Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Begin Forum - Topic #65914 - "Kleine vragen Topic Deel 49"
|
Pagina 102 van 200
|
Dit topic is 140203 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
tsx-elite |
11-5-2012 22:01 |
 Posts: 1798 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]
Oke, i'm sorry. Moet ook bekennen dat ik de tekst niet helemaal gelezen heb.
ik wel:P heb hem uitgeprint gekregen van mn pa:P zo van hier probeer eens bij de spartamet:P
|
|
shut up muttley |
|
jurre50 |
11-5-2012 23:09 |
 Posts: 272 |
hallo, ik heb gisteren met mn kawa kx60 gereden, vandaag even beetje schoonmaken enzo en als ik m nu laat lopen hoor ik een sissend geluid ongeveer bij de kop. lekke koppakking of? kan ook zijn dat het bij 1 van die slangen wegkomt zat ook geen koelvloeistof meer in maar weet niet hoelang dat al zo is heb na de aankoop nooit naar gekeken maargoed dat heb ik er net even ingedaan en wat zou ik hier aan kunnen doen als het bij die slangen wegkomt?
|
|
bĂșter, brea en griine tsiis, it is allegear net te fretten. |
|
mxbeunking |
12-5-2012 0:04 |
 Posts: 2305 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jurre50
hallo, ik heb gisteren met mn kawa kx60 gereden, vandaag even beetje schoonmaken enzo en als ik m nu laat lopen hoor ik een sissend geluid ongeveer bij de kop. lekke koppakking of? kan ook zijn dat het bij 1 van die slangen wegkomt zat ook geen koelvloeistof meer in maar weet niet hoelang dat al zo is heb na de aankoop nooit naar gekeken maargoed dat heb ik er net even ingedaan en wat zou ik hier aan kunnen doen als het bij die slangen wegkomt?
zie je bubbeltjes bij de kop van daan komen?
Als hij bij de slangen lekt kun je het beste even nieuwe slangklemmen en slangen monteren
|
|
Draaiwerk nodig? = PB |
|
Frysk |
12-5-2012 0:04 |
 Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jurre50
hallo, ik heb gisteren met mn kawa kx60 gereden, vandaag even beetje schoonmaken enzo en als ik m nu laat lopen hoor ik een sissend geluid ongeveer bij de kop. lekke koppakking of? kan ook zijn dat het bij 1 van die slangen wegkomt zat ook geen koelvloeistof meer in maar weet niet hoelang dat al zo is heb na de aankoop nooit naar gekeken maargoed dat heb ik er net even ingedaan en wat zou ik hier aan kunnen doen als het bij die slangen wegkomt?
Slangen even loshalen en opnieuw monteren en goed aandraaien.
KVS erin gooien en kijken of het klaar is.
Zoniet dan is het waarschijnlijk je kopppakking
|
|
giggitybyte |
|
wolffie1976 |
12-5-2012 0:25 |
 Posts: 84 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jurre50
hallo, ik heb gisteren met mn kawa kx60 gereden, vandaag even beetje schoonmaken enzo en als ik m nu laat lopen hoor ik een sissend geluid ongeveer bij de kop. lekke koppakking of? kan ook zijn dat het bij 1 van die slangen wegkomt zat ook geen koelvloeistof meer in maar weet niet hoelang dat al zo is heb na de aankoop nooit naar gekeken maargoed dat heb ik er net even ingedaan en wat zou ik hier aan kunnen doen als het bij die slangen wegkomt?
Ik zou zeggen kijk eerst eens met een oplossing van water en zeep en spuit dat ter hoogte van het sissend geluid. als je belle krijgt zit je ergens met een luchtlek, als het aan de koppakking is weet je wat je moet doen. als het van 1 van je (koel)slangen komt kan het zijn dat je (bij een semi/volledig gesloten circuit)drukventiel in je radiator vastzit zodat hij eventuele overdruk van koelwater niet kwijt kon en was die plaats het zwakste en drukt hij het naar daar buiten(zal dan ook de reden zijn dat je geen koelwater meer hebt.
wat ook kan is dat je pakking lekt van de cilinder naar je koelsysteem, dit komt veelvuldig voor bij motoren en dan krijg je zon melkachtige smurrie in je koelwater wat gebeurd als je water en olie mengt.
best dat je de slang demonteerd en als je kan een stukje inkort of beide oppervlakken goed reinigt en opnieuw monteert.
ik weet niet of je het verschil kent tussen de drie soorten waterkoeling om even toe te lichten heb je hier wat uitleg.
Open koeling:
word meestal bij schepen,of motoren gebruikt die enkel stationair draaien. hierbij komt het koelcircuit niet onder druk te staan en eventuele zuurstof kan vrijlijk toetreden. reden dat dit bijna niet meer word toegepast bij wagens en motoren is omdat dit systeem bij motorbelasting of op grotere hoogtes(bv bergen)de luchtdruk lager word en de koelvloeistof sneller zal koken door combinatie van lagere luchtdruk en lager kookpunt.
Semi gesloten koeling:
dit systeem is het meest gangbare in de mobiele industrie. hier heeft de vuldop van de radiator een soort van overdrukklep die de overtollige koelvloeistof dat ontstaat door de hitte en uitzetting loost op de grond. koelt het systeem af dan krijg je onderdruk en zal de overdrukklep omgekeerd werken en lucht aanzuigen. tijdens het rijden zal er altijd een zekere druk in het systeem blijven zodat het koelwater door de hogere druk minder snel zal koken.
Gesloten koeling:
dit systeem verschilt niet zo veel van het semi systeem. het verschil zit hem hier dat de overtollige koelvloeistof dat ontstaat door overdruk word afgeleid naar een door een dop afgesloten drukvat in plaats van gewoon lozen op de grond. deze systemen hebben MEESTAL geen dop in de radiator zelf(LET OP je hebt uitzonderingen met zowel een radiatordop als dop op het vat!!)
nu moet ik wel zeggen dat de laatste jaren meer en meer op het gesloten systeem word overgeschakelt door bepaalde milieunormen die verbieden om vloeistoffen zoals olies en andere zomaar te laten lopen op de openbare weg. dit hangt veelal af van land tot land. je kan dus bv eenzelfde type wagen hebben die bv voor polen nog semi is maar voor nederland gesloten. maar dit word ook minder en minder.
zo ik hoop dat je hier wat aan hebt.
ps: vermijd die zogenaamde lekdichtings aditieven, ten eerste ga je op de duur je hele radiator laten dichtslibben en ten tweede is dit een noodoplossing die eigenlijk ontworpen is om verder te kunnen tot aan de garage en niet om blijven mee rond te rijden.
Dit bericht is gewijzigd door wolffie1976 op 12-5-2012 om 0:29 uur.
|
|
My other ride is...your girlfriend |
|
jurre50 |
12-5-2012 10:48 |
 Posts: 272 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
Slangen even loshalen en opnieuw monteren en goed aandraaien.
KVS erin gooien en kijken of het klaar is.
Zoniet dan is het waarschijnlijk je kopppakking
probeer ik vanmiddag eveb
eerst even met zeep en water kijken waar het lekt
|
|
bĂșter, brea en griine tsiis, it is allegear net te fretten. |
|
tsx-elite |
12-5-2012 13:16 |
 Posts: 1798 |
is het normaal dat mijn vliegwiel tering heet blijft terwijl mijn cilinder en uitlaat al veilig zijn om aan te pakken? betreft hier een tsx he
|
|
shut up muttley |
|
wolffie1976 |
12-5-2012 14:06 |
 Posts: 84 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsx-elite
is het normaal dat mijn vliegwiel tering heet blijft terwijl mijn cilinder en uitlaat al veilig zijn om aan te pakken? betreft hier een tsx he
kan hoor tsx, vliegwiel krijgt minder rijkoeling omdat die kap er voor zit dus zal iets langer duren, wat je kan doen is een natte doek tegenhouden met eventueel een icepack als je dat toevallig in huis hebt
|
|
My other ride is...your girlfriend |
|
old timer |
12-5-2012 17:18 |
 Posts: 469 |
mijn classic met am4 blok maakt geen toeren meer.
in zijn vrij nog wel redelijk maar niet zo veel als normaal, in 1ste nog geen 2k tr.
als hij draait komt er ook redelijk veel benzine uit mijn carb geblazen waar normaal het luchtfilter zit, dus heb ik een nieuw membraan gestoken maar het is nog altijd.
er zit ook al een nieuwe zuiger op.
14mm carb en sproeier 62, zo reed hij altijd goed.
wat kan het nog zijn?
Dit bericht is gewijzigd door old timer op 12-5-2012 om 17:34 uur.
|
|
bijna goed, is goed genoeg |
|
lytseleen |
12-5-2012 19:08 |
 Posts: 1025 |
past een 120 band mooi om een 130 velg, of zou ik hem beter om een 110 velg kunnen gooien?
|
|
Taliban strijder op 2 takt kameel. |
|
wolffie1976 |
12-5-2012 21:00 |
 Posts: 84 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: old timer
mijn classic met am4 blok maakt geen toeren meer.
in zijn vrij nog wel redelijk maar niet zo veel als normaal, in 1ste nog geen 2k tr.
als hij draait komt er ook redelijk veel benzine uit mijn carb geblazen waar normaal het luchtfilter zit, dus heb ik een nieuw membraan gestoken maar het is nog altijd.
er zit ook al een nieuwe zuiger op.
14mm carb en sproeier 62, zo reed hij altijd goed.
wat kan het nog zijn?
Dit bericht is gewijzigd door old timer op 12-5-2012 om 17:34 uur.
choke blijven hangen?
|
|
My other ride is...your girlfriend |
|
wolffie1976 |
12-5-2012 21:03 |
 Posts: 84 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: lytseleen
past een 120 band mooi om een 130 velg, of zou ik hem beter om een 110 velg kunnen gooien?
ik zou een 110 nemen open 130 velg gaan de flanken van de band iets getrokken staan en een karkas van een band houd daar niet echt van.
|
|
My other ride is...your girlfriend |
|
DUTCHY |
13-5-2012 1:35 |
Posts: 6 |
Hallo allemaal,
Ik heb sinds kort een CPI SM 50cc in mijn bezit, tweede hands gekocht, bouwjaar 2008 en geen serieuze problemen mee.
Er zit een technigas E-nox uitlaat onder maar die wil ik vervangen door de originele uitlaat die erbij hoort.
Ik heb al veel op het internet gezocht en op verschillende forums gekeken maar heb niks gevonden en misschien heb ik er wel overheen gekeken.
Kan iemand mij vertellen welke (originele) uitlaat eronder hoort te zitten? ( zelfde als beeline )
thx.
|
|
|
|
wolffie1976 |
13-5-2012 8:05 |
 Posts: 84 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: DUTCHY
Hallo allemaal,
Ik heb sinds kort een CPI SM 50cc in mijn bezit, tweede hands gekocht, bouwjaar 2008 en geen serieuze problemen mee.
Er zit een technigas E-nox uitlaat onder maar die wil ik vervangen door de originele uitlaat die erbij hoort.
Ik heb al veel op het internet gezocht en op verschillende forums gekeken maar heb niks gevonden en misschien heb ik er wel overheen gekeken.
Kan iemand mij vertellen welke (originele) uitlaat eronder hoort te zitten? ( zelfde als beeline )
thx.
ziet er naar uit ja. ik ken de nieuwere types niet echt maar als ik beide types even door google haal tonen ze gelijkaardige type uitlaat op de fotos
|
|
My other ride is...your girlfriend |
|
rensss |
13-5-2012 8:09 |
 Posts: 1110 |
Ik heb een vraag,
Hoeveel kilometers moet je een nieuwe zuigerveer inrijden. Toch ongeveer 50 a 150 km?
En hoe kan ik het beste warmrijden, want het duurt erg lang voordat mijn blok op temperatuur is door de breede koelbladen.
Na een stuk rijden kan ik nog gewoon mijn hand op de cilinder houden.
Wat verstaan jullie onder warm rijden, ik heb het wel vaker geprobeerd, even stationair laten lopen en daarna wat korte stukjes door de straat. Blijkbaar koelt mijn cilinder te goed ?
Warmrijden is namelijk wel belangrijk met een nieuwe zuigerveer
|
|
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast? |
|
Dit topic is 140203 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 102 van 200
|
|