shirioko |
1-6-2012 3:01 |
 Posts: 2273 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ktm 4 ever
[...]
ik ga eerst wat dingen bij elkaar zoeken en passen, dan maak ik misschien wel wat meer bekend, voordat ik gezeur krijg dat het niet kan of al bestaat. Gewoon zelf een beetje het wiel uitvinden, of niet natuurlijk
MT5 blok met een poortloze MT5 cilinder en een 4takt kop met elektrisch bediende kleppen? Dan ben je wel echt mijn held
moet je wel de blokolie bij de krukas zien te krijgen, even keerring aan de koppelingskant er uit slopen
Dit bericht is gewijzigd door shirioko op 1-6-2012 om 3:02 uur.
|
|
|
|
tsx-elite |
1-6-2012 13:34 |
 Posts: 1798 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ijzeren Rinus
[...]
k heb de zelfde maten past makkelijk
|
|
shut up muttley |
|
ktm 4 ever |
1-6-2012 15:06 |
Posts: 379 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
2takt injectie met turbo?
zoiets miscchien, maar denk eerder aan een blower ipv turbo.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: shirioko
[...]
MT5 blok met een poortloze MT5 cilinder en een 4takt kop met elektrisch bediende kleppen? Dan ben je wel echt mijn held 
moet je wel de blokolie bij de krukas zien te krijgen, even keerring aan de koppelingskant er uit slopen 
Dit bericht is gewijzigd door shirioko op 1-6-2012 om 3:02 uur.
Ik wil wel 2 takt houden, anders heeft het ook geen zin om een ander blok te nemen.
waarom elektrische kleppen? ivm met verandering van timing? als het fiat multi air systeem?
voor de olie is een oliepomp nodig ivm smering van de kleppen. behalve dan als je andere klepbediening kan toepassen.
ik heb nog een vraag: waar kan ik losse cilinderbussen krijgen, nog onbewerkt?
Dit bericht is gewijzigd door ktm 4 ever op 1-6-2012 om 15:20 uur.
|
|
|
|
JB1 |
1-6-2012 15:09 |
 Posts: 14881 |
Dafuq, tweetakt met kopkleppen?
Wat denk jij te bouwen x'D
Kom eens met een goed plan, dan kunnen we je gedeeltelijk uitlachen en serieuze opbouwende kritiek geven.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Leen |
1-6-2012 15:41 |
 Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
Dafuq, tweetakt met kopkleppen?
Wat denk jij te bouwen x'D
Kom eens met een goed plan, dan kunnen we je gedeeltelijk uitlachen en serieuze opbouwende kritiek geven.
2takt met kleppen ja, zoals alle 2 takt motoren die niet in je brommer zitten.
ga maar even googlen naar detroit 2 stroke of bolnes 2 takt.
|
|
|
|
JB1 |
1-6-2012 15:48 |
 Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]
2takt met kleppen ja, zoals alle 2 takt motoren die niet in je brommer zitten.
ga maar even googlen naar detroit 2 stroke of bolnes 2 takt.
Dat weet ik, maar op een brommer gaat dat nooit werken 
Die toerentallen liggen veel te hoog
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
TZRBart |
1-6-2012 16:45 |
Posts: 946 |
Hoe kun je het lekken van het oliepompje van een am6 blok verhelpen? Ik heb begrepen dat je dat stangetje moet verbuigen, maar hoe kun je dat het beste doen? Hij lekt ook langs dat stangetje...
|
|
|
|
kenny77 |
1-6-2012 16:46 |
 Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ktm 4 ever
ik heb nog een vraag: waar kan ik losse cilinderbussen krijgen, nog onbewerkt?
Goedkoopste is een gare 4 takt cilinder kopen en die afdraaien, heb je een cilinderbus.
Waar je ze zo kan kopen weet ik niet.
|
|
|
|
kenny77 |
1-6-2012 16:51 |
 Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TZRBart
Hoe kun je het lekken van het oliepompje van een am6 blok verhelpen? Ik heb begrepen dat je dat stangetje moet verbuigen, maar hoe kun je dat het beste doen? Hij lekt ook langs dat stangetje...
Lekt hij alleen langs het slangetje?
Waarschijnlijk is die uitgedroogd en hard geworden.
Beste is dan om een nieuwe slang te halen en er klemmetjes om heen te doen.
|
|
|
|
TZRBart |
1-6-2012 17:01 |
Posts: 946 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
Lekt hij alleen langs het slangetje?
Waarschijnlijk is die uitgedroogd en hard geworden.
Beste is dan om een nieuwe slang te halen en er klemmetjes om heen te doen.
Nee niet langs de slangetjes, daar is het mooi droog... Hij heeft een soort schijfje met de gaskabel eraan welke linksom gaat als je gas geeft... Daar lekt hij langs en ik heb wel eens gelezen dat je dat recht kon buigen maar hoe moet ik dat doen of is er gewoon iets kapot.
|
|
|
|
kenny77 |
1-6-2012 17:02 |
 Posts: 29286 |
Mhh heb voor de rest van pompje van een am6 nooit van dichtbij gezien, dus daar kan ik niet over oordelen.
|
|
|
|
TZRBart |
1-6-2012 17:06 |
Posts: 946 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Mhh heb voor de rest van pompje van een am6 nooit van dichtbij gezien, dus daar kan ik niet over oordelen.
 hij lekt zeg maar onder dat 'schijfje' waar dat kabeltje aanzit...
|
|
|
|
kenny77 |
1-6-2012 17:09 |
 Posts: 29286 |
Grote kans dat op dat asje een keerring zit.
|
|
|
|
TZRBart |
1-6-2012 17:51 |
Posts: 946 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Grote kans dat op dat asje een keerring zit.
Dan moet het een ander pompje worden gok ik... Ik heb hem door de week elke dag nodig.
|
|
|
|
Frysk |
1-6-2012 20:07 |
|