Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Begin Forum - Topic #65914 - "Kleine vragen Topic Deel 49"
|
Pagina 109 van 200
|
Dit topic is 139811 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Ijzeren Rinus |
17-5-2012 17:37 |
 Posts: 399 |
omdat hij toch in mijn bezit is...
en harder heuten heeft geen nut dat lijkt me nou niet echt top voor de veren van de kickstarter..
|
|
|
|
mxbeunking |
17-5-2012 17:44 |
 Posts: 2305 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ijzeren Rinus
omdat hij toch in mijn bezit is...
en harder heuten heeft geen nut dat lijkt me nou niet echt top voor de veren van de kickstarter..
dan hebbe ge het niet goed in elkaar zitten...
Hoe bedoel je dat hij toch in jouw bezit is? Ik vraag toch waarom je hem in elkaar zet terwijl het probleem nog niet is opgelost.
|
|
Draaiwerk nodig? = PB |
|
Ijzeren Rinus |
17-5-2012 17:47 |
 Posts: 399 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mxbeunking
[...]
dan hebbe ge het niet goed in elkaar zitten...
Hoe bedoel je dat hij toch in jouw bezit is? Ik vraag toch waarom je hem in elkaar zet terwijl het probleem nog niet is opgelost.
oh lol, ik dacht dat je bedoelde met erop zetten hier op de site want heb net gallery ervoor gemaakt. sorry :P
Maar als ik iets loshaal wil ik het vaak weer in elkaar hebben voordat ik het aan de kant zet.
|
|
|
|
mxbeunking |
17-5-2012 18:11 |
 Posts: 2305 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ijzeren Rinus
[...]
oh lol, ik dacht dat je bedoelde met erop zetten hier op de site want heb net gallery ervoor gemaakt. sorry :P
Maar als ik iets loshaal wil ik het vaak weer in elkaar hebben voordat ik het aan de kant zet.
haha oke, naja als het niet lukt kun je het altijd vragen.
Dit bericht is gewijzigd door mxbeunking op 17-5-2012 om 18:11 uur.
|
|
Draaiwerk nodig? = PB |
|
Mrherbisthehealing |
17-5-2012 18:23 |
Posts: 5 |
hallo,
ik ben nieuw en heb geen idee hoe ik een topic kan plaatsen
daarom plaats ik hem maar hier
ik rijdt met een kawasaki ar50 uit 88, er zit een origineel cilinder op van een AR80
nu is het ding, de klojo die die die cilinder derop heeft gezet heeft geen rekening gehouden met de koppeling en nu zijn die veertjes totaal versleten en slipt de koppeling enorm.
vanaf 6500 toeren lijkt alsof ik rijdt met de koppelingshandgreep ingehouden, zoveel lawaai
nu, het is enorm moeilijk onderdelen te vinden voor dit model dus heb ik iemand geraadpleegd die me vertelde dat in deze koppeling ook wel veertjes van een derbi senda of een AM6 in passen. heb ik versterkte veertjes gekocht (vanwege de 79cc) maar blijkt dat die veel te lang zijn. kan de hendel niet eens indrukken, zo strak
heeft er iemand een idee wat ik moet doen? kan ik de veertjes inkorten of is dat onmogelijk? een rondel ondersteken ga ik zo snel mogelijk proberen maar lijkt me niet efficient.
ben nu al erg lang aant werke aan die brommer, zou leuk zijn als ik em snel kan maken. als toevallig iemand kent die me verder kan helpen ofzo, laat me aub dan wat contactgegevens na dan kan ik die persoon contacteren.
alvast bedankt he!
|
|
|
|
Lohengrin |
17-5-2012 19:01 |
Posts: 161 |
Hallo
men leovinci uitlaatje zag er vanbinnen wat smerig uit. Uitbranden wil ik niet doen, dus heb ik er wat mazout in gedaan (staat nu te weken). Heeft dit een beetje nut of maak ik het erger ?
Dank
|
|
|
|
j0ren |
17-5-2012 19:02 |
 Posts: 1298 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mrherbisthehealing
hallo,
ik ben nieuw en heb geen idee hoe ik een topic kan plaatsen
daarom plaats ik hem maar hier
ik rijdt met een kawasaki ar50 uit 88, er zit een origineel cilinder op van een AR80
nu is het ding, de klojo die die die cilinder derop heeft gezet heeft geen rekening gehouden met de koppeling en nu zijn die veertjes totaal versleten en slipt de koppeling enorm.
vanaf 6500 toeren lijkt alsof ik rijdt met de koppelingshandgreep ingehouden, zoveel lawaai
nu, het is enorm moeilijk onderdelen te vinden voor dit model dus heb ik iemand geraadpleegd die me vertelde dat in deze koppeling ook wel veertjes van een derbi senda of een AM6 in passen. heb ik versterkte veertjes gekocht (vanwege de 79cc) maar blijkt dat die veel te lang zijn. kan de hendel niet eens indrukken, zo strak
heeft er iemand een idee wat ik moet doen? kan ik de veertjes inkorten of is dat onmogelijk? een rondel ondersteken ga ik zo snel mogelijk proberen maar lijkt me niet efficient.
ben nu al erg lang aant werke aan die brommer, zou leuk zijn als ik em snel kan maken. als toevallig iemand kent die me verder kan helpen ofzo, laat me aub dan wat contactgegevens na dan kan ik die persoon contacteren.
alvast bedankt he!
Probeer eerst eens de orginele veren met 1 of 2 ringetjes eronder.
Mijn 125cc slipte ook met ori 80cc koppeling, ringetje eronder en klaar.
Anders moet je even met je oude veren naar de brom/crossboer gaan en vergelijkbare nieuwe veren kopen.
Maar zijn je koppelingsplaten niet gewoon erg versleten?
|
|
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel |
|
lytseleen |
17-5-2012 19:08 |
 Posts: 1025 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mrherbisthehealing
hallo,
ik ben nieuw en heb geen idee hoe ik een topic kan plaatsen
daarom plaats ik hem maar hier
ik rijdt met een kawasaki ar50 uit 88, er zit een origineel cilinder op van een AR80
nu is het ding, de klojo die die die cilinder derop heeft gezet heeft geen rekening gehouden met de koppeling en nu zijn die veertjes totaal versleten en slipt de koppeling enorm.
vanaf 6500 toeren lijkt alsof ik rijdt met de koppelingshandgreep ingehouden, zoveel lawaai
nu, het is enorm moeilijk onderdelen te vinden voor dit model dus heb ik iemand geraadpleegd die me vertelde dat in deze koppeling ook wel veertjes van een derbi senda of een AM6 in passen. heb ik versterkte veertjes gekocht (vanwege de 79cc) maar blijkt dat die veel te lang zijn. kan de hendel niet eens indrukken, zo strak
heeft er iemand een idee wat ik moet doen? kan ik de veertjes inkorten of is dat onmogelijk? een rondel ondersteken ga ik zo snel mogelijk proberen maar lijkt me niet efficient.
ben nu al erg lang aant werke aan die brommer, zou leuk zijn als ik em snel kan maken. als toevallig iemand kent die me verder kan helpen ofzo, laat me aub dan wat contactgegevens na dan kan ik die persoon contacteren.
alvast bedankt he!
wat zijn de maten van de veren? hoe dik zijn je koppelingsplaten en hoe dik horen dezen te zijn?
|
|
Taliban strijder op 2 takt kameel. |
|
kenny77 |
17-5-2012 19:48 |
 Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mrherbisthehealing
hallo,
ik ben nieuw en heb geen idee hoe ik een topic kan plaatsen
daarom plaats ik hem maar hier
ik rijdt met een kawasaki ar50 uit 88, er zit een origineel cilinder op van een AR80
nu is het ding, de klojo die die die cilinder derop heeft gezet heeft geen rekening gehouden met de koppeling en nu zijn die veertjes totaal versleten en slipt de koppeling enorm.
vanaf 6500 toeren lijkt alsof ik rijdt met de koppelingshandgreep ingehouden, zoveel lawaai
nu, het is enorm moeilijk onderdelen te vinden voor dit model dus heb ik iemand geraadpleegd die me vertelde dat in deze koppeling ook wel veertjes van een derbi senda of een AM6 in passen. heb ik versterkte veertjes gekocht (vanwege de 79cc) maar blijkt dat die veel te lang zijn. kan de hendel niet eens indrukken, zo strak
heeft er iemand een idee wat ik moet doen? kan ik de veertjes inkorten of is dat onmogelijk? een rondel ondersteken ga ik zo snel mogelijk proberen maar lijkt me niet efficient.
ben nu al erg lang aant werke aan die brommer, zou leuk zijn als ik em snel kan maken. als toevallig iemand kent die me verder kan helpen ofzo, laat me aub dan wat contactgegevens na dan kan ik die persoon contacteren.
alvast bedankt he!
hier hebben ze nieuwe platen en veren
http://www.vdhparts.nl/ar50-onderdelen.htm
kost wel wat.
misschien is het ergens nog goedkoper, maar dit was gewoon de eerste hit op google.
|
|
|
|
Blommetje |
17-5-2012 20:35 |
 Posts: 230 |
Heb al langer problemen met met scooter (Aprilia Habana) en zijn allemaal kleine dingen, dus even een hoop kleine vragen in een post.
1) Mijn knipperlichten knipperen ineens niet meer, maar branden continu. Is hier een los relais (ofzo) voor, of zit zoiets in de schakelaar?
2) Een scheur in mijn zadel (plastic). Nieuwe kopen of zelf overtrekken met iets? En waar koop je dat plastic?
3) Er zit veel plastic nepchroom op. Dat verkleurt en bladdert. Kun je 'chroom' ook spuiten? Of wordt t dan zilver?
4) M'n startmotor slaat niet aan. Rem inknijpen, knopje drukken en er schakelt een relais naast mn carb, maar verder niks. Startmotor doormeten of wat?
Thnx!
|
|
A great deal of money is invested in this project and we can't allow it to fail |
|
RD50mx |
17-5-2012 20:59 |
Posts: 353 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blommetje
Heb al langer problemen met met scooter (Aprilia Habana) en zijn allemaal kleine dingen, dus even een hoop kleine vragen in een post.
1) Mijn knipperlichten knipperen ineens niet meer, maar branden continu. Is hier een los relais (ofzo) voor, of zit zoiets in de schakelaar?
2) Een scheur in mijn zadel (plastic). Nieuwe kopen of zelf overtrekken met iets? En waar koop je dat plastic?
3) Er zit veel plastic nepchroom op. Dat verkleurt en bladdert. Kun je 'chroom' ook spuiten? Of wordt t dan zilver?
4) M'n startmotor slaat niet aan. Rem inknijpen, knopje drukken en er schakelt een relais naast mn carb, maar verder niks. Startmotor doormeten of wat?
Thnx!
1) hier is een apart relais voor meestal, vast ook wel bij een Habana
2) nieuw zadel? :P http://www.marktgiga...206/products_detail/
zadelovertrekjes zijn vast ook wel te vinden, lang leve google
3)geen idee
4) meet eerst je accu maar eens door?
|
|
Als je brommer geen ducttape bevat, is 'ie waardeloos |
|
luc-hendriks |
17-5-2012 22:20 |
Posts: 424 |
hallo
ik heb immiddels een nieuwe 70cc gianelli uitlaat op mijn brommer.
ik heb voor de zekerheid ook een andere sproeier in de carburateur gedaan. eerst zat er 120 in nu 125.
ik heb nog 1 probleempje als ik in de 1ste versnelling hoog in toeren rij dan komen er plofjes uit de uitlaat/ wat kan dit zijn??
gr luc
|
|
|
|
marjo |
17-5-2012 23:23 |
 Posts: 1211 |
Aantal weken terug mijn BE rijbewijs gehaald, nou sprak ik laatst met een vriend van mij die er nogal zeker van was dat je vanaf 2013 mocht rijden met een aanhanger tot 3500 kilo ZONDER BE Rijbewijs. Dit zou dus inhouden dat het BE rijbewijs vrijwel niks meer waard is, en ik mooi wat geld over de balk gegooid heb zonder er wat aan te hebben (dat laatste is uiteraard niet helemaal waar). Wat is hiervan nou waar, en hoe komt het straks?
|
|
|
|
RikDT50MX - Nieuws Poster |
17-5-2012 23:34 |
 Posts: 1558 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: marjo
Aantal weken terug mijn BE rijbewijs gehaald, nou sprak ik laatst met een vriend van mij die er nogal zeker van was dat je vanaf 2013 mocht rijden met een aanhanger tot 3500 kilo ZONDER BE Rijbewijs. Dit zou dus inhouden dat het BE rijbewijs vrijwel niks meer waard is, en ik mooi wat geld over de balk gegooid heb zonder er wat aan te hebben (dat laatste is uiteraard niet helemaal waar). Wat is hiervan nou waar, en hoe komt het straks?
http://www.autorij-instructie.nl/?p=4238
combinatie mag max 3500 kg zijn en de auto moet de aanhanger mogen trekken.
|
|
I Can Play With Madness |
|
Brancomtxsh |
18-5-2012 21:09 |
 Posts: 205 |
hoe hard gaat dit ongeveer lopen?
malossi 70
50 uitgedraaide kop
malossi 4 kleps membraan
18mm imi keihin
techno uitlaat + jamarcol demper
open luchtfilterhuis
|
|
Honda MTX-SH 70cc Malle Ossie |
|
Dit topic is 139811 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 109 van 200
|
|