Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 49"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1314 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #65914 - "Kleine vragen Topic Deel 49"
Pagina 156 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 155, 156, 157 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 138522 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

axety 19-6-2012 23:56 Print reply

Posts: 207
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vintage-Racer
[...]


hoe veel km heeft die lager gedraaid? Hoe lang heb je hem bewaard en in wat voor omgeving(droog, warm vochtig, etc.)
je kunt wel zien dat die in het midden iets ruwer is geworden van het gebruik. dit lijkt mij verder geen probleem.

anders boks je er gewoon een nieuwe ORIGINELE in, dan ben je zeker van je zaak. altijd goed.


Geen idee hoeveel km, ik heb hem namelijk uit een gebruikt blok die ik een keer gekocht had. Ik heb hem 3 maanden terug uit het blok gehaald en toen in de schuur ergens gelegd, dus redelijk koel en een beetje vochtig.
Ik had 2000 km terug een naaldlager bij de bromboer gehaald omdat ik nieuwe zuiger + cilinder erin zette. Toen ik mijn zuiger eraf haalde vandaag en dus ook de naaldlager, toen viel het lager uit elkaar toen hij eenmaal los was.... Gelukkig geen beschadigingen verder in de cilinder.

Verder zie ik op bromfietsshop dat origineel 13,50 euro is en vervangingsonderdeel is 2,14 euro. Kan ik beter 11 euro meer uitgeven voor de naaldlager?

Dit bericht is gewijzigd door axety op 20-6-2012 om 0:03 uur.
 
Wizard1894 20-6-2012 0:03 Print reply

Posts: 695
hoelang raden jullie me aan om mijn airsal in te rijden? hij is wel lekker fel alleen moest hem wel beetje bijwerken zat foutje bij uitlaat poort.
 
lytseleen 20-6-2012 0:09 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wizard1894
hoelang raden jullie me aan om mijn airsal in te rijden? hij is wel lekker fel alleen moest hem wel beetje bijwerken zat foutje bij uitlaat poort.

je hoeft eigenlijk niet in te rijden, het belangrijkste is dat alles mooi op temperatuur komt.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
Wizard1894 20-6-2012 0:17 Print reply

Posts: 695
zal er om denken william
 
Wizard1894 20-6-2012 11:10 Print reply

Posts: 695
maar boven 7000 rpm hoor ik de zuigerveer dus ik rij maar beetje rustig eerst
 
puch4ever 20-6-2012 12:00 Print reply
Posts: 310
hoe kan ik het best een opzet stuk maken voor mijn filter zodat hij op mijn nieuwe carburateur past hij moet 45 doorsneden worden?
 
ChielTZR 20-6-2012 12:33 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wizard1894
maar boven 7000 rpm hoor ik de zuigerveer dus ik rij maar beetje rustig eerst


hoe klinkt zon zuigerveer dan?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Wizard1894 20-6-2012 16:16 Print reply

Posts: 695
dan hoor je hem tikken..
 
Royal Club 20-6-2012 16:26 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wizard1894
dan hoor je hem tikken..


dat hoort niet
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Wizard1894 20-6-2012 16:52 Print reply

Posts: 695
zit nu grotere sproeier in en hij heeft er minder last van alleen nu is ie wel erg vel en met sproeier 105 terwijl eerst 92 in zat.
 
TZRBart 20-6-2012 17:20 Print reply
Posts: 946
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wizard1894
zit nu grotere sproeier in en hij heeft er minder last van alleen nu is ie wel erg vel en met sproeier 105 terwijl eerst 92 in zat.


Dan liep hij wel VEUL te arm... Als hij net ietsiepietsie te arm loopt is hij fel ja, misschien kan een maatje grotere sproeier geen kwaad.

 
Vintage-Racer 20-6-2012 17:36 Print reply

Posts: 108
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: axety
[...]


Geen idee hoeveel km, ik heb hem namelijk uit een gebruikt blok die ik een keer gekocht had. Ik heb hem 3 maanden terug uit het blok gehaald en toen in de schuur ergens gelegd, dus redelijk koel en een beetje vochtig.
Ik had 2000 km terug een naaldlager bij de bromboer gehaald omdat ik nieuwe zuiger + cilinder erin zette. Toen ik mijn zuiger eraf haalde vandaag en dus ook de naaldlager, toen viel het lager uit elkaar toen hij eenmaal los was.... Gelukkig geen beschadigingen verder in de cilinder.

Verder zie ik op bromfietsshop dat origineel 13,50 euro is en vervangingsonderdeel is 2,14 euro. Kan ik beter 11 euro meer uitgeven voor de naaldlager?

Dit bericht is gewijzigd door axety op 20-6-2012 om 0:03 uur.


Ik zou hem gewoon origneel nieuw halen.
Dat is niet veel geld voor een naaldlagertje origineel.

Als het om een Honda, Yamaha, Suzuki of kawasaki gaat kun je hem hier ook bestellen: www.cmsnl.com

better safe then sorry
 
TZRBart 20-6-2012 18:23 Print reply
Posts: 946
Aangezien ik nu vakantie heb en mijn brommer nogal traag is (originele stofzuiger uitlaat) wil ik een ander uitlaatje leggen. Ik zat te denken aan een Yasuni R1, is dat een goede uitlaat en wat kan ik dan van de prestaties verwachten?

Dit bericht is gewijzigd door TZRBart op 20-6-2012 om 18:37 uur.
 
Derbi-Olaf 20-6-2012 19:01 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wizard1894
zit nu grotere sproeier in en hij heeft er minder last van alleen nu is ie wel erg vel en met sproeier 105 terwijl eerst 92 in zat.

9vd10 is het je small-end lager wat je hoort
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
RikDT50MX - Nieuws Poster 20-6-2012 19:35 Print reply

Posts: 1558
Hoelang moet je koppelingsplaten in de olie laten liggen voor je ze gebruikt?
 
I Can Play With Madness

Dit topic is 138522 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 156 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 155, 156, 157 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved