sjoerd456 |
10-10-2011 18:43 |
 Posts: 274 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: j0ren
Gebruik je een 50cc of 70cc koppakking? En koop gewoon een 70cc kop man.
Je moet als je alles vast zet kruislinks aandraaien, vervolgens 1x goed warm rijden en dan nog een keer ietsje vaster draaien.
Zo doe ik het tenminste altijd.
Daar moet je mee oppassen, straks trekt je kop nog krom.
|
|
|
|
KlaasMarten |
10-10-2011 18:59 |
 Posts: 423 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: sjoerd456
[...]
Daar moet je mee oppassen, straks trekt je kop nog krom.
Idd, vast=vast ookal is je blok warm of koud
|
|
Haus am See |
|
BenjaminDG |
10-10-2011 19:14 |
 Posts: 4605 |
Cilinderkop bouten/moeren moet je koud aantrekken.
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 10-10-2011 om 19:14 uur.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Racekip No.1 |
10-10-2011 21:37 |
Posts: 10 |
En een momentsleutel is ook geen overbodige luxe.
|
|
|
|
ktm 4 ever |
10-10-2011 21:37 |
Posts: 379 |
hoe kan ik het beste een gashendelbegrenzer maken?
het gaat om een derbi senda drd ltd uit 2005.
bvd
|
|
|
|
j0ren |
10-10-2011 21:49 |
 Posts: 1298 |
Wie kan mij vertellen waarvoor het omcirkelde schakelaartje/sensortje voor is?
Draadje is bij mij namelijk geknapt en is nu te kort.
|
|
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel |
|
BenjaminDG |
10-10-2011 21:50 |
 Posts: 4605 |
Neutraal stand lampje.
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 10-10-2011 om 21:51 uur.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
j0ren |
10-10-2011 21:53 |
 Posts: 1298 |
Thanks!
Ik was inderdaad van plan die niet te gebruiken.
Verder nog een vraagje, iedereen zegt wel dat een 125cc crosspijp mooi loopt op een 125cc honda, maar ik hoorde van de bromboer dat je dan maar een hele kleine en felle powerband hebt.
Volgens hem moest ik een uitlaat nemen met een langere eindconus voor een mooiere powerband, als voorbeeld een proma 80/125
Iemand mee eens of oneens? YZ125 pijp komt namelijk deze kant op, maar knal er liever een proma onder oid.
|
|
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel |
|
j0ren |
10-10-2011 21:57 |
 Posts: 1298 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: sjoerd456
[...]
Daar moet je mee oppassen, straks trekt je kop nog krom.
Hiermee bedoel ik dat je even 1x goed alles moet warmrijden etc, zodat alles zich even op zijn plek zet. Mijn ervaring is namelijk dat je de moeren dan nog weer een klein stukje vaster kan draaien tot hetzelfde moment.
|
|
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel |
|
Derbi-Olaf |
10-10-2011 22:03 |
 Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: j0ren
Thanks!
Ik was inderdaad van plan die niet te gebruiken.
Verder nog een vraagje, iedereen zegt wel dat een 125cc crosspijp mooi loopt op een 125cc honda, maar ik hoorde van de bromboer dat je dan maar een hele kleine en felle powerband hebt.
Volgens hem moest ik een uitlaat nemen met een langere eindconus voor een mooiere powerband, als voorbeeld een proma 80/125
Iemand mee eens of oneens? YZ125 pijp komt namelijk deze kant op, maar knal er liever een proma onder oid.
ding loopt onderin ongeveer hetzelfde als normaal met een proma, komt enkel iets later los maar gaat dan ook als een kanon  heb zelf ondervonden dat een crosspijp en weeeeereld van verschil is :P
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
sjoerd456 |
10-10-2011 22:03 |
 Posts: 274 |
Zelf zou ik dit nooit doen, je kop moet gewoon direct al goed vast zitten. en als je hem later weer aan kan draaien is hij waarschijnlijk gewoon los getrild. Eventjes veerringetjes ertussen doen en het probleem is opgelost.
|
|
|
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
10-10-2011 22:38 |
 Posts: 10835 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: KlaasMarten
[...]
Idd, vast=vast ookal is je blok warm of koud
dat is bij veel auto's wel gebruikelijk om na enkele km'ters de kopbouten nog eens na te trekken.
Uiteraard niet vaster dan dat ze moeten zitten, dus meten.
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
j0ren |
10-10-2011 22:52 |
 Posts: 1298 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: sjoerd456
Zelf zou ik dit nooit doen, je kop moet gewoon direct al goed vast zitten. en als je hem later weer aan kan draaien is hij waarschijnlijk gewoon los getrild. Eventjes veerringetjes ertussen doen en het probleem is opgelost.
Direct vast is nooit het geval. Er is altijd nog een klein beetje speling, wat de onderdelen de ruimte geeft om zichzelf nog wat beter op hun plek te zetten.
Na een aantal KM draai ik altijd alles nog even na, just to be sure.
|
|
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel |
|
Custers |
11-10-2011 16:10 |
 Posts: 4747 |
Hallo,
Even 2 vraagjes..
Hoe stel ik mijn oliepomp af van mijn honda nsr?
En hoe weet ik ofdat de verhouding goed is?
Hoeveel inch is een standaard voorvelg bij een honda nsr?
Groetjes Custers
Dit bericht is gewijzigd door Custers op 10-10-2011 om 13:15 uur.
|
|
Ride like the wind. |
|
kenny77 |
11-10-2011 17:04 |
 Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Custers
Hallo,
Even 2 vraagjes..
Hoe stel ik mijn oliepomp af van mijn honda nsr?
En hoe weet ik ofdat de verhouding goed is?
Hoeveel inch is een standaard voorvelg bij een honda nsr?
Groetjes Custers
Dit bericht is gewijzigd door Custers op 10-10-2011 om 13:15 uur.
Zal vast wel in het werkplaatshandboek staan, hoe je de oliepomp moet afstellen. 
Die is hier te downloaden: http://www.brommerforum.nl/user/17124
Standaard maat voorwiel is 17 inch.
|
|
|
|