wolffie1976 |
10-5-2012 22:08 |
 Posts: 84 |
nope beter af met een grotere carb/cilinder.
|
|
My other ride is...your girlfriend |
|
JB1 |
10-5-2012 22:10 |
 Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Diamond0313
honda mtx-sh, ga je dan sneller met power filter als ori filter?
Totaal niet. Origineel filter met grote slangen voldoet ruim.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
JB1 |
10-5-2012 22:17 |
 Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]
ATF en niet anders.
Nee, 10W40 voor natte koppeling.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
axety |
10-5-2012 22:20 |
 Posts: 207 |
Hallo,
Ik heb een honda mt5 en hij liep eerst zonder moeite over de 100km/uur.
Alleen de laatste tijd ging de topsnelheid naar beneden naar max. en met moeite 85km/uur. En de malossi cilinder is nog geen 2000km oud.
Ik ging dus vandaag de standaard dingen checken.
Toen ik het membraam (carbon 4 kleps) eruit haalde en deze goed bekeek zag ik op 1 van de kleppen heel klein beetje speling. Toen ik hem op mn mond zette en erop blies had ik vrijwel geen weerstand. En toen ik wat benzine erin goot liep het er vrij snel weer uit.
Kortom ik denk dat het probleem bij het membraam ligt (correct me if I'm wrong) alleen is mijn vraag, kan ik alleen de kleppen vervangen of moet ik het hele membraam vervangen? En kan het kwaad als ik er nog langer mee doorrijd? Dus niet dat hij zomaar afbreekt en mijn cilinder verkloot?
Thanks
|
|
|
|
Frysk |
10-5-2012 22:51 |
 Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: axety
Hallo,
Ik heb een honda mt5 en hij liep eerst zonder moeite over de 100km/uur.
Alleen de laatste tijd ging de topsnelheid naar beneden naar max. en met moeite 85km/uur. En de malossi cilinder is nog geen 2000km oud.
Ik ging dus vandaag de standaard dingen checken.
Toen ik het membraam (carbon 4 kleps) eruit haalde en deze goed bekeek zag ik op 1 van de kleppen heel klein beetje speling. Toen ik hem op mn mond zette en erop blies had ik vrijwel geen weerstand. En toen ik wat benzine erin goot liep het er vrij snel weer uit.
Kortom ik denk dat het probleem bij het membraam ligt (correct me if I'm wrong) alleen is mijn vraag, kan ik alleen de kleppen vervangen of moet ik het hele membraam vervangen? En kan het kwaad als ik er nog langer mee doorrijd? Dus niet dat hij zomaar afbreekt en mijn cilinder verkloot?
Thanks
membraan doet niks voor je topsnelheid, kleppen staan in hogere toeren altijd open.
Ik vermoed dat je zuiger(veren) versleten is.. rijd je hem altijd eerst wel rustig warm ?
anders is het misschien mogelijk dat je uitlaat dichtgekoold zit maar dat lijkt me sterk.
|
|
giggitybyte |
|
JB1 |
10-5-2012 22:55 |
 Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
membraan doet niks voor je topsnelheid, kleppen staan in hogere toeren altijd open.
Ik vermoed dat je zuiger(veren) versleten is.. rijd je hem altijd eerst wel rustig warm ?
anders is het misschien mogelijk dat je uitlaat dichtgekoold zit maar dat lijkt me sterk.
Mag hopen van niet. Dan heb je vrijwel geen carterdruk
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
axety |
11-5-2012 7:28 |
 Posts: 207 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]
Mag hopen van niet. Dan heb je vrijwel geen carterdruk
Dus? Kan het aan het membraam liggen?
Zuiger + cilinder + uitlaat is nog geen 2000 km oud en het blok was toen ook gereviseerd. Ik rijd hem altijd warm dus ik denk niet dat het de zuigerveren zijn. Aangezien de cilinder van malossi is verwacht ik wel een goede kwaliteit
En kan het kwaad als ik hiermee doorrijd? Dus niet dat er in een keer een klep half afbreekt en in mijn cilinder schiet?
Dit bericht is gewijzigd door axety op 11-5-2012 om 7:36 uur.
|
|
|
|
wolffie1976 |
11-5-2012 8:15 |
 Posts: 84 |
dat het een Malossi is maakt niks uit, Ik heb een Mhr van malossi, Maanden plezier van gehad. toen ik op een dag gewoon de straat uitreed en ik voelde dat er wat mis was. cilinder erafgehaald en ja hoor piston had ineens een kras, bij onderzoek van Malossi bleek dat er ergens in de spoelpoort een heel klein braampje was die blijkbaar niet goed verwijderd was in het fabriek. losgebroken en NET op het moment dat de zuiger omhoogkwam door de spoelpoort ging en zich tussen de cilinderwand en de piston vastzette en hoppa gedaan met spelen. Dus Malossi of niet best eens kijken naar cilinder, membraan en carb.
|
|
My other ride is...your girlfriend |
|
axety |
11-5-2012 10:52 |
 Posts: 207 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: wolffie1976
dat het een Malossi is maakt niks uit, Ik heb een Mhr van malossi, Maanden plezier van gehad. toen ik op een dag gewoon de straat uitreed en ik voelde dat er wat mis was. cilinder erafgehaald en ja hoor piston had ineens een kras, bij onderzoek van Malossi bleek dat er ergens in de spoelpoort een heel klein braampje was die blijkbaar niet goed verwijderd was in het fabriek. losgebroken en NET op het moment dat de zuiger omhoogkwam door de spoelpoort ging en zich tussen de cilinderwand en de piston vastzette en hoppa gedaan met spelen. Dus Malossi of niet best eens kijken naar cilinder, membraan en carb.
Dit had ik dus over het membraam gezegt:
Toen ik het membraam (carbon 4 kleps) eruit haalde en deze goed bekeek zag ik op 1 van de kleppen heel klein beetje speling. Toen ik hem op mn mond zette en erop blies had ik vrijwel geen weerstand. En toen ik wat benzine erin goot liep het er vrij snel weer uit.
En de carburateur is gewoon schoon net zoals het luchtfilter.
Dus wat denken jullie ervan wat het is? Ik wil liever niet meteen mijn kop eraf schroeven...
|
|
|
|
wolffie1976 |
11-5-2012 10:57 |
 Posts: 84 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: axety
[...]
Dit had ik dus over het membraam gezegt:
Toen ik het membraam (carbon 4 kleps) eruit haalde en deze goed bekeek zag ik op 1 van de kleppen heel klein beetje speling. Toen ik hem op mn mond zette en erop blies had ik vrijwel geen weerstand. En toen ik wat benzine erin goot liep het er vrij snel weer uit.
En de carburateur is gewoon schoon net zoals het luchtfilter.
Dus wat denken jullie ervan wat het is? Ik wil liever niet meteen mijn kop eraf schroeven...
zou kunnen dat deze niet goed meer afsluit, probeer eens om de membraanplaatjes op te draaien zodat ze de andere zijde plooien. Mss neemt dit de speling weg
|
|
My other ride is...your girlfriend |
|
jurre50 |
11-5-2012 16:48 |
 Posts: 272 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: axety
[...]
Dit had ik dus over het membraam gezegt:
Toen ik het membraam (carbon 4 kleps) eruit haalde en deze goed bekeek zag ik op 1 van de kleppen heel klein beetje speling. Toen ik hem op mn mond zette en erop blies had ik vrijwel geen weerstand. En toen ik wat benzine erin goot liep het er vrij snel weer uit.
En de carburateur is gewoon schoon net zoals het luchtfilter.
Dus wat denken jullie ervan wat het is? Ik wil liever niet meteen mijn kop eraf schroeven...
misschien klepjes er andersom opzetten?
|
|
bĂșter, brea en griine tsiis, it is allegear net te fretten. |
|
BenjaminDG |
11-5-2012 16:51 |
 Posts: 4605 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Diamond0313
honda mtx-sh, ga je dan sneller met power filter als ori filter?
Powerfilter is rommel.
Meer lawaai staat niet gelijk aan meer vermogen.
O ja nog een vraag, ik denk dat hier is een foto is geplaatst van een carburateur waar aan de inlaat kelk plaatjes zaten gemonteerd.
Weet iemand wat ik bedoel, denk dat kenny die heeft geplaatst?
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 11-5-2012 om 16:54 uur.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
kenny77 |
11-5-2012 17:09 |
 Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
O ja nog een vraag, ik denk dat hier is een foto is geplaatst van een carburateur waar aan de inlaat kelk plaatjes zaten gemonteerd.
Weet iemand wat ik bedoel, denk dat kenny die heeft geplaatst?
Dit?
|
|
|
|
BenjaminDG |
11-5-2012 17:30 |
 Posts: 4605 |
Dacht dat het meerdere plaatjes waren.
Waarvoor dienen die, om de turbulentie uit de lucht te halen?
Yoshimura heeft ook een nieuwe type kelken.
Soort van dubbele kelk, kort type en lang type waardoor je de voordelen an de 2 combineert.
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 11-5-2012 om 17:31 uur.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
wolffie1976 |
11-5-2012 17:31 |
 Posts: 84 |
powerfilters hebben wel degelijk nut, Maar enkel als je een hoogvermogenblok hebt. ik voel bij mij duidelijk een verschil als me stunt voluit gaat hij gaat nog net dat ietsje verder (+/-1000tpm) in zijn toeren. ik had eerst me ori filter aangepast maar hij haalde de top niet, met de powerfilter doet hij dit wel maar op gewoon toerentalbereik trekt hij precies hetzelfde. dus voor gewoon gebruik wegblijven van zon dingen. dus maak het aanzuiggat van je ori filter groter en kijk voor een goede vervangfilter van K&N of Green ofzo, dan ge ja veel langer plezier hebben van je blok
|
|
My other ride is...your girlfriend |
|