Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 49"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 977 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #65914 - "Kleine vragen Topic Deel 49"
Pagina 150 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 149, 150, 151 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 138913 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

midas 16-6-2012 21:27 Print reply

Posts: 1211
Ik heb een vraagje: Hoe komt het dat puch maxi snor 25 gaat, en normale puch niet? Welke begrenzer heeft een snor die een normale niet heeft?
alvast bedankt
gr MIdas
 
Cas DT 16-6-2012 21:31 Print reply

Posts: 3131
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: midas
Ik heb een vraagje: Hoe komt het dat puch maxi snor 25 gaat, en normale puch niet? Welke begrenzer heeft een snor die een normale niet heeft?
alvast bedankt
gr MIdas


Andere cilinder, 10mm bing en andere uitlaat.
Soms nog een pen aan het carter zodat je maar een beperkt (klein) voortandwiel kunt gebruiken.
Als je die eraf slijpt heb je een gat, wel te lassen.

Volgens mij is de kop trouwens ook nog anders.

Dit bericht is gewijzigd door Cas DT op 16-6-2012 om 21:33 uur.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 17-6-2012 0:34 Print reply

Posts: 8766
Vandaag begonnen aan de Yamaha DT met AM6 blok.
Ik had vooraf al carburateur en uitlaat schoongemaakt.
De carb is zo'n ding waar je alleen maar het stationair toerental van kan instellen.
De brommer vertoonde alle verschijnselen van een warmloper (afslaan, veel lawaai, maar 50 km/h, bougie wit).
Dus dan vandaag maar de cilinder er af gehaald.
De zuiger is bovenaan zwart aangebakken en de wanden zijn over 2/3 ook bruinzwart. Mijn conclusie is dus versleten zuigerveren.

Nu mijn vraag...leiden versleten zuigerveren tot veel decibels en warmlopers. En als dat niet zo zou zijn, wat is er dan wel aan de hand volgens jullie ? Ik geloof niet dat er valse lucht getrokken wordt en het oliepompje lijkt te werken (druppeltje per paar seconden)

Ik heb een ander kitje dat weinig gelopen heeft, dat ik nu monteer maar ik zie het niet graag dezelfde weg opgaan als de set die er af komt.
 
Sorteerstraat 1, PTSD 69 Bergen Met Zooi
Frysk 17-6-2012 0:35 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Vandaag begonnen aan de Yamaha DT met AM6 blok.
Ik had vooraf al carburateur en uitlaat schoongemaakt.
De carb is zo'n ding waar je alleen maar het stationair toerental van kan instellen.
De brommer vertoonde alle verschijnselen van een warmloper (afslaan, veel lawaai, maar 50 km/h, bougie wit).
Dus dan vandaag maar de cilinder er af gehaald.
De zuiger is bovenaan zwart aangebakken en de wanden zijn over 2/3 ook bruinzwart. Mijn conclusie is dus versleten zuigerveren.

Nu mijn vraag...leiden versleten zuigerveren tot veel decibels en warmlopers. En als dat niet zo zou zijn, wat is er dan wel aan de hand volgens jullie ? Ik geloof niet dat er valse lucht getrokken wordt en het oliepompje lijkt te werken (druppeltje per paar seconden)

Ik heb een ander kitje dat weinig gelopen heeft, dat ik nu monteer maar ik zie het niet graag dezelfde weg opgaan als de set die er af komt.


Zuiger ziet er ook zwart/bruin aan de zijkant uit?
grote kans op dat het dan inderdaad de zuigerveren zijn.

wel ff fatsoenlijk afstellen met het nieuwe setje, kan altijd ellende voorkomen.
 
giggitybyte
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 17-6-2012 0:37 Print reply

Posts: 8766
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


Zuiger ziet er ook zwart/bruin aan de zijkant uit?
grote kans op dat het dan inderdaad de zuigerveren zijn.

wel ff fatsoenlijk afstellen met het nieuwe setje, kan altijd ellende voorkomen.


Dat is het 'm net...die carb heeft niks van stelmogelijkheden behalve het stationairtoerental.
 
Sorteerstraat 1, PTSD 69 Bergen Met Zooi
Frysk 17-6-2012 0:38 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]


Dat is het 'm net...die carb heeft niks van stelmogelijkheden behalve het stationairtoerental.


lijkt me wel dat zo'n ding gewoon sproeiers heeft?
 
giggitybyte
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 17-6-2012 0:43 Print reply

Posts: 8766
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


lijkt me wel dat zo'n ding gewoon sproeiers heeft?


Dat weet ik niet 100% zeker meer...maar het ding is poepstandaard dus er zal wel niemand een kleinere sproeier monteren...

Overigens denk ik dat ik als eerste het blokje aanpak gezien de kilometers en de hoeveelheid blob in de carb.
 
Sorteerstraat 1, PTSD 69 Bergen Met Zooi
Cas DT 17-6-2012 0:45 Print reply

Posts: 3131
Hoort gewoon een 16mm dellortho op te zitten.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 17-6-2012 0:51 Print reply

Posts: 8766
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
Hoort gewoon een 16mm dellortho op te zitten.


Ik geloof een dellorto sha 13 mm

En we spreken over een 1998-2000 model, dus nog net iets anders dan de laatste DT's.

Plaatje van een 14 mm :



Alleen een hoofdsproeier dus (nr 3)


Dit bericht is gewijzigd door pangolopalanga op 17-6-2012 om 1:12 uur.
 
Sorteerstraat 1, PTSD 69 Bergen Met Zooi
JB1 17-6-2012 17:57 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wizard1894
wat een troep dan..


Wanneer ga jij eens wat inhoudelijks posten?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
ChielTZR 17-6-2012 17:57 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wizard1894
wat een troep dan..


zeg niks dan..
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Wizard1894 17-6-2012 17:59 Print reply

Posts: 695
gewoon die sproeier vervangen en proberen wat wil je anders afstellen? Je kan nog klooien met het luchtfilter..
 
rensss 17-6-2012 19:15 Print reply

Posts: 1110
Wie heeft er ervaring met een 65cc Polini met membraaminlaat voor een puch maxi?

Ik heb gelezen dat het een erg snelle cilinder is met ongeveer 6pk. Maar graag vastnaait, en deze cilinden mag behoorlijk gesmeerd worden?


Klopt dit?
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
jurre50 17-6-2012 19:18 Print reply

Posts: 272
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rensss
Wie heeft er ervaring met een 65cc Polini met membraaminlaat voor een puch maxi?

Ik heb gelezen dat het een erg snelle cilinder is met ongeveer 6pk. Maar graag vastnaait, en deze cilinden mag behoorlijk gesmeerd worden?


Klopt dit?

een vriend van me heeft zo'n crosspuch, weet alleen dat dat ding snel is en dat hij er 1;40 ingooit maar dat is niet erg veel olie toch?
nouja hij rijd er 2x per jaar mee dus dat blok heeft weinig draaiuren
 
bĂșter, brea en griine tsiis, it is allegear net te fretten.
rensss 17-6-2012 19:20 Print reply

Posts: 1110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jurre50
[...]

een vriend van me heeft zo'n crosspuch, weet alleen dat dat ding snel is en dat hij er 1;40 ingooit maar dat is niet erg veel olie toch?
nouja hij rijd er 2x per jaar mee dus dat blok heeft weinig draaiuren



Jawel 1:40 is wel vet, maar had gelezen dat dat ook moest bij deze cilinder.



 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?

Dit topic is 138913 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 150 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 149, 150, 151 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved