Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Elektronica Forum - Topic #65449 - Yamaha RD50MX, Geen vonk en momente...
|
Pagina 1 van 6
|
Dit topic is 20850 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Mark300 |
31-10-2011 18:45 |
Posts: 440 |
Hallo Techneuten en ervaringsdeskundigen,
Ik heb een Yamaha RD50MX staan uit 1983 met contactpunten.
Helaas heb ik geen vonk.
De bougie en bougiedop zijn werkend getest op mijn MT, dus die zijn al uitgesloten.
Er zijn geen losse draden of aansluitingen.
Voor de rest doet alles wat het zonder draaiende motor zou moeten ook.
Knipperlichten, remlicht en het neutraallampje.
Met ontstekingen heb ik tot dusverre nog geen problemen gehad, en heb op dit gebied weinig ervaring.
Ik heb dus alle bedrading nagelopen, en overal waar een stekker zit heb ik de raakvlakken paar keer in en uit elkaar gestoken, en met de vijl/platte schroevendraaier overheen gegaan.
Ik heb de bobine en ontsteking niet kunnen uitsluiten omdat ik hier geen 2de van heb.
Verder zoek ik een goed draadboomoverzicht van een RD50MX uit 1983, een duidelijke hiervan heb ik (nog) niet kunnen vinden. Die in de KB is aardig onduidelijk.
Ikzelf kom uit Spijkenisse, eventueel handig voor als er een andere brommerfanaat in de buurt woont en meer verstand op dit gebied heeft van mij en mij een handje zou willen helpen.
Ik waardeer iedere input, en op voorhand bedank ik iedereen.
|
|
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless |
|
jeroentjen13 |
31-10-2011 18:47 |
Posts: 850 |
gaan je contactpunten open? staan je juist afgesteld?
|
|
|
|
Mark300 |
31-10-2011 18:49 |
Posts: 440 |
De contactpunten gaan idd open, en deze kloppen tot dusverre redelijk met de merktekens.
Zonder een afgestelde ontsteking hoor je toch gewoon een vonk te krijgen, alleen staat deze niet op het juiste moment toch?
|
|
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless |
|
ChielTZR |
31-10-2011 18:50 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mark300
De contactpunten gaan idd open, en deze kloppen tot dusverre redelijk met de merktekens.
Zonder een afgestelde ontsteking hoor je toch gewoon een vonk te krijgen, alleen staat deze niet op het juiste moment toch?
dt ontsteking valt niet veel aan af te stellen.
gewoon puntjes op 0.4/0.35 mm zetten. geen vokjes tussen de punten?
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
Mark300 |
31-10-2011 18:53 |
Posts: 440 |
@ChielTZR,
Ook geen vonk tussen de contactpuntjes, dit is wel gunstig neem ik aan?
|
|
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless |
|
ChielTZR |
31-10-2011 18:54 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mark300
@ChielTZR,
Ook geen vonk tussen de contactpuntjes, dit is wel gunstig neem ik aan?
zeker.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
Mark300 |
31-10-2011 18:58 |
Posts: 440 |
Daar zit het probleem dus niet.
Verdere ideeen?
|
|
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless |
|
antonhonda |
31-10-2011 19:07 |
Posts: 3616 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mark300
Daar zit het probleem dus niet.
Verdere ideeen?
bobine, onstekingsspoel, google maar is op brommer geeft geen vonk
|
|
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud |
|
pompower |
1-11-2011 6:54 |
Posts: 1777 |
heb je een stroboscoop?
anders die ff gebruiken
|
|
www.basvanloenen.nl |
|
De Schout |
1-11-2011 20:58 |
Posts: 5327 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pompower
heb je een stroboscoop?
anders die ff gebruiken
en wat ga je daar precies mee opschieten dan?
@ ts, heb je de brommer zo gekregen, of deed hij het eerst wel?
heeft tie lang stilbestaan ofzo? of rijdende weg kapot gegaan dat je weet?
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
Mark300 |
7-1-2012 21:30 |
Posts: 440 |
Beetje heel laat, maar wegens tijdgebrek en andere dingen.
@De Schout:
Ik heb de brommer zo gekregen, maar de brommer scheen gevonken te hebben, en daarna heeft hij hem opgeknapt.
Heb de punten waar de diverse elektra delen aan het frame zitten ook al opgeschuurd, zonder resultaat.
Bobine doorgemeten, Ok.
Spoelen doorgemeten, Ok.
Nieuwe bougie en bougiedop ( werkend op me MT), Ok.
Bedrading nalopen volgens schema, Ok.
Contactslot, Ok.
Snap er echt helemaal niets meer van, wordt dat ding ondertussen een beetje beu.
Vandaag ook naar een winkel geweest in Eindhoven die RD spullen aanbied, en mij zou helpen met mijn ontsteking.
Daar aangekomen, Nee sorry, we hebben niets, kunnen niets, weten niets en we helpen je dus helaas niet verder.
Heel positief voor het hobby plezier
|
|
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless |
|
kenny77 |
7-1-2012 22:17 |
Posts: 29286 |
Waar woon je ongeveer?
Als het kwa afstand te doen is wil wel eens een middag langs komen om te helpen?
Neem ik een compleet werkende ontsteking mee.
Moet je wel even wachten op beter weer, want ik ga niet door de regen rijden met de motor.
|
|
|
|
Mark300 |
7-1-2012 22:29 |
Posts: 440 |
Woon in Spijkenisse, paar kilometer onder Rotterdam.
Als je zou willen langskomen graag, maar denk dat het een beetje ver voor jouw is?
|
|
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless |
|
kenny77 |
7-1-2012 22:34 |
Posts: 29286 |
Is inderdaad een aardig stukje toeren, 200km.
Wordt hem inderdaad niet.
Dacht dat je dan bij eindhoven woonde, helaas.
|
|
|
|
Mark300 |
7-1-2012 23:33 |
Posts: 440 |
Top van je aanbod iig.
Maar sommige dingen zitten er jammer genoeg dus niet in.
Btw, even een vraagje:
In hoeverre komt de onsteking overeen met een RD50/DT50/RD50M/DT50MX en de rest die vergelijkbaar zijn?
Anders koop ik een lopende sloper voor de ontsteking, van de rest zal ik vast wel weer afkomen.
|
|
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless |
|
kenny77 |
7-1-2012 23:37 |
Posts: 29286 |
Alle AC blokken die op het rd blok lijken hebben de zelfde ontsteking.
Ook de 80 blokken, wat niet zo past zijn de binnenrotors van de yz80, fs1 ontsteking is ook iets anders (toch te duur meestal) en lc is anders.
|
|
|
|
Dit topic is 20850 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 6
|
|