Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Zuigers crossmotoren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 669 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65461 - Zuigers crossmotoren
Pagina 2 van 11
Spring naar pagina: 1, 2, 3, ... 9, 10, 11Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 21411 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tobias Verhoef 2-11-2011 14:17 Print reply

Posts: 1832
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
125 cc - 8 draaiuren
250 cc - 15 draaiuren
Bij nicasil cilinders

Het probleem is niet de zuiger slijtage, maar door het kantelen van de zuiger wat steeds erger wordt naarmate de zuiger verder slijt, drukt de zuigerveer het nicasil in het aluminium van de cilinder.
Op het oog lijkt er niets aan de hand, maar ga je meten is vooral onder en boven de uitlaatpoort meer speling.

Goede zuigers voor 2-takt - Wössner - Vertex - Barikit
Pro-X zuigers ben ik niet zo van gecharmeerd, drijfstang sets wel.

Bij gietstalen wand kun je in principe doorrijden tot de zuiger er dwars in ligt, dan boren + honen met overmaat zuiger.


Wiseco is toch ook goed?
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
PRO TUNING 2-11-2011 14:20 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
[...]


Wiseco is toch ook goed?



Wiseco levert vaak voor nicasil cilinders maar 1 maat, dus je hebt geen keuze qwa speling.
 
Aprilia RX 50 2003 2-11-2011 15:07 Print reply

Posts: 6722
oke dus als ik een gietijzeren cilinder neem kan ik dus een stuk langer met een zuiger doen?

dat het minder presteert zal me een zorg wezen. het is vooral hobby en 250cc 2t die wat minder vermogen levert zal nog altijd genoeg zijn de eerste tijd.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
- Han - 2-11-2011 15:35 Print reply

Posts: 9667
zo makkelijk 'neem' je niet een gietijzeren bus. Meeste motoren zijn nicasil als ik me niet vergis
 
<10.000 posts
Aprilia RX 50 2003 2-11-2011 15:39 Print reply

Posts: 6722
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: - Han -
zo makkelijk 'neem' je niet een gietijzeren bus. Meeste motoren zijn nicasil als ik me niet vergis


bestaan er geen vervaningscilinders dan? zoals bij brommers bijvoorbeeld?
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Tobias Verhoef 2-11-2011 15:42 Print reply

Posts: 1832
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: - Han -
zo makkelijk 'neem' je niet een gietijzeren bus. Meeste motoren zijn nicasil als ik me niet vergis


Je moet inderdaad een best wel oude crossmotor nemen om nog een gietijzeren bus te hebben. Wat ik wel weet is dat je bij prox gietijzeren bussen hebt die je dan inplaats voor nikasil neemt. Maar het nadeel van dat is dat de cilinder gekoterd moet worden en dat de poorten goed op maat moet worden gemaakt, iedergeval dat kost een boel tijd en dus geld. Dan is het denk wel goedkoper om gewoon steeds je zuiger te vervangen.

Maar ik heb geen idee hoe nieuw die enduro moet zijn.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
Aprilia RX 50 2003 2-11-2011 15:45 Print reply

Posts: 6722
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
[...]


Je moet inderdaad een best wel oude crossmotor nemen om nog een gietijzeren bus te hebben. Wat ik wel weet is dat je bij prox gietijzeren bussen hebt die je dan inplaats voor nikasil neemt. Maar het nadeel van dat is dat de cilinder gekoterd moet worden en dat de poorten goed op maat moet worden gemaakt, iedergeval dat kost een boel tijd en dus geld. Dan is het denk wel goedkoper om gewoon steeds je zuiger te vervangen.

Maar ik heb geen idee hoe nieuw die enduro moet zijn.


budget is best laag. iets over de 1000 dus zal oudje worden. maar ik kan onderhoudt zelf doen.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
- Han - 2-11-2011 15:47 Print reply

Posts: 9667
heb je ook wat gereserveerd voor onderhoud? Voordat je met zo'n oud lijk echt kunt rijden ben je meestal ook enkele honderden euro's verder. Zou wachten en verder sparen zodat je meer te besteden hebt
 
<10.000 posts
Aprilia RX 50 2003 2-11-2011 15:52 Print reply

Posts: 6722
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: - Han -
heb je ook wat gereserveerd voor onderhoud? Voordat je met zo'n oud lijk echt kunt rijden ben je meestal ook enkele honderden euro's verder. Zou wachten en verder sparen zodat je meer te besteden hebt


ja, het onderhoudt wat nu in m'n brommer komt te zitten + nog wat meer gaat dan naar de motor.
ik kan veel dingen zelf. heb beschikking over een draai en freesbank dus eventuele kromme assen enz kan ik zelf ieuw maken. ik heb beschikking tot praktisch alle manieren van lassen. dus veel onderhoud kan zelf.

maar dat terzijde

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 2-11-2011 om 15:52 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
- Han - 2-11-2011 15:57 Print reply

Posts: 9667
een motorisch onderdeel kan je meestal niet zo makkelijk zelf maken. Als baktandwielen en je bigend eraan gaan dan wordt het toch best kostbaar!
 
<10.000 posts
Aprilia RX 50 2003 2-11-2011 16:01 Print reply

Posts: 6722
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: - Han -
een motorisch onderdeel kan je meestal niet zo makkelijk zelf maken. Als baktandwielen en je bigend eraan gaan dan wordt het toch best kostbaar!


ja dat weet ik

maar ik bedoel dat veel onderhoud toch wel zelf kan. en dat het sleutel werk zelf kan. dan zit ik alleen nog met kosten van onderdelen. en aangezien het grote kans is dat het een cr250 wordt zijn er ook bakken onderdelen te krijgen.

maar dat is een andere discussie.

maar is het mogelijk om in een cr250, kdx250, gs250/300, uit 1990 tot ong 2000 mogelijk om een gietijzeren cilinder te zetten zodat dat heel stuk scheelt aan zuigers?
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
-simon- 2-11-2011 16:06 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


ja dat weet ik

maar ik bedoel dat veel onderhoud toch wel zelf kan. en dat het sleutel werk zelf kan. dan zit ik alleen nog met kosten van onderdelen. en aangezien het grote kans is dat het een cr250 wordt zijn er ook bakken onderdelen te krijgen.

maar dat is een andere discussie.

maar is het mogelijk om in een cr250, kdx250, gs250/300, uit 1990 tot ong 2000 mogelijk om een gietijzeren cilinder te zetten zodat dat heel stuk scheelt aan zuigers?


om de 25-30 uur een nieuwe zuiger in die allu cilinder en er is niks aan de hand.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Aprilia RX 50 2003 2-11-2011 16:11 Print reply

Posts: 6722
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]


om de 25-30 uur een nieuwe zuiger in die allu cilinder en er is niks aan de hand.


ja maar ik ben van plan om vrij veel uren te maken. ik wete niet precies wat zo'n zuiger kost. maar als dat iets van 100 euro is zal ik er waarschijnlijk 500 euro oid aan zuigers in moete stoppen per jaar.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
- Han - 2-11-2011 16:13 Print reply

Posts: 9667
nee dat zal je niet halen, zou ouwe motor valt al eerder uit elkaar!

Maar is het wel zo slim om zon oudje te halen dan als je veel wilt rijden?
 
<10.000 posts
-simon- 2-11-2011 16:16 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


ja maar ik ben van plan om vrij veel uren te maken. ik wete niet precies wat zo'n zuiger kost. maar als dat iets van 100 euro is zal ik er waarschijnlijk 500 euro oid aan zuigers in moete stoppen per jaar.


zuiger vervangen kost idd een dikke 100 euro.
maar bij een enduro kunde wel wat langer doen als bij een crosser. dus zeg een 35u of mischien wel 40u.

en ik zag dat je wou weten hoe de urenteller werkt. daarbij draai je een signaaldraad om de bougi kabel waardoor hij signaal krijgt. maar of in de tijdsduur ook het toerental wordt meegenomen weet ik niet.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed

Dit topic is 21411 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 11
Spring naar pagina: 1, 2, 3, ... 9, 10, 11Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved