Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Zuigers crossmotoren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 639 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65461 - Zuigers crossmotoren
Pagina 4 van 11
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 21458 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-simon- 2-11-2011 17:13 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mxbeunking
[...]


kijk dat is handig En je filters moet je ook ongeveer na het crossen steeds schoonmaken en invetten. Filter cleaner 4l kost ook al weer gouw 30 euro.. Maar hier doe je wel een tijd mee
Maar aan wat voor merk zit je te denken?


benzine
ik giet de benzine na het filterswassen door wat todden in een trechter terug in een kan zodat ik die de volgende keer weer kan gebruiken. zo kan ik een aantal keren met de benzine doen en ik ben eigenlijk nog niks beter tegengekomen om de filters te wassen.

@ts: filters zitten bij crossers altijd in een filterbox. maar zo'n ding zuigt nogal wat meer lucht aan als je brommer dus na iedere keer rijden is het aan te raden je filter schoon te maken. bij offroad mischien na 2x. maar dat moet je ff kijken. maar je kunt beter een stuk of 2/3 filters aanschaffen zodat je die tegelijk wast en dan weer ff vooruit kunt.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
bro123 2-11-2011 17:13 Print reply

Posts: 901
urentellert: mychron of alfano word meetal gebruikt.
vooral in de kartsport word zo`n ding heelveel gebruikt.
zitten ook andere sensors in, rpm teller, temperatuur, maar ook rondetijden kun je er op aflezen.
 
they`re expensive, useless, inefficient, wasteful, dirty and noisy. but boy do we love them.
mxbeunking 2-11-2011 17:15 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]


benzine
ik giet de benzine na het filterswassen door wat todden in een trechter terug in een kan zodat ik die de volgende keer weer kan gebruiken. zo kan ik een aantal keren met de benzine doen en ik ben eigenlijk nog niks beter tegengekomen om de filters te wassen.

@ts: filters zitten bij crossers altijd in een filterbox. maar zo'n ding zuigt nogal wat meer lucht aan als je brommer dus na iedere keer rijden is het aan te raden je filter schoon te maken. bij offroad mischien na 2x. maar dat moet je ff kijken. maar je kunt beter een stuk of 2/3 filters aanschaffen zodat je die tegelijk wast en dan weer ff vooruit kunt.


maar dan lossen de lijm resten toch op in de filter? dat hadden wij toe tenminste met die cr125... tenzij dat zo een tamme ouwe filter was...
 
Draaiwerk nodig? = PB
kenny77 2-11-2011 17:15 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


ik wil wel zeg maar een ''cross'' model. t slanke zegmaar van een crosser. niet iets van een tenere.
maar ik vraag me af of dat niet veel te sterk is? als t tam is vind ik niet echt erg. zal sterk genoeg zijn voor t begin

verder wil ik indien het er nog niet op zit een filterbox om een schuimfilter heen bouwen. heb ik op de brommer ook en die blijft heerlijk schoon, hoeft maar 1 keer in 2 maand oid met strand en crossbaan gebruik meerdere keren per week

Wat is aan die van de adv niet cross aan

Dus jij wil zo'n soort gebakje?


Dan kom je toch wel erg slecht uit met 1000?

Een 400cc 2t van eind 70 begin 80, laat zich gemakkelijk rijden.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mxbeunking
[...]


haha ja dat weet ik, maar wel brute kracht zo een 500

maar ik denk dat je wel een beetje een fatsoenlijke crosser wilt hebben? niet een uit de prehistorie of een wrak beun...


Uit de prehistorie?
Ding is van tegen de jaren 90, komt dus praktisch gister uit de fabriek.
 
Aprilia RX 50 2003 2-11-2011 17:21 Print reply

Posts: 6726
@kenny: zie m'n edit

@simon: oke, ja dan moet ik idd m'n filter wat vaker schoonmaken.
ik doe t tot nu toe altijd eerst met water, dan benzine en uiteindelijk invetten met dat filter spul (van die blauwe meuk, naam weet ik zo niet)
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
kenny77 2-11-2011 17:30 Print reply

Posts: 29286
Ach wat is oud.
Als je het ding 1 keer fris maakt en dan bij houd heb je niet mee onderhoud eraan dan een nieuwe.
Waarschijnlijk zelfs wel minder kwa motorisch.

Vanaf 1985 is het allemaal toch wel modern, kwa vering en remmen.
Het zal allicht niet zo rijden als een nieuwe, maar het is maar net wat gewent bent.
 
Aprilia RX 50 2003 2-11-2011 17:35 Print reply

Posts: 6726
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Ach wat is oud.
Als je het ding 1 keer fris maakt en dan bij houd heb je niet mee onderhoud eraan dan een nieuwe.
Waarschijnlijk zelfs wel minder kwa motorisch.

Vanaf 1985 is het allemaal toch wel modern, kwa vering en remmen.
Het zal allicht niet zo rijden als een nieuwe, maar het is maar net wat gewent bent.


ik moet eerst m'n motorrbw maar eens halen. dan zie ik wel welke motor het wordt.

maar ik denk dat ik wel genoeg info heb bedankt
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
-simon- 2-11-2011 17:37 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mxbeunking
[...]


maar dan lossen de lijm resten toch op in de filter? dat hadden wij toe tenminste met die cr125... tenzij dat zo een tamme ouwe filter was...


filter in de benzine dompelen en wat kneden. dan uitknijpen en in een sopje van heetwater en biotex. en daarna ff onder de kraan nog uitspoelen. daar lossen de lijmresten neit van op. je moet ze idd niet in de benzine laten liggen. dan gebeurt dat mischien wel.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
mxbeunking 2-11-2011 17:38 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]


filter in de benzine dompelen en wat kneden. dan uitknijpen en in een sopje van heetwater en biotex. en daarna ff onder de kraan nog uitspoelen. daar lossen de lijmresten neit van op. je moet ze idd niet in de benzine laten liggen. dan gebeurt dat mischien wel.


o oke, dat zullen we dan wel fout hebben gedaan
 
Draaiwerk nodig? = PB
PRO TUNING 2-11-2011 19:51 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]


filter in de benzine dompelen en wat kneden. dan uitknijpen en in een sopje van heetwater en biotex. en daarna ff onder de kraan nog uitspoelen. daar lossen de lijmresten neit van op. je moet ze idd niet in de benzine laten liggen. dan gebeurt dat mischien wel.



Benzine als schoonmaakmiddel wordt door alle filter fabrikanten afgeraden.

Je wilt een paar euro uitsparen door geen filter reiniger te kopen maar riskeert een schade aan je motor van minimaal honderden euro`s door loslatende lijm

Dit noemt men verkeerde zuinigheid
 
Aprilia RX 50 2003 2-11-2011 19:54 Print reply

Posts: 6726
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]



Benzine als schoonmaakmiddel wordt door alle filter fabrikanten afgeraden.

Je wilt een paar euro uitsparen door geen filter reiniger te kopen maar riskeert een schade aan je motor van minimaal honderden euro`s door loslatende lijm

Dit noemt men verkeerde zuinigheid


t werkt bij mij tot nog toe prima, en bij simon ook blijkbaar...
en ik ken nog een stuk of 6 man die dat ook doen. dus zit wel goed denk ik
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Tobias Verhoef 2-11-2011 20:28 Print reply

Posts: 1832
Is het niet gewoon slim on bijv een honda xr 500/600 te halen, heeft stukken minder onderhoud nodig. Maarja dan heb je wel een 4 takt.


 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
der Chef 2-11-2011 20:40 Print reply

Posts: 3265
http://motor.marktpl...egmotor-18121981.htm
Deze urenteller had ik, werkte goed en simpel aan te sluiten door een draad om de bougiekabel te wikkelen.
 
mx-jacob 2-11-2011 20:41 Print reply

Posts: 2938
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
Is het niet gewoon slim on bijv een honda xr 500/600 te halen, heeft stukken minder onderhoud nodig. Maarja dan heb je wel een 4 takt.





maar ja dat ziet er niet echt uit als een cross motor
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
Aprilia RX 50 2003 2-11-2011 20:43 Print reply

Posts: 6726
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mx-jacob
[...]



maar ja dat ziet er niet echt uit als een cross motor


eigenlijk wel. maar ik wil gewoon een 2 takt
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.

Dit topic is 21458 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 11
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved