Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 49"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 720 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #65914 - "Kleine vragen Topic Deel 49"
Pagina 21 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 135285 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

j0ren 25-2-2012 12:04 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mytsx
[...]



is dit een betere voor weinig geld.

http://bromfietsshop...70cc-Honda-MT/MB/MTX

Dit bericht is gewijzigd door mytsx op 24-2-2012 om 17:32 uur.


Ik zou voor die gaan ja.
Maar waarschijnlijk moet je daarbij ook even de poortjes afwerken, is bij alle goedkope cilinders zo.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
mytsx 25-2-2012 15:10 Print reply
Posts: 150
Lohengrin 25-2-2012 17:02 Print reply
Posts: 161
men tzr rijd sneller als ik minder gas geeft (kwart gas = 77, meer gas en hij valt terug).
weet iemand waarom ?

Dank
Lohengrin


 
kenny77 25-2-2012 17:04 Print reply

Posts: 29286
waarschijnlijk een te kleine sproeier
 
kenny77 25-2-2012 17:07 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mytsx
http://imageshack.us...1/p250212140301.jpg/

http://imageshack.us.../p2502121403aby.jpg/

kan ik deze cilinder nog gebruiken??

gietijzerbus, overmaat kan zeker.

of je ook met de huidige boring kan rijden is niet te zeggen, moet je hem opmeten
 
rensss 25-2-2012 17:56 Print reply

Posts: 1110
Hallo,

Ik heb een kleine vraag. Mijn Simson s53 loopt nu heel erg mooi. Maar toch kan het beter. Dit is namelijk af te lezen aan de bougie.

De bougie blijft namelijk pikzwart met een beetje glans. Dit is natuurlijk niet de bedoeling.

Ik had in de FAQ van brommerforum gelezen dat:

- het een kapotte bougie is wat onvolledige verbranding veroorzaakt.
- Te vet gemengt
- of te rijk afgesteld, dat betekend als ik het goed heb dat het lucht brandstof mengsel niet goed is. En dat de brandstof in overmaat is.


Ik ben daarom in een maat sproeier gezakt. Van maatje 74 naar 73. Ik rij met een 60cc cilinder wat niet veel voordeel oplevert. Maar in een orginele 50cc hoort sproeier 70. Daarom zit ik met mijn sproeier maat eigenlijk wel goed zou je denken.


Heeft iemand een idee hoe ik een bruine bougie kan krijgen.

Ik heb ook al een keer de brommer vol opgengetrokken. En toen gauw motor uitzetten. En bougie eruit halen. Nog steeds pikzwart.


Alvast bedankt!
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
maerijn 25-2-2012 18:03 Print reply

Posts: 2455
maak je bougie eens met een staalborstel schoon, en laat hem dan na 20km rijden zien. Of je probeert een nieuwe. Hoeveel olie meng je?
 
mytsx 25-2-2012 18:03 Print reply
Posts: 150
Weet iemand een adres in de buurt van de NOP waar ik mijn tank en achterspatbord van mijn MT kan stralen!

 
.luuk 25-2-2012 18:04 Print reply

Posts: 1483
bougie kleur is slechts een indicatie.

als ie prima loopt, zou ik me er niet druk om maken.

en er bestaat geen ''standaard'' sproeier, elke brommer is anders
 
BenjaminDG 25-2-2012 18:08 Print reply

Posts: 4605
Zolang je bougie's niet kapot gaan aan de lopende band zou ik mij er niet in druk maken.
 
Vlaanderen vrij!
rensss 25-2-2012 18:08 Print reply

Posts: 1110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maerijn
maak je bougie eens met een staalborstel schoon, en laat hem dan na 20km rijden zien. Of je probeert een nieuwe. Hoeveel olie meng je?



Ik rijdt heele korte stukjes door de straat dat zou het kunnen verklaren.
Ik mag er niet de weg mee op omdat ik hem nog moet laten keuren.
Over het mengen ik meng 1:40.

En misschien nog handig ik gebruik een Bosch W3AC

Dit is te vergelijken met hittegraad 6 a 7.

Maar wat raar is ik heb een lucht/mengsel schroef op mijn carb. Maar die staat bijna geheel open. En als ik die open draai gaat hij heel hoog stationair lopen. Indraaien is verminderen. Maar lichste tikje indraaien valt die weg
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
mytsx 25-2-2012 19:21 Print reply
Posts: 150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
[...]


Ik zou voor die gaan ja.
Maar waarschijnlijk moet je daarbij ook even de poortjes afwerken, is bij alle goedkope cilinders zo.


kan je er dan ook goed mee crossen??
hij wordt namelijk met grof geweld gebruikt
 
markRD 25-2-2012 23:16 Print reply

Posts: 1181
Hallo,

Even voor de zekerheid: Bij een HPI betekent linksdraaiend dat de krukas linksom draait vanuit jezelf gezien? Niet vanuit de krukas?

(Ik heb m'n nieuwe blok geprobeerd, maar is zo dood als een pier voor alsnog.)


Alvast bedankt.
 
lytseleen 25-2-2012 23:33 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markRD
Hallo,

Even voor de zekerheid: Bij een HPI betekent linksdraaiend dat de krukas linksom draait vanuit jezelf gezien? Niet vanuit de krukas?

(Ik heb m'n nieuwe blok geprobeerd, maar is zo dood als een pier voor alsnog.)


Alvast bedankt.

als je recht voor de staat dan moet hij links om draaien

 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
markRD 26-2-2012 12:47 Print reply

Posts: 1181
Dankje, ik wist ook eigenlijk al zeker dat het zo was ja. Hij heeft nu ook voor het eerst gelopen!
 

Dit topic is 135285 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 21 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved