Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Begin Forum - Topic #65148 - "Kleine vragen Topic Deel 48"
|
Pagina 73 van 202
|
Dit topic is 149484 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Derbi-Olaf |
28-10-2011 14:03 |
 Posts: 14999 |
heeft vooral te maken met condensatie hoor... je mengsel condenseert tegen de koude wanden in je blok, m.a.w. benzine word onttrokken uit de lucht en dus uit je mengsel en zet zich in vloeibare vorm tegen koude interne delen van je blok
een benzine lucht/mengsel heeft inderdaad maar een smal verhoudinggebied waar het goed ontbrand
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
henk99 |
28-10-2011 14:06 |
Posts: 10 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
heeft vooral te maken met condensatie hoor... je mengsel condenseert tegen de koude wanden in je blok, m.a.w. benzine word onttrokken uit de lucht en dus uit je mengsel en zet zich in vloeibare vorm tegen koude interne delen van je blok 
een benzine lucht/mengsel heeft inderdaad maar een smal verhoudinggebied waar het goed ontbrand
Dus jij denkt dat als je met choke start, dat er dan een deel van de brandstof niet goed vernevelt en aan de rand van je blok blijft hangen. en de rest van het brandstof, wat je dus krijgt door de choke, dat dat wel goed vernevelt?
|
|
Als ik val, sta ik op. Als ik sta, val ik op. |
|
Derbi-Olaf |
28-10-2011 14:08 |
 Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: henk99
[...]
Dus jij denkt dat als je met choke start, dat er dan een deel van de brandstof niet goed vernevelt en aan de rand van je blok blijft hangen. en de rest van het brandstof, wat je dus krijgt door de choke, dat dat wel goed vernevelt?
Ik denk dat niet... Ik weet dat
niet alle benzine in je mengsel condenseert hea, bij een rijker mengsel zal ongeveer evenveel tegen je blok condenseren dan bij een armer mengsel => er blijft dus in verhouding meer benzine in je benzine/luchtmengsel zitten.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
henk99 |
28-10-2011 14:10 |
Posts: 10 |
aha nou ik snap nu in ieder geval een beetje hoe het zit, bedankt!
|
|
Als ik val, sta ik op. Als ik sta, val ik op. |
|
-CrJarvin- |
28-10-2011 15:41 |
 Posts: 362 |
welk draadje van de cockpit van een mtx r is voor de temperatuur, dus waar de temperatuur meter op aangesloten moet worden. ?
En ik kan mijn voorwiel as niet helemaal vast draaien(honda mtx r), want dan draait mun voorwiel niet meer. Wat kan ik hier aan doen om dit te verhelpen?
thnx
|
|
Snelle cilinders zijn blije cilinders :D, dus hoe blij is jouw cilinder? |
|
- Han - |
28-10-2011 15:43 |
 Posts: 9667 |
dan is die bus die tussen je lagers zit te smal. Want normaal sspan je zon ding in tussen de vork, (middelste deel) lager, en tussenbus
Dit bericht is gewijzigd door - Han - op 28-10-2011 om 15:43 uur.
|
|
<10.000 posts |
|
-CrJarvin- |
28-10-2011 15:46 |
 Posts: 362 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: - Han -
dan is die bus die tussen je lagers zit te smal. Want normaal sspan je zon ding in tussen de vork, (middelste deel) lager, en tussenbus
Dit bericht is gewijzigd door - Han - op 28-10-2011 om 15:43 uur.
okej, ik zal er eens naar kijken. Want te smal dan moet tie beun zijn. Of hij zit er niet in, dus ik zal der even naar kijken.
thnx
|
|
Snelle cilinders zijn blije cilinders :D, dus hoe blij is jouw cilinder? |
|
j0ren |
28-10-2011 17:44 |
 Posts: 1298 |
Ik ben van plan een HPI op mn honda MT te schroeven.
Maar aangezien ze voor honda erg slecht te krijgen zijn, vroeg ik me af:
Kan ik gewoon elke willekeurige HPI pakken en deze overzetten op een Honda Gronplaat? Zoals deze: http://www.josdijkma...d&productId=5763
En welke HPI raden jullie aan? Nieuwer = beter?
|
|
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel |
|
kenny77 |
28-10-2011 17:46 |
 Posts: 29286 |
Nee je moet ook de rotor van een honda hebben, de krukas conus van een honda is groter.
Misschien kan je ook een van een andere brommer uitdraaien als daar genoeg vlees voor is.
|
|
|
|
j0ren |
28-10-2011 17:48 |
 Posts: 1298 |
Ah natuurlijk dat was ik helemaal vergeten.
Dom van me.
Ik zie er een staan op MP voor 125 euro.
Deze wel te verstaan: http://link.marktplaats.nl/492236963
Prijs gerechtvaardigd of te duur?
Meteen ook maar even gz advertentie hier plaatsen.
|
|
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel |
|
kenny77 |
28-10-2011 17:53 |
 Posts: 29286 |
Als hij werkt is het een normale prijs, alleen jammer dat de adapterplaat er niet bij zit.
|
|
|
|
j0ren |
28-10-2011 17:57 |
 Posts: 1298 |
Klopt.
Maar HPI is bij mij niet een pré.
Of maakt het zo gigantisch veel verschil Tov ori MT80 ontsteking?
Gasreactie enzo zal best, maar ook qua pure power?
|
|
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel |
|
kenny77 |
28-10-2011 17:58 |
 Posts: 29286 |
Ja vermogen is zeer goed te merken , vooral dat je alles laat tunen en opmaat uitlaat laat maken.
Dan is een hpi (of een andere fatsoelijke cruve ontsteking ) een must.
|
|
|
|
JB1 |
28-10-2011 18:15 |
 Posts: 14881 |
Vermogen zul je heel goed merken
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
axety |
28-10-2011 18:43 |
 Posts: 207 |
Ik heb een behoorlijke speling (3mm-6mm) op mijn voorste tandwiel, van mijn honda mt5. Ik vroeg me af of het hoort dat er zoveel speling in zit.
|
|
|
|
Dit topic is 149484 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 73 van 202
|
|