Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 49"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 609 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #65914 - "Kleine vragen Topic Deel 49"
Pagina 189 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 188, 189, 190 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 137946 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ChielTZR 12-8-2012 8:44 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TZRBart
[...]


Nee, die markeringen op het pompje zitten er niet voor niets.


Gewoon met je handen vanaf blijven als en op fabriekinstellingen laten staan. Alleen er wat aan doen als je goed weet waar je mee bezig bent
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
lukas puch 12-8-2012 13:06 Print reply

Posts: 611
over een dt50mx:
als ik hem in zijn vrij zette kon ik in zijn 1 wegrijden.
maar als ik dan over wil schakelen blijft hij gewoon in zijn 1.
soms ging hij in zijn 2 maar hoger niet.

stilstaand kan ik hem wel in alle versnellingen zetten.
ik dacht dat er iets in de bak niet goed zat.. dus ik het blok gesplitst. maar aan de bak niks te zien, schakelvorken ook niet krom ofzo. dus de 2 carter helften weer in elkaar gezet. alle assen draaiden mooi behalve de schakelas. schakelsysteem aan de koppelingskant erin gezet, en een pookje erop gezet, en nog geen beweging in.

wat denken jullie dat er niet goed zit?
 
TZRBart 12-8-2012 13:38 Print reply
Posts: 946
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


Gewoon met je handen vanaf blijven als en op fabriekinstellingen laten staan. Alleen er wat aan doen als je goed weet waar je mee bezig bent


Natuurlijk weet ik wat ik aan het doen ben, als je je gaskabel vervangt en als die op dat moment te kort is zul je moeten stellen...
 
rensss 12-8-2012 18:10 Print reply

Posts: 1110
Vraagje,

Wou een aantal onderdelen van mijn brommer opnieuw spuiten, maar iedereen raad Motip aan, maar wat is nou het verschil tussen motip en een duplicolor van de fixet.

Motip is meestal ook 2k had ik gelezen dus bestand tegen benzine.

Maar wat geeft het mooiste eindresultaat?


 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
derbi ftw 12-8-2012 18:14 Print reply

Posts: 452
voor je brommer zou ik Motip gebruiken, gewoon(eerst grondlaag) dan 1, 2 lagen, dan krijg je wel een mooi eindresultaat.
 
Sorry agent, onder de 80 slaat die af.
WestlandMB 12-8-2012 18:51 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rensss
Vraagje,

Wou een aantal onderdelen van mijn brommer opnieuw spuiten, maar iedereen raad Motip aan, maar wat is nou het verschil tussen motip en een duplicolor van de fixet.

Motip is meestal ook 2k had ik gelezen dus bestand tegen benzine.

Maar wat geeft het mooiste eindresultaat?




Ik raad je een autospuiter aan of poedercoaten.

Ergens in nijkerk zit een goede/goedkope poedercoater. Een complete brommer kaal/vies aanleveren en in 2 kleuren laten coaten kost daar ongeveer 250 euro.

De kosten van een autospuiter weet ik niet. Ik had toevallig een bekende die het voor mij regelde voor weinig.

zelf spuiten is ook niet gratis, 2 bussen primer en 3 bussen lak en een bus blanke lak kost bij elkaar ook al snel 50 euro.

Het voordeel van coaten is dat het erg hard en dik is.
Spuiten is vaak iets strakker en kan je meer hoogglans krijgen. Het is wel dunner en beschadigt wellicht eerder.

Zelf spuiten scheelt wel wat geld. Maar de lak is van mindere kwaliteit en waarschijnelijk ook de primer. Een autospuiter gebruikt vaak een goede epoxy primer en een goede 2k lak.

Als je zelf spuit adviseer ik het te doen met een compressor. Dan bereik je vaak een veel mooier resultaat.

En als het dan gespoten/gecoat is, 2 weken laten uitharden.
 
YAMAHA-Power 12-8-2012 19:44 Print reply

Posts: 818
Hallo ik heb een vraagje,
Mijn derbi brommercross blok moeten nieuwe lagers in.
En ik heb c4 lagers gekocht, maar komen op die lagers niet na 6uur spelling op?
Omdat ze normaal voor sprinters zijn die 16000 toeren draaien en mijn brommer draait 14500 toeren.
Kan ik nou gewoon die c4 lagers monteren of moet ik c3 lagers kopen?
Alvast bedankt
 
TZRBart 12-8-2012 19:58 Print reply
Posts: 946
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: YAMAHA-Power
Hallo ik heb een vraagje,
Mijn derbi brommercross blok moeten nieuwe lagers in.
En ik heb c4 lagers gekocht, maar komen op die lagers niet na 6uur spelling op?
Omdat ze normaal voor sprinters zijn die 16000 toeren draaien en mijn brommer draait 14500 toeren.
Kan ik nou gewoon die c4 lagers monteren of moet ik c3 lagers kopen?
Alvast bedankt



http://www.scooter-f...owthread.php?t=39261

Daar staat dat je C3 kunt gebruiken voor setups die tot 16000 toeren draaien, C4 is voor getunede setups en voor lange races... Mij lijkt dus dat jij genoeg hebt aan C3 (keuze is aan jou)
 
YAMAHA-Power 12-8-2012 20:09 Print reply

Posts: 818
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TZRBart
[...]



http://www.scooter-f...owthread.php?t=39261

Daar staat dat je C3 kunt gebruiken voor setups die tot 16000 toeren draaien, C4 is voor getunede setups en voor lange races... Mij lijkt dus dat jij genoeg hebt aan C3 (keuze is aan jou)

Ja klopt, maar bij mij zijn al 2x C3 lagers speling op gekomen.
Dus heb ik C4 lagers gekocht, maar gaan die niet kapot na een paar crossen?
Edit: Cilinder en carters zijn getuned, dus toch C4?

Dit bericht is gewijzigd door YAMAHA-Power op 12-8-2012 om 20:11 uur.
 
mxbeunking 12-8-2012 21:08 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: YAMAHA-Power
[...]

Ja klopt, maar bij mij zijn al 2x C3 lagers speling op gekomen.
Dus heb ik C4 lagers gekocht, maar gaan die niet kapot na een paar crossen?
Edit: Cilinder en carters zijn getuned, dus toch C4?

Dit bericht is gewijzigd door YAMAHA-Power op 12-8-2012 om 20:11 uur.


c4 lagers zit alleen maar meer speling op, dus denk niet dat het praktisch is. c3 zou je genoeg aan moeten hebben. zijn niet gewoon je carters uit gelubbert waardoor er speling op zit? axiale of radiale speling?
 
Draaiwerk nodig? = PB
lytseleen 12-8-2012 21:10 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: YAMAHA-Power
[...]

Ja klopt, maar bij mij zijn al 2x C3 lagers speling op gekomen.
Dus heb ik C4 lagers gekocht, maar gaan die niet kapot na een paar crossen?
Edit: Cilinder en carters zijn getuned, dus toch C4?

Dit bericht is gewijzigd door YAMAHA-Power op 12-8-2012 om 20:11 uur.

gewoon c4 lagers krukas buigt ook altijd iets door.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
109348 12-8-2012 21:21 Print reply

Posts: 159
Weet iemand of een yasuni r demper op een turbokit uitlaat past of zijn de bevestigings bouten anders?

Dit bericht is gewijzigd door 109348 op 12-8-2012 om 21:24 uur.
 
YAMAHA-Power 12-8-2012 21:26 Print reply

Posts: 818
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lytseleen
[...]

gewoon c4 lagers krukas buigt ook altijd iets door.

Dus C4 lagers kunnen gewoon? Niet dat ik ze na een paar uur weer het blok uit elkaar kan halen
 
TZRBart 12-8-2012 22:04 Print reply
Posts: 946
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: YAMAHA-Power
[...]

Dus C4 lagers kunnen gewoon? Niet dat ik ze na een paar uur weer het blok uit elkaar kan halen


Ik zag dat het ging ergens, zelfs met standaard 50 maar je moet wel zorgen dat je ze goed warm rijdt
 
kpotmake 12-8-2012 22:11 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TZRBart
[...]


Ik zag dat het ging ergens, zelfs met standaard 50 maar je moet wel zorgen dat je ze goed warm rijdt

het is alleen nergens goed voor tenzij je een turbinebrommer hebt ofzo
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl

Dit topic is 137946 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 189 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 188, 189, 190 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved