Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Begin Forum - Topic #65148 - "Kleine vragen Topic Deel 48"
|
Pagina 57 van 202
|
Dit topic is 149442 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
JB1 |
13-10-2011 17:09 |
 Posts: 14881 |
Als je de sproeier eruit haalt moet er een maat op staan.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Marnixhondamtxsh |
13-10-2011 17:10 |
 Posts: 89 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
Als je de sproeier eruit haalt moet er een maat op staan.
nee staat er niet op op me 20 mm mikuni wel
maar bij me 18 mm keihin niet  ik dach namelijk ook dat de maten er op hoorden te staan
|
|
|
|
kenny77 |
13-10-2011 17:25 |
 Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Johann
Kan ik een keihlin carbarateur uitwisselen van een Honda mt/mb naar mijn yamaha dt mx? Zijn de maten gelijk van het spruitstuk?
Nee helaas niet, bij mikuni zitten de aansluit gaten op de hartlijn van de doorlaat en bij keihin zit dit versprongen.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Marnixhondamtxsh
[...]
nee staat er niet op op me 20 mm mikuni wel
maar bij me 18 mm keihin niet ik dach namelijk ook dat de maten er op hoorden te staan
Immi carbje?
Daar zitten namelijk vaak sproeiers in waar niks op staat.
|
|
|
|
Marnixhondamtxsh |
13-10-2011 17:29 |
 Posts: 89 |
[...]
Immi carbje?
Daar zitten namelijk vaak sproeiers in waar niks op staat.
ik hoop het van niet
maar hoe kan ik dan zien als het een imitatie carburateur is.
|
|
|
|
JB1 |
13-10-2011 17:29 |
 Posts: 14881 |
Als er HM183 of HM166 op staat is het geen immitatie
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
kenny77 |
13-10-2011 17:30 |
 Posts: 29286 |
Dan staat er geen HM code op de zijkant.
|
|
|
|
Marnixhondamtxsh |
13-10-2011 17:33 |
 Posts: 89 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
Als er HM183 of HM166 op staat is het geen immitatie
oke er staat hm 183 op dus geen imitatie.
maar nu weet ik nog niet wat de maat van de sproeier is.
kunnen jullie misschien als ik een fototje plaatst zeggen wat voor sproeier er in zit?
edit: dit is dus ook zo bij 20 mm mikuni als er geen hm code opstaat
Dit bericht is gewijzigd door Marnixhondamtxsh op 13-10-2011 om 17:34 uur.
|
|
|
|
kenny77 |
13-10-2011 17:38 |
 Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Marnixhondamtxsh
[...]
oke er staat hm 183 op dus geen imitatie.
maar nu weet ik nog niet wat de maat van de sproeier is.
kunnen jullie misschien als ik een fototje plaatst zeggen wat voor sproeier er in zit?
edit: dit is dus ook zo bij 20 mm mikuni als er geen hm code opstaat
Nee van een foto kunnen wij dat niet zien, ook niet als we hem in het echt vast hebben.
Je kan naar een brommerwinkel gaan en daar grofweg vergelijken welke groter is.
Of gewoon een 110 halen zoals JB zei en die proberen.
Nee bij mikuni moeten mikuni tekens in de carb staan.
|
|
|
|
Marnixhondamtxsh |
13-10-2011 17:40 |
 Posts: 89 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
Nee van een foto kunnen wij dat niet zien, ook niet als we hem in het echt vast hebben.
Je kan naar een brommerwinkel gaan en daar grofweg vergelijken welke groter is.
Of gewoon een 110 halen zoals JB zei en die proberen.
Nee bij mikuni moeten mikuni tekens in de carb staan.
o oke dan ga ik wel langs de bromboer en neem de sproeier wel even mee omtevergelijken bedankt
|
|
|
|
van der Wal |
13-10-2011 17:56 |
Posts: 7 |
http://www.motormeuk...erquadro-engine.html
In dit filmpje spreekt men over het bewust onder vacuum brengen van het carter. Waarom doet men dit? Mijn gedachtes waren dat hierdoor dus geen druk in het carter heerst, waardoor de neergaande zuigers minder weerstand ondervinden, waardoor weer meer energie overblijft om naar het achterwiel te sturen.
Aan de andere kant zou ik zeggen dat wanneer er twee zuigers omlaag gaan, er ook twee zuigers omhoog gaan? Dus dat de weerstand van de carterdruk dus weer minder is, omdat er geen drukverhoging is? Of is dit niet juist, omdat je altijd mengsel/ontbrande gassen in het carter hebt, die langs de zuiger veren lekken?
|
|
Er is maar één snelheid, en dat is volgas |
|
Custers |
13-10-2011 18:24 |
 Posts: 4747 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Custers
[...]
oké, dankjewel. Dan zie je binnenkort wel foto's verschijnen van mijn nsr als hij klaar is ik hoop hem maandag klaar te hebben
Op de site van motoimport staan wel buitenbanden, maar geen binnenbanden? Kan deze banden er zo opleggen? Ik weet namelijk niet waar ik aan kan zien of dat die tubeless om te bouwen zijn?
Edit: deze band past toch gewoon op mijn nsr voorvelg? http://www.motoimpor...nch-3.00-straat-argQ
Want er staat bij verschilende banden nog wat bij: 3.00/3.25/3.50 wat is hier het verschil in?
|
|
Ride like the wind. |
|
kenny77 |
13-10-2011 18:29 |
 Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Custers
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Custers
[...]
oké, dankjewel. Dan zie je binnenkort wel foto's verschijnen van mijn nsr als hij klaar is ik hoop hem maandag klaar te hebben
Op de site van motoimport staan wel buitenbanden, maar geen binnenbanden? Kan deze banden er zo opleggen? Ik weet namelijk niet waar ik aan kan zien of dat die tubeless om te bouwen zijn?
Edit: deze band past toch gewoon op mijn nsr voorvelg? http://www.motoimpor...nch-3.00-straat-argQ
Want er staat bij verschilende banden nog wat bij: 3.00/3.25/3.50 wat is hier het verschil in?
Die maat is de breedte maat in inch.
Ik zou voor voor een 3.00 pakken.
|
|
|
|
Custers |
13-10-2011 18:29 |
 Posts: 4747 |
Oké, dankje!
|
|
Ride like the wind. |
|
StineZ |
13-10-2011 22:29 |
Posts: 571 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: van der Wal
http://www.motormeuk...erquadro-engine.html
In dit filmpje spreekt men over het bewust onder vacuum brengen van het carter. Waarom doet men dit? Mijn gedachtes waren dat hierdoor dus geen druk in het carter heerst, waardoor de neergaande zuigers minder weerstand ondervinden, waardoor weer meer energie overblijft om naar het achterwiel te sturen.
Aan de andere kant zou ik zeggen dat wanneer er twee zuigers omlaag gaan, er ook twee zuigers omhoog gaan? Dus dat de weerstand van de carterdruk dus weer minder is, omdat er geen drukverhoging is? Of is dit niet juist, omdat je altijd mengsel/ontbrande gassen in het carter hebt, die langs de zuiger veren lekken?
Ik denk dat ze inderdaad zo min mogelijk weerstand willen creeeren en eingelijk met het verlaten van het bdp richting het odp de andere zuigers omhoog duwt door de wet van gelijke wateren
|
|
Turbokit |
|
Aprilia RX 50 2003 |
13-10-2011 22:40 |
 Posts: 6738 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: van der Wal
http://www.motormeuk...erquadro-engine.html
In dit filmpje spreekt men over het bewust onder vacuum brengen van het carter. Waarom doet men dit? Mijn gedachtes waren dat hierdoor dus geen druk in het carter heerst, waardoor de neergaande zuigers minder weerstand ondervinden, waardoor weer meer energie overblijft om naar het achterwiel te sturen.
Aan de andere kant zou ik zeggen dat wanneer er twee zuigers omlaag gaan, er ook twee zuigers omhoog gaan? Dus dat de weerstand van de carterdruk dus weer minder is, omdat er geen drukverhoging is? Of is dit niet juist, omdat je altijd mengsel/ontbrande gassen in het carter hebt, die langs de zuiger veren lekken?
lagere karterdruk betekent minder krachten op je zuigerpenlager en daarna ook op je drijfstanglager.
dit komt door de gaskracht (drukverschil boven en onder zuiger). je lagers gaan dus theoretisch langer mee en je krijgt minder fibraties in je blok
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Dit topic is 149442 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 57 van 202
|
|