Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 49"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 821 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #65914 - "Kleine vragen Topic Deel 49"
Pagina 177 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 176, 177, 178 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 137525 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

rensss 23-7-2012 14:36 Print reply

Posts: 1110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Nee, ik zeg dat je gewoon de cup in een bankschroef moet zetten. dan een schroevendraaier moet pakken,die ertussen slaan. en dan als je een spleet hebt van ongeveer een halve tot een hele cm, met een kunstof hamer je balhoofd eruit kan tikken.



Ja maar beschadig je dan niks?

Als je die schroevendraaier ertussen slaat?
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
rensss 23-7-2012 16:07 Print reply

Posts: 1110
Het is gelukt hoor, heb een dremel geleend van de buurman, 2 sneeën gemaakt en toen met een schroevendraaier gewipt.
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
yamaha richard 23-7-2012 19:31 Print reply
Posts: 118
Hallo

ik heb hier laatst ook al een paar vraagjes over gesteld maar heb dr nu weer een paar.

Ik was namelijk van plan om een wat oudere mb een beetje op te knappen en misschien zelfs als 50cc brommer (op kenteken te nemen)

kun je een brommer zonder kenteken laten keuren en op kenteken laten zetten?

Hoe hard kun je een mb ongeveer met 50 cc en wat sneller uitlaatje laten lopen, en anders 70cc(andere krukas verstandig?)?
k heb namelijk geen zin om een mb8 blok er onder te leggen, lijkt me ook niet te best voor het frame als je 80cc of 125cc er op heb liggen, voor mij is 80-90 een goede snelheid


ik hoor het wel

gr
 
.luuk 23-7-2012 19:33 Print reply

Posts: 1483
Gebruik anders even de search, dit is echt al 100x voorbij gekomen
 
brommerfanaat 23-7-2012 21:11 Print reply

Posts: 64
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamaha richard
Hoe hard kun je een mb ongeveer met 50 cc en wat sneller uitlaatje laten lopen, en anders 70cc(andere krukas verstandig?)?
k heb namelijk geen zin om een mb8 blok er onder te leggen, lijkt me ook niet te best voor het frame als je 80cc of 125cc er op heb liggen, voor mij is 80-90 een goede snelheid



Als je 80 - 90 km/u wilt rijden, is een MB8 blok juist aan te bevelen. Het blok en je frame zijn zelfs overbemeten voor dergelijke snelheden en het zal bovendien de meest betrouwbare combinatie opleveren.
 
Robin 1993 23-7-2012 23:28 Print reply

Posts: 1234
We zijn men broertje derbi aan het reviseren. Alleen nu moeten we het krukastandwiel monteren (deze zit conish vast op de krukas). Nu zit er alleen een spiebaan op de krukas maar niet in het tandwiel zelf?? hoort er nou wel of niet een spie in?

Heb dit met demonteren niet kunnen zien omdat hij er mischien wel af is geschoten maar volgens mij past er dan toch geen spie in als je geen spiebaan op dat tandwiel heb?

Dit bericht is gewijzigd door Robin 1993 op 23-7-2012 om 23:29 uur.
 
!!2 takt!!
maerijn 24-7-2012 0:23 Print reply

Posts: 2455
krukas niet verkeerd om toevallig?
 
rensss 24-7-2012 11:40 Print reply

Posts: 1110
Heb een vraagje, zou graag een mechanische chocke op mijn brommer willen. De carburateur is hier geschikt voor. Er zit ook al een kabel op gedeelte waar de chocke zit. Maar voor deze carb kan ik geen chocke meer vinden.

Wie heeft er een idee? Wil een draai mechanisme op het stuur zelf. Om de chocke te bedienen



 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
derbi ftw 24-7-2012 11:51 Print reply

Posts: 452
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
We zijn men broertje derbi aan het reviseren. Alleen nu moeten we het krukastandwiel monteren (deze zit conish vast op de krukas). Nu zit er alleen een spiebaan op de krukas maar niet in het tandwiel zelf?? hoort er nou wel of niet een spie in?

Heb dit met demonteren niet kunnen zien omdat hij er mischien wel af is geschoten maar volgens mij past er dan toch geen spie in als je geen spiebaan op dat tandwiel heb?

Dit bericht is gewijzigd door Robin 1993 op 23-7-2012 om 23:29 uur.

'
een spie hoeft er niet op te zitten, als het er niet opzat ook gewoon laten.
 
Sorry agent, onder de 80 slaat die af.
JB1 24-7-2012 11:53 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbi ftw
[...]

'
een spie hoeft er niet op te zitten, als het er niet opzat ook gewoon laten.


Een spie zit er niets voor niets op
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
kenny77 24-7-2012 15:02 Print reply

Posts: 29286
Heb bij de XJ600 de uitlaten eraf geplukt om te poetsen, nu zag ik dat de uitlaatpoorten erg wit zijn.
Is dit een probleem?

Bougie's zien er wel oke uit.



3 zien het zelfde eruit, 1 uitlaatpoort is wat zwarter, maar volgens mij stookt die een beetje olie mee.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 24-7-2012 om 15:08 uur.
 
TZRBart 24-7-2012 18:27 Print reply
Posts: 946
Ik stel mijn tzr in laag tempo af omdat ik hem nu toch niet gebruik... Maar nu zit ik met iets, als ik op constante snelheid rijd begint hij soms te 'hakkelen' dus dan houdt hij als het ware in en dat herhaalt zich zeer snel achter elkaar...

Terwijl de afstelling nu heel goed is, hij trekt perfect alleen dit vind ik vreemd... Wel moet ik zeggen dat er rond de luchtslang bij de carburateur geen klem zit.
 
.luuk 24-7-2012 19:20 Print reply

Posts: 1483
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TZRBart
Ik stel mijn tzr in laag tempo af omdat ik hem nu toch niet gebruik... Maar nu zit ik met iets, als ik op constante snelheid rijd begint hij soms te 'hakkelen' dus dan houdt hij als het ware in en dat herhaalt zich zeer snel achter elkaar...

Terwijl de afstelling nu heel goed is, hij trekt perfect alleen dit vind ik vreemd... Wel moet ik zeggen dat er rond de luchtslang bij de carburateur geen klem zit.



Tja, begin daar dan eerst maar eens mee
 
Lohengrin 24-7-2012 19:43 Print reply
Posts: 161
Hallo
Ik ga men tzr (11500 km) een grote beurt geven en ook de koppelingsplaten vervangen.
De setup : alles std buite leovinci V6

ik zag deze goedkope set staan:
http://www.opvoeren....tnt-koppelingset-am6

Gaat dit werken of is dat echte grote rommel?
als het zo'n 5000 km bij normaal gebruik meegaat ben ik tevreden voor die prijs.

Dank
Lohengrin
 
ChielTZR 24-7-2012 19:45 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lohengrin
Hallo
Ik ga men tzr (11500 km) een grote beurt geven en ook de koppelingsplaten vervangen.
De setup : alles std buite leovinci V6

ik zag deze goedkope set staan:
http://www.opvoeren....tnt-koppelingset-am6

Gaat dit werken of is dat echte grote rommel?
als het zo'n 5000 km bij normaal gebruik meegaat ben ik tevreden voor die prijs.

Dank
Lohengrin



Gaat wel werken denk ik (geen ervaring met dit setje specifiek, maar op basis van mijn brein). Anders kan je altijd nog plaatjes achter de veren plaatsen als hij evt gaat slippen, wat mij onwaarschijnlijk lijkt met std + leovince.

Zijn je oude platen echt helemaal op dan? preventief vervangen heeft echt geen zin.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)

Dit topic is 137525 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 177 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 176, 177, 178 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved