Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 49"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 880 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #65914 - "Kleine vragen Topic Deel 49"
Pagina 16 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 137556 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Knipperlicht 18-2-2012 13:40 Print reply

Posts: 1833
Ik heb een toerentellerkabel gekocht bij easyparts voor mijn aprilia rs uit 1999. Alleen nu is de aansluiting voor op het blok te groot en krijg ik hem niet vast.

Heeft iemand dit ook al eens gehad of heb ik gewoon de verkeerde kabel gekregen? Verpakking zegt wel rs '99 - '05 (Kan nog verkeerd gestickerd zijn)




Als ik kabel andersom wil monteren, blijf ik met probleem dat aan 1 kant dat draaidopje te groot is.

 
If you eat LEGO, you will shit bricks.
ChielO 18-2-2012 14:11 Print reply

Posts: 322
Weet iemand misschien de diameter van de stang van een buddyseat voor een Puch?
 
rensss 18-2-2012 18:16 Print reply

Posts: 1110
Wanneer je een brommer koopt met NL typegoedkeuring. En er zitten geen papieren bij. Dan zijn deze toch via dat Nummer aan te vragen?

Dit is toch juist de bedoeling van het NL typegoedkeuringsnummer?



 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
old timer 18-2-2012 21:35 Print reply

Posts: 469
past een 125 blok van een yamaha tdr,tzr,dt
in de ophangingspunten van een am6 blok?
 
bijna goed, is goed genoeg
marjo 18-2-2012 22:24 Print reply

Posts: 1211
@Rensss:
Als de bromfiets in 1998 of later in gebruik is genomen, moet de bromfiets zijn gebouwd volgens een typegoedkeuring. Als de bromfiets ouder is, hoeft dit niet. Het typegoedkeuringsnummer bestaat uit één letter en vier cijfers (ingeslagen in frame) of de kleine letter e gevolgd door een reeks cijfers (staat op typeplaatje).

Is bovenstaande van toepassing op jouw bromfiets? Dan kunt je voor het verkrijgen van een Nederlands kentekenbewijs de bromfiets voor een onderzoek bij een RDW-keuringsstation aanbieden. De RDW controleert tijdens het onderzoek of de bromfiets technisch in goede staat is en voldoet aan de permanente eisen. Dit zijn de eisen op het gebied van de verkeersveiligheid en milieu-aspecten.

(http://www.rdw.nl/nl/particulier/brommer/keuren/Pages/Nederlandsebromfietsvoorzienvaneenkenteken.aspx)

Dit bericht is gewijzigd door marjo op 18-2-2012 om 22:25 uur.
 
rensss 18-2-2012 22:31 Print reply

Posts: 1110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marjo
@Rensss:
Als de bromfiets in 1998 of later in gebruik is genomen, moet de bromfiets zijn gebouwd volgens een typegoedkeuring. Als de bromfiets ouder is, hoeft dit niet. Het typegoedkeuringsnummer bestaat uit één letter en vier cijfers (ingeslagen in frame) of de kleine letter e gevolgd door een reeks cijfers (staat op typeplaatje).

Is bovenstaande van toepassing op jouw bromfiets? Dan kunt je voor het verkrijgen van een Nederlands kentekenbewijs de bromfiets voor een onderzoek bij een RDW-keuringsstation aanbieden. De RDW controleert tijdens het onderzoek of de bromfiets technisch in goede staat is en voldoet aan de permanente eisen. Dit zijn de eisen op het gebied van de verkeersveiligheid en milieu-aspecten.

(http://www.rdw.nl/nl/particulier/brommer/keuren/Pages/Nederlandsebromfietsvoorzienvaneenkenteken.aspx)

Dit bericht is gewijzigd door marjo op 18-2-2012 om 22:25 uur.





De bromfiets komt uit 1992. Maar wel met type goedkeurings nummer.
Maar zonder papieren.
Maar ik hoorde dat een typegoedkeurings nummer + een aankoopcontract en de algemene eisen voldoende waren.

Maar kan ik die papieren opvragen bij de RDw als ik mijn chasis nummer doorgeef?
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
marjo 18-2-2012 22:38 Print reply

Posts: 1211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rensss
[...]





De bromfiets komt uit 1992. Maar wel met type goedkeurings nummer.
Maar zonder papieren.
Maar ik hoorde dat een typegoedkeurings nummer + een aankoopcontract en de algemene eisen voldoende waren.

Maar kan ik die papieren opvragen bij de RDw als ik mijn chasis nummer doorgeef?


Voor papieren en kentekenzaken moet je altijd bij RDW zijn. Op de site is veel te vinden hierover. Anders zou ik maandag gewoon even bellen dan weet je precies hoe het zit en heb je direct antwoord op je vragen en wellicht kun je het meteen aanvragen.
 
Maup 18-2-2012 22:44 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Knipperlicht
Ik heb een toerentellerkabel gekocht bij easyparts voor mijn aprilia rs uit 1999. Alleen nu is de aansluiting voor op het blok te groot en krijg ik hem niet vast.

Heeft iemand dit ook al eens gehad of heb ik gewoon de verkeerde kabel gekregen? Verpakking zegt wel rs '99 - '05 (Kan nog verkeerd gestickerd zijn)


afbeelding

Als ik kabel andersom wil monteren, blijf ik met probleem dat aan 1 kant dat draaidopje te groot is.


Apart. Bij mij pasten ze wel altijd. Het is alleen enorm belangrijk om de aansluiting bij het blok er netjes recht op te draaien omdat je anders het kunstof draad verneukt.

Heb je niet toevallig een kmtellerkabel gekregen?
Anders, als het echt niet past, zou ik even contact opnemen met EP. Originele onderdelen zouden toch zo moeten passen.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Frysk 19-2-2012 13:52 Print reply

Posts: 34930
*zucht*

Gisteren te crossen geweest met m'n KDX en na een tijdje begon m'n motor wat vreemd te ratelen.. dus ik het ding direkt uitdoen en ik dacht al aan een vliegwiel die los kwam.. dus ik het kapje eraf halen.. inderdaad vliegwiel los..
Nu is mijn spie helemaal naar de klote en tot overmaat van ramp is het geultje in m'n krukas waar het spietje inkomt ook wat beschadigt (Kawasaki staal is minder dan Honda krukasstaal ).. In ieder geval, nu heb ik dus een nieuwe spie gehaald.. maar die was van een Am6 blokje.. maakt niet uit want hij past.. ik monteren en mooi strak vastzetten, 1x kicken en hij loopt ik blij.. nog geen 3 seconden later weer dezelfde ellende?

Nu is die spie helemaal doormidden gebroken Ligt dat aan die spie of aan het feit dat m'n krukas nu wat uitgesleten is ?
 
giggitybyte
mxbeunking 19-2-2012 13:55 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
*zucht*

Gisteren te crossen geweest met m'n KDX en na een tijdje begon m'n motor wat vreemd te ratelen.. dus ik het ding direkt uitdoen en ik dacht al aan een vliegwiel die los kwam.. dus ik het kapje eraf halen.. inderdaad vliegwiel los..
Nu is mijn spie helemaal naar de klote en tot overmaat van ramp is het geultje in m'n krukas waar het spietje inkomt ook wat beschadigt (Kawasaki staal is minder dan Honda krukasstaal ).. In ieder geval, nu heb ik dus een nieuwe spie gehaald.. maar die was van een Am6 blokje.. maakt niet uit want hij past.. ik monteren en mooi strak vastzetten, 1x kicken en hij loopt ik blij.. nog geen 3 seconden later weer dezelfde ellende?

Nu is die spie helemaal doormidden gebroken Ligt dat aan die spie of aan het feit dat m'n krukas nu wat uitgesleten is ?


misschien dat de gleuf in je vliegwiel niet goed meer is. Wat ik een keer gedaan heb, is een spie op de krukas gekit met metaal lijm. Klinkt misschien erg beun, maar werkte wel
 
Draaiwerk nodig? = PB
tsxhunter 19-2-2012 13:58 Print reply

Posts: 9332
tussen de moer en het vliegwiel zo'n veer ringetje?
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Frysk 19-2-2012 14:07 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mxbeunking
[...]


misschien dat de gleuf in je vliegwiel niet goed meer is. Wat ik een keer gedaan heb, is een spie op de krukas gekit met metaal lijm. Klinkt misschien erg beun, maar werkte wel


Ik wil graag mijn onderdelen wel weer uit elkaar kunnen halen


 
giggitybyte
WestlandMB 19-2-2012 14:30 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


Ik wil graag mijn onderdelen wel weer uit elkaar kunnen halen




Heb je je vliegwiel ook bekeken, die zou ook beschadigt kunnen zijn waar de spie zich bevind.
 
Raymon DRD Pro 19-2-2012 14:47 Print reply

Posts: 411
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
*zucht*

Gisteren te crossen geweest met m'n KDX en na een tijdje begon m'n motor wat vreemd te ratelen.. dus ik het ding direkt uitdoen en ik dacht al aan een vliegwiel die los kwam.. dus ik het kapje eraf halen.. inderdaad vliegwiel los..
Nu is mijn spie helemaal naar de klote en tot overmaat van ramp is het geultje in m'n krukas waar het spietje inkomt ook wat beschadigt (Kawasaki staal is minder dan Honda krukasstaal ).. In ieder geval, nu heb ik dus een nieuwe spie gehaald.. maar die was van een Am6 blokje.. maakt niet uit want hij past.. ik monteren en mooi strak vastzetten, 1x kicken en hij loopt ik blij.. nog geen 3 seconden later weer dezelfde ellende?

Nu is die spie helemaal doormidden gebroken Ligt dat aan die spie of aan het feit dat m'n krukas nu wat uitgesleten is ?


Hoe zet je je vliegwiel vast?
De spie zorgt er alleen maar voor dat het vliegwiel op het goede punt zit, hier komen verder geen krachten op..
 
YA RLY
Frysk 19-2-2012 15:29 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
[...]


Heb je je vliegwiel ook bekeken, die zou ook beschadigt kunnen zijn waar de spie zich bevind.


Vliegwiel mankeerd helemaal niks aan.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Raymon DRD Pro
[...]


Hoe zet je je vliegwiel vast?
De spie zorgt er alleen maar voor dat het vliegwiel op het goede punt zit, hier komen verder geen krachten op..


Dat lijkt me inderdaad ook dat er geen krachten op komen, lijkt me puur om te centreren.. ?

Ik zet m'n vliegwiel gewoon met de moer vast, ratelsleutel + dop 17 en zuigerstop en flink vastdraaien.

lijkt me meer dan voldoende?

edit : gewoon met een drupje loctide monteren dan maar ?

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 19-2-2012 om 15:33 uur.
 
giggitybyte

Dit topic is 137556 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 16 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved