Custers |
10-10-2011 9:00 |
 Posts: 4747 |
Hallo,
Hoe stel ik mijn oliepomp af van mijn honda nsr?
En hoe weet ik ofdat de verhouding goed is?
Groetjes Custers
|
|
Ride like the wind. |
|
j0ren |
10-10-2011 10:46 |
 Posts: 1298 |
Ik moet een nieuwe rechterkrukas keering voor mijn honda 80cc blok;
krukaskeering mt /mb /mtx-ot 50 / 80 rechts 28*26*8
of
krukaskeering rechts honda mbx /mtx-sh /nsr zonder bus 40*22*7
Alleen nu weet ik nog steeds niet welk blok ik heb, wie kan dat zien met behulp van deze foto?
Specs;
80cc
6bak
luchtgekoeld uiteraard
Dit bericht is gewijzigd door j0ren op 10-10-2011 om 10:53 uur.
Dit bericht is gewijzigd door j0ren op 10-10-2011 om 10:55 uur.
|
|
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel |
|
Derbi-Olaf |
10-10-2011 11:02 |
 Posts: 14999 |
krukaskeering mt /mb /mtx-ot 50 / 80 rechts 28*26*8
Ik koop btw altijd complete keerringsetjes, kosten ong 7.50 euro, heb je ze allemaal in eens
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
j0ren |
10-10-2011 11:17 |
 Posts: 1298 |
Thanks!
Maar het lijkt alsof daar altijd maar 1 krukas keerring inzit, of zijn die 2 zo verschillend van maat?
|
|
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel |
|
Derbi-Olaf |
10-10-2011 11:25 |
 Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: j0ren
Thanks!
Maar het lijkt alsof daar altijd maar 1 krukas keerring inzit, of zijn die 2 zo verschillend van maat?
aan je vliegwielkant zit 1 kleintje, buiten je lager.
aan de koppelingskant zit 1 grote binnen ja lager :P
wacht ff, als ik naar de maat kijk dan kan het sowieso niet die van de koppelingskant zijn. die is groter, dit lijkt me eerder de maat van de keerring aan de vliegwielkant
Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 10-10-2011 om 11:26 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 10-10-2011 om 11:27 uur.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
10-10-2011 11:27 |
 Posts: 8766 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: j0ren
Alleen nu weet ik nog steeds niet welk blok ik heb, wie kan dat zien met behulp van deze foto?

Dit is een MB8 blok. Je ziet een rib van het voortandwiel naar het bloknummer onderaan.

Dit is een MTX-R 50 blok...geen rib.
Trouwens, je kan toch gewoon het type zien aan het bloknummer ?
|
|
Sorteerstraat 1, PTSD 69 Bergen Met Zooi |
|
Custers |
10-10-2011 11:29 |
 Posts: 4747 |
Hallo,
Even 2 vraagjes..
Hoe stel ik mijn oliepomp af van mijn honda nsr?
En hoe weet ik ofdat de verhouding goed is?
Hoeveel inch is een standaard voorvelg bij een honda nsr?
Groetjes Custers
Dit bericht is gewijzigd door Custers op 10-10-2011 om 13:15 uur.
|
|
Ride like the wind. |
|
j0ren |
10-10-2011 11:43 |
 Posts: 1298 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
aan je vliegwielkant zit 1 kleintje, buiten je lager.
aan de koppelingskant zit 1 grote binnen ja lager :P
wacht ff, als ik naar de maat kijk dan kan het sowieso niet die van de koppelingskant zijn. die is groter, dit lijkt me eerder de maat van de keerring aan de vliegwielkant 
Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 10-10-2011 om 11:26 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 10-10-2011 om 11:27 uur.
Er is ook nog een 28x56x8, maar ik bestel wel een compleet keerring setje
Edit; Thanks pango. Maar ik snap nog steeds het verschil tussen alle blokken niet en onder welke bromnmers ze gehangen kunnen worden. Is hier toevallig een faq van ofzo?
Dit bericht is gewijzigd door j0ren op 10-10-2011 om 11:45 uur.
|
|
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel |
|
old timer |
10-10-2011 12:17 |
 Posts: 469 |
de koppakking van mn tsx ging eerst 700km mee dan was ze kapot, nieuwe opgedaan en naar school gereden, ongeveer 20km, geen probleem.
als ik savonds naar huis wou rijden starte hij niet omdat de koppaking kapot is.wel nop een andere plaats dan de vorige keer.
waaraan kn het liggen?
kan het omdat ik hem te vast aandraai?
70cc cilinder, 50cc kop, carb staat veel te rijk.
|
|
bijna goed, is goed genoeg |
|
j0ren |
10-10-2011 12:23 |
 Posts: 1298 |
Gebruik je een 50cc of 70cc koppakking? En koop gewoon een 70cc kop man.
Je moet als je alles vast zet kruislinks aandraaien, vervolgens 1x goed warm rijden en dan nog een keer ietsje vaster draaien.
Zo doe ik het tenminste altijd.
|
|
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel |
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
10-10-2011 12:29 |
 Posts: 8766 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: j0ren
[...]
Edit; Thanks pango. Maar ik snap nog steeds het verschil tussen alle blokken niet en onder welke bromnmers ze gehangen kunnen worden. Is hier toevallig een faq van ofzo?
MB8 blok kan onder een MB5/8, MT5/8, MTX-OT5/8.
|
|
Sorteerstraat 1, PTSD 69 Bergen Met Zooi |
|
old timer |
10-10-2011 12:29 |
 Posts: 469 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: j0ren
Gebruik je een 50cc of 70cc koppakking? En koop gewoon een 70cc kop man.
Je moet als je alles vast zet kruislinks aandraaien, vervolgens 1x goed warm rijden en dan nog een keer ietsje vaster draaien.
Zo doe ik het tenminste altijd.
waar kan ik zo een 70cc kop kopen, ik dacht om ze te laten uitdraaien. het is een 70cc pakking.
licht het dus niet aan de carb?
|
|
bijna goed, is goed genoeg |
|
j0ren |
10-10-2011 12:31 |
 Posts: 1298 |
Nee heeft weinig te maken met je carb, ligt gewoon aan jouw sleutelkunsten.
Of je cilinderkop of bovenkant van cilinder moet zo diep bekrast zijn dat het snel kan gaan lekker.
70cc koppen zwerven overal rond, kijk eens op MP ofzo.
|
|
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel |
|
maerijn |
10-10-2011 16:54 |
 Posts: 2455 |
Brommer liep gister en vanochtend als een trein, maar stotterde onderweg naar huis vanmiddag als een male. Vuiltje in de sproeier of kapotte bougie? Het liep alsof je de hele tijd remt
Dit bericht is gewijzigd door maerijn op 10-10-2011 om 16:54 uur.
|
|
|
|
barttsx |
10-10-2011 17:36 |
 Posts: 276 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: j0ren
70cc koppen zwerven overal rond, kijk eens op MP ofzo.
grapjas
|
|
|
|