Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 49"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 881 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #65914 - "Kleine vragen Topic Deel 49"
Pagina 157 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 156, 157, 158 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 138487 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

TZRBart 20-6-2012 19:36 Print reply
Posts: 946
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
Hoelang moet je koppelingsplaten in de olie laten liggen voor je ze gebruikt?


Ik dacht 24 uur van tevoren, op zijn minst uiteraard.
 
lytseleen 20-6-2012 19:36 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
Hoelang moet je koppelingsplaten in de olie laten liggen voor je ze gebruikt?

doe maar een nacht
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
RikDT50MX - Nieuws Poster 20-6-2012 19:38 Print reply

Posts: 1558
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lytseleen
[...]

doe maar een nacht

is een uur of negen genoeg denk je? en wat zijn de risico's van het niet lang genoeg in de olie leggen?
 
I Can Play With Madness
marjo 20-6-2012 19:38 Print reply

Posts: 1211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
Hoelang moet je koppelingsplaten in de olie laten liggen voor je ze gebruikt?


Paar uur / nachtje. Gaat er even om dat de olie in de platen getrokken is zodat ze minder snel slijten.
 
Wizard1894 20-6-2012 23:36 Print reply

Posts: 695
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

9vd10 is het je small-end lager wat je hoort


Oke want die lijkt mij nog nieuw maar kan het fout hebben?
 
Derbi-Olaf 20-6-2012 23:47 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wizard1894
[...]


Oke want die lijkt mij nog nieuw maar kan het fout hebben?

volt op het oog niet te zien.
Normaal bij elke zuiger/cilinderwissel gewoon vervangen (4euro)

 
Heeft een SOHC in z'n broek!
axety 21-6-2012 13:21 Print reply

Posts: 207
De spoelpoorten in de zuiger moeten toch aan de inlaat kant?
 
JB1 21-6-2012 13:23 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
[...]

is een uur of negen genoeg denk je? en wat zijn de risico's van het niet lang genoeg in de olie leggen?


Ruim voldoende, meestal nemen ze na een uur of 3 al niet echt veel olie meer op.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
JB1 21-6-2012 13:24 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: axety
De spoelpoorten in de zuiger moeten toch aan de inlaat kant?


Jup
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
axety 21-6-2012 13:28 Print reply

Posts: 207
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Jup


Ben toch benieuwt wat er gebeurd als je het verkeerd om doet
Krijg je dan al meteen na 10 meter een vastloper?
 
JB1 21-6-2012 13:30 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: axety
[...]


Ben toch benieuwt wat er gebeurd als je het verkeerd om doet
Krijg je dan al meteen na 10 meter een vastloper?


Je krijgt vrij weinig carter druk, ding gaat spul uit de uitlaat spuwen en gewoonweg gruwelijk beroerd lopen.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Wizard1894 21-6-2012 14:37 Print reply

Posts: 695
ja dan is de timing helemaal verkeerd en krijg je hele rare fratsen omdat je zuigerslotje(s) niet meer op de veilige plek zitten.
 
shirioko 21-6-2012 14:47 Print reply

Posts: 2273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wizard1894
ja dan is de timing helemaal verkeerd en krijg je hele rare fratsen omdat je zuigerslotje(s) niet meer op de veilige plek zitten.

"je timing verkeerd"? dure woorden op de verkeerde plek gebruiken maakt je niet slimmer

Dit bericht is gewijzigd door shirioko op 21-6-2012 om 14:48 uur.
 
lytseleen 21-6-2012 15:01 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wizard1894
ja dan is de timing helemaal verkeerd en krijg je hele rare fratsen omdat je zuigerslotje(s) niet meer op de veilige plek zitten.

als je een vlinder poort of 3 uitlaat poorten hebt krijg je idd problemen ivm uitlaat gassen die de spoel poorten in gaan. timingen heeft dit niks mee te maken. en uiteraard het zuigerveer slotje wat waarschijnlijk in je uitlaat poort uitkomt.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
michael93 21-6-2012 15:22 Print reply
Posts: 17
Hoi,

ik vroeg mij af wat een beetje een normale sproeiermaat zou zijn om mee te beginnen met afstellen van mijn Motorhispania RYZ 50, nu ik een nieuwe uitlaat heb.

Setup:
Ontgrensde Leovince V6, standaard carb (12mm), origineel luchtfilter, standaard cilinder.

Met de originele uitlaat (ontgrensd) was die met sproeier 80 goed afgesteld, had een koffiebruine bougie. Maar nu met de Leovince rijdt die veelste arm. Heb nu een sproeier 84 erin zitten maar heb het idee nog een paar maten omhoog te moeten want de bougie is wit.

Vanaf welke maat zou ik kunnen proberen af te stellen? Wat is normaal met deze setup?
 

Dit topic is 138487 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 157 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 156, 157, 158 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved