Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 49"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1204 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #65914 - "Kleine vragen Topic Deel 49"
Pagina 109 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 108, 109, 110 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 139811 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ijzeren Rinus 17-5-2012 17:37 Print reply

Posts: 399
omdat hij toch in mijn bezit is...
en harder heuten heeft geen nut dat lijkt me nou niet echt top voor de veren van de kickstarter..
 
mxbeunking 17-5-2012 17:44 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ijzeren Rinus
omdat hij toch in mijn bezit is...
en harder heuten heeft geen nut dat lijkt me nou niet echt top voor de veren van de kickstarter..


dan hebbe ge het niet goed in elkaar zitten...

Hoe bedoel je dat hij toch in jouw bezit is? Ik vraag toch waarom je hem in elkaar zet terwijl het probleem nog niet is opgelost.
 
Draaiwerk nodig? = PB
Ijzeren Rinus 17-5-2012 17:47 Print reply

Posts: 399
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mxbeunking
[...]


dan hebbe ge het niet goed in elkaar zitten...

Hoe bedoel je dat hij toch in jouw bezit is? Ik vraag toch waarom je hem in elkaar zet terwijl het probleem nog niet is opgelost.


oh lol, ik dacht dat je bedoelde met erop zetten hier op de site want heb net gallery ervoor gemaakt. sorry :P

Maar als ik iets loshaal wil ik het vaak weer in elkaar hebben voordat ik het aan de kant zet.
 
mxbeunking 17-5-2012 18:11 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ijzeren Rinus
[...]


oh lol, ik dacht dat je bedoelde met erop zetten hier op de site want heb net gallery ervoor gemaakt. sorry :P

Maar als ik iets loshaal wil ik het vaak weer in elkaar hebben voordat ik het aan de kant zet.


haha oke, naja als het niet lukt kun je het altijd vragen.

Dit bericht is gewijzigd door mxbeunking op 17-5-2012 om 18:11 uur.
 
Draaiwerk nodig? = PB
Mrherbisthehealing 17-5-2012 18:23 Print reply
Posts: 5
hallo,

ik ben nieuw en heb geen idee hoe ik een topic kan plaatsen
daarom plaats ik hem maar hier

ik rijdt met een kawasaki ar50 uit 88, er zit een origineel cilinder op van een AR80
nu is het ding, de klojo die die die cilinder derop heeft gezet heeft geen rekening gehouden met de koppeling en nu zijn die veertjes totaal versleten en slipt de koppeling enorm.
vanaf 6500 toeren lijkt alsof ik rijdt met de koppelingshandgreep ingehouden, zoveel lawaai

nu, het is enorm moeilijk onderdelen te vinden voor dit model dus heb ik iemand geraadpleegd die me vertelde dat in deze koppeling ook wel veertjes van een derbi senda of een AM6 in passen. heb ik versterkte veertjes gekocht (vanwege de 79cc) maar blijkt dat die veel te lang zijn. kan de hendel niet eens indrukken, zo strak

heeft er iemand een idee wat ik moet doen? kan ik de veertjes inkorten of is dat onmogelijk? een rondel ondersteken ga ik zo snel mogelijk proberen maar lijkt me niet efficient.

ben nu al erg lang aant werke aan die brommer, zou leuk zijn als ik em snel kan maken. als toevallig iemand kent die me verder kan helpen ofzo, laat me aub dan wat contactgegevens na dan kan ik die persoon contacteren.

alvast bedankt he!
 
Lohengrin 17-5-2012 19:01 Print reply
Posts: 161
Hallo

men leovinci uitlaatje zag er vanbinnen wat smerig uit. Uitbranden wil ik niet doen, dus heb ik er wat mazout in gedaan (staat nu te weken). Heeft dit een beetje nut of maak ik het erger ?

Dank
 
j0ren 17-5-2012 19:02 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mrherbisthehealing
hallo,

ik ben nieuw en heb geen idee hoe ik een topic kan plaatsen
daarom plaats ik hem maar hier

ik rijdt met een kawasaki ar50 uit 88, er zit een origineel cilinder op van een AR80
nu is het ding, de klojo die die die cilinder derop heeft gezet heeft geen rekening gehouden met de koppeling en nu zijn die veertjes totaal versleten en slipt de koppeling enorm.
vanaf 6500 toeren lijkt alsof ik rijdt met de koppelingshandgreep ingehouden, zoveel lawaai

nu, het is enorm moeilijk onderdelen te vinden voor dit model dus heb ik iemand geraadpleegd die me vertelde dat in deze koppeling ook wel veertjes van een derbi senda of een AM6 in passen. heb ik versterkte veertjes gekocht (vanwege de 79cc) maar blijkt dat die veel te lang zijn. kan de hendel niet eens indrukken, zo strak

heeft er iemand een idee wat ik moet doen? kan ik de veertjes inkorten of is dat onmogelijk? een rondel ondersteken ga ik zo snel mogelijk proberen maar lijkt me niet efficient.

ben nu al erg lang aant werke aan die brommer, zou leuk zijn als ik em snel kan maken. als toevallig iemand kent die me verder kan helpen ofzo, laat me aub dan wat contactgegevens na dan kan ik die persoon contacteren.

alvast bedankt he!


Probeer eerst eens de orginele veren met 1 of 2 ringetjes eronder.
Mijn 125cc slipte ook met ori 80cc koppeling, ringetje eronder en klaar.
Anders moet je even met je oude veren naar de brom/crossboer gaan en vergelijkbare nieuwe veren kopen.

Maar zijn je koppelingsplaten niet gewoon erg versleten?
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
lytseleen 17-5-2012 19:08 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mrherbisthehealing
hallo,

ik ben nieuw en heb geen idee hoe ik een topic kan plaatsen
daarom plaats ik hem maar hier

ik rijdt met een kawasaki ar50 uit 88, er zit een origineel cilinder op van een AR80
nu is het ding, de klojo die die die cilinder derop heeft gezet heeft geen rekening gehouden met de koppeling en nu zijn die veertjes totaal versleten en slipt de koppeling enorm.
vanaf 6500 toeren lijkt alsof ik rijdt met de koppelingshandgreep ingehouden, zoveel lawaai

nu, het is enorm moeilijk onderdelen te vinden voor dit model dus heb ik iemand geraadpleegd die me vertelde dat in deze koppeling ook wel veertjes van een derbi senda of een AM6 in passen. heb ik versterkte veertjes gekocht (vanwege de 79cc) maar blijkt dat die veel te lang zijn. kan de hendel niet eens indrukken, zo strak

heeft er iemand een idee wat ik moet doen? kan ik de veertjes inkorten of is dat onmogelijk? een rondel ondersteken ga ik zo snel mogelijk proberen maar lijkt me niet efficient.

ben nu al erg lang aant werke aan die brommer, zou leuk zijn als ik em snel kan maken. als toevallig iemand kent die me verder kan helpen ofzo, laat me aub dan wat contactgegevens na dan kan ik die persoon contacteren.

alvast bedankt he!

wat zijn de maten van de veren? hoe dik zijn je koppelingsplaten en hoe dik horen dezen te zijn?

 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
kenny77 17-5-2012 19:48 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mrherbisthehealing
hallo,

ik ben nieuw en heb geen idee hoe ik een topic kan plaatsen
daarom plaats ik hem maar hier

ik rijdt met een kawasaki ar50 uit 88, er zit een origineel cilinder op van een AR80
nu is het ding, de klojo die die die cilinder derop heeft gezet heeft geen rekening gehouden met de koppeling en nu zijn die veertjes totaal versleten en slipt de koppeling enorm.
vanaf 6500 toeren lijkt alsof ik rijdt met de koppelingshandgreep ingehouden, zoveel lawaai

nu, het is enorm moeilijk onderdelen te vinden voor dit model dus heb ik iemand geraadpleegd die me vertelde dat in deze koppeling ook wel veertjes van een derbi senda of een AM6 in passen. heb ik versterkte veertjes gekocht (vanwege de 79cc) maar blijkt dat die veel te lang zijn. kan de hendel niet eens indrukken, zo strak

heeft er iemand een idee wat ik moet doen? kan ik de veertjes inkorten of is dat onmogelijk? een rondel ondersteken ga ik zo snel mogelijk proberen maar lijkt me niet efficient.

ben nu al erg lang aant werke aan die brommer, zou leuk zijn als ik em snel kan maken. als toevallig iemand kent die me verder kan helpen ofzo, laat me aub dan wat contactgegevens na dan kan ik die persoon contacteren.

alvast bedankt he!

hier hebben ze nieuwe platen en veren
http://www.vdhparts.nl/ar50-onderdelen.htm

kost wel wat.

misschien is het ergens nog goedkoper, maar dit was gewoon de eerste hit op google.
 
Blommetje 17-5-2012 20:35 Print reply

Posts: 230
Heb al langer problemen met met scooter (Aprilia Habana) en zijn allemaal kleine dingen, dus even een hoop kleine vragen in een post.

1) Mijn knipperlichten knipperen ineens niet meer, maar branden continu. Is hier een los relais (ofzo) voor, of zit zoiets in de schakelaar?
2) Een scheur in mijn zadel (plastic). Nieuwe kopen of zelf overtrekken met iets? En waar koop je dat plastic?
3) Er zit veel plastic nepchroom op. Dat verkleurt en bladdert. Kun je 'chroom' ook spuiten? Of wordt t dan zilver?
4) M'n startmotor slaat niet aan. Rem inknijpen, knopje drukken en er schakelt een relais naast mn carb, maar verder niks. Startmotor doormeten of wat?

Thnx!
 
A great deal of money is invested in this project and we can't allow it to fail
RD50mx 17-5-2012 20:59 Print reply
Posts: 353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blommetje
Heb al langer problemen met met scooter (Aprilia Habana) en zijn allemaal kleine dingen, dus even een hoop kleine vragen in een post.

1) Mijn knipperlichten knipperen ineens niet meer, maar branden continu. Is hier een los relais (ofzo) voor, of zit zoiets in de schakelaar?
2) Een scheur in mijn zadel (plastic). Nieuwe kopen of zelf overtrekken met iets? En waar koop je dat plastic?
3) Er zit veel plastic nepchroom op. Dat verkleurt en bladdert. Kun je 'chroom' ook spuiten? Of wordt t dan zilver?
4) M'n startmotor slaat niet aan. Rem inknijpen, knopje drukken en er schakelt een relais naast mn carb, maar verder niks. Startmotor doormeten of wat?

Thnx!


1) hier is een apart relais voor meestal, vast ook wel bij een Habana
2) nieuw zadel? :P http://www.marktgiga...206/products_detail/

zadelovertrekjes zijn vast ook wel te vinden, lang leve google

3)geen idee
4) meet eerst je accu maar eens door?
 
Als je brommer geen ducttape bevat, is 'ie waardeloos
luc-hendriks 17-5-2012 22:20 Print reply
Posts: 424
hallo
ik heb immiddels een nieuwe 70cc gianelli uitlaat op mijn brommer.
ik heb voor de zekerheid ook een andere sproeier in de carburateur gedaan. eerst zat er 120 in nu 125.
ik heb nog 1 probleempje als ik in de 1ste versnelling hoog in toeren rij dan komen er plofjes uit de uitlaat/ wat kan dit zijn??
gr luc

 
marjo 17-5-2012 23:23 Print reply

Posts: 1211
Aantal weken terug mijn BE rijbewijs gehaald, nou sprak ik laatst met een vriend van mij die er nogal zeker van was dat je vanaf 2013 mocht rijden met een aanhanger tot 3500 kilo ZONDER BE Rijbewijs. Dit zou dus inhouden dat het BE rijbewijs vrijwel niks meer waard is, en ik mooi wat geld over de balk gegooid heb zonder er wat aan te hebben (dat laatste is uiteraard niet helemaal waar). Wat is hiervan nou waar, en hoe komt het straks?
 
RikDT50MX - Nieuws Poster 17-5-2012 23:34 Print reply

Posts: 1558
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marjo
Aantal weken terug mijn BE rijbewijs gehaald, nou sprak ik laatst met een vriend van mij die er nogal zeker van was dat je vanaf 2013 mocht rijden met een aanhanger tot 3500 kilo ZONDER BE Rijbewijs. Dit zou dus inhouden dat het BE rijbewijs vrijwel niks meer waard is, en ik mooi wat geld over de balk gegooid heb zonder er wat aan te hebben (dat laatste is uiteraard niet helemaal waar). Wat is hiervan nou waar, en hoe komt het straks?

http://www.autorij-instructie.nl/?p=4238
combinatie mag max 3500 kg zijn en de auto moet de aanhanger mogen trekken.
 
I Can Play With Madness
Brancomtxsh 18-5-2012 21:09 Print reply

Posts: 205
hoe hard gaat dit ongeveer lopen?

malossi 70
50 uitgedraaide kop
malossi 4 kleps membraan
18mm imi keihin
techno uitlaat + jamarcol demper
open luchtfilterhuis
 
Honda MTX-SH 70cc Malle Ossie

Dit topic is 139811 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 109 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 108, 109, 110 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved