Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 49"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 777 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #65914 - "Kleine vragen Topic Deel 49"
Pagina 100 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 99, 100, 101 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 140217 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

wolffie1976 10-5-2012 22:08 Print reply

Posts: 84
nope beter af met een grotere carb/cilinder.
 
My other ride is...your girlfriend
JB1 10-5-2012 22:10 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Diamond0313
honda mtx-sh, ga je dan sneller met power filter als ori filter?



Totaal niet. Origineel filter met grote slangen voldoet ruim.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
JB1 10-5-2012 22:17 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



ATF en niet anders.


Nee, 10W40 voor natte koppeling.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
axety 10-5-2012 22:20 Print reply

Posts: 207
Hallo,

Ik heb een honda mt5 en hij liep eerst zonder moeite over de 100km/uur.
Alleen de laatste tijd ging de topsnelheid naar beneden naar max. en met moeite 85km/uur. En de malossi cilinder is nog geen 2000km oud.
Ik ging dus vandaag de standaard dingen checken.
Toen ik het membraam (carbon 4 kleps) eruit haalde en deze goed bekeek zag ik op 1 van de kleppen heel klein beetje speling. Toen ik hem op mn mond zette en erop blies had ik vrijwel geen weerstand. En toen ik wat benzine erin goot liep het er vrij snel weer uit.
Kortom ik denk dat het probleem bij het membraam ligt (correct me if I'm wrong) alleen is mijn vraag, kan ik alleen de kleppen vervangen of moet ik het hele membraam vervangen? En kan het kwaad als ik er nog langer mee doorrijd? Dus niet dat hij zomaar afbreekt en mijn cilinder verkloot?

Thanks
 
Frysk 10-5-2012 22:51 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: axety
Hallo,

Ik heb een honda mt5 en hij liep eerst zonder moeite over de 100km/uur.
Alleen de laatste tijd ging de topsnelheid naar beneden naar max. en met moeite 85km/uur. En de malossi cilinder is nog geen 2000km oud.
Ik ging dus vandaag de standaard dingen checken.
Toen ik het membraam (carbon 4 kleps) eruit haalde en deze goed bekeek zag ik op 1 van de kleppen heel klein beetje speling. Toen ik hem op mn mond zette en erop blies had ik vrijwel geen weerstand. En toen ik wat benzine erin goot liep het er vrij snel weer uit.
Kortom ik denk dat het probleem bij het membraam ligt (correct me if I'm wrong) alleen is mijn vraag, kan ik alleen de kleppen vervangen of moet ik het hele membraam vervangen? En kan het kwaad als ik er nog langer mee doorrijd? Dus niet dat hij zomaar afbreekt en mijn cilinder verkloot?

Thanks


membraan doet niks voor je topsnelheid, kleppen staan in hogere toeren altijd open.

Ik vermoed dat je zuiger(veren) versleten is.. rijd je hem altijd eerst wel rustig warm ?

anders is het misschien mogelijk dat je uitlaat dichtgekoold zit maar dat lijkt me sterk.
 
giggitybyte
JB1 10-5-2012 22:55 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


membraan doet niks voor je topsnelheid, kleppen staan in hogere toeren altijd open.

Ik vermoed dat je zuiger(veren) versleten is.. rijd je hem altijd eerst wel rustig warm ?

anders is het misschien mogelijk dat je uitlaat dichtgekoold zit maar dat lijkt me sterk.


Mag hopen van niet. Dan heb je vrijwel geen carterdruk
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
axety 11-5-2012 7:28 Print reply

Posts: 207
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Mag hopen van niet. Dan heb je vrijwel geen carterdruk


Dus? Kan het aan het membraam liggen?
Zuiger + cilinder + uitlaat is nog geen 2000 km oud en het blok was toen ook gereviseerd. Ik rijd hem altijd warm dus ik denk niet dat het de zuigerveren zijn. Aangezien de cilinder van malossi is verwacht ik wel een goede kwaliteit
En kan het kwaad als ik hiermee doorrijd? Dus niet dat er in een keer een klep half afbreekt en in mijn cilinder schiet?

Dit bericht is gewijzigd door axety op 11-5-2012 om 7:36 uur.
 
wolffie1976 11-5-2012 8:15 Print reply

Posts: 84
dat het een Malossi is maakt niks uit, Ik heb een Mhr van malossi, Maanden plezier van gehad. toen ik op een dag gewoon de straat uitreed en ik voelde dat er wat mis was. cilinder erafgehaald en ja hoor piston had ineens een kras, bij onderzoek van Malossi bleek dat er ergens in de spoelpoort een heel klein braampje was die blijkbaar niet goed verwijderd was in het fabriek. losgebroken en NET op het moment dat de zuiger omhoogkwam door de spoelpoort ging en zich tussen de cilinderwand en de piston vastzette en hoppa gedaan met spelen. Dus Malossi of niet best eens kijken naar cilinder, membraan en carb.
 
My other ride is...your girlfriend
axety 11-5-2012 10:52 Print reply

Posts: 207
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wolffie1976
dat het een Malossi is maakt niks uit, Ik heb een Mhr van malossi, Maanden plezier van gehad. toen ik op een dag gewoon de straat uitreed en ik voelde dat er wat mis was. cilinder erafgehaald en ja hoor piston had ineens een kras, bij onderzoek van Malossi bleek dat er ergens in de spoelpoort een heel klein braampje was die blijkbaar niet goed verwijderd was in het fabriek. losgebroken en NET op het moment dat de zuiger omhoogkwam door de spoelpoort ging en zich tussen de cilinderwand en de piston vastzette en hoppa gedaan met spelen. Dus Malossi of niet best eens kijken naar cilinder, membraan en carb.


Dit had ik dus over het membraam gezegt:
Toen ik het membraam (carbon 4 kleps) eruit haalde en deze goed bekeek zag ik op 1 van de kleppen heel klein beetje speling. Toen ik hem op mn mond zette en erop blies had ik vrijwel geen weerstand. En toen ik wat benzine erin goot liep het er vrij snel weer uit.
En de carburateur is gewoon schoon net zoals het luchtfilter.
Dus wat denken jullie ervan wat het is? Ik wil liever niet meteen mijn kop eraf schroeven...
 
wolffie1976 11-5-2012 10:57 Print reply

Posts: 84
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: axety
[...]


Dit had ik dus over het membraam gezegt:
Toen ik het membraam (carbon 4 kleps) eruit haalde en deze goed bekeek zag ik op 1 van de kleppen heel klein beetje speling. Toen ik hem op mn mond zette en erop blies had ik vrijwel geen weerstand. En toen ik wat benzine erin goot liep het er vrij snel weer uit.
En de carburateur is gewoon schoon net zoals het luchtfilter.
Dus wat denken jullie ervan wat het is? Ik wil liever niet meteen mijn kop eraf schroeven...

zou kunnen dat deze niet goed meer afsluit, probeer eens om de membraanplaatjes op te draaien zodat ze de andere zijde plooien. Mss neemt dit de speling weg
 
My other ride is...your girlfriend
jurre50 11-5-2012 16:48 Print reply

Posts: 272
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: axety
[...]


Dit had ik dus over het membraam gezegt:
Toen ik het membraam (carbon 4 kleps) eruit haalde en deze goed bekeek zag ik op 1 van de kleppen heel klein beetje speling. Toen ik hem op mn mond zette en erop blies had ik vrijwel geen weerstand. En toen ik wat benzine erin goot liep het er vrij snel weer uit.
En de carburateur is gewoon schoon net zoals het luchtfilter.
Dus wat denken jullie ervan wat het is? Ik wil liever niet meteen mijn kop eraf schroeven...

misschien klepjes er andersom opzetten?

 
bĂșter, brea en griine tsiis, it is allegear net te fretten.
BenjaminDG 11-5-2012 16:51 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Diamond0313
honda mtx-sh, ga je dan sneller met power filter als ori filter?



Powerfilter is rommel.

Meer lawaai staat niet gelijk aan meer vermogen.

O ja nog een vraag, ik denk dat hier is een foto is geplaatst van een carburateur waar aan de inlaat kelk plaatjes zaten gemonteerd.

Weet iemand wat ik bedoel, denk dat kenny die heeft geplaatst?


Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 11-5-2012 om 16:54 uur.
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 11-5-2012 17:09 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
O ja nog een vraag, ik denk dat hier is een foto is geplaatst van een carburateur waar aan de inlaat kelk plaatjes zaten gemonteerd.

Weet iemand wat ik bedoel, denk dat kenny die heeft geplaatst?

Dit?


 
BenjaminDG 11-5-2012 17:30 Print reply

Posts: 4605
Dacht dat het meerdere plaatjes waren.

Waarvoor dienen die, om de turbulentie uit de lucht te halen?

Yoshimura heeft ook een nieuwe type kelken.

Soort van dubbele kelk, kort type en lang type waardoor je de voordelen an de 2 combineert.



Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 11-5-2012 om 17:31 uur.
 
Vlaanderen vrij!
wolffie1976 11-5-2012 17:31 Print reply

Posts: 84
powerfilters hebben wel degelijk nut, Maar enkel als je een hoogvermogenblok hebt. ik voel bij mij duidelijk een verschil als me stunt voluit gaat hij gaat nog net dat ietsje verder (+/-1000tpm) in zijn toeren. ik had eerst me ori filter aangepast maar hij haalde de top niet, met de powerfilter doet hij dit wel maar op gewoon toerentalbereik trekt hij precies hetzelfde. dus voor gewoon gebruik wegblijven van zon dingen. dus maak het aanzuiggat van je ori filter groter en kijk voor een goede vervangfilter van K&N of Green ofzo, dan ge ja veel langer plezier hebben van je blok
 
My other ride is...your girlfriend

Dit topic is 140217 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 100 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 99, 100, 101 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved