Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 49"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 930 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #65914 - "Kleine vragen Topic Deel 49"
Pagina 152 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 151, 152, 153 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 138776 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

lytseleen 17-6-2012 23:34 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


lijkt me ook dat hij bij de scherpe puntjes wat zou gaan detoneren maar als je het afwerkt hoe zou het dan zijn?

weinig tot geen kans dat ik het zal doen maar al nieuwsgierig

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 17-6-2012 om 23:31 uur.

ik denk dat dit best wel doelloos is om te toen ten eerste omdat je geen mooi squis oppervlakte meer hebt. plus dat in die gaten lijkt mij veel meer warmte gaat zitten waardoor je weer detonatie krijgt.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
shirioko 18-6-2012 10:15 Print reply

Posts: 2273
ik heb onlangs een 85cc cilinder gemonteerd op mijn 4takt Madass blok icm. originele 50cc kop. Hij wordt vrij snel heet, maar dat is niet het grootste probleem.

Wanneer hij warm is gaat het blok tikken bij lage toeren. Het is een luide metalige tik. Dat gebeurt alleen wanneer ik in lage toeren rijd met de koppeling los en gas geef. Wanneer ik in hogere toeren rijd, de koppeling inknijp of gas terugneem stopt het getik weer.

Hij start gewoon goed en loopt stationair. Ik zat eerst zelf te denken aan een timing probleem door het verkeerd terugmonteren van de distributieketting waardoor de klepstoters zouden gaan tikken, maar dan zou hij volgens mij bijna niet meer moeten lopen en zou hij ook met koppeling ingeknepen moeten tikken.
Alle pakkingen zijn bij het monteren vervangen en hij heeft zat compressie (je kan hem niet in de 1e versnelling aanrennen). Olipeil is goed. De kleppen waren voorheen al gesteld en hij reed zonder problemen met de 50cc cilinder.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen en hoe dit te verhelpen is?
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 18-6-2012 12:29 Print reply

Posts: 17931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: shirioko
ik heb onlangs een 85cc cilinder gemonteerd op mijn 4takt Madass blok icm. originele 50cc kop. Hij wordt vrij snel heet, maar dat is niet het grootste probleem.

Wanneer hij warm is gaat het blok tikken bij lage toeren. Het is een luide metalige tik. Dat gebeurt alleen wanneer ik in lage toeren rijd met de koppeling los en gas geef. Wanneer ik in hogere toeren rijd, de koppeling inknijp of gas terugneem stopt het getik weer.

Hij start gewoon goed en loopt stationair. Ik zat eerst zelf te denken aan een timing probleem door het verkeerd terugmonteren van de distributieketting waardoor de klepstoters zouden gaan tikken, maar dan zou hij volgens mij bijna niet meer moeten lopen en zou hij ook met koppeling ingeknepen moeten tikken.
Alle pakkingen zijn bij het monteren vervangen en hij heeft zat compressie (je kan hem niet in de 1e versnelling aanrennen). Olipeil is goed. De kleppen waren voorheen al gesteld en hij reed zonder problemen met de 50cc cilinder.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen en hoe dit te verhelpen is?



dan zal je drijfstang lager dr wel uit liggen
 
shirioko 18-6-2012 12:46 Print reply

Posts: 2273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



dan zal je drijfstang lager dr wel uit liggen

de small-end of de big-end? Ik vond het al apart dat mijn pistonpen geen lager had, ik kon er ook geen ontdekken bij het demonteren van de zuiger.
 
mxbeunking 18-6-2012 12:49 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: shirioko
[...]

de small-end of de big-end? Ik vond het al apart dat mijn pistonpen geen lager had, ik kon er ook geen ontdekken bij het demonteren van de zuiger.


zal dan wel een glijlager zijn
 
Draaiwerk nodig? = PB
shirioko 18-6-2012 13:34 Print reply

Posts: 2273
dab blijf ik het alsnog raar vinden dat hij onbelast niet tikt ongeacht het toerental
 
ikkejw 18-6-2012 13:49 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
wtf
kom ik dit tegen op KDX rider
afbeelding

Iemand een idee in wat voor opzicht dit vermogenswinst kan opleveren?
Kerel heeft een hele gare KDX gekocht maar alle onderdelen die er op zaten waren bewerkt en ook verrekte dure onderdelen erop.. dus niet zomaar een beunhaas lijkt me.

Vraag me af


'Singh grooves' noemen ze dat. ook wel 'snake oil'.

 
Preserve nature - Always wear a helmet
dani riswijk 18-6-2012 16:36 Print reply
Posts: 19
Hoi ik heb een MH Furia en wil de kappen hiervan laten overspuite door een kameraad, maar die kappen zijn erg buigbaar, gaat dit niet brokkelen ofzo of werkt die manier van spuit faq ook gwn want deze kappen zijn veel buigbaarder dan scooterkappen
 
Frysk 18-6-2012 16:49 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]


'Singh grooves' noemen ze dat. ook wel 'snake oil'.



Is toch anders, zijn meer echt groeven die erin gevijlt zijn en meestal maar een stuk of 2/3
Deze kop is toch anders dan wat ik zie met googlen op Signh grooves.
 
giggitybyte
maerijn 18-6-2012 17:24 Print reply

Posts: 2455
Ben bezig met het opknappen van een ZR50 voor iemand, maar kom nog wat probleempjes tegen.

Er zit een 70cc op, met 16mm Mikuni, sproeier 110. Nu gaat die in de 4e versnelling zo'n 65-70 met 8k toeren. Schakel ik naar de 5e, zakt die naar 6k toeren, maar gaat niet harder dan 65. Afstelling, vertanding, compressie?

Ook heb ik dat als het blok een beetje goed warm is, de motor een beetje raar gaat doen. Als je gas geeft gaan de toeren omhoog, maar voel je dat die pas na een paar tellen gaat trekken, gepaard met toeren die omlaag gaan en dan weer omhoog. Iets met de koppeling?


Dit bericht is gewijzigd door maerijn op 18-6-2012 om 17:25 uur.
 
JB1 18-6-2012 17:44 Print reply

Posts: 14881
Afstelling goed mogelijk.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
maerijn 18-6-2012 17:44 Print reply

Posts: 2455
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Afstelling goed mogelijk.

Zou die verzuipen of tekort komen? Het is alleen in de 5e versnelling.

Dit bericht is gewijzigd door maerijn op 18-6-2012 om 17:44 uur.
 
JB1 18-6-2012 17:45 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maerijn
[...]

Zou die verzuipen of tekort komen? Het is alleen in de 5e versnelling.

Dit bericht is gewijzigd door maerijn op 18-6-2012 om 17:44 uur.


Denk eerder tekort komen.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
pompower 18-6-2012 17:49 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maerijn
[...]

Zou die verzuipen of tekort komen? Het is alleen in de 5e versnelling.

Dit bericht is gewijzigd door maerijn op 18-6-2012 om 17:44 uur.

is het niet een vliegwielbegrenzing?
 
www.basvanloenen.nl
RikDT50MX - Nieuws Poster 18-6-2012 17:54 Print reply

Posts: 1558
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


Is toch anders, zijn meer echt groeven die erin gevijlt zijn en meestal maar een stuk of 2/3
Deze kop is toch anders dan wat ik zie met googlen op Signh grooves.

ik heb het eens wat nagezocht op internet, het schijnt dat je zo meer tubulentie in je mengsel krijgt waardoor het mengsel homogener wordt en dat ding dus beter ontbrand.

edit:
http://kdxrider.net/...php?f=77&t=12302

Dit bericht is gewijzigd door RikDT50MX op 18-6-2012 om 17:55 uur.
 
I Can Play With Madness

Dit topic is 138776 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 152 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 151, 152, 153 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved