Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Pro Forum - zelf membraan kleppen makken (knippen)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1096 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Pro Forum - Topic #6527 - zelf membraan kleppen makken (knipp...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 17914 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MB50TUNED 3-12-02?21:08 Print topicpost
Posts: 1054
Zijn er mensen die zelf membraan kleppen gemaakt hebben? Ik ben wel benieuwd waar je zoon carbonvel kan kopen. (of is er misschien iemand bereid wat op te sturen tegen vergoeding). En is er makkelijk met het materiaal te werken?

Standaard kleppen vallen voor mij af en de meeste kant en klare kleppen ook, want ik wil de rib tussen de kleppen weghalen.

Formaat moet (minstens) 45 bij 45 mm zijn.

[This message is edited by MB50TUNED on 3-12-02 21:24]
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).

Blorn 3-12-02?22:14 Print reply

Posts: 13825
welke 'rib' bedoel je?

Bron: [URL[t]]http://www.macdizzy.com[/t]www.macdizzy.com[/URL]

dat die '2' kleine klepjes 1 grote worden?

ik ben ook wel geintresseerd in carbon om zelf te knippen.. al las ik net op macdizzy dat het ook met 'glass fiber' (= glasvezel toch?) kan..
 
MB50TUNED 3-12-02?22:28 Print reply
Posts: 1054
ja, ik wil een groot venster maken ipv 2 kleine.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
scooterkiller 3-12-02?22:35 Print reply

Posts: 2987
Er is van Polini carbon velletjes verkrijgbaar om membraampklepjes te knippen maar let op ze zijn prijzig.

En je schaar is ook meteen bot.

[This message is edited by scooterkiller on 3-12-02 22:37]
 
BIERTJUH!!!!!!!!
Martijn 3-12-02?22:41 Print reply
Posts: 10000
kheb ook zelf geknipt...had plaatjes gekocht...2 velletjes van malossi, blauwe...is op 1na dikste geloof ik...

knippen is vet makkelijk...gewoon ff voorzichtig netjes knippen...

maar die dingen waren wel duur...khad samen met een maat gekocht..ieder een vel...kosstte 10 gulden per vel...of 10 euro..kweet het niemeer :(

kijk anders ff op www.50cc.nl...of op www.vdhparts.nl...

maar bij vdhparts moet je alleen ff voor de prijs kijken..NIETS BESTELLEN!!
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Neonlampje 3-12-02?22:50 Print reply

Posts: 14825
waarom 1 grote? dan heb je een veel grotere zuiging nodig toch om hem helemaal open te laten gaan? is wel veel steviger..

je kan gewoon velletje kopen kost 30 euro ofzo, en kan je de hele wereld aan membraamkleppen uit knippen.. ff precies aftekenen.. en dan of met stanleymes of een dikek schaar uitknippen.. simpel
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 3-12-02?22:58 Print reply

Posts: 5996
idd, wrom groter, beter haal je dat tussenschotje weg. heb denk ik meer effect. wat aan de bovenkant zit in et midden...

edit: groter is wel beter, maar niet 1 klep er van maken, de weerstand die je mengsel extra moet ondernemen is niet relevant tegenover het extra beetje benzine dat er dan doorheen kan. (denk ik)

[This message is edited by zoetahmeerdah on 4-12-02 17:57]
 
ik haat mensen
swiss 3-12-02?22:58 Print reply
Posts: 672
ik had op de BM stukje gekocht van harry voor 4 euro ofzo, genoeg om twee kleppe nte knippen.
knippen ging heel makkelijk, alleen 150 km later brak er eentje af. (geen schade door carbon gelukkig, ff oude erop gegooit en doorgegan) weet niet of ik het verkeerd geknipt heb of verkeerd om geplaatst, of dat ik gewoon pech had.
 
dae obbe ufm bergli, da staet an schwaze mtx 8, ich has i w
Blorn 3-12-02?23:02 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Originally posted by: zoetahmeerdah

idd, wrom groter, beter haal je dat tussenschotje weg. heb denk ik meer effect. wat aan de bovenkant zit in et midden...
bedoel je de reedstops? dan verklaar ik je bij deze voor gek.. bedoel je alleen het alu schotje? dat je dus een spleet hebt die niet word afgesloten verklaar ik je alsnog bij deze voor gek

leg eens duidelijk uit wat je bedoeld aub
 
-Michiel RS- 4-12-02?00:32 Print reply
Posts: 2803
Quote:
Originally posted by: MB50TUNED

ja, ik wil een groot venster maken ipv 2 kleine.



Heb ik ook al eens geprobeerd bij een tsx membraan, dat spijltje alu uit het membraan gedremeld, en 1 grote klep geknipt.

Maar met me 1 kleppahmemb reed hij duidelijk minder krachtig :a
 
Blukaap 4-12-02?10:43 Print reply

Posts: 10006
Heb nog zo'n malossi velletje liggen als het goed is.
10x10cm geloof ik, is .30mm dik en van dat nepcarbon spul (carbonit).

Maja, was 13 euro voor 2 van die velletjes, en kans dat het je cilinder molt is kleiner, daarom heb ik het gekocht .


Is gewoon te knippen met een huis tuin en keukenschaar.


[This message is edited by Blukmeester on 4-12-02 10:46]
 
Bastila is lief
ardan 4-12-02?10:56 Print reply
Posts: 595
ik denk niet dat kleppen die uit 1 stuk bestaan beter zullen werken als 1 waar in het midden een spleet zit,uit 1 stuk zal teveel weerstand bieden. en ik betwijfel dat honda dat niet geprobeerd heeft en als dat beter was,dan hadden we wel volle plaatjes gebruikt,maar probeer en zie wat het doet
 
have a blast,go fast
Hier_ben_ik - Administrator 4-12-02?11:46 Print reply

Posts: 8499
nou...


ronald en ik hebben het er met harrie van hout over gehad, die carbonne plaatjes van malossi die harrie heeft waren iig veel en veel te dik, moest ongeveer half zo dik zijn zei hij, het gaat wel maar het wordt niet top met die dikke dingen zei die... anders had ik er wel 1 ingezet jah maarja.. als hij zegt dat het niet maximaal is dan zal dat wel
 
Members zijn vervelend :-|
Erik_N 4-12-02?12:08 Print reply

Posts: 5360
Was is trouwens beste membraam wat je ken krijgen voor je honda?
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
wipe-out 4-12-02?15:51 Print reply

Posts: 7672
er is geen beste lijkt mij, dat hangt helemaal af van je setup ed. volgens mij.

net zoals dat een uitlaat nooit "de beste" kan zijn zeg maar, omdat hij niet op alle setups altijd zo goed is.
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 4-12-02?17:47 Print reply

Posts: 5996


dit heb ik weggehaald



ik had dus met rens een tijdje geleden het er over gehad wat nou het beste membraam was, eigenlijk is dat de euro. meer oppervlakte dan een mallossi 6 kleps. maar de coating van die euro is erg slecht, nml niet benzine bestendig. dan heb je nog de 4 kleps mallossi/adige en de stnd membraam 4 kleps. op de mallossi/adige zit geen coating. das dus kut, en op de ori wel, dus heb ik maar dat dingetje wat er tussen zit weggefreest. ik heb nu trouwens ook eem membraam gevonden (4 kleps) waar het al standaard uit is gehaald. komt iig uit een 80 blok, geen r2
 
ik haat mensen

Dit topic is 17914 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved