Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Stalen koppelings korf

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 603 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65614 - Stalen koppelings korf
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 8260 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mxbeunking 21-4-2012 22:02 Print reply

Posts: 2305
Vette shit! goed gemaakt
 
Draaiwerk nodig? = PB
alwin mtx 21-4-2012 22:04 Print reply

Posts: 505
Echt heel netjes gemaakt,

Merk je nog wat aan je gasreactie?

 
mbx-genieter 21-4-2012 22:08 Print reply
Posts: 758
Mooi werk geleverd man.
Heb het hele verhaal door gelezen over het gewicht van het huis en zie nu dat het maar 300gr scheelt met een originele koppeling.
Maar wat zijn nu de kosten om zo'n huis te laten maken??
Maar het is zeker een fijn stukje vakwerk.
 
barry 21-4-2012 22:11 Print reply

Posts: 7387
Dank u dank u, ik ben blij dat het eindelijk af is.
De koppeling is ingebouwd, motor heeft nog niet gelopen.
Testen komt nog, heb eerst weer andere zaken die voor gaan.
22Mei is er een brommercross. Dus dan ga ik sowieso meemaken wat er anders aan is

 
He?
YAMAHA-Power 21-4-2012 22:18 Print reply

Posts: 818
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barry
Dank u dank u, ik ben blij dat het eindelijk af is.
De koppeling is ingebouwd, motor heeft nog niet gelopen.
Testen komt nog, heb eerst weer andere zaken die voor gaan.
22Mei is er een brommercross. Dus dan ga ik sowieso meemaken wat er anders aan is


20 Mei in holterhoek toch?
Mijn brommer is er waarschijnlijk ook bij
 
tsx-elite 22-4-2012 17:16 Print reply

Posts: 1798
zozo, mooi gemaakt kost da?
 
shut up muttley
4takker 22-4-2012 17:45 Print reply

Posts: 2395
en komt het blok nog snel op toeren?

ziet er wel gelikt uit om eerlijk te zijn.
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
barry 22-4-2012 17:57 Print reply

Posts: 7387
Zojuist de brommert aan het lopen gehad.

Ik heb vooralsnog geen gevoel dat het gasreactie echt langzamer is.
Waarschijnlijk is het effect ook minder omdat de koppeling niet direct op de krukas zit en ook maar 30% van de toeren draait wat de krukas doet. Dat is wat anders dan het gewichts verschil in een vliegwiel!
 
He?
Maup 22-4-2012 21:51 Print reply

Posts: 4353
Donders netjes!

Een klein vraagje nu jij je koppeling toch uit elkaar hebt gehaald: zit het tandwiel origineel op de koppelingskrans met rubbers ertussen bevestigd of zit het er gewoon zo op geklonken?
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
lytseleen 22-4-2012 22:04 Print reply

Posts: 1025
zit er zo op
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
Royal Club 22-4-2012 22:06 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barry
Het heeft dan even geduurd, maar het is eindelijk af.
Ik ben er trots op.

afbeelding
afbeelding
afbeelding
afbeelding

Dit gaat noooooooit meer kapot.
Materiaal is 42CrMo4 (chroomstaal).
Weegt 300gram meer dan origineel.
En met YZ85 kopp platen een oersterke koppeling

Dit bericht is gewijzigd door barry op 21-4-2012 om 21:53 uur.


had je er niet meteen een 5plater van kunnen maken?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Martijn II - Forum en Sales Moderator 22-4-2012 22:24 Print reply

Posts: 9841
aangezien je staal gebruikt vind ik dat je wel wat gaten in de korf kunt maken die het gewicht wat verder reduceren. Met staal heb je minder vlees nodig dan alu om het alsnog heel te houden.


 
Too cool for school!
maerijn 22-4-2012 23:12 Print reply

Posts: 2455
En als het geen effect heeft dat die zwaarder is?


Dit bericht is gewijzigd door maerijn op 22-4-2012 om 23:19 uur.
 
barry 22-4-2012 23:23 Print reply

Posts: 7387
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
aangezien je staal gebruikt vind ik dat je wel wat gaten in de korf kunt maken die het gewicht wat verder reduceren. Met staal heb je minder vlees nodig dan alu om het alsnog heel te houden.




Had gekund, maar is overbodig.
Het blijkt geen nadelig effect te hebben.

Het voordeel heb ik nog niet kunnen testen, en dat is de theorie 'extra nep koppel'. Maar dat komt nog!
 
He?
rubbert 23-4-2012 0:23 Print reply

Posts: 8825
ziet er zeker goed uit, maar zou het niet logischer zijn om een paar stalen inserts te fixen en je originele korf uit te frezen? dan ben je ook van het inslaan van je koppeling af, maar is je koppelingskorf niet 3 keer zo zwaar


edit: sorry, was te lui om te lezen, maar thijsse was me al 2 maanden voor met die opmerking

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 23-4-2012 om 0:25 uur.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM

Dit topic is 8260 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved