Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 48"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 779 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #65148 - "Kleine vragen Topic Deel 48"
Pagina 73 van 202
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 72, 73, 74 ... 200, 201, 202Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 149484 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Derbi-Olaf 28-10-2011 14:03 Print reply

Posts: 14999
heeft vooral te maken met condensatie hoor... je mengsel condenseert tegen de koude wanden in je blok, m.a.w. benzine word onttrokken uit de lucht en dus uit je mengsel en zet zich in vloeibare vorm tegen koude interne delen van je blok

een benzine lucht/mengsel heeft inderdaad maar een smal verhoudinggebied waar het goed ontbrand
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
henk99 28-10-2011 14:06 Print reply
Posts: 10
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
heeft vooral te maken met condensatie hoor... je mengsel condenseert tegen de koude wanden in je blok, m.a.w. benzine word onttrokken uit de lucht en dus uit je mengsel en zet zich in vloeibare vorm tegen koude interne delen van je blok

een benzine lucht/mengsel heeft inderdaad maar een smal verhoudinggebied waar het goed ontbrand


Dus jij denkt dat als je met choke start, dat er dan een deel van de brandstof niet goed vernevelt en aan de rand van je blok blijft hangen. en de rest van het brandstof, wat je dus krijgt door de choke, dat dat wel goed vernevelt?
 
Als ik val, sta ik op. Als ik sta, val ik op.
Derbi-Olaf 28-10-2011 14:08 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk99
[...]


Dus jij denkt dat als je met choke start, dat er dan een deel van de brandstof niet goed vernevelt en aan de rand van je blok blijft hangen. en de rest van het brandstof, wat je dus krijgt door de choke, dat dat wel goed vernevelt?

Ik denk dat niet... Ik weet dat

niet alle benzine in je mengsel condenseert hea, bij een rijker mengsel zal ongeveer evenveel tegen je blok condenseren dan bij een armer mengsel => er blijft dus in verhouding meer benzine in je benzine/luchtmengsel zitten.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
henk99 28-10-2011 14:10 Print reply
Posts: 10
aha nou ik snap nu in ieder geval een beetje hoe het zit, bedankt!
 
Als ik val, sta ik op. Als ik sta, val ik op.
-CrJarvin- 28-10-2011 15:41 Print reply

Posts: 362
welk draadje van de cockpit van een mtx r is voor de temperatuur, dus waar de temperatuur meter op aangesloten moet worden. ?

En ik kan mijn voorwiel as niet helemaal vast draaien(honda mtx r), want dan draait mun voorwiel niet meer. Wat kan ik hier aan doen om dit te verhelpen?

thnx
 
Snelle cilinders zijn blije cilinders :D, dus hoe blij is jouw cilinder?
- Han - 28-10-2011 15:43 Print reply

Posts: 9667
dan is die bus die tussen je lagers zit te smal. Want normaal sspan je zon ding in tussen de vork, (middelste deel) lager, en tussenbus

Dit bericht is gewijzigd door - Han - op 28-10-2011 om 15:43 uur.
 
<10.000 posts
-CrJarvin- 28-10-2011 15:46 Print reply

Posts: 362
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: - Han -
dan is die bus die tussen je lagers zit te smal. Want normaal sspan je zon ding in tussen de vork, (middelste deel) lager, en tussenbus

Dit bericht is gewijzigd door - Han - op 28-10-2011 om 15:43 uur.


okej, ik zal er eens naar kijken. Want te smal dan moet tie beun zijn. Of hij zit er niet in, dus ik zal der even naar kijken.
thnx

 
Snelle cilinders zijn blije cilinders :D, dus hoe blij is jouw cilinder?
j0ren 28-10-2011 17:44 Print reply

Posts: 1298
Ik ben van plan een HPI op mn honda MT te schroeven.
Maar aangezien ze voor honda erg slecht te krijgen zijn, vroeg ik me af:
Kan ik gewoon elke willekeurige HPI pakken en deze overzetten op een Honda Gronplaat? Zoals deze: http://www.josdijkma...d&productId=5763

En welke HPI raden jullie aan? Nieuwer = beter?
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
kenny77 28-10-2011 17:46 Print reply

Posts: 29286
Nee je moet ook de rotor van een honda hebben, de krukas conus van een honda is groter.

Misschien kan je ook een van een andere brommer uitdraaien als daar genoeg vlees voor is.
 
j0ren 28-10-2011 17:48 Print reply

Posts: 1298
Ah natuurlijk dat was ik helemaal vergeten.
Dom van me.

Ik zie er een staan op MP voor 125 euro.
Deze wel te verstaan: http://link.marktplaats.nl/492236963
Prijs gerechtvaardigd of te duur?

Meteen ook maar even gz advertentie hier plaatsen.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
kenny77 28-10-2011 17:53 Print reply

Posts: 29286
Als hij werkt is het een normale prijs, alleen jammer dat de adapterplaat er niet bij zit.
 
j0ren 28-10-2011 17:57 Print reply

Posts: 1298
Klopt.
Maar HPI is bij mij niet een pré.
Of maakt het zo gigantisch veel verschil Tov ori MT80 ontsteking?
Gasreactie enzo zal best, maar ook qua pure power?

 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
kenny77 28-10-2011 17:58 Print reply

Posts: 29286
Ja vermogen is zeer goed te merken , vooral dat je alles laat tunen en opmaat uitlaat laat maken.

Dan is een hpi (of een andere fatsoelijke cruve ontsteking ) een must.
 
JB1 28-10-2011 18:15 Print reply

Posts: 14881
Vermogen zul je heel goed merken
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
axety 28-10-2011 18:43 Print reply

Posts: 207
Ik heb een behoorlijke speling (3mm-6mm) op mijn voorste tandwiel, van mijn honda mt5. Ik vroeg me af of het hoort dat er zoveel speling in zit.
 

Dit topic is 149484 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 73 van 202
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 72, 73, 74 ... 200, 201, 202Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved