Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 49"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 988 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #65914 - "Kleine vragen Topic Deel 49"
Pagina 178 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 177, 178, 179 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 137559 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Lohengrin 24-7-2012 19:51 Print reply
Posts: 161
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]



Gaat wel werken denk ik (geen ervaring met dit setje specifiek, maar op basis van mijn brein). Anders kan je altijd nog plaatjes achter de veren plaatsen als hij evt gaat slippen, wat mij onwaarschijnlijk lijkt met std + leovince.

Zijn je oude platen echt helemaal op dan? preventief vervangen heeft echt geen zin.


helemaal op niet, maar het is zo goed als een mm verschil tussen ontkoppelen en koppelen bij de koppeling, dat wilt toch zeggen dat ze bijna op is ?

 
Lohengrin 24-7-2012 20:16 Print reply
Posts: 161
hoe weet ik of dit past ?

http://www.opvoeren....erfilter-obus-carbon

Dank
 
Royal Club 24-7-2012 20:17 Print reply

Posts: 60390
die tent bellen of mailen.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
lytseleen 24-7-2012 21:12 Print reply

Posts: 1025
wat zijn ongeveer de kosten van het motor rbw?
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
Royal Club 24-7-2012 21:29 Print reply

Posts: 60390
niet te zeggen, de een is met 600euro klaar, de ander pas na 2000euro.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
kenny77 24-7-2012 21:55 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Heb bij de XJ600 de uitlaten eraf geplukt om te poetsen, nu zag ik dat de uitlaatpoorten erg wit zijn.
Is dit een probleem?

Bougie's zien er wel oke uit.

afbeelding

3 zien het zelfde eruit, 1 uitlaatpoort is wat zwarter, maar volgens mij stookt die een beetje olie mee.


Even beter gekeken, maar dat witte is geen aanslag , maar is gewoon het alumnium, tenminste ik kan niks eraf kratsen.

Opgezocht dat een wit/grijs uitlaat klepsteel wel normaal is.
Dus het zal wel snor zitten denk ik.
 
BenjaminDG 24-7-2012 22:03 Print reply

Posts: 4605
Uitlaat kleppen/klepsteel zou toch beige/licht bruin moeten zien, rijdt de motor voor de rest goed?



Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 24-7-2012 om 22:04 uur.
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 24-7-2012 22:07 Print reply

Posts: 29286
Mhh ik heb er voor de rest geen verstand van, ik ga maar af op wat verschillende mensen op het internet zeggen.

Ja rijd voor de rest wel prima, trekt door zonder in te houden en haalt de opgegeven max snelheid ook nog.
Loopt alleen iets onregelmatig stationair (koud erger dan warm)
Maar ik denk dat de carburateur opnieuw gesynchroniseerd moeten worden.

Maar voor de rest prima, je kan hem ook tot 1500 toeren laten afzakken onder het rijden en als je dan weer gas geeft trekt hij mooi door.
 
BenjaminDG 24-7-2012 22:14 Print reply

Posts: 4605
Dan zou ik er niet teveel op letten.

Hoe is de klepspeling trouwens?

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 24-7-2012 om 22:14 uur.
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 24-7-2012 22:15 Print reply

Posts: 29286
Oke, dan kan ik er weer met een gerust hart op verder rijden.
Thnx!

Nog niet gekeken, je hoort wel wat klepperen, zelfde geluid als bij mijn vaders CB'tje toen de klep speling te ruim was.
Dus ik denk dat die iets te ruim staan.

Maar dat wilde ik binnenkort nog eens controleren en dan ook meteen de carburateurs mee nemen.

Als zaten er ook geen pakkingen tussen de uitlaat bochten en cilinders, weet niet of dat het bijgeluid was, wat ik hoorde.


Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 24-7-2012 om 22:18 uur.
 
BenjaminDG 24-7-2012 22:18 Print reply

Posts: 4605
Zeker doen want als ze te nipt staan of zelfs geen speling hebben kunnen je kleppen verbranden want ook een wit/grijze kleur geeft

Zal wel niet het geval zijn, hopelijk

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 24-7-2012 om 22:18 uur.
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 24-7-2012 22:19 Print reply

Posts: 29286
Maar als ze geen speling hebben, dan hoor je ze toch ook niet ofwel?

Mhh nu maak je me weer bang.

 
Derbi-Olaf 24-7-2012 22:31 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Maar als ze geen speling hebben, dan hoor je ze toch ook niet ofwel?

Mhh nu maak je me weer bang.


als ze te krap staan, dan loopt 'ie net warm juist heel bagger stationair en start 'ie slecht
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
kenny77 24-7-2012 23:24 Print reply

Posts: 29286
Mhh oke, dat is niet het geval.
Hij start goed en warm loopt hij prima.

Warm zit hij een beetje te schommelen tussen 1200~1500 toeren.

 
janh95 25-7-2012 2:34 Print reply

Posts: 426
Morgen heb ik waarschijnlijk een Aprilia RS50 AM6
Die standaard is op de uitlaat na.
Zit er dus aan te denken om hier een 75 of 80cc (DR80?) cilinder onder te zetten en de rest standaard te laten.
Dus niet te hoogtoerig en maar onder wel lekker koppel en het gaat me ook niet echt om de topsnelheid maar om het acceleratie vermogen een beetje te kietelen.
Gaat de duurzaamheid van de brommer hier flink op achteruit?
En is het echt de moeite (en geld) waar om te doen?

EDIT: Mocht ik op mengsmering gaan rijden moet ik dan de oliepomp verwijderen en/of afsluiten of kan ik gewoon mengsmering tanken en het olievatje niet vullen?

Dit bericht is gewijzigd door janh95 op 25-7-2012 om 2:40 uur.
 
You can either agree with me or be wrong!

Dit topic is 137559 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 178 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 177, 178, 179 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved