Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 48"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1224 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #65148 - "Kleine vragen Topic Deel 48"
Pagina 57 van 202
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 56, 57, 58 ... 200, 201, 202Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 149442 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

JB1 13-10-2011 17:09 Print reply

Posts: 14881
Als je de sproeier eruit haalt moet er een maat op staan.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Marnixhondamtxsh 13-10-2011 17:10 Print reply

Posts: 89
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Als je de sproeier eruit haalt moet er een maat op staan.


nee staat er niet op op me 20 mm mikuni wel
maar bij me 18 mm keihin niet ik dach namelijk ook dat de maten er op hoorden te staan
 
kenny77 13-10-2011 17:25 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Johann
Kan ik een keihlin carbarateur uitwisselen van een Honda mt/mb naar mijn yamaha dt mx? Zijn de maten gelijk van het spruitstuk?


Nee helaas niet, bij mikuni zitten de aansluit gaten op de hartlijn van de doorlaat en bij keihin zit dit versprongen.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marnixhondamtxsh
[...]


nee staat er niet op op me 20 mm mikuni wel
maar bij me 18 mm keihin niet ik dach namelijk ook dat de maten er op hoorden te staan


Immi carbje?
Daar zitten namelijk vaak sproeiers in waar niks op staat.
 
Marnixhondamtxsh 13-10-2011 17:29 Print reply

Posts: 89

[...]


Immi carbje?
Daar zitten namelijk vaak sproeiers in waar niks op staat.


ik hoop het van niet
maar hoe kan ik dan zien als het een imitatie carburateur is.

 
JB1 13-10-2011 17:29 Print reply

Posts: 14881
Als er HM183 of HM166 op staat is het geen immitatie
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
kenny77 13-10-2011 17:30 Print reply

Posts: 29286
Dan staat er geen HM code op de zijkant.
 
Marnixhondamtxsh 13-10-2011 17:33 Print reply

Posts: 89
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Als er HM183 of HM166 op staat is het geen immitatie


oke er staat hm 183 op dus geen imitatie.
maar nu weet ik nog niet wat de maat van de sproeier is.
kunnen jullie misschien als ik een fototje plaatst zeggen wat voor sproeier er in zit?

edit: dit is dus ook zo bij 20 mm mikuni als er geen hm code opstaat

Dit bericht is gewijzigd door Marnixhondamtxsh op 13-10-2011 om 17:34 uur.
 
kenny77 13-10-2011 17:38 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marnixhondamtxsh
[...]


oke er staat hm 183 op dus geen imitatie.
maar nu weet ik nog niet wat de maat van de sproeier is.
kunnen jullie misschien als ik een fototje plaatst zeggen wat voor sproeier er in zit?

edit: dit is dus ook zo bij 20 mm mikuni als er geen hm code opstaat



Nee van een foto kunnen wij dat niet zien, ook niet als we hem in het echt vast hebben.

Je kan naar een brommerwinkel gaan en daar grofweg vergelijken welke groter is.
Of gewoon een 110 halen zoals JB zei en die proberen.

Nee bij mikuni moeten mikuni tekens in de carb staan.
 
Marnixhondamtxsh 13-10-2011 17:40 Print reply

Posts: 89
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Nee van een foto kunnen wij dat niet zien, ook niet als we hem in het echt vast hebben.

Je kan naar een brommerwinkel gaan en daar grofweg vergelijken welke groter is.
Of gewoon een 110 halen zoals JB zei en die proberen.

Nee bij mikuni moeten mikuni tekens in de carb staan.


o oke dan ga ik wel langs de bromboer en neem de sproeier wel even mee omtevergelijken bedankt
 
van der Wal 13-10-2011 17:56 Print reply
Posts: 7
http://www.motormeuk...erquadro-engine.html

In dit filmpje spreekt men over het bewust onder vacuum brengen van het carter. Waarom doet men dit? Mijn gedachtes waren dat hierdoor dus geen druk in het carter heerst, waardoor de neergaande zuigers minder weerstand ondervinden, waardoor weer meer energie overblijft om naar het achterwiel te sturen.

Aan de andere kant zou ik zeggen dat wanneer er twee zuigers omlaag gaan, er ook twee zuigers omhoog gaan? Dus dat de weerstand van de carterdruk dus weer minder is, omdat er geen drukverhoging is? Of is dit niet juist, omdat je altijd mengsel/ontbrande gassen in het carter hebt, die langs de zuiger veren lekken?
 
Er is maar één snelheid, en dat is volgas
Custers 13-10-2011 18:24 Print reply

Posts: 4747
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Custers
[...]


oké, dankjewel. Dan zie je binnenkort wel foto's verschijnen van mijn nsr als hij klaar is ik hoop hem maandag klaar te hebben

Op de site van motoimport staan wel buitenbanden, maar geen binnenbanden? Kan deze banden er zo opleggen? Ik weet namelijk niet waar ik aan kan zien of dat die tubeless om te bouwen zijn?



Edit: deze band past toch gewoon op mijn nsr voorvelg? http://www.motoimpor...nch-3.00-straat-argQ

Want er staat bij verschilende banden nog wat bij: 3.00/3.25/3.50 wat is hier het verschil in?
 
Ride like the wind.
kenny77 13-10-2011 18:29 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Custers
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Custers
[...]


oké, dankjewel. Dan zie je binnenkort wel foto's verschijnen van mijn nsr als hij klaar is ik hoop hem maandag klaar te hebben

Op de site van motoimport staan wel buitenbanden, maar geen binnenbanden? Kan deze banden er zo opleggen? Ik weet namelijk niet waar ik aan kan zien of dat die tubeless om te bouwen zijn?



Edit: deze band past toch gewoon op mijn nsr voorvelg? http://www.motoimpor...nch-3.00-straat-argQ

Want er staat bij verschilende banden nog wat bij: 3.00/3.25/3.50 wat is hier het verschil in?

Die maat is de breedte maat in inch.

Ik zou voor voor een 3.00 pakken.


 
Custers 13-10-2011 18:29 Print reply

Posts: 4747
Oké, dankje!
 
Ride like the wind.
StineZ 13-10-2011 22:29 Print reply
Posts: 571
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: van der Wal
http://www.motormeuk...erquadro-engine.html

In dit filmpje spreekt men over het bewust onder vacuum brengen van het carter. Waarom doet men dit? Mijn gedachtes waren dat hierdoor dus geen druk in het carter heerst, waardoor de neergaande zuigers minder weerstand ondervinden, waardoor weer meer energie overblijft om naar het achterwiel te sturen.

Aan de andere kant zou ik zeggen dat wanneer er twee zuigers omlaag gaan, er ook twee zuigers omhoog gaan? Dus dat de weerstand van de carterdruk dus weer minder is, omdat er geen drukverhoging is? Of is dit niet juist, omdat je altijd mengsel/ontbrande gassen in het carter hebt, die langs de zuiger veren lekken?


Ik denk dat ze inderdaad zo min mogelijk weerstand willen creeeren en eingelijk met het verlaten van het bdp richting het odp de andere zuigers omhoog duwt door de wet van gelijke wateren
 
Turbokit
Aprilia RX 50 2003 13-10-2011 22:40 Print reply

Posts: 6738
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: van der Wal
http://www.motormeuk...erquadro-engine.html

In dit filmpje spreekt men over het bewust onder vacuum brengen van het carter. Waarom doet men dit? Mijn gedachtes waren dat hierdoor dus geen druk in het carter heerst, waardoor de neergaande zuigers minder weerstand ondervinden, waardoor weer meer energie overblijft om naar het achterwiel te sturen.

Aan de andere kant zou ik zeggen dat wanneer er twee zuigers omlaag gaan, er ook twee zuigers omhoog gaan? Dus dat de weerstand van de carterdruk dus weer minder is, omdat er geen drukverhoging is? Of is dit niet juist, omdat je altijd mengsel/ontbrande gassen in het carter hebt, die langs de zuiger veren lekken?


lagere karterdruk betekent minder krachten op je zuigerpenlager en daarna ook op je drijfstanglager.
dit komt door de gaskracht (drukverschil boven en onder zuiger). je lagers gaan dus theoretisch langer mee en je krijgt minder fibraties in je blok
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.

Dit topic is 149442 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 57 van 202
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 56, 57, 58 ... 200, 201, 202Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved