een zegt min 150, een 180...
|
|
bijna goed, is goed genoeg |
|
pompower |
28-3-2012 18:08 |
 Posts: 1777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: old timer
ik krijg op mijn tsx een kleine vonk, bijna niets.
bougie verandert en bobine verandert daar ligt het dus al niet aan.
maar wat moet de waarde zijn van de ontstekingsspoel?
ik meet nu 150 ohm en heb er nog een van 160 ohm.
ik lees overal vershillende dingen, een zegt min 150, een 180...
ik dacht 170
Dit bericht is gewijzigd door pompower op 28-3-2012 om 18:08 uur.
|
|
www.basvanloenen.nl |
|
WestlandMB |
28-3-2012 20:09 |
 Posts: 1338 |
|
|
|
|
j0ren |
28-3-2012 20:11 |
 Posts: 1298 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
En een nieuwe ketting
Uiteraard.
|
|
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel |
|
ChielTZR |
28-3-2012 20:13 |
 Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: old timer
ik krijg op mijn tsx een kleine vonk, bijna niets.
bougie verandert en bobine verandert daar ligt het dus al niet aan.
maar wat moet de waarde zijn van de ontstekingsspoel?
ik meet nu 150 ohm en heb er nog een van 160 ohm.
ik lees overal vershillende dingen, een zegt min 150, een 180...
Haynes handboek zegt 160 ohm.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
pompower |
28-3-2012 21:06 |
 Posts: 1777 |
passen tzr wielen in een nsr fame?
|
|
www.basvanloenen.nl |
|
TZRBart |
28-3-2012 21:08 |
Posts: 946 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pompower
passen tzr wielen in een nsr fame?
Hoe breed is je achterbrug aan de binnenzijde en hoe breed staan je vorkpoten uit elkaar? Anders wil ik wel even voor je meten...
|
|
|
|
j0ren |
29-3-2012 13:56 |
 Posts: 1298 |
Ik ben opzoek naar een kappenset indezelfde kleur als mijn honda.
Nu heeft motoimport ( ja ik weet het..) 2 setjes "rode" kappen.
De ene in R-134 en de ander in R-23. R-134 lijkt op de foto wat meer oranje en lijkt me dus de goede alleen dat durf ik zo niet te zeggen.
Op de ene foto lijkt mijn honda rood en op de ander oranje.
Zelf vind ik dat hij meer naar de oranje kant neigt.
Graag jullie mening.
( het gaat dus om de kleur van de tank en het frame )
|
|
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel |
|
kenny77 |
29-3-2012 14:29 |
 Posts: 29286 |
bovenste is oranje onderste is rood.
Ligt aan de camera / beelscherm, dus kan je over internet niet veel over zeggen.
|
|
|
|