kenny77 |
7-11-2011 17:17 |
 Posts: 29286 |
Verschil moet er wezen.
|
|
|
|
Tom96 |
7-11-2011 18:00 |
 Posts: 1719 |
Mijn MT knalt boven de 7000 toeren een dikke vlam door mijn membraan en spruitstuk heen.
membraan is dus al naar de klote geholpen...
maar nu is mijn vraag,
hoe stel ik een ontsteking van een mt8 af?
hij staat te laat want onderin merkt ik het niet zo erg maar bovenin toeren dan vonkt hij als de inlaat open is.
alvast bedankt.
|
|
|
|
axety |
7-11-2011 19:02 |
 Posts: 207 |
Het vliegwiel moertje is er inmiddels af maar ik krijg het vliegwiel zelf met geen mogelijkheid los.
Iemand ideeën?
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
7-11-2011 19:03 |
 Posts: 14999 |
vliegwieltrekker kopen
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
bro123 |
7-11-2011 19:45 |
 Posts: 901 |
|
|
they`re expensive, useless, inefficient, wasteful, dirty and noisy. but boy do we love them. |
|
Paultje Pils |
8-11-2011 18:02 |
 Posts: 2110 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: axety
Het vliegwiel moertje is er inmiddels af maar ik krijg het vliegwiel zelf met geen mogelijkheid los.
Iemand ideeën?
Met een vliegwiel/poulie trekker. Wanneer het nog niet wil, elke dag paar keer WD40 spuiten, en trekker op spanning houden. Wil het dan nog niet, kun je het vliegwiel altijd nog verhitten.
Edit: Heb het blok van mijn XT600 eruit gehaald, zie ik het volgende:
De linker carburateur heeft een gasklep, de rechter een vlakschuif.
Hoort dit zo? Zo ja, wat is hier het praktisch nut van? Of is dit bij elkaar gebeund?
Dit bericht is gewijzigd door Paultje Pils op 8-11-2011 om 18:44 uur.
|
|
If you can't dodge it, ram it. |
|
Lohengrin |
8-11-2011 19:50 |
Posts: 161 |
Hallo
De uitlaat bocht van men leovinci V6 is helemaal roest.
Ik las hier dat je het er kan afschuren, maar schuur je dan na een tijdje geen gat in je uitlaat.
Hoe kan ik het het roest het best verwijderen en hem terug spuiten en behandelen ofzo ?
Dank
|
|
|
|
ChielTZR |
8-11-2011 19:52 |
 Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Lohengrin
Hallo
De uitlaat bocht van men leovinci V6 is helemaal roest.
Ik las hier dat je het er kan afschuren, maar schuur je dan na een tijdje geen gat in je uitlaat.
Hoe kan ik het het roest het best verwijderen en hem terug spuiten en behandelen ofzo ?
Dank
als je er met het schuren alleen het roest afhaalt dan krijg je geen gaten in je uitlaat.
of je moet nu een helemaal doorgerotte uitlaat hebben.
uitlaat schuren gaat ook prima met een aangedreven staalborstel.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
wespa |
8-11-2011 20:36 |
 Posts: 518 |
Even een vraagje:
Ik zoek deze remschijven: http://fietsen-bromm...p;fta_ind=8&fs=1 (LAATSTE FOTO)
Ik wil die graag op me brommer doen. Maar hoe heten die remschijven en waar kan je ze eventueel kopen? Heb je ook nog een special remblokje nodig?
Dit bericht is gewijzigd door wespa op 8-11-2011 om 20:37 uur.
|
|
Tie rips: De oplossing voor alles!!! |
|
axety |
8-11-2011 21:19 |
 Posts: 207 |
Ik zoek eigenlijk een snelle en betrouwbare 70cc cilinder. Malossi die heeft een hardchromen wand en is dus ook behoorlijk slijtvast lijkt me. Maar als iemand anders nog een cilinder weet die beter is, ik hoor het graag!
Ik heb op deze site een malossi cilinder gezien voor de honda mb maar die past toch ook wel op een honda mt5?
http://www.schaafbro...Honda&d=00000501
|
|
|
|
ChielTZR |
8-11-2011 21:26 |
 Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: wespa
Even een vraagje:
Ik zoek deze remschijven: http://fietsen-bromm...p;fta_ind=8&fs=1 (LAATSTE FOTO)
Ik wil die graag op me brommer doen. Maar hoe heten die remschijven en waar kan je ze eventueel kopen? Heb je ook nog een special remblokje nodig?
Dit bericht is gewijzigd door wespa op 8-11-2011 om 20:37 uur.
wave remschijven zijn dat. als ze op je brommer passen (dezelfde afmetingen) kan je gewoon je oude blokken gebruiken.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
ikkejw |
8-11-2011 21:28 |
 Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tom96
Mijn MT knalt boven de 7000 toeren een dikke vlam door mijn membraan en spruitstuk heen.
membraan is dus al naar de klote geholpen...
maar nu is mijn vraag,
hoe stel ik een ontsteking van een mt8 af?
hij staat te laat want onderin merkt ik het niet zo erg maar bovenin toeren dan vonkt hij als de inlaat open is.
alvast bedankt.
normaal gesproken zet je de grondplaat zo ver mogelijk rechtsom (met de klok mee) en that's it. je kunt zo'n ontsteking maximaal 3 graden draaien (1.5 graden vroeger of later dan standaard) dus die worden nog wel eens (te ver) uitgevijld. de standaard instelling is gelukkig ook makkelijk te vinden, zet het streepje op je grondplaat gelijk met de nok in je carter en het moet goed lopen.
zo niet, dan zijn er nog wel honderd andere mogelijkheden waar het aan kan liggen.
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
wespa |
8-11-2011 21:29 |
 Posts: 518 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]
wave remschijven zijn dat. als ze op je brommer passen (dezelfde afmetingen) kan je gewoon je oude blokken gebruiken.
Oké bedankt
|
|
Tie rips: De oplossing voor alles!!! |
|
old timer |
8-11-2011 21:37 |
 Posts: 469 |
is het verboden om een baseball knuppel op mn brommer te hebben, of n bijl?
|
|
bijna goed, is goed genoeg |
|
axety |
8-11-2011 21:41 |
 Posts: 207 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: old timer
is het verboden om een baseball knuppel op mn brommer te hebben, of n bijl?
Zolang het bij een ongeluk geen extra schade of letsel kan veroorzaken, maar waarvoor wil je dat doen?
|
|
|
|