Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - yamaha dtmx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 808 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65885 - yamaha dtmx
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 3181 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

yamaha richard 20-3-2012 16:47 Print reply
Posts: 118
Ik was de laatste tijd aardig druk en er dus niet echt meer aan toe gekomen maar ik heb de membraan nagekeken en de benzine ververst alleen nu wil de brommer helemaal niet meer starten..
 
tsx-elite 20-3-2012 16:49 Print reply

Posts: 1798
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamaha richard
Ik was de laatste tijd aardig druk en er dus niet echt meer aan toe gekomen maar ik heb de membraan nagekeken en de benzine ververst alleen nu wil de brommer helemaal niet meer starten..


heb je nog wel vonk?
 
shut up muttley
yamaha richard 21-3-2012 11:16 Print reply
Posts: 118
Had wel maar zag dat er een kristalletje was gekomen, maar nu start ie iedergeval wel nu denk ik kwestie van afstellen want hij loopt stationair met sproeier 95 + choke maar ik hoop niet dat hij net als de vorige keer ook met sproeir 220 stationair loopt met choke, ik ga vandaag weer ff proberen maar heb nu toetsweek dus moet ook nog beetje leren
dus ik denk dat er vanaaf nog wel wat volgt..
 
yamaha richard 21-3-2012 13:35 Print reply
Posts: 118
Ja hoor hij loopt op sproeier 95 en 100 stationair op choke maar ook op 220 maar het leuke aan de 220 is dat als ik maar een beetje hoog gas geef dat ie zonder choke ook aan blijft en dat ik er al mee kan rijden (30 kmph XD) in het begin van zn versnelling trekt ie wel iets maar dan is het meteen een geluid dat ie niet hoger in toeren wil maar in zn vrij wil ie dat wel.
maar het rare is dat deze brommer dus ooit goed heeft gelopen met deze setup op sproeier 95 weet iemand hoe het nu ooit kan dat hij op 220 loopt en moet ik nu trouwens grotere of kleinere sproeier hebben
 
tsx-elite 21-3-2012 14:56 Print reply

Posts: 1798
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamaha richard
Ja hoor hij loopt op sproeier 95 en 100 stationair op choke maar ook op 220 maar het leuke aan de 220 is dat als ik maar een beetje hoog gas geef dat ie zonder choke ook aan blijft en dat ik er al mee kan rijden (30 kmph XD) in het begin van zn versnelling trekt ie wel iets maar dan is het meteen een geluid dat ie niet hoger in toeren wil maar in zn vrij wil ie dat wel.
maar het rare is dat deze brommer dus ooit goed heeft gelopen met deze setup op sproeier 95 weet iemand hoe het nu ooit kan dat hij op 220 loopt en moet ik nu trouwens grotere of kleinere sproeier hebben


ik denk kleiner, wat is er allemaal aan veranderd?
 
shut up muttley
yamaha richard 21-3-2012 15:12 Print reply
Posts: 118
ik vraag zo aan mn broer of hij ff een 200 mee wil nemen uit zn werk en ff kijken of dat beter is, heb net gekeken en mn bougie is ook aardig donker en ik ben bang dat mn koppaking iets lek is maar dan hoor je maar heel af en toe een klapje dus nog niet echt hinderlijk.
Komt denk ik omdat de gasschuif verkeert zat en toen hij starte vloog hij vol op het gas.

maar heb in die tussentijd alleen een schroef waaraan de cilinder zit wat beter vastgemaakt want die wou eerst niet vast waardoor ik constant lekke koppaking had
 
yamaha richard 21-3-2012 19:01 Print reply
Posts: 118
Heb er nu 200 in, komt nog steeds niet heel hoog in de toeren maar bougie is al een heel stuk lichter, maar echt het gevoel dat ie al bijna goed is heb ik niet,

zou het kunnen zijn dat hij zoveel nodig heeft door de lekke koppaking?
 
RutgerDTmx 21-3-2012 22:03 Print reply

Posts: 211
als je een brommer heel lang laat rotten, kan je keeringen uitdrogen, vervang je keerring aan je ontstekingskant eens!

Sproeier 200? wat rij je? 400cc??!!

als je zon grote sproeier nodig hebt is er iets mis!

koppakking moet niet zoveel verschil maken, bij een brommerzaak bij mij in de buurt hadden ze mn koppakking er scheef opgezet, ik had uitlaatgassen aan de onderkant van de kop :s. Brommer reed met 115, hadden ze mn carberateur ook nog eens scheef eropgezet zonder pakkingen; remreiniger tegen de carb aan en hij viel uit.
is nu weer gefixt hoor; loopt net iets te rijk met 115. owja 60cc snel cilinder.

ik zou zeggen meteen keering vervangen! Schijnt dat je met een lekke krukaskeerring niet tot nauwelijks kan rijden!
 
JB1 21-3-2012 22:05 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RutgerDTmx
als je een brommer heel lang laat rotten, kan je keeringen uitdrogen, vervang je keerring aan je ontstekingskant eens!

Sproeier 200? wat rij je? 400cc??!!

als je zon grote sproeier nodig hebt is er iets mis!

koppakking moet niet zoveel verschil maken, bij een brommerzaak bij mij in de buurt hadden ze mn koppakking er scheef opgezet, ik had uitlaatgassen aan de onderkant van de kop :s. Brommer reed met 115, hadden ze mn carberateur ook nog eens scheef eropgezet zonder pakkingen; remreiniger tegen de carb aan en hij viel uit.
is nu weer gefixt hoor; loopt net iets te rijk met 115. owja 60cc snel cilinder.

ik zou zeggen meteen keering vervangen! Schijnt dat je met een lekke krukaskeerring niet tot nauwelijks kan rijden!


Dus ik rijd met een 350cc? :')

Koppakking maakt zeker wel verschil
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
yamaha richard 22-3-2012 8:25 Print reply
Posts: 118
Setup is
70cc
16mm mikuni
Snelle uitlaat jamarcol
 
yamaha richard 22-3-2012 13:21 Print reply
Posts: 118
kan iemand miss ff uitleggen hoe je dat doet die keringen vervangen, heb dat nog nooit gedaan dus weet nie hoe dat moet
alvast bedankt

edit: Ik ben naar de plaatselijke bromfietszaak geweest en die adviseerde eerst eens nieuwe bougie proberen en gewoon weer met sproeier 95 beginnen. Heb ik gedaan en nu loopt ie weer aardig goed alleen je moet steeds gas geven om de brommer aan te houden en bij lage toeren slaat hij uit. Ik ga denk ik eerst even de koppaking vernieuwen omdat ie ws lek is.

en dat de brommer geen lage toeren wil maken in zn vrij en soms in zijn versnellingen ook niet, ligt dat aan de afstelling?

Dit bericht is gewijzigd door yamaha richard op 22-3-2012 om 15:08 uur.

Dit bericht is gewijzigd door yamaha richard op 22-3-2012 om 20:28 uur.
 
yamaha richard 22-3-2012 20:29 Print reply
Posts: 118
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Dus ik rijd met een 350cc? :')

Koppakking maakt zeker wel verschil


Welke sproeier heb jij dan en met welke setup?
bij mij rijd hij nu wel weer met 95 maar lage toeren wil die niet(zie vorige reply)
 

Dit topic is 3181 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved