Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 49"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1118 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #65914 - "Kleine vragen Topic Deel 49"
Pagina 105 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 104, 105, 106 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 140131 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Maup 14-5-2012 19:28 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razor
Kan iemand mij vertellen welke gebruiker(s) hier kunnen draaien op verzoek? (betaald) Heb namelijk veel opdrachtjes de komende tijd voor een 2-takt project. (graag pb of email)

Ik kom hier niet elke dag meer, dus weet niet wie er momenteel hier nog dagelijks een draaibank tot zijn beschikking heeft.

Alvast bedankt!

Gr,

Lennart





Je hebt pb.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Aprilia RX 50 2003 14-5-2012 19:30 Print reply

Posts: 6738
als ie 11.8 heeft er iets flink lopen slijten
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
wolffie1976 14-5-2012 19:49 Print reply

Posts: 84
12mm of 11.8mm is .2mm verschil.... den ene heeft wss de as gemeten, de andere het lager zelf, als je een 11.8mm as in een 12mm wiellager is normaal, gaat je brommer echt niet van wakkerliggen hoor, dat lager draait bijlange niet snel genoeg om hier last van te ondervinden. tis tenslotte geen krukaslager en alles zit vastgeschroeft. dit is wat men noemt een losse passing. een krukas heeft een klempassing.

Dit bericht is gewijzigd door wolffie1976 op 14-5-2012 om 19:50 uur.
 
My other ride is...your girlfriend
Brancomtxsh 14-5-2012 20:03 Print reply

Posts: 205
aloha,

vraagje, zal ik erg veel vermogen winnen door het berekenen van de ideale doorlaat van mn membraan, en daarna mn reedstops zo aan te passen dat die doorlaat precies goed is? of merk ik daar niet zo veel van?

heb niet veel kennis over het membraan, maar als ik hierdoor weer wat leer is het natuurlijk mooi meegenomen...

edit: dit doe ik BTW door de oppervlakte van mn carburateur doorlaat te berekenen, en dan die door 4 te delen en daar 85 % van nemen

Dit bericht is gewijzigd door Brancomtxsh op 14-5-2012 om 20:15 uur.
 
Honda MTX-SH 70cc Malle Ossie
Gerard1793 14-5-2012 22:11 Print reply

Posts: 4006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



Ja want ere bestaan tenslotte ook lagers met een binnenmaat van 11.8.
Denk toch eens na man, idioot.

Ik meet toch echt 11.8 , wacht even, ga even opnieuw meten
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
mxbeunking 14-5-2012 22:17 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gerard1793
[...]

Ik meet toch echt 11.8 , wacht even, ga even opnieuw meten


met een duimstok?
 
Draaiwerk nodig? = PB
Gerard1793 14-5-2012 22:22 Print reply

Posts: 4006
Post zo een foto, moment.



Dit bericht is gewijzigd door Gerard1793 op 14-5-2012 om 22:32 uur.
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
BenjaminDG 14-5-2012 22:47 Print reply

Posts: 4605
Schuifmaat is ook niet echt het meest precieze meetinstrument maar ik kan me voorstellen dat zo'n as wel wat dunner is dan 12.

Logisch anders krijg je hem niet door het lager.

As zal misschien ook wel al wat versleten zijn.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 14-5-2012 om 22:47 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Maup 14-5-2012 22:48 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gerard1793
Post zo een foto, moment.

afbeelding

Dit bericht is gewijzigd door Gerard1793 op 14-5-2012 om 22:32 uur.

Kan ook best ja. Alleen dat zeg je niet tegen de lagerboer. Daar haal je gewoon lagers met een binnendiameter van 12mm.
0.2mm speling vind ik trouwens wel wat aan de grote kant voor een as in een wentellager.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Schuifmaat is ook niet echt het meest precieze meetinstrument maar ik kan me voorstellen dat zo'n as wel wat dunner is dan 12.

Logisch anders krijg je hem niet door het lager.

As zal misschien ook wel al wat versleten zijn.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 14-5-2012 om 22:47 uur.

De mitutoyo schuifmaat waar ik mee werk wijkt meestal niet meer dan 6 hondersten af van de mitutoyo schroefdraadmicrometer.

Dit bericht is gewijzigd door Maup op 14-5-2012 om 22:50 uur.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
WestlandMB 14-5-2012 22:52 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]


ik heb het een keer nagemeten en ergens opgeschreven, dat wil dus zeggen dat ik t niet meer kan vinden

maar ik meen me te herinneren dat er wel bijna dertig graden verschil zit in ontstekingstijdstip tussen een MT en NSR vliegwiel.

er zijn bij mijn weten 3 verschillende soorten vliegwielen voor honda M*, grondplaat en spoelen zijn hetzelfde.

de uiterlijke verschillen zijn:

- NSR/MBX/MTX-R: vrijwel dicht met kleine gaatjes
- MT/MB/MTX oud type: heeft twee grote semi-ovale gaten
- MT/MB/MTX nieuw type: zelfde als NSR.

het nieuwe type MT vliegwiel lijkt in eerste instantie sprekend op een NSR vliegwiel, echter als je ze op elkaar legt zie je echter direct dat de spiebaan op een heel andere plek zit.


Het vliegwiel is waarschijnelijk niet het probleem.

De originele zuiger bij me cilinder (airsal) heb ik vervangen. Normaal grsproken heeft de airsal zuiger gaten bij de inlaat, die ik nu hebt niet.

Zou dit de reden kunnen zijn dat hij dood valt op 6000 toeren?
In ze vrij heb ik er geen last van, en de eerste versnelling kan ik hem wel eens doorhalen, maar daarna niet meer. Als ik schakel bij 9000 toeren, valt hij in de volgende versnelling op 7000 toeren, waardoor ik niet meer bij de 6000 kom, en dus ook geen last van de dip hebt.

Afstellen is al klaar.

Enige wat overblijft: zuiger, cdi of ontsteking.

 
BenjaminDG 14-5-2012 22:55 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maup
[...]

Kan ook best ja. Alleen dat zeg je niet tegen de lagerboer. Daar haal je gewoon lagers met een binnendiameter van 12mm.
0.2mm speling vind ik trouwens wel wat aan de grote kant voor een as in een wentellager.

[...]

De mitutoyo schuifmaat waar ik mee werk wijkt meestal niet meer dan 6 hondersten af van de mitutoyo schroefdraadmicrometer.

Dit bericht is gewijzigd door Maup op 14-5-2012 om 22:50 uur.


Kan wel zijn maar ik bedoel, als ik wat harder knijpt dan jij zit je al met een paar 0.1 verschil of het afleesplaatje staat wat scheef klopt het ook al niet meer.

Dus een as opmeten doe je met een micrometer.

Maar ja swat, de lagers die je moet bestellen is dus binnendiamter 12 en niet 11.8

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 14-5-2012 om 22:56 uur.
 
Vlaanderen vrij!
wolffie1976 14-5-2012 23:25 Print reply

Posts: 84
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Kan wel zijn maar ik bedoel, als ik wat harder knijpt dan jij zit je al met een paar 0.1 verschil of het afleesplaatje staat wat scheef klopt het ook al niet meer.

Dus een as opmeten doe je met een micrometer.

Maar ja swat, de lagers die je moet bestellen is dus binnendiamter 12 en niet 11.8

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 14-5-2012 om 22:56 uur.

tenzij hij wil liggen klooien om de as er de volgende keer uit te krijgen na een winter

 
My other ride is...your girlfriend
Aprilia RX 50 2003 15-5-2012 9:08 Print reply

Posts: 6738
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wolffie1976
[...]

tenzij hij wil liggen klooien om de as er de volgende keer uit te krijgen na een winter



hoezo na een winter?
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
mxbeunking 15-5-2012 9:39 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


hoezo na een winter?


zout
 
Draaiwerk nodig? = PB
Aprilia RX 50 2003 15-5-2012 9:54 Print reply

Posts: 6738
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mxbeunking
[...]


zout


of gebrekkig onderhoud of een pauper brommer dan

voor de winter alles goed in de vaseline en dan halverwege de winter ff alles uit mekaar en weer in de vaseline heb je nergens last van

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 15-5-2012 om 9:55 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.

Dit topic is 140131 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 105 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 104, 105, 106 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved