kenny77 |
14-6-2012 20:24 |
|
Aprilia RX 50 2003 |
14-6-2012 20:28 |
|
rensss |
14-6-2012 22:09 |
 Posts: 1110 |
Ik heb hier een puch blokje liggen, valt deze standaard cilinder sneller te maken?
Bijv: uitlaatpoort wat verbreden of verhogen? Wie heeft hier ervaring mee, en wat bereik je ermee in prestatie dan
|
|
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast? |
|
Aprilia RX 50 2003 |
14-6-2012 22:11 |
 Posts: 6738 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rensss
Ik heb hier een puch blokje liggen, valt deze standaard cilinder sneller te maken?
Bijv: uitlaatpoort wat verbreden of verhogen? Wie heeft hier ervaring mee, en wat bereik je ermee in prestatie dan
niet veel, buurman van me is ermee aan t kloten geweest. die heeft nu voor 5 tientjes een mooi rap cilindertje.
maar als je t voor de hobby doet is t misschien wel leuk
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
rensss |
14-6-2012 22:19 |
 Posts: 1110 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]
niet veel, buurman van me is ermee aan t kloten geweest. die heeft nu voor 5 tientjes een mooi rap cilindertje.
maar als je t voor de hobby doet is t misschien wel leuk
Die 50 cc cilinder dat kost toch niks, en ik wil er graag wat van leren.
Dus misschien eens een poortmap zoeken, als het kapot gaat is het niet erg namelijk. Heb ik aan een goede vijl voldoende? Om bijvoorbeeld alleen de uitlaat poort wat te verbreden of te verhogen?
|
|
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast? |
|
De Schout |
14-6-2012 22:27 |
Posts: 5327 |
als je een chroom cilindertje hebt, met spoel sleuven ipv spoelkanalen, kun je die best leuk aan het lopen krijgen met alleen een veil.
gietijzer cilinder moet je gewoon laten zoals het is en wat anders zoeken.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
rensss |
14-6-2012 22:37 |
 Posts: 1110 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: De Schout
als je een chroom cilindertje hebt, met spoel sleuven ipv spoelkanalen, kun je die best leuk aan het lopen krijgen met alleen een veil.
gietijzer cilinder moet je gewoon laten zoals het is en wat anders zoeken.
Okee ik ga er morgen mee bezig, even kijken hoe de cilinder eruit ziet zoals je al zegt.
En ja anders moet ik opzoek naar iets anders
|
|
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast? |
|
axety |
16-6-2012 1:06 |
 Posts: 207 |
Wat zou je nog voor een 110cc Zeta cilinder krijgen voor de Honda mt8 waar 5 km mee is gereden, dus zo goed als nieuw?
|
|
|
|
old timer |
16-6-2012 12:14 |
 Posts: 469 |
als ik een nieuwe koppakking op een am6 steek, moet ik er dan wat olie aan doen voor een betere afdichting?
|
|
bijna goed, is goed genoeg |
|
JB1 |
16-6-2012 12:18 |
 Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: axety
Wat zou je nog voor een 110cc Zeta cilinder krijgen voor de Honda mt8 waar 5 km mee is gereden, dus zo goed als nieuw?
Welke zuiger zit erbij?
Maak eens foto's?
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
lytseleen |
16-6-2012 12:54 |
 Posts: 1025 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: old timer
als ik een nieuwe koppakking op een am6 steek, moet ik er dan wat olie aan doen voor een betere afdichting?
nee beter op een paar plekjes een klein beetje vet zodat die o ring er niet steeds uit vlikkert.
|
|
Taliban strijder op 2 takt kameel. |
|
rensss |
16-6-2012 18:01 |
 Posts: 1110 |
Ik heb een vraagje: http://www.jmpbonder...risch/cilinders.html
Er zijn zoveel verschillende cilinders voor een puch maxi. Je kan gewoon bijna niet kiezen. Maar waarom zou een 60cc cilinder duurder zijn als een 70cc airsel?
En wie kan mij adviseren kwa cilinder keuze. Wil met die cilinder gewoon door een weiland een beetje crossen hoeft niet speciaal te zijn.
Gr Rens
|
|
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast? |
|
RikDT50MX - Nieuws Poster |
16-6-2012 18:07 |
 Posts: 1558 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rensss
Ik heb een vraagje: http://www.jmpbonder...risch/cilinders.html
Er zijn zoveel verschillende cilinders voor een puch maxi. Je kan gewoon bijna niet kiezen. Maar waarom zou een 60cc cilinder duurder zijn als een 70cc airsel?
optie A: de 60cc cilinder is een beter/duurder merk dan airsal.
optie B: Beide zijn airsal en verschillen een hele euro in prijs. het zijn praktisch dezelfde cilinders, alleen de boring verschilt. er is dus geen enkele reden om de ene duurder te maken dan de ander.
En wie kan mij adviseren kwa cilinder keuze. Wil met die cilinder gewoon door een weiland een beetje crossen hoeft niet speciaal te zijn.
Ligt eraan wat je wil betalen. Persoonlijk zou ik voor een cilinder met membraam gaan.
Gr Rens
|
|
I Can Play With Madness |
|
rensss |
16-6-2012 18:15 |
 Posts: 1110 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
[...]
maar die 60cc is merkloos? Dacht altijd dat Airsel redelijk slijtvast en wel betrouwbaar is. Maar zojuist zei een vriend van me dat 70cc airsel meestal uitkomt op 65 cc. Dat het gewoon naar boven afgerond wordt.
Maar de membraam cilinders had ik al naar gekeken maar die zijn aardig prijzig
En wat haal je bijvoorbeeld aan pk's uit die simpele 70cc airsel?
|
|
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast? |
|
RikDT50MX - Nieuws Poster |
16-6-2012 18:43 |
 Posts: 1558 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rensss
[...]
maar die 60cc is merkloos? Dacht altijd dat Airsel redelijk slijtvast en wel betrouwbaar is. Maar zojuist zei een vriend van me dat 70cc airsel meestal uitkomt op 65 cc. Dat het gewoon naar boven afgerond wordt.
Maar de membraam cilinders had ik al naar gekeken maar die zijn aardig prijzig
En wat haal je bijvoorbeeld aan pk's uit die simpele 70cc airsel?
pk's zou ik zo niet weten, reken maar niet op heel veel.
|
|
I Can Play With Madness |
|