Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Zuigers crossmotoren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 696 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65461 - Zuigers crossmotoren
Pagina 10 van 11
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 9, 10, 11Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 21229 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Derbi-Olaf 8-11-2011 16:23 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
sorry voor het kicken van dit topic maar hier komt ff het mooiste uit.

is dit wat jongens:
http://link.marktplaats.nl/498982732

ik heb die 1050 geboden, maar is dit een beetje een goede. ktm stond wel goed bekend dacht ik, maar misschien mensen die hier anders over denken of er wat op aan te merken hebben

en kunnen jullie zien welk bouwjaar dit is? lijkt mij zelf iets van 2002 oid in hoeverre ik kan herkennen

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 8-11-2011 om 16:14 uur.

zijn fijne dingen, rijden aangenaam, zuigertjes gaan best lang mee...


echter zou ik er wel als je hem koopt meteen een nieuwe zuiger inzetten en de rest even controleren om met een schone lei te beginnen

zuigertje voor die dingen kost je denk ik 200-250 euro (voor een goede!)


Edit: @ rubbert, zodra je op wedstrijdnivea rijd worden pro-linkdelen wel degelijk gewone slijtage onderdelen!

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 8-11-2011 om 16:23 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Aprilia RX 50 2003 8-11-2011 16:29 Print reply

Posts: 6718
2 a 250 euro

gaan die ook 2 keer zolang mee als die dingen van 125 euro die ik laatst ergens vond (kan t alleen zo snel niet weer vinden)

alleen ik ga net voor m'n motor rbw. mag ik daar eigenlijk wel op? hebben die dingen niet meer dan 25 kW? (op kenteken dan, in t echt mag t van mij wel meer)
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Derbi-Olaf 8-11-2011 16:31 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
2 a 250 euro

gaan die ook 2 keer zolang mee als die dingen van 125 euro die ik laatst ergens vond (kan t alleen zo snel niet weer vinden)

alleen ik ga net voor m'n motor rbw. mag ik daar eigenlijk wel op? hebben die dingen niet meer dan 25 kW? (op kenteken dan, in t echt mag t van mij wel meer)

dingen staan normaal met 12kw op kenteken

in die apparaten zetten wij altijd gewoon originele zuigertjes van KTM zelf, omdat die naar eigen ervaring een stuk langer meegaan dan de goedkopere zuigers (iig in die mate dat het loont om die extra euro's uit te geven)

Nja, zuigertje zelf koste origineel KTM geloof ik 180 euro, ben niet zeker.
Komt dan nog een kopset bij en een naaldlagertje
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Aprilia RX 50 2003 8-11-2011 16:33 Print reply

Posts: 6718
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

dingen staan normaal met 12kw op kenteken

in die apparaten zetten wij altijd gewoon originele zuigertjes van KTM zelf, omdat die naar eigen ervaring een stuk langer meegaan dan de goedkopere zuigers (iig in die mate dat het loont om die extra euro's uit te geven)

Nja, zuigertje zelf koste origineel KTM geloof ik 180 euro, ben niet zeker.
Komt dan nog een kopset bij en een naaldlagertje


waarom een kopset? bedoel je de cilinder kop?

neem aan dat die niet altijd nieuw hoeft
en dat naaldlagertje moet ook elke keer vervangen. bij brommers zolang die lagers goed zijn steek ik ze terug
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Aprilia RX 50 2003 8-11-2011 16:35 Print reply

Posts: 6718
laat maar ik krijg net mailtje terug dat ie al verkocht is en hij hem gwn nog niet heeft verwijderd
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Derbi-Olaf 8-11-2011 16:36 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


waarom een kopset? bedoel je de cilinder kop?

neem aan dat die niet altijd nieuw hoeft
en dat naaldlagertje moet ook elke keer vervangen. bij brommers zolang die lagers goed zijn steek ik ze terug

naaldlagertje nemen wij altijd mee, 'tis (zeker als zaak) te gek om het te laten zitten als je weet wat voor risico's je neemt

Kopset bedoel ik een pakkingset mee met voet, kop, en powervalvepakkingen (en oringen voor de uitlaat)


Edit: Jammer ! Maar dommer wordt je van de info niet

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 8-11-2011 om 16:37 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Aprilia RX 50 2003 8-11-2011 16:39 Print reply

Posts: 6718
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

naaldlagertje nemen wij altijd mee, 'tis (zeker als zaak) te gek om het te laten zitten als je weet wat voor risico's je neemt

Kopset bedoel ik een pakkingset mee met voet, kop, en powervalvepakkingen (en oringen voor de uitlaat)


Edit: Jammer ! Maar dommer wordt je van de info niet

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 8-11-2011 om 16:37 uur.


oke, ja pakkingen enz spreken voor zich.
en als zaak snap ik het wel. maar mijn pa is schipper en ik leerling machinist dus we kunnen wel redelijk ischatten wanneer een lager stuk is. maar kon zijn dat ze elke keer op waren oid.

maar volgens mij heeft zo'n oudje geen powervalve?

en zeker info kan nooit kwaad

edit: o ringen voor de uitlaat is in mijn beleving niet echt nodig, maar voor de zekerheid maar wel doen. gaat toch wel over andere bedragen

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 8-11-2011 om 16:40 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
wespa 8-11-2011 16:43 Print reply

Posts: 518
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
laat maar ik krijg net mailtje terug dat ie al verkocht is en hij hem gwn nog niet heeft verwijderd


Heb je een motorrijbewijs?
 
Tie rips: De oplossing voor alles!!!
Aprilia RX 50 2003 8-11-2011 16:43 Print reply

Posts: 6718
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wespa
[...]


Heb je een motorrijbewijs?


nog niet
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
wespa 8-11-2011 16:43 Print reply

Posts: 518
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


nog niet


al bezig? of ook nog niet
 
Tie rips: De oplossing voor alles!!!
Derbi-Olaf 8-11-2011 16:44 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


oke, ja pakkingen enz spreken voor zich.
en als zaak snap ik het wel. maar mijn pa is schipper en ik leerling machinist dus we kunnen wel redelijk ischatten wanneer een lager stuk is. maar kon zijn dat ze elke keer op waren oid.

maar volgens mij heeft zo'n oudje geen powervalve?

en zeker info kan nooit kwaad

edit: o ringen voor de uitlaat is in mijn beleving niet echt nodig, maar voor de zekerheid maar wel doen. gaat toch wel over andere bedragen

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 8-11-2011 om 16:40 uur.

die jij net postte heeft normaal al een powervalve (gaan niet vaak stuk bij die dingen, is een heel simpele constructie)

pakkingen zitten meestal in een setje waar alles gewoon bij zit, dus dan is het te gek om ze te laten zitten als je ze wel gewoon hebt


nja, big - en small end heb je het liefst zo strak mogelijk (dus zodat je de drijfstang zo min mogelijk kan "sleutelen" anders gaat het snel klapperen, zeker bij een dikke 1 cilinder
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Aprilia RX 50 2003 8-11-2011 16:44 Print reply

Posts: 6718
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wespa
[...]


al bezig? of ook nog niet


zeer binnenkort. als het lukt nog voor de winter maar dat kon wel eens krap worden dus ik denk maaart oid (sodra de rijscholen weer beginnen)
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
-simon- 8-11-2011 16:45 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


oke, ja pakkingen enz spreken voor zich.
en als zaak snap ik het wel. maar mijn pa is schipper en ik leerling machinist dus we kunnen wel redelijk ischatten wanneer een lager stuk is. maar kon zijn dat ze elke keer op waren oid.

maar volgens mij heeft zo'n oudje geen powervalve?

en zeker info kan nooit kwaad

edit: o ringen voor de uitlaat is in mijn beleving niet echt nodig, maar voor de zekerheid maar wel doen. gaat toch wel over andere bedragen

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 8-11-2011 om 16:40 uur.


wat kost zo'n lagertje nou en wat kost het als heel het blok in puin loopt. dan heb ik die paar euro er zeker voor over.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Aprilia RX 50 2003 8-11-2011 16:45 Print reply

Posts: 6718
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

die jij net postte heeft normaal al een powervalve (gaan niet vaak stuk bij die dingen, is een heel simpele constructie)

pakkingen zitten meestal in een setje waar alles gewoon bij zit, dus dan is het te gek om ze te laten zitten als je ze wel gewoon hebt


nja, big - en small end heb je het liefst zo strak mogelijk (dus zodat je de drijfstang zo min mogelijk kan "sleutelen" anders gaat het snel klapperen, zeker bij een dikke 1 cilinder


oke vandaar. weet jij misschien welk bouwjaar dat ding van is, of welke bouwjaren die gemaakt zijn?
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Derbi-Olaf 8-11-2011 16:47 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


oke vandaar. weet jij misschien welk bouwjaar dat ding van is, of welke bouwjaren die gemaakt zijn?

dat zou ik je niet durven zeggen :P sorry
 
Heeft een SOHC in z'n broek!

Dit topic is 21229 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 10 van 11
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 9, 10, 11Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved